KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 27 November 2015

AZMIN KELUARKAN AMARAN TEGAS TAPI JELAS AGAR DAP DAN PAN JANGAN PERSOALKAN TAHALUF SIYASI PKR DANGAN PAS DAN PSM


Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali hari ini mengulangi komitmennya untuk bekerjasama dengan PAS di hadapan pemimpin PAS, Parti Amanah Negara (AMANAH) dan DAP.


Berucap pada Kongres Pemuda dan Wanita PKR, beliau yang juga adalah menteri besar Selangor berkata parti itu adalah satu-satunya yang boleh membuat semua mereka bekerja bersama-sama.

“Saya gembira kerana inilah satu-satu parti PKR yang berjaya menjana kekuatan DAP, AMANAH dan PAS untuk duduk bersama dalam satu pentas untuk lawan Umno-BN,” katanya.

Antara pemimpin yang hadir pada kongres itu termasuk Ketua Pemuda DAP Wong Kah Woh, Ketua Belia AMANAH, Sany Hamzah dan Naib Ketua Pemuda PAS, Khairil Nizam Khirudin.

“Kita menyambut AMANAH dalam keluarga besar kita dan muafakat dalam Pakatan Harapan bersama DAP dan AMANAH akan terus dibina dan diperkukuhkan.

"PKR juga akan meneruskan tahaluf siyasi atau kerjasama politik dengan PAS serta Parti Sosialis Malaysia (PSM) dan parti politik di Sabah dan Sarawak.

"Ini ketetapan yang diambil Majlis Pimpinan Pusat yang bersidang pada 11 Oktober, kita mahu semua pihak khususnya rakan kita menghormati pendirian PKR dan jangan sekali-kali cuba melaga-lagakan kepimpinan dalam PKR," katanya.

Tidak pasti sama ada amaran itu ditujukan kepada rakan sekutunya dalam Pakatan Harapan iaitu DAP dan AMANAH.

Masalah dalaman pakatan pembangkang mula terserlah apabila pada sidang DUN Pulau Pinang baru-baru ini lima ADUN PKR memutuskan untuk berkecuali berhubung usul Umno mengenai projek penambakan laut.

Ketua Menteri Lim Guan Eng yang juga adalah setiausaha agung DAP membayangkan tindakan mereka itu sebagai rampasan kuasa dalam PKR Pulau Pinang.

77 comments:

  1. Nak tahan jawatan, kerjalah dgn siapa pun. Pru akan datang, tanggunglah beban. Politik oh politik, semuanya kerana wang dan kedudukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Democracy is the art of running the circus from the monkey cage.
      Mencken

      Delete
    2. PAN tu balaci DAP. Siang malam kerja menyondol orang

      Delete
    3. ALASAN KHALID SAMAD NAK RAMPAS SELANGOR!!!

      Huh! Kalau dah dasar orang yang Terdesak, mati hidup semula pun dia takkan mengaku yang dia terdesak nak mengekalkan jawatan bagi menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri.

      Realitinya, apa yang dilakukan oleh puak - puak Pengkhianat tu pada ketika ini di Selangor bukannya 'Strategi Bertapak'. Sebaliknya, Strategi Terdesak untuk mereka kekal memegang jawatan.

      Tapi kalau Si Khalid Samad tu mengaku yang itu strategi sebenar diorang, nanti nampak sangat la yang diorang ni lemah dan tak mampu nak buat benda lain. Jadi, terpaksa la dia cipta alasan.

      Antara lain, Si Khalid Samad tu kata, parti yang dia wakili sekarang tidak terdesak untuk untuk mendapatkan kerusi bagi bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.
      “Bukan terdesak, tetapi itu memang strategi kami untuk bertapak di negeri di mana kami mula. Perkara ini saya rasa turut dilakukan oleh mana-mana parti politik dan tak ada parti politik yang tak mahu bertapak di tempat di mana mereka bermula,” katanya kepada Sinar Harian.

      Katanya, Amanah ada pendekatan sendiri dan mereka akan tentukan pendekatan dan pandangan yang lebih baik dan berpengaruh.

      “Sebab itu kita tubuhkan Amanah sebab nak tunjuk kepada masyarakat cara berjuang politik Islam yang sepatutnya.


      “Sambil itu kita boleh tunjukkan cara yang praktikal dan orang yang sokong kita kena buat macam mana parti politik lain buat iaitu menubuhkan kawasan, cawangan dan sebagainya," katanya.
      Kalau betul la diorang ni tak terdesak nak mengacau PAS bagi merampas kawasan yang dimiliki oleh parti tersebut seperti mana yang diarahkan oleh DAPigs, diorang tak buat kerja pandir.

      Kalau betul puak - puak Pengkhianat tu ada keyakinan mereka sendiri, buat apa Si Khalid Samad tu kritik setiap kenyataan yang dibuat oleh Presiden PAS dan juga pemimpin parti itu?

      Kenapa setiap kali kepimpinan PAS buat kenyataan dan menyatakan pendirian mereka, Si Khalid Samad tu tampil menjawab dan mengutuknya secara terbuka kalau mereka tak terdesak?

      Itu membuktikan parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu takde maruah. Sebaliknya diorang hanya sekadar berjuang demi menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' diorang, DAPigs je. Maka sebab itulah diorang terdesak nak merampas kawasan PAS!!!

      Delete
    4. Aps hak pas utk menidakkan hak Amanah utk bertanding di kerusi pas. Ada akta yg menghalangkah? Ada nas dan hadiskah yg menghalang? Malaysia ni tuan haji hadi yg punya kah?

      Delete
    5. Hahaha.......bersatu kita teguh bercerai kita roboh, tiada apa yg dpt kita bersama bila arah tuju yg berbeza. Apa guna kemenangan tercapai bila apa yg di janjikan tidak tertunai. Rakyat mahukan perubahan tetapi kerajaan yg berkemampuan bersatu membawa pembaharuan. Pakatan sememangnya satu harapan buat rakyat malaysia membawa perubahan, namun pakatan harus bersatu hati tanpa berkepentingan kerana ini membawa perbezaan dgn kerajaan yg ada skrg. Cari matlamat yg sama bukan melihat pandangan yg berbeza kerana ini hanya akan membawa kehancuran pada semua.

      Delete
    6. Jaga2/PAN Imayam hamba abdi DAP tak senang duduk sebab DAP susah hati.









      RUMAH TANGGA' HURU HARA, KIT SIANG TUTUP MULUT!!!

      Huh!!! Memang KONFIRM puak - puak DAPigs ni bukan sahaja jenis 'Tak Mandi Pagi' tapi diorang juga jenis manusia yang tak sedar diri. Diorang bangun pagi pun tak pernah tengok cermin.

      Nak pulak sejak akhir - akhir ni bila diorang dilihat terlalu sibuk nak masuk campur dalam urusan 'Rumah Tangga' orang lain sehingga menyebabkan berlakunya perpecahan yang cukup kronik.

      Punya la diorang dengki tengok 'rumah tangga' orang lain bahagia, sampai tahap sanggup diorang kucar kacirkan sehingga bercerai berai dibuatnya. Itulah busuknya perangai puak - puak DAPigs ni.

      Tapi bila orang bercerita mengenai 'Rumah Tangga' diorang sendiri, tau pulak puak - puak DAPigs tu cuba nak sembunyikan. Tak nak pulak diorang cerita atau buat ulasan mengenainya.

      Dalam kenyataan yang dibuat, Si Apek Kit Siang tu katanya enggan mengulas mengenai kemelut kepimpinan yang melanda DAPigs Negeri Kedah yang masih berlarutan sehingga hari ini.
      ALOR SETAR - Krisis melanda DAP Kedah sejak dua tahun lalu yang didakwa berpunca dari campur tangan pihak ketiga kini seolah-olah tiada penyelesaian.

      DAP Kedah mempunyai dua jawatankuasa apabila satu daripadanya mengakui diiktiraf oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS) dan satu lagi dilantik oleh jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) DAP.

      “Saya tidak mahu komen isu itu,” katanya kepada media selepas melawat Pasar Koboi dan hadiri sembang santai bersama masyarakat di sebuah kedai kopi dekat Jalan Tengku Abdul Halim di sini, hari ini.

      Konflik parti itu timbul selepas Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng memutuskan dalam mesyuarat pemimpin pusat DAP untuk melantik Zairil Khir Johari sebagai Pengerusi Interim DAP Kedah pada Mei 2013.


      Pelantikan itu menyebabkan wujudnya dua jawatankuasa termasuk yang dipengerusikan bekas Adun Kota Darulaman, Lee Guan Aik pada ketika itu.
      Nah! Jelas itu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni jenis yang tak suka mendengar suara dikalangan ahli diperingkat akar umbi mereka sendiri. Kalau ahli diorang pun diorang boleh buat tak endah, apatah lagi dengan kita orang luar ni. Lagi la diorang tak peduli!!!

      Delete
  2. Terdesak sungguh....cemas tahap cipan...gelabah tahap babun assmin nak menang hati suma pihak PR dan PH......yg pasti PAS yg bodoh tonggong.....iman orang PAS macam cipan....asal masyukkk poket sokong...hukum isle langgar....baiah pun langgar...klu tuduh org kafir. ...sbelihan org lain haram...laki bini cerai berai...doa doa mcm gampang ko...ko..ko...pecah perut satu stadium oleh PAS bebal...rupa2nya ego lebih tebal dri iman....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS BUAT SPEKULASI, PAN TERUS PANAS PUNGGUNG!!!

      Nah!!! Lepas ni kita tengok pulak apa komen yang akan dibuat oleh Si Khalid Samad tu selaku Pengarah Komunikasi parti Pengkhianat yang dipimpin oleh Mat Sabu mengenai spekulasi ni.

      Jika sebelum ini, Si Khalid Samad tu dilihat hanya sekadar membidas kenyataan yang dibuat oleh pemimpin PAS. Tindakan yang dia lakukan hanya ibarat 'Membalun Janda Lama' je.

      Entah kenapa yang Si Khalid Samad tu meroyan sangat tak tentu arah dengan pemimpin PAS tu pun, kita sendiri tak pasti. Walhal, dia bukannya ada sebarang kaitan dah dengan puak - puak PAS tu.

      Hari ni, PAS terus mencetuskan spekulasi apabila Setiausaha Agungnya menyatakan parti itu sedang berunding dengan parti lain dalam mendepani Pilihan Raya Umum ke-14, PRU-14 akan datang.

      Malah, Takiyuddin juga turut enggan mengumumkan parti yang sedang dirunding sama ada dari kerajaan mahupun pembangkang dan sengaja membiarkan perkara itu menjadi tanda tanya.
      "Tidak semestinya kita tidak ada rakan kongsi. Kita mungkin ada rakan kongsi baru. Siapa? Tunggu dan lihat. Kalau bukan parti, mungkin individu yang akan sertai kita. Itu terbuka untuk spekulasi.
      "Masih dalam rundingan. Semestinya daripada parti lain. Baik kami simpan untuk pengumuman seterusnya," katanya di lobi Parlimen di sini, hari ini.
      Dalam pada masa yang sama, Takiyuddin juga turut membidas Parti Amanah Negara dengan menasihatkan agar parti itu meberi fokus kepada usaha mengukuhkan parti mereka terlebih dahulu.
      "Buatlah kerja sendiri. Kamu uruskan ahli parti kamu, kami uruskan parti kami. Jangan bising lah.
      "Kukuhkan parti kamu dulu. Kami ada cara kami iaitu lebih baik bekerjasama dengan musuh berbanding dengan bekas rakan seperjuangan. Bekas rakan seperjuangan tahu rahsia kamu," katanya.
      Itu yang sepatutnya dilakukan oleh puak - puak dari kalangan Pengkhianat seperti Si Khalid Samad tu sendiri. Yang dia sibuk sangat nak mempersoalkan pendirian dan keputusan orang lain sampai tahap macam orang kena sampuk dek se

      Delete
    2. Huh maroyan la puak2 PAN ni...siapa yg langgar sumpah baiah? konar cecah lutut nampak...kalu bukan puak2 PAN yg gila kuasa dan jawatan, sapa lagi...dasar golongan yg terkena sumpah laknat...

      Delete
    3. Terdapat sebilangan kecil orang-orang Melayu yang sanggup menjadi balaci untuk diperkudakan oleh sifu-sifu roket penang mali dan gelang mali. Mereka ini sepatutnya tidak boleh bersekongkol dengan parti roket yang menentang hukum Allah, mencemuh khutbah Jumaat dan dengki kepada hak keistimewaan orang Melayu.

      Bukankah ini membuktikan mereka telah menjadi pengkhianat kepada Islam dan bangsa mereka sendiri?

      Delete
  3. Omakkau balaci ug mula menjilat telur azmin....setelah ditinggalkan tulur kalit...kuasa kuasa semua mahu menjilat waktu ada kuasa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. AMANAH DIDAKWA KERJANYA JAGA PUNGGONG DAPigs!!!

      Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat berkata, Parti Amanah Negara telah mempromosikan DAP apabila mengangkat Lim Guan Eng sebagai tokoh dalam misi menawan Putrajaya.

      Ahli Parlimen Kuala Nerus itu juga turut berkata, sebagai sebuah parti Islam, PAS mempunyai prinsip mereka sendiri dari segi untuk memilih sama ada pemimpin mahupun ketua negara.
      “Pertama saya nampak memang parti serpihan PAS ini menjadi pengikut kepada DAP, kerjanya mempromosi DAP dan memang tidak peliklah apabila saudara Salahuddin pun mempromosi Lim Guan Eng.
      “Kita (PAS) dalam kaedah Islam, ada prinsip kita, kekuasaan dan penguasaan mestilah didominasi oleh orang Islam…sebab ia bercanggah dengan Islam, tidak boleh kita jatuhkan seorang pemimpin Islam walaupun dia tidak mengikut Islam sepenuhnya digantikan dengan menteri yang bukan Islam,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen, Isnin.
      Katanya lagi, masyarakat harus tahu tentang kaedah ini dan PAS sama sekali tidak akan memainkan isu pemimpin bukan Islam diangkat dan dijulang sebagai tokoh besar dalam masyarakat.
      “PAS tidak akan memainkan isu ini, jadi inilah yang membezakan kita dengan parti-parti lain.
      “Saya tidak merasakan orang Islam akan menyokong (DAP), Melayu tidak akan menyokong DAP kerana DAP dilihat tidak menyokong isu-isu Islam, tidak memberikan sesuatu yang positif.
      “Ahli-ahli Parlimen DAP, saya tidak nampak mereka mesra pada Islam,” katanya.
      Khairuddin berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub bahawa Guan Eng adalah contoh tokoh politik mewakili masyarakat bukan Islam yang mampu menyelamatkan negara.

      Beliau berkata demikian ketika berucap di Majlis bersama pimpinan Pakatan Harapan di Klang, malam Ahad.

      Ketika majlis itu, Salahuddin juga turut mengakui bahawa tidak ada jaminan untuk mereka bertanding atau menang dalam pilihan raya akan datang tetapi demi menyelamatkan negara, mereka sanggup ‘cari susah’ apabila bertindak meninggalkan PAS yang juga berada dalam keadaan susah.

      Delete
  4. NAJIB MEMANG TAK BERTELUR! MAHATHIR, MUHYIDDIN PUN TAKUT DIBUANG DARI UMNO! KAH! KAH! KAH! MEMANG TAK ADA LANCIAO! KAH! KAH! KAH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib dah jadi bapok! semua menteri dalam malaysia nie pun bapok! kah! kah! kah!

      Delete
    2. Pbangkang makin bodoh. Umno dah lemah pun tak tau nak ambik kesempatan. Hadi, azmin dan guan eng ptgkan diri dan jawatan sendiri. Rakyat keliru dan muak. Politik pembangkang memang tak boleh tahan lama. Penyokong kena kelentong.

      Delete
    3. Tindakan Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang yang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya Aidiladha hanya kerana isi kandung ucapan yang menggesa umat Islam supaya bersatu padu dan jangan berpecah belah walaupun berlainan ideologi politik memang keterlaluan.

      Khatib menyelar sikap orang Islam yang berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang anti Islam. Mengapa perlu DAP melenting? Adakah parti roket itu merasa pedasnya?

      Isu DAP vs Islam bukan sesuatu yang baru, sejak dahulu lagi DAP sudah bertelagah dengan sesiapa jua yang cuba memperjuangkan Islam. Jika mahu melihat yang popular dan terkini, lihatlah apa terjadi pada hubungan parti Islam PAS dengan DAP. Selepas PAS ditendang keluar, DAP semakin naik tocang.

      Jika disenaraikan, memang banyak buktinya, yang pertama, dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti kedua, prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      Bukti 3, siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti keempat, DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti kelima, Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti keenam, DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti ketujuh, DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti kelapan, DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti kesembilan, DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti kesepuluh, pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Jelaslah tindakan biadap DAP ini seperti cuba memusuhi umat Islam. Apa pula yang akan dimusuhi DAP selepas menyaman ucapan khutbah hari raya Aidiladha ini? Adakah umat Islam Malaysia mahu parti roket DAP persoalkan setiap teks ucapan khutbah termasuk khutbah jumaat? Di mana maruah kita?

      Delete
    4. Rupanya DAP yang songlap duit rakyat yer..duit zakat..tabung haji..kwsp..pnb..kwap..duit 2.6b..ooopps...jahatnyer DAP....

      Delete
  5. DAP adalah musuh no 1 bangsa melayu.
    UMNO adalah pengkhianat dan penjahanam no 1 bangsa melayu.
    Antara DAP dan UMNO, tiada bezanya.
    Dua itu adalah musuh bangsa melayu yg paling jahat.
    Melayu kini tersepit antara dua kuasa jahat yg besar.

    ReplyDelete
  6. Sebagai manusia omakkau tak mampu menjangkakan sesuatu yg mendatang. Oleh itu tak lah sesuatu yg salah jika omakkau mendapati yab azmin lebih kedepan dibandingkan khalid sbb situasi dulu masa khalid pun cemerlang juga. Mcm lah juga mereka yg menilai pas masa adanya pengkhianat yg blm tubuhkan pan. Ramai yg ragu kemampuan pas jika mereka tingalkan pas. Tetapi ramai yg salah jangka,dgn keluarnya geng18 pengkhianat pas(skg pan) rupa2nya pas makin hebat dan lebih berwibawa mengerakan perjuangan dgn dasar islam di bawah ulama. Hya jauhari yg mengenal manikam sbb itu azmin tetap bersama pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas berwibawa?
      Lancau la. Ahli budak 13 tahun boleh buat hapa? Pasang bendera pun tak pandai lagi.
      Antara semua pembangkang, pas la yg paling teruk dan bakal kalah banyak kerusi.

      Delete
    2. Ko ckp pun mcm lidah bercabang biawak
      aje yg faham ckp ko ni....

      Delete
    3. Ko ckp pun mcm lidah bercabang biawak
      aje yg faham ckp ko ni....

      Delete
    4. Tak usah layan budak rempit dan peragut mcm anon 1:13, yg mmg suka mencarut. Parti mana yg ada ahli umur 13 thn, bukti mana?...penyokong parti PAN ni mmg pembohong besar!!

      Delete
  7. Tak payah la ada pakatan2 neh...
    Semua mcm lanchiau
    Semua parti masuk calon semua tempat
    Tengok sapa kuat

    ReplyDelete
  8. Nafas azmin ada bau hadi.
    Tanda2 azmin nak tertonggeng.

    ReplyDelete
  9. jangan guna perkataan lanciao, batang serta telur sebab najib dah tak ada semua tu! kah! kah! kah! perkataan bapok dan mak nyah juga diharamkan! kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tak ada telo. Azmin ngan hadi pun ikut tak ada telo jugak. Semua mcm lanjiou.

      Delete
    2. Azmin hendak nyahkan DAP dp selangor dan menggantikan dg PAS ...
      TAKBIR....

      Delete
  10. Skrg umno dlm keadaan paling lemah.
    Tspi pembangkang bukan saja lemah malah paling bodoh.
    Nampak gaya, dap bakal perintah malaysia klu cina bersatu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooi lihat statistik dulu , cina cuma ada 28% sahaja dp jumlah penduduk...
      cakap tu biar ada logik sikit.

      Delete
    2. Ini mesti melayu bangsat...dah kena tipu oleh pemimpin melayu bangsat pun..masih nak sokong lagi..bangang nak mampus..cuba baca perlembagaan malaysia..pm mesti melayu islam..

      Delete
  11. Pas adalah penyelamat geng pandirkutty imayam sedang berbahang tunggu terbakar sendiri krn kerja batu api mereka utk tokong pinang ternyata tdk menjadi.jd senjata makan tuan semuanya sedang parah mungkin akan mati tdk lama.kutuk ulamakpun tdk menjadi hanya menyedarkan org bahawa mereka hanya balaci keluarga lim.kenapa dgn mujahid tu sudah terang lg bersuluh mengutuk pas kemudian tarik balik kenyataan.sama dgn saari sungip yg serang azmin .alasan salah faham adalah sangat dankal n hanya digunakan org bila sudah tdk ada jln keluar yg lain.menuduh pas adalah is hanya tindakan terdesak yg akan mengena batang hidung sendiri.umnopun kata nya berlaku salah faham semasa menyerang ibrahim libya.duit menjadi aset dlm kes 1mdbpun katannya ada salah faham.be cool omakkau.api perlu dilawan dgn air.

    ReplyDelete
  12. Skrg semuanya indah.... PRU14 blum tentu lg. Ramai jangka masalah 1mdb akan beri lebihan undi utk pembangkang. Itu ada kemungkinan cuma tak pasti cenderong arah mana.... Pas mungkin pilihan terbaik bg kita tp x semua rakyat condong ke arah perjuangan pro ulama terutama org muda disebut golongan progresif. Pan ada potensi tp masih perlu dibentuk utk jadi parti yg mampu berdiri sama tinggi dgn parti lain. Langkah nombor1 tukar logo imayam tu dan warna oren. Letaklah warna kuning baru sedap dipandang. Pkr sepatutnya plg kuat dan disokong oleh gen y dan kaum lain tp msih ada kelemahan yg kita x nampak. Pkr yg dikatakan tunjang kekuatan pembangkang lah yg mesti berubah. Setakat ni mereka hanya taraf parasit padahal pkr ada potensi besar utk berjaya. Mohon perubahan pucuk pimpinan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu buang azmin, semua masalah pkr settle. Buang hadi semua masalah pas settle. Buang najib semua masalah umno settle.
      Buang 3 ekor ni, politil malaysia jadi matang.

      Delete
    2. DSAI dlm penjara , PRU apa lg...
      sudah2 tok sah dok mengarut...
      kalau rajin sgt , esok pi naik pickup...

      Delete
    3. Lge dgn mat sabu jgk yg kau x mahu buang.. terserlahlah kemacaian kau pd keluarga lim...

      Delete
    4. Wan rosli.
      Perangai ko ni mcm perangai org kafir.
      Tak sudah2 adu domba

      Delete
  13. lain mcm hasutan yg dok ada nie...
    ada pihak suruh pilih BN @ Pakatan Harapan...
    suggestion aku BN...
    sekurang2 DAP yg tak hormat Islam bole terkubur...
    Amanah2....
    yg kot bwh nie , jgn jd kalut....
    jgn dok beriya2 dgn demokrasi nie...
    pi dgr ceramah agama lg baik...
    sampai kat aku yg kalut2 , mmg kena la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pilih bn hidup kita makin susah. Harga barang naik. Bayar cukai byk sgt. Mcm bayar ufti pulak.

      Delete
    2. DAP menyusahkan Islam hampa tak berasa apa2 ka...
      Hati2 kawan....
      kat duit ada fitnah...
      kita kena byk bersabar...
      Allah s.w.t yg bg rezeki...
      pikir btul2....

      Delete
    3. Antara DAP dgn BN mana yg menyusahkan islam?hampa tak berasa apa2 ka?
      Siapa yg pegang duit kerajaan mlaysia sekarang?siapa jual harta kerajaan malaysia,DAP ke BN?macai BN bongok.

      Delete


    4. eburuk2 BN, telah membina beribu2 Masjid dan surau , Ko nak harap DAP bina masjid???? , gerieja bolehlahlah mereka bina....ko esok pun boleh sembahyang kat sana lah.

      Delete
    5. Dap masuk campur hal ehwal org2 islam bilamana menolak hudud utk rakyat kelantan.

      Delete
    6. Wan rosli.
      Umno pun tolak hudud.
      Jgn ko tak tau plak.
      Jgn jd munafik.

      Delete
    7. Aku tolak dap, umno dan pas.

      Delete
    8. Dizaman fitnah kita kena pilih islam atau hidup senang...
      lgpun hampa bukannya miskin pun...
      pikir la kawan...
      bg peluang UMNO -PAS utk menegakkan Islam....
      br ni UMNO ada jg bg peluang untuk wat hudud biarpun Dr Yusoff Al qardawi mengatakan tegakkan nilai2 murni islam terlebih dahulu...
      DAP provok islam tu....
      Astaghfirullahhalazim....
      bersyukurlah aku dh sedar....
      sedarlah lah kawan...
      bg aku tak ternilai Islam nie...
      betapa besaqnya rahmat Islam nie...
      suka hati hampa la...
      aku dh bgtau...

      Delete
  14. Kadar GST harus dikurang agar beban rakyat kurang

    Kadar Tol juga harus dikurang

    Jeff Ulu Bernam
    Reformis Ori

    ReplyDelete

  15. Azmin cuba menmenafaatkan kekuatan PAS untuk membantu PKR memerintah Selangor. Bagi mengenang budi PAS, Azmin sekurang2 patut memberi jawatan Timbalan MB kepada PAS, Umum mengetahui bahawa PAS sememangnya jauh lebih kuat dp PKR.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn beri muka pd PAS. Kini perjuangan PAS mirip ISIS. Semakin ganas dan munafiq.

      Delete
    2. Setujuuuuuuu sangat

      Delete
  16. cuba lihat tajuk diatas.....TAHALUF SITASI tu apa?
    Inilah kebodohan yang melampau.

    ReplyDelete
  17. Pas bertambah kuat?. Podah habis kanak2 PASTI dan pondok daftar jadi ahli. Gampsng

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau umno buat, pas lah yg paling kuat menyalak.

      Delete
    2. Budak baru tgh nak belajar, pas dah ajar berpolitik benci membenci. Rosak masa depan budak2 tu besok sbb kerja kotor hadi.

      Mintak kementerian pendidikan bertindak tegas.

      Delete

  18. Kasihan TGHH, dulu DAP membulinya, sekarang giliran Azmin pula membulinya dg memaksanya duduk semeja bersama-sama 2 musuh ketatatnya.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak boleh kesian...

      sebab diri sendiri bodoh.
      ada yang cerdik pandai bagi nasehat...habis dibuang.

      sekarang...bodoh ke...rasa tak bodoh ke...teruskan saja la...

      apa nak buat...bukan salah ibu mengandung bang ooii...

      Delete
  19. Azmin azmin......
    Dah terdesak sangat ke nak terus kekal jadi MB Selangor sampai terpaksa main politik dua alam macam aljuburi...
    Main depan dengan PAN dan DAP, dan pada masa yang sama main belakang dengan PAS
    Adakah parti PKR ini pentas melahirkan ahli politik sesumpah, bermuka-muka dan bertabiat luar tabii semata mata demi kuasa dan harta benda?
    Azmin azmin....

    ReplyDelete
  20. Asal bukan umno dsn pas ok la

    ReplyDelete
  21. Dalam isu Selangor ni tindakan dua alam Azmin patut disokong.

    Pembenci Pas patut tahu..Pas bersama PKR, dapat untung

    Pas bersama Umno pun lagi untung.

    Bila Pas bersama Umno...Pas dapat juga kerusi Exco...silap haribulan dapat kerusi MB Selangor. Manakala PKR dan DAP melopong.

    Sekarang Pas bersama PKR, DAP dan Amanah dah dapat Exco. Masing-masing dapat bahagian.

    Klu tanya macam mana Pas boleh tubuh kerajaan dengan 26 kerusi?...jawabnya money is king

    Sejarah bermula di dun Trengganu dan berulang di Perak. Tidak mustahil berulang di Selangor. Dan hampir-hampir berulang di Kelantan.

    Sebab itulah munculnya baiah talak tiga isteri dikalangan wakil rakyat Pas.



    ReplyDelete
  22. Cara memilih coli juga perlu betul, iaitu dengan mengambil kiraan ukur lilit bahagian bawah payu dara dan ukuran lilit payu dara. Kedua-dua jumlah ini ditolak dan hasilnya adalah ukuran yang anda perlukan.

    “Misalnya, jika ukuran bawah ialah 84 sentimeter (sm) ditolak ukuran payu dara 72 sm menjadikan beza 12 sm. Bagi coli ukuran mangkuk A ialah 10 sm, B pula 12.5 sm dan C ialah 15 sm. Jika beza diperoleh 12 sm bermakna anda perlukan coli B cup.

    “Pemakaian coli yang salah dan tidak sesuai juga boleh mengakibatkan masalah-masalah belakang, sakit kepala, ketegangan leher, ruam dan menarik struktur ligamen pada tubuh badan.

    “Walau bagaimanapun, setakat ini masih belum ada ujian yang membuktikan bahawa coli penyebab kanser payu dara. Ia hanyalah mitos,” ujarnya.

    Apa pun, menjadi satu kelaziman wanita gemar memakai coli yang mempunyai mangkuk yang terlalu kecil atau terlalu longgar di bahagian tubuh bagi menampakkan bentuk yang menawan.

    Memakai coli yang salah bukan sahaja tidak menyenangkan malah mungkin merimaskan. Jadi bagi mengelakkan terjadinya perkara yang lebih memudaratkan, wanita dinasihatkan memakai coli yang sesuai dan selesa dengan kehendak payu dara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ilmu yang sangat berguna, thorbaekkk!!!!!!

      Delete
  23. Tolong jangan komen lucah2 la sedare...malu kpd anak2 kamu kalau mereka mrmbacanya...dan malaikat 'atid yg mencatat apa yg kamu lucahkan- fastaqim

    ReplyDelete
  24. Apa mau heran bro bangga yg paling banyak
    Mencarut dlm dunia ni bangsa melayu dan bangsa cina je..

    ReplyDelete
  25. Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin Azmin

    ReplyDelete
  26. Marilah kita meratib nama azmin banyak kali, semoga terus kekal jadi mb selangor dan bukannya mb boneka dapig seperti nizar lambai. Dua alam pun dua alamlah. Takdir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wang Tabung Haji
      Wang Zakat
      Wang YAPIM

      Semua ini dicuri oleh pemimpin DAP...
      Jahat sungguh DAP.

      Delete
    2. Ya..DAP cilaka..biadap..dan curang..ada duit kwsp..kwap..disonglapnya..cilaka dap ni.sial.mcm babi penyapu takder guna...mana punca duit semua dicuriknya...felda tunggu masa je DAP ni nak gigit..Semua teksi pun DAP ni yang kontrol..kontol betul DAP ni..babi....heheheeehhhehe

      Delete
    3. DAPig memang celaka, biadap, curang, harbi selet taik pakai tisu peminum arak pemakan babi, lu baru tahu ka kawan?
      Tentera siber RBA dah masuk blog omakkau, cuba nak main reverse psycho. Woi apek/amoi RBA lu baik pigi kepala batas kasi pujuk itu melayu masuk cawangan melayu dapig, lu punya abuya sifoo bukit penang sudah manyak pening dengan pkr maaa.

      Delete

    4. Siapa cakap DAP jahat.....
      Dia yang membina masjid/surau untuk melayu sembahyang
      Dia yang membuka felda felkra, untuk melayu
      Dia yang memberi biasiswa kpd anak22 melayu
      Dia yang membuka UITM untuk melayu

      cakap saja apa yg melayu ada semuanya DAP bagi ... apa lagi mau

      Delete
  27. Kebodohan dan busuk hati tahap apakah pnyokong pan imayam ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahap kepala taik mcm mat sabu..kehkehkeh..

      Delete
  28. Buka greenboc ulasan hina azmin pula..pan pan..isap bontot dap kasi licin la..bolo punya olang..sudah kalah lagi mau jadi bos ka..haiyya..

    ReplyDelete
  29. Dlm kongress Pemuda PKR tema kongress Bebas Rakyat Bebas Anwar Aljuboori.....kongress pula tak bebas dari perwakilan haram....yg tak sah pun join kongress...PKR dan Aljuboori klu tak menipu prrwakilan berpisah tiada...puiiiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu aljuburi ok..skrng aljuburi dah K.O.

      Delete
  30. Kalau orang jerman atau jepun buat persatuan..haram aku tak nak join...mereka ni semua haprak..mungkir janji..rasuah..serba serbi..dah lah miskin..bodoh..pemalas pulak tu...ahhhhh...kalau bumiputera melayu buat aku join...mereka sempurna....kakkakakakakakaka

    ReplyDelete