KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 25 November 2015

ADUN DAP SOKONG USUL BN LETAK JAWATAN SEBAGAI SETIAUSAHA PENGANJUR DAP PULAU PINANG.



Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Tanjung Bungah, Teh Yee Cheu meletak jawatan sebagai Setiausaha Penganjur DAP Pulau Pinang berkuatkuasa Isnin lalu.

Dalam kenyataannya, Setiausaha DAP Pulau Pinang, Lim Hui Ying berkata tindakan itu dibuat Yee Cheu susulan sokongannya terhadap usul wakil rakyat Barisan Nasional (BN) berhubung isu penambakan laut pada Sidang DUN Jumaat lepas.

Dia bersama 10 wakil rakyat BN telah bertindak menyokong usul ADUN Pulau Betong, Muhamad Farid Saad supaya kerajaan negeri memaklumkan kepada umum sebelum sebarang projek tambak laut di negeri ini diluluskan.

Yee Cheu kemudian memohon maaf di atas tindakannya dan menjelaskan sokongan yang dibuat bersama pembangkang di negeri itu bukannya isu.

Usul berkenaan dianggap memberi tamparan hebat kepada kerajaan negeri kerana selain Yee Cheu yang menyokong, lima ADUN PKR turut memilih untuk berkecuali.

19 comments:

  1. SIFAT SOMBONG GUAN ENG SEMAKIN TERSERLAH!!!

    Kesombongan dan keangkuhan Si Tokong DAPigs ni nampak gayanya semakin menyerlah. Nak pulak sejak DAPigs berjaya menyingkirkan PAS dari Pakatan Haprak tu baru - baru ini.

    Jadi, puak - puak DAPigs tu menjadi semakin sombong dan bongkak kerana menganggap diri mereka sebagai 'Abang Besar' dalam Pakatan dimana semua orang kena 'Kow-Tow' pada kehendak mereka.

    Tindakan yang dilakukan oleh Si Guan Eng yang menuduh lima wakil rakyat PKR 'bersama Umno' menunjukkan berlakunya keretakan hubungan antara DAPigs dan PKR di Pulau Pinang.

    Ketua Pemuda MCA, Senator Chong Sin Woon berkata, keretakan ini berlaku kerana lima wakil rakyat tersebut bertindak berkecuali ‎daripada mengundi usul tebus guna tanah di Pulau Pinang.
    ‎"Kita nampak sangat keretakan dan perpecahan di pakatan selepas pergaduhan di antara DAP dan PAS. Sekarang PKR juga menunjukkan ketidakpuasan hati mereka," katanya sewaktu ditemui pemberita di Parlimen, hari ini.
    Mengulas lanjut, Sin Woon juga turt menjelaskan bahawa Guan Eng kini dilihat semakin angkuh dan langsung tidak boleh menerima sebarang komen dan kritikan dari sesiapa pun.
    "Sudah ada di depan mata kita bagaimana keangkuhan Guan Eng dan menjadikan dia seorang yang tidak boleh menerima sebarang komen termasuk di Pulau Pinang," katanya lagi.
    Sebelum ini, Pemuda PKR Pulau Pinang mendesak Guan Eng menarik balik dan memohon maaf secara terbuka atas keterlanjuran membuat tuduhan melulu terhadap lima wakil rakyat PKR berikutan isu usul tambakan laut.

    Ia ekoran tindakan lima wakil PKR tidak mengundi di dalam usul isu tebus guna tanah seluas lebih 2,600 hektar sewaktu dalam sidang Dewan Undangan Negeri yang diadakan baru - baru ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GUAN ENG BOLEH MENYALAK SEMAHUNYA!!!

      Ya! Si Tokong DAPigs tu hanya boleh menyalak macam orang hilang akal semahunya bila dia bercerita mengenai 'Pengkhianatan' yang dilakukan oleh 5 orang ADUN PKR sebelum ini.

      Si Tokong DAPigs tu boleh kata apa sahaja sebab dia rasa dia 'Abang Besar' dan mengharapkan semua orang 'Kow Tow' pada dia yang memerintah Rejim DAPigs Pulau Pinang hari ini.

      (Artikel Berkaitan: Guan Eng Anggap 5 ADUN PKR "Pengkhianat"!!!)

      Tapi hakikatnya, Si Tokong DAPigs tu tidak dapat menafikan bahawa tindakan yang dilakukan oleh 5 orang ADUN PKR tu mewakili suara rakyat yang membantah cadangan Rejim DAPigs.

      Jelas, tindakan Si Tokong DAPigs tu mempertikaikan apa yang yang telah dilakukan oleh 5 orang ADUN PKR itu membuktikan bahawa dia tidak mengendahkan suara rakyat diperingkat akar umbi.

      Bayangkan. Si Tokong DAPigs tu baru dapat kuasa memerintah sebuah Negeri, dia dah mula menunjukkan sifat sombong dia secara terang - terangan dengan mengenepikan suara rakyat.

      Itu baru dia dapat menguasai satu Negeri. Kalau dapat kuasa nak memerintah Negara, mau semua orang dia desak supaya tunduk dan akur dengan segala arahan dia selaku 'Abang Besar'.

      Dan sekiranya PKR tunduk dengan kemahuan puak - puak DAPigs ni, bermakna parti itu juga turut mengkhianati suara rakyat. Yang paling jelas, PKR hanya sekadar jadi Pak Turut kepada DAPigs yang sanggup lakukan apa saja demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
      SHAH ALAM: Lima ADUN PKR yang bertindak tidak mengundi usul mengenai tebus guna tanah lebih 2,600 hektar dibawa oleh ADUN Barisan Nasional di DUN Pulau Pinang kelmarin adalah kerana mematuhi arahan Ketua Whip PKR.

      Ini didedahkan oleh ADUN Penanti dari PKR, Dr Norlela Ariffin yang membidas dakwaan Ketua Menteri Lim Guan Eng semalam bahawa kelima-lima ADUN PKR itu sudah memihak kepada Umno.

      "Tidak kisahlah usul datang daripada pembangkang atau kerajaan, itu tidak boleh jadi seperti itu. Kita tidak boleh jadi seperti robot tidak berminda, itu kaedah lama.


      "Saya tidak lihat apa yang tidak kena dengan apa yang kami lakukan (berkecuali) sebab kami mengundi, berdasarkan kepada Ketua Wrip PKR, undi berdasarkan kepada kebijaksanaan dan dalam berbahasan saya (16 November) saya sendiri cakap pasal penebusan tanah itu harus diadakan pendengaran awam," tambah Norlela.

      Delete
    2. politik bodoh, bangang, rasis & x matang guang end makin terpinggir...hanya barua dia je spt semanggol ak47 dll yg boddo masih jilat...kah kah kah

      apakah semua ni krn tempias lahanat yg d bawa oleh pan-amoi?

      Delete
    3. Hahaha.....kerana merasa tergugat dan cina kuasai pulau pinang maka penguna melayu utk benci cina terutama dap bagi menjatuhkan kekuasai mrk di pulau pinang oleh pihak yg berkaitan dan mencari peluang utk jatuhkan dap dgn ini mrk berpeluang utk kuasai pulau pinang yg semakin maju begitu juga selangor. Kalau dap sombong bongkak adakah melayu umno dllnya tidak bongkak sombong malah berlagak bila senang dan berkuasa!!

      Delete
    4. Hahaha.....kerana merasa tergugat dan cina kuasai pulau pinang maka penguna melayu utk benci cina terutama dap bagi menjatuhkan kekuasai mrk di pulau pinang oleh pihak yg berkaitan dan mencari peluang utk jatuhkan dap dgn ini mrk berpeluang utk kuasai pulau pinang yg semakin maju begitu juga selangor. Kalau dap sombong bongkak adakah melayu umno dllnya tidak bongkak sombong malah berlagak bila senang dan berkuasa!!

      Delete
    5. Bukan kerana tu bro kenapa dia nk tambak pulau pinang sedangkan pulau pinang di tanah besar malaysia masih luas tapi di sbbkan Pulau pinang di tanah besar penduduk majoriti org melayu tu lah ketinggalan sampai wakil rakyat nya menanggis x de pembangunan ..ini menunjukan perkauman nya kuat.
      .

      Delete
    6. Bukan kerana tu bro kenapa dia nk tambak pulau pinang sedangkan pulau pinang di tanah besar malaysia masih luas tapi di sbbkan Pulau pinang di tanah besar penduduk majoriti org melayu tu lah ketinggalan sampai wakil rakyat nya menanggis x de pembangunan ..ini menunjukan perkauman nya kuat.
      .

      Delete
  2. GUAN ENG ANGGAP 5 ADUN PKR "PENGKHIANAT"!!!

    Memang pantang betul 'Abang Besar' dalam Pakatan ni bila ada pihak yang membelakangi arahan serta tindakan yang ditentukan oleh mereka. Nak pulak kalau Si Tokong DAPigs tu.

    Asal perkara itu bertentangan dengan diorang, sudah pasti mereka akan dianggap sebagai 'Pengkhianat' dan dituduh cuba bersekongkol dengan pihak musuh dari kalangan Barisan Nasional.

    Ekoran lima ADUN PKR mengambil sikap berkecuali dalam proses pengundian usul dikemukakan pembangkang di DUN malam semalam, Guan Eng meminta PKR menilai dengan teliti tindakan wakil rakyatnya.

    Si Tokong DAPigs tu kata, berdasarkan pendirian itu, persepsi kini ialah wakil rakyat PKR itu 'bersama Umno' yang juga turut dilihat sebagai satu 'Pengkhianatan' kepada Rejim DAPigs pimpinannya.

    Bagaimanapun, kata Lim, pihaknya akan membiarkan PKR sendiri menguruskan isu itu sambil berkata akan menjelaskan perkara berkenaan kepada Wan Azizah dalam satu sidang akhbar di sini hari ini.

    Semalam DUN Pulau Pinang membincangkan usul yang dikemukakan ADUN Pulau Betong dari Barisan Nasional (BN), Muhammad Farid Saad mengenai isu tebus guna tanah seluas lebih 2,600 hektar berhampiran muara Sungai Pinang.

    Menurut pembangkang, pembangunan di kawasan itu akan menyebabkan hidupan laut terancam kerana habitatnya terhapus, selain menjejaskan kehidupan kira-kira 500 nelayan di kawasan berkenaan.

    Walaubagaimana pun, selepas dibahaskan, usul itu diundi dan akhirnya ditolak apabila ia hanya mendapat lapan undi sokongan, manakala 22 lagi menolak. Maknanya, Si Guan Eng tu saja je menggelupor.

    Lima ADUN PKR pula bersikap berkecuali. Mereka ialah ADUN Bukit Tengah, ADUN Penanti, ADUN Kebun Bunga, ADUN Batu Uban, dan ADUN Machang Bubuk. Semuanya dari PKR.

    Guan Eng juga mendapat tamparan hebat apabila seorang ADUN DAP, Teh Yee Cheu (Tanjung Bungah) yang dikenali sebagai aktivis alam sekitar turut mengundi menyokong usul berkenaan.

    Dua lagi ADUN PKR, Law Choo Kiang (Bukit Tambun) dan Maktar Shapee (Sungai Bakap) tidak boleh mengundi kerana masing-masing menjadi speaker dan timbalan speaker.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MENANGIS "AIR MATA DARAH" PUN TAK GUNA!!!

      Teringat pulak skrip filem 'Ibu Mertuaku', "Buat apa kau menangis disini? Anak tak tau malu! Pergi la kau main musik disana!!!". Begitu la lebih kurang hinanya orang Melayu ni.

      Sampai tahap kena menangis dan merintih semata - mata nak mintak pembelaan dari Rejim pimpinan DAPigs walaupun berada di tanah tumpah darah mereka sendiri. Memalukan sungguh!

      Baru-baru ini, Adun Penanti, Dr Norlela Ariffin menarik perhatian ramai di seluruh negara apabila menangis-nangis sambil merayu kepada pihak Kerajaan DAP yang diketuai Lim Guan Eng di dalam Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang.

      Sebelum-sebelum ini, memang jarang sekali kita dapat melihat insiden yang membabitkan 'drama' tangis-menangis seperti itu dalam mana-mana sidang DUN di negeri-negeri di dalam Malaysia. Kerana itulah mungkin insiden itu menarik perhatian ramai.

      Kenapa dia menangis dan merayu? Norlela menangis kerana dia sudah berkali-kali meminta bantuan dari Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk membantu rakyat marhain di DUN Penanti yang sering derita akibat dilanda banjir setiap kali musim hujan.

      Kita semua maklum bahawa boleh dikatakan majoriti rakyat di Penanti itu adalah masyarakat Melayu yang berpendapatan sederhana dan kurang berkemampuan. Apa yang Norlela rayukan itu adalah supaya Guan Eng beri sedikit bantuan untuknya mengatasi masalah banjir di sana.

      Menariknya, ketika pembentangan Bajet 2016 Pulau Pinang yang lalu, Guan Eng dengan bangganya mengumumkan peruntukan lumayan berjumlah RM31.93 juta di kawasan elit di sebelah pulau berkenaan. Penanti dan kawasan Melayu habuk pun tiada.
      "Mungkin kerana tekanan sebegitulah yang menyebabkan Norlela menangis. Dia tahu bahawa DUN Penanti ramai orang PAS. Dia menang disitu pun katanya dulu banyak dibantu orang PAS tempatan. Mungkin dia pun takut hilang undi jika Guan Eng tidak penuhi permintaannya.
      "Cuma yang menjadi persoalannya, sampai bila Norlela mahu terus merayu-rayu dan menyembah Guan Eng? Sudah bertahun-tahun 'dibuli' Guan Eng ditanah tumpah darahnya sendiri, apakah Norlela masih lagi mahu 'kowtow' padanya? - lapor Utaranews
      Pokok pangkalnya, begitulah keadaan orang Melayu sebenarnya bila mereka berada dibawah kepimpinan puak - puak DAPigs yang sekadar 'Wayang' nak membela nasib orang Melayu.

      Hakikatnya, orang Melayu ni hanya ibarat sampah bagi puak - puak DAPigs tu dan sekacar layak untuk menjadi 'Hamba Suruhan' mereka sahaja. Itu baru memerintah Negeri. Belum memerintah Negara lagi.

      Cuba bayangkan, jika permintaan seorang Adun PKR yang duduk di sebelah kerajaan untuk membantu rakyat di kawasannya pun tidak dipedulikan Guan Eng, apakah 'Khalifah' itu akan membantu rakyat di kawasan PAS dan BN? Jangan mimpilah!!!

      Delete
  3. Yg turut serta gembira dgn penganiayan DAP adalah hamba abdi mereka dari PAN Imayam Parti Kuali.

    PKR sedang disabotage oleh PAN Imayam. Sudah masa PKR bertindak balas terhadap PAN Imayam yg diketuai oleh Haji Mat Selfie

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum
    ,
    Dr.Mujahid rawa melahirkan rasa sedihnya kerana Ahli ahli PAS berperangai seperti IS atas perlakuan maki hamun mereka kepada anggota Amanah di laman sosial setiap hari.Sedihnya Dr. Mujahid sehingga begtu sekali dia menyamakan PAS dengan IS.Anggota Amanah seperti ditembak dengan mesingun, luka dan pedihnya terasa sampai ke hulu hati, kesian Dr.Mujahid.

    Dr.Mujahid dalam pada itu terlupa dengan angkatan tentera sibernya yang pernah berguru dengan cybertrooper Umno sedang mengamuk sakan di laman sosial, jangan kata haki hamun PAS, malah mereka sehingga petah memaki ulamak juga.Peliknya tak ada siapa pula nak samakan Amanah dengan IS, cuma mengatakan Amanah jadi budak suruhan DAP sahaja.

    Apa sebenarnya tujuan kenyataan Dr.Mujahid? Melihat perkembangan yang berlaku di media sosial, rasanya maki hamun bukanlah kerja ahli PAS secara khususnya, tetapi secara jelas ianya sudah menjadi kerja tetap kepada tentera siber Amanah di mana saban hari ahli serta pendokong PAS terpaksa berdepan dengan provokasi ala maki hamun mereka.Tindak balas setengah ahli dan pendokong PAS ada yang kasar tetapi ianya dimulakan oleh tentera Amanah. Itu fakta yang semakin jelas dapat dilihat di media sosial hari ini.

    Oleh itu Dr.Mujahid hanya buat lawak king bila bersedih kerana anggota Amamah di maki hamun di laman sosial kerana tanpa provokasi tentera siber mereka tak ada siapa yang nak makinya.Kenyataan yang tidak adil dan berat sebelah sebegini hanyalah cara mendapat simpati murah dari golongan yang murah.Tak ada apa apa nilai tambahpun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah Kah Kah Blogger Amanah Emotional rupanya. Dah la hamba abdi DAP, EMO plak tu.

      Amacam GreenEmo, MouthEmo, Emowaves, AddingEmo, EmoSO............. Balik la oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Upah Stalin Penang Alaf baru dah dapat kerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

      Delete
  5. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

    Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

    APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

    Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

    Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

    BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

    Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

    Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

    Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

    Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

    Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

    Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

    Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

    Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

    Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

    DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

    Islam tetap menjamin dan tidak akan menganggu amalan agama lain. Oleh itu, mengapa perlu risau Malaysia menjadi sebuah negara Islam model?

    ReplyDelete
  6. Der mana geng pan imayam ni dah tergigit lidah ke.menyorok dibloq penjilat dap agaknya.apa cerita tu dap sendiri yg letak jawatan tak apa geng pan imayam pandirkutty badut lori keluarga lim ada.kami sedia menerima jawatan pak anguk atau apa sj demi keluarga lim n cina bukit.mana husam ni.sam cepat bukti bukti hutan.bukti bukti cg yik.bukti bukti ug mana.cepat sumpah debat segala.kami dah nak tengelam ni sudah jd sama mcm najib terpaksa sebut is segala.tolong husam bg talian hayat terakhir kami.pas tak serang kamipun dap sendiri yg buat onar.izzah pulak pergi bergambar dgn anak ketua penganas sulu.tolong sam habis bercelaru kami ni.habislah geng walaun gelakkan kami lg.omakkau dah jentik semua bloq bloq penjilat dap.apa kami nak buat ni sam.cepat tolong kami sam.kau kat ner sam.sam?ok la sam kalau kau tak dpt tolongpun kami doa kau sihat juga

    ReplyDelete
  7. Yang berkecuali inilah adun2 yg tidak ada pendirian setuju pun tidak..... tidak setuju pun tidak macam lalang mana agin bertiup di situlah dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berkecuali lebih baik dr menyokong kezaliman

      Delete
    2. melayu yg menyokong cap babi inilah barua dan pemgkhianat bangsa....
      tapi melayu yg curi duit rakyat dan makan rasuah itu lagi barua dari segala barua dan bapa dajal dari dajal yg nak datang... inilah melayu yg pelingkup melayu

      Delete
  8. Geng pan juga yg terlebih bijak..terus mnjilat tak kira mende..jilat jgn tak jilat

    ReplyDelete
  9. DIA GENTELMEN...dia dianggap silap...dia resign...inilah perangai cina kapir makan babi minum beer....aku islam....umno berani buat keeeeeeee.....???....saja nak tau....????....

    ReplyDelete