KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 18 November 2015

PAS YAKIN GANTI UMNO PADA PRU KE-14 NANTI JIKA BERGERAK SECARA SOLO


PAS Ganti UMNO Tidak Sama Dengan PAS Ganti BN ... Kini hasrat PAS hanya mau ganti UMNO dan biarkan Pakatan Harapan Ganti BN ... politik serampang dua mata.
PAS yakin pengundi Melayu akan memberi sokongan kepada parti Islam itu dalam Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang bagi menggantikan UMNO.

Perkara itu ditegaskan Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali At-Takiri apabila parti itu tidak menyertai Pakatan Harapan dan memilih untuk bergerak secara bersendirian menentang UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Katanya, DAP dan PKR telah berjaya menarik sokongan pengundi Cina, maka Pas perlu bekerja lebih keras untuk mendapatkan undi Melayu dengan slogan ‘PAS ganti UMNO’.

“Dengan PAS bergerak sendirian, orang Melayu Islam boleh beralih kepada PAS. Begitu juga Cina dan India yang tidak bersetuju dengan pendekatan DAP boleh beralih undi kepada PAS.

“Sepanjang PAS berada dalam Pakatan Rakyat tindakan DAP tidak membantu PAS untuk mendapatkan undi Melayu. Isu-isu agama yang dibangkitkan akan menjadikan Melayu terpaksa bernaung di bawah UMNO walaupun mereka tidak bersetuju dengan pelbagai penyelewengan yang dilakukan BN,” katanya kepada FMT.

PKR sebelum ini menggesa pakatan pembangkang supaya berhenti membuat provokasi sesama sendiri kerana itu menyukarkan pembangkang untuk menentang BN dalam PRU akan datang sekiranya berlaku pertembungan tiga penjuru atau lebih.

30 comments:

  1. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

    Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

    APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

    Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

    Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

    BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

    Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

    Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

    Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

    Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

    Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

    Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

    Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

    Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

    Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

    DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

    Islam tetap menjamin dan tidak akan menganggu amalan agama lain. Oleh itu, mengapa perlu risau Malaysia menjadi sebuah negara Islam model?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti DAP Racist- Halang Masjid


      Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

      Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.






      Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.


      Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia.

      Delete
    2. KITA AKAN UNDI PAS SAHAJA DALAM PRU14 SEBAB:

      (1) Parti roket menentang perlaksanaan hukum Allah di negara ini yang bererti roket juga menentang Islam.

      (2) Parti-parti balaci hanya menjadi pengikut sifu roket penang mali!

      (3) Be End terlibat dalam pelbagai skandal yang amat merugikan rakyat.

      (4) Islam melarang orang Islam melantik orang kafir menjadi pemimpin orang Islam.

      Oleh sebab itu kita semua akan menyokong dan mengundi PAS dalam PRU14 kerana PAS berusaha melaksanakan hukum Allah dan Islam sebagai cara hidup orang Islam di negara ini supaya negara ini diberkati Allah.

      Delete
    3. Jangan undi calon kafir dalam PRU14 sebab Islam tidak membenarkan orang Islam melantik orang kafir sebagai pemimpin:

      "Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali." (A-li'Imraan 3:28)

      Hari ini jelas kita melihat sikap permusuhan orang kafir terhadap agama Islam dan orang Islam.

      Delete
  2. Kalau DAP ganti PAN dah nampak jelas dan dah ada jalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ialah PAN kan balaci DAP. Saling ganti menggantikan.

      DAP racist dan PAN pun bersyukur DAP racist

      Tony Pua tak kesian kepada peniaga kecil kaum india- Dasar racist


      Ahli Parlimen Petalinga Jaya Utara, Tony Pua terpaksa melarikan diri daripada sekumpulan peniaga India di Sungai Way, Petaling Jaya selepas gagal memberi penjelasan mengenai pemindahan tapak perniagaan bersempena Hari Deepavali tahun ini.

      Peniaga India yang rata-ratanya usahawan kecil dan kais pagi makan pagi hasil perniagaan mereka bagi menyara keluarga, terpaksa berdepan kekurangan pelanggan berikutan perpindahan itu.

      Dan ketika Tony membuat lawatan bersama wakil media pro pembangkang untuk dimuatnaik di laman sosial kononnya dia wakil rakyat yang prihatin, ahli parlimen itu diserbu peniaga kecil yang tidak berpuashati dengan kedudukan bazar Deepavali yang dipindahkan.

      Sebelum ini, peniaga kecil India terlibat sudah beberapa kali ini ingin menemui Ahli Parlimen yang mereka pilih ketika Pilihanraya Umum ke-13 lalu namun Tony Pua enggan bertemu mereka tanpa sebarang alasan.





      Sebagaimana sifat Tony yang gemar melempar tuduhan tanpa asas melalui media pro pembangkang mahupun laman Facebooknya, ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony gagal membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas.

      Apabila didesak berkali-kali oleh peniaga terbabit yang jelas ditindas, Tony terkedu dan menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

      Melihatkan kehadiran beberapa anggota polis, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen ini pernah mencerca pasukan keselamatan itu.

      Anggota terbabit segera memberi bantuan selepas Tony yang gagal memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

      Delete
    2. Lagi Contoh DAP Anti Islam. Yang Dibenci orang yg sayang ugama. Itulah perangai PAN Imayam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


      Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

      Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
      Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

      Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

      Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.

      Delete
    3. DAPigs KERAT PERUNTUKAN KAWASAN PERKAMPUNGAN!!!

      ADUN daripada PKR Dr Norlela Ariffin mempersoalkan Bajet 2016 Rejim pimpinan DAPigs yang tidak memberi peruntukan kepada kawasan perkampungan untuk mewujudkan produk pelancongan baharu.

      Dr Norlela (PKR-Penanti) berkata dalam Bajet 2016 yang dibentang Ketua Menteri pada 6 November lepas, sebanyak RM31.93 juta hanya diperuntukkan untuk produk pelancongan di bahagian pulau Negeri itu sahaja.

      Turut dipersoalkan sama ada Rejim Pakatan Harapan benar - benar melaksanakan janji untuk memperjuangkan nasib golongan yang tertindas dan paling memerlukan di Negeri ini.
      "Jika ya, Bajet 2016 perlu mencerminkan belanjawan yang memperjuangkan nasib golongan yang paling memerlukan dan bajet yang dapat bantu kawasan yang paling memerlukan," katanya ketika membahaskan Bajet 2016 Pulau Pinang pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini hari ini.
      Katanya, Rejim DAPigs juga perlu mengiktiraf dan mempromosi industri inap desa sebagai produk pelancongan namun malangnya dalam Bajet 2016, ianya lansung tidak memberi peruntukan khususnya di kawasan kampung.
      "Bajet 2016 ini tidak nampak peruntukan yang jelas untuk pembangunan pelancongan kampung, homestay (inap desa) dan sungai tetapi hanya tertumpu kepada pelancongan di kawasan bandar," katanya.
      ADUN PKR itu juga berkata, kawasan kampung seperti di Penanti tidak harus diabaikan oleh kerajaan negeri kerana ia juga mempunyai potensi untuk menjana pertumbuhan ekonomi.

      Tambahnya lagi, Rejim DAPigs perlu memberi lebih perhatian kepada pembangunan perkampungan dengan membina lebih banyak infrastruktur seperti jalan, parit dan dewan orang ramai.

      Luahan Norlela itu turut mendapat sokongan Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang Datuk Jahara Hamid (BN-Teluk Ayer Tawar) yang memahami masalah dihadapi wakil rakyat PKR itu.

      Kesimpulan mudahnya, puak - puak DAPigs tu memang sengaja mengabaikan kawasan - kawasan Kampung yang majoritinya terdiri daripada kalangan orang - orang Melayu. Diorang nak orang Melayu ni merempat!!!

      Delete
    4. PAN tu apa? Tak pernah dengar pun parti politik nama PAN.

      Delete
  3. Bodo punya PAS....masih terasa hebat dan bangga..tak sedo dlm pilihan raya kecil mejoriti PAS merosot teruk....ada ati nak ganti umno pulakkk...kikiki ...ni la yg dikatakan ego ...ego..ego lebih tebal dari iman...mana india dan cina yg tak puas ati dng DAP dan MIC beralih ke PAS ...adooii...syok sendiri punya theory...settel dolu PAS di matang pauh Pulau Pinang dulu...kena tendang di Pulau Pinang masih ada ati nok duk kjaan penang...bodo...bodo....bannjir di klantan tu settel dulu la.....puiiiiiii....tebal bebal ego org PAS nihhh...puiiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh punya PAN Imayam,. Sanggup hisap exhaust rocket DAP racist kerana kecewa


      Imayam macai dah selfie dgn Amoy ka

      Delete
    2. Tak baik kata orang bodoh, bodoh. Takde bezanya songkok hitam dengan kopiah. Sama-sama kaki sebat.

      Delete
  4. Anon 10.35..simpan skit bangang dan busuk hati tu

    ReplyDelete
  5. Statement utk melayu yang tak pandai. Mcm

    ReplyDelete
  6. Amno pun tengah lemah skrg ni
    .hanya pas boleh hapuskan parti keparat melayu ni. Hahaha takbir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.padirkutty imayam pula selamanya jd badut dap.mari ronda ronda naik lori mkn angin keluar asap

      Delete
  7. Kenyataan mimpi basah dari Attakiri (Attaturk?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya PAN Imayam Kau kasihlah DAP racist anti Islam puas puas.

      Delete
  8. anom 1103 sebat ape tu..semua orang kaki sebat tapi jangan pula kau sokong yang depan sebat belakang pun sebat.itu yang parah tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebat pitih le mangkuk...umno sebat derma - timur tengah, timur tepi, ypeim. pas sebat duit balak, duit guru yik...sama la tu hayun

      Delete
  9. bila pertandingan spender besar antara stopa ali dgn husam nak diadakan? bila pulak majlis talak bini antara hadi dgn husam nak dibuat?

    ReplyDelete
  10. Bila jadual terbaru roadshow parti kuali akan disiarkan?
    Lagi cepat lagi banyak dpt sumbangan utk derma kpd guan eng utk bayar kpd mahkamah kes kalah saman.

    ReplyDelete
  11. Hanya 2 parti shj yg akan menjadi pilihan org Melayu iaitu Pas dan Umno.Lebih baik Pas dan Umno bekerjasama dlm Pru.contoh di ns adalah lebih baik Umno beri laluan pas di Dun Paroi.Johol,klawang sikamat ,Ampangan dan Lenggeng.Manakala Parlimen seremban biar Pas lawan Dap.Apa macam.

    ReplyDelete
  12. Kah kah PAS yg nak karam ..... apasal umno plak kena bagi laluan kah kah kah....sifir vongok org pas ...ego terlalu tebal...manik urai majoriti PRU kecil dari 2500 undi tinhgal 350 undi PIlihanraya kecil yg lalu...masa tu parti PAN belum tubuh lagi....kat selangork terhegeh hegeh sokong Assmin kat dilayan mcm anjing....kah kah.org PAS cermin diri dulu tgk muka lama lama....pasti cermin pun pecah tgk muka pemimpin PAS.....muka mcm babi belaan DAP dan PKR....ego ego bertingkek tingkek...

    ReplyDelete
  13. Itu cakap org tak reti strategi politik.emosi kurang pakai akal.DS Najib dan DS Mohamad Hasanpun mungkin sedang fikir strategi kerjasama Pas Umno utk lenyapkan Dap Pan dll.

    ReplyDelete
  14. Kah kah layan org PAS japp....ego bertingkek...iman mcm gampang...puiii...uturn sesedap bontot jer...klu di sgork jadi anjing Assmin di penang humban dlm longkang jamban....bole tima ka itu strategi....mana bole masyukkk projek sokong ajer....kikiki...ada ati bagi laluan lagiii...kikiki...ego bebal tebal sungguh org PAS ni....

    ReplyDelete
  15. Ganti amendenya..pas kan punasehat umno..mana buleh lawan tokey..umno suruh pas duduk..duduk..suruh diri..diri..

    ReplyDelete

  16. Ooi PAS, ko ingat MCA MIC Gerakan PPP dan beberapa parti lain di Sarawak & Sabah nak kerjasama dg ko ka untuk tubuhkan krajaan.

    ReplyDelete
  17. PRU 14 COMFIRM KELANTAN JATUH DI TANGAN UMNO DAN HAJI NAJIB DAN HAJJAH ROSMAH.....................HIDUP UMNO .....HIDUP NAJIB .....MAMPUS HADI DAN PAS PIS PUS...........................HAHAHAHAHA

    ReplyDelete
  18. Bestnya bila UMNO kalah. Aman sikit dunia.

    ReplyDelete