KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 18 November 2015

PAKATAN HARAPAN TANPA PAS PERLUKAN KEAJAIBAN UNTUK TAWAN PUTRAJAYA PADA PRU KE-14 AKAN DATANG.


Walaupun BN kini sedang bergelut dan bertarung dengan pelbagai isu yang mampu menggugat kedudukkannya serta menghakis sokongan rakyat hatta penyokong tegarnya sekali untuk berubah selera memberikan undi kepada pembangkang pada PRU ke-14 akan datang, namun dengan keadaan gabungan pembangkang yang sedang bergelumang dengan serang sesama sendiri menyebabkan rakyat hilang keyakinan tentang kemampuannya jika diberikan mandat dan amanah untuk mentadbir negara.

Rakyat terutamanya dari golongan anak-anak muda dan pengundi kali pertama melihat pembangkang kini dalam keadaan berkecamuk, bercelaru, huru hara tanpa ada hala tuju yang jelas yang boleh rakyat menaruhkan harapan untuk melakukan perubahan. Rakyat tidak nampak.

Sebahagian besar alasan yang rakyat lihat parti-parti pembangkang gagal lakukan dan ambil kesempatan dalam keadaan BN kini cukup lemah ialah menyelsaikan masalah politik perkauman dan kefahaman agama yang cukup dekat pada majoriti penduduk Melayu dinegara ini.

DAP walaupun berusaha keras dengan membawa masuk beberapa ahli Melayu kedalam partinya hatta memberikan peluang seorang dua menjadi calon pada PRU ke-13 lalu ianya tidak cukup untuk menyakinkan rakyat kikis persepsi tebal dalam minda mereka betapa DAP adalah parti untuk kaum Cina yang tidak ada bezanya dengan MCA atau Gerakan. Malahan cara DAP mainkan sesuatu isu kebelakangan ini rakyat melihat ianya lebih untuk membela kaum Cina sahaja sedangkan kaum lain sekadar melepaskan batuk ditangga. Ini persepsi rakyat. Politik kini ialah bagaimana bijak sesuatu parti mengurus persepsi jika mau menang pilihanraya.

Kenyataan harus diterima betapa jika pembangkang mau tawan Putrajaya perlu mendapatkan undi dan sokongan kuat dari pengundi Melayu/Bumiputera yang rata-rata majoritnya tinggal sama ada di desa, kampong-kampong tardisonal, luar bandar, rancangan-rancangan Felda maupun di pendalaman selain kakitangan awam yang menjadi pengundi pos atau pengundi awal. Telatah para wakil rakyat tolak Bajet 2016 sebanyak sedikit telah menguris hati kakitangan awam yang majoritinya kaum Melayu. Mereka melihat pembangkang lebih asyik dan ghairah berpolitik sehingga sanggup heret rakyat untuk dijadikan mangsa.

Dengan DAP dilihat sebagai parti didominasi oleh masyarakat Cina sudah pasti pengundi Melayu terasa kedudukan mereka sebagai kaum asal dinegara ini terancam.

Distulah peranan yang mesti dilakukan oleh PKR dan PAN dalam Pakatan Harapan. Pikat sambil tawan hati dan minda mereka. Tetapi adakah kedua-dua parti ini berjaya. Jawapannya ialah Ya dan Tidak. ... Ya dikawasan-kawasan bandar tidak dikawasan-kawasan separa bandar dan luar bandar termasuk pendalaman.

PKR dengan kepimpian yang agak lemah agak kurang digemari oleh masyarakat Melayu di luar bandar begitu juga PAN parti serpihan PAS dianggap oleh majoriti orang Melayu dinegara ini sebagai parti ditubuhkan oleh barisan pemimpin yang kecewa dan merajuk sebab tumpas dalam pemilihan di Muktamar PAS ke-61 yang lalu.

Disinilah peranan yang paling utama PAS lakukan ... kerana antara PAS,PKR dan PAN jauh kuat pengaruh dan sokongan masyarakat Melayu kepada PAS. Selain memiliki jentera pilihanraya yang cekap, ramai dan berpengalaman PAS juga dikatakan parti yang mampu memberi saingan kepada UMNO dalam meraih sokongan orang-orang Melayu.

Kewujudan PAN sebenarnya lebih memberikan keburukkan dan menyumbang kelemahan dalam kesepakatan pembangkang. PAN dianggap sebagai pengkhianat kepada perjuangan PAS. Dan PAS secara terbuka memberitahu akan berkerjasama dengan pihak musuh tetapi dengan pengkhianat tidak sama sekali.

Tidak hairanlah mengapa semalam Rafizi Ramli pemimpin PKR yang dilihat agak kurang senang dan selesa dengan PAS membuat teguran terbuka kepada DAP agar hentikan provokasi terhadap PAS. Selama ini Rafizi bersama-sama dengan Saifuddin Nasution cukup cergas dan aktif memberikan ucapan dipentas PAN. Gelagat ini amat tidak disukai oleh PAS.

Pemimpin pembangkang yang dilihat mampu untuk menyatukan pembangkang kembali kepada suasana dan iklim pada PRU ke-13 lalu ialah Anwar Ibrahim yang kini sedang merengkuk 5 tahun dalam penjara kerana tuduhan meliwat bekas pembantunya. Dari perkembangan mutakhir tidak nampak yang beliau akan dilepaskan dari penjara sebelum PRU ke-14 tiba.

Barisan pemimpin-pemimpin muda dalam Pakatan Harapan masih belum menyerlah mampu untuk ambil alih pucuk pimpinan parti ... rakyat kebanyakkan pun kurang yakin tentang kemampuan dan kebolehan mereka menerajui parti dan negara walaupun agak bagus juga dalam menengahkan isu-isu perdana yang mencuit emosi dan pemikiran rakyat.

Jadi dengan perkembangan ini kedudukkan BN pada PRU ke-14 nanti dianggap selamat dan paling teruk pun akan berlaku perubahan beberapa kerusi yang jatuh ketangan pembangkang dengan syarat utamanya PAS mesti bersama-sama dengan Pakatan Harapan ....  tetapi itu BN masih mampu menang kerusi parlimen yang mencukupi untuk terus mempertahankan Putrajaya.

Untuk Pakatan Harapan tawan Putrajaya memang memerlukan suatu keajaiban.

67 comments:

  1. Dap buka sahaja bekerja keras ttp juga keras kepala dan berlagak sbb depa rasa parti depa kuat lebih2 lagi apabila mendapat sokongan dpd balaci dan barua malayu kapitalis dan komunis yg sanggup jual agama demi habuan ekonomi serta kuasa !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg keras barang president PAN Imayam bila selfie dgn Amoy laga dada

      Delete
  2. Pan imayam bleh la fkr nk wt apa lps pru 14 ntn.Rakyat x perlukan parti pengkhianat mcm pan.bye2 pan loser

    ReplyDelete
  3. Ustaz Ahmad Awang pi mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ustaz Mat Sabu, boleh selfie dgn Amoy

      Delete
  4. KEAJAIBAN TELAH MUNCUL:

    Beberapa anggota parlimen PAS membantah - akibatnya seorang diperintah keluar Dewan Rakyat - selepas seorang menteri mendedahkan bahawa kerajaan pusat tidak membawa cadangan pindaan undang-undang hudud ke mesyuarat Majlis Raja-raja Melayu pada 11 Mac.
    Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata enakmen syariah itu tidak pernah dibawa untuk perhatian majlis itu sejak mula lagi.

    Pengakuan itu mencetuskan kemarahan wakil-wakil rakyat PAS yang berkata kerajaan pusat pernah berjanji dalam jawatankuasa teknikal hudud untuk berbuat demikian sebelum pindaan dibawa ke Parlimen.

    Datuk Mahfuz Omar (PAS-Pokok Sena) diarah keluar dewan selepas beberapa kali cuba menyoal Jamil Khir sebab kerajaan tidak mahu mengikut apa yang telah dipersetuju dalam jawatankuasa teknikal.

    Beliau diarah keluar oleh Timbalan Speaker Datuk Ismail Mohamad Said selepas 30 minit bertikam lidah, dengan menteri tersebut tidak memberi jawapan memuaskan berhubung perkara itu.

    Bercakap dalam sidang media selepas diarah keluar dewan, Mahfuz mendakwa bahawa mesyuarat Majlis Kebangsan bagi Hal Ehwal Islam yang dipengerusi oleh perdana menteri, telah bersetuju dengan pindaan itu dan telah disebut akan dibentang dalam mesyuarat Majlis Raja-Raja baru-baru ini.

    Oleh kerana kerajaan tidak berbuat demikian, dakwanya, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah membawa rang undang-undang persendirian ke Parlimen.

    "Rang undang-undang itu akan membuat ia mudah bagi Kelantan untuk menguatkuasakan apa yang telah diluluskan di sidang Dewan Undangan Negeri baru-baru ini," katanya.

    Menurut Mahfuz lagi, ini membuktikan bahawa apabila terdapat tekanan dari parti-parti komponen BN berhubung dengan hudud, kerajaan tidak meneruskannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENGKHIANAT DIDAKWA "LUNAK" DENGAN JAWATAN!!!

      Pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) kecewa pimpinan Parti Amanah Negara tunduk kepada Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali apabila ditawarkan dengan jawatan.

      Sedangkan Badrul Hisham yang lebih dikenali sebagai CheguBard berkata majoriti pimpinan Amanah menentang kerjasama PAS-UMNO, sebab itu mereka keluar parti dan menubuhkan parti baharu.
      “Hampir keseluruhan geng-geng Amanah keluar dari PAS sebab tak percaya pada kepimpinan PAS yg dikatakan berbaik dengan UMNO…
      “Tetapi bila baca kenyataan Amanah lepas jumpa Azmin yang mana mereka setuju dengan PAS dalam kerajaan Selangor… Sikap mereka lunak bila Azmin buka beberapa pintu jawatan…,”katanya dalam Facebook hari ini.
      Menurutnya, rentetan daripada itu, tuduhan pimpinan Amanah terhadap Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga boleh dipertikai kerana Amanah kini dilihat bukan berpaksikan prinsip tetapi jawatan.
      “Orang besar Amanah pula buat kenyataan minta PKR jadi orang tengah rundingkan Amanah dengan PAS… ini lagi mengundang tawa atau nak nangis pun tak pasti…
      “Kalau dah kata Hadi dan majoriti pemimpin PAS tu nak join UMNO dan PAS tak boleh selamat maka hangpa keluar tubuh Amanah maka nak cari orang tengah nak runding jadah apa ? Lawanlah susun masej perang PAS = UMNO…
      “Kalau boleh runding dan kerjasama maknanya hangpa keluar sebab kalah pemilihan maka propaganda geng Hadi akan berjaya… Bila Azmin buka pintu sikit lantikan jawatan hangpa kata ok PAS dalam kerajaan selangor ermm..Letih juga hangpa ni….,” katanya lagi.
      Kesimpulannya, memang letih melawan perangai Haramjadah puak - puak Pengkhianat tu. Diorang setakat berjuang demi menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je. Bukannya diorang berjuang untuk rakyat!!!

      Delete
    2. Dua kali pas dibodohkan....

      Kali pertama bila dua wakil jamil pujuk pas cepat-cepat bentang RUU di parlimen...tapi speaker buat duno jer...

      kali kedua kata nak bawa ke majlis raja tapi tak der pun....

      kali ketiga ni entah apa pula Pas kena tipu....

      dalam kena tipu berkali-kalin pun masih pegi melutut merayu kat umno nak gabungla....nak kerjasama la...nak jadi penasehat la....

      Jenis bangang sungguh-sungguh spesis pas ni

      Delete
    3. Jenih muka tak tau malu nih.Yang ni semua yang berangan nak jadi macam pemimpin ameno.dok kira jawatan apa nak dapat pengerusi apa yang boleh.itu saja. Penyokong dibawah ni laaa dok kena tipu ngan puak serban besaq tu.

      Delete
    4. nabi dulu pun pakai serban. takkan nak wujudkan imej tak elok orang yg berserban. klu nak politik pun agak2 la jgn smpai tergadai agama..
      ditegaskan oleh Asy-Syaikh Abdurrahman As-Sa’di, katanya: “Barangsiapa yang mengolok-olok sesuatu dari kitab Allah atau Sunnah Rasul-Nya yang shahih atau melecehkannya atau merendahkannya, maka dia telah kafir terhadap Allah Yang Maha Besar.” (Taisir Al-Karimir Rahman, hal. 343)

      Delete
  5. DAP musuh umat Islam di Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP balun duit rakyat..duit kwsp..kwap..tabung haji..zakat..anak yatim..pnb..DAP jahat..

      Delete
  6. Apa la tulis berjela-jela panjang tapi tidak ada fakta.

    Mana bukti dakwa orang melayu sokon Pas?

    PRU13 membuktikan Pas hanya dapat 21 kerusi parlimen manakala PKR dapat 30 kerusi.

    Pas dapat 1.6 juta undi manakala PKR dapat 2.2 juta undi.

    buat lelah je tulis panjang-panjang pasal Pas.

    Pas dah tak relevan dengan mood Melayu masa kini. Pergilah berpeluk dengan Umno...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni buktinya DAP brrtambah racist

      Tindakan Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang yang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya Aidiladha hanya kerana isi kandung ucapan yang menggesa umat Islam supaya bersatu padu dan jangan berpecah belah walaupun berlainan ideologi politik memang keterlaluan.

      Khatib menyelar sikap orang Islam yang berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang anti Islam. Mengapa perlu DAP melenting? Adakah parti roket itu merasa pedasnya?

      Isu DAP vs Islam bukan sesuatu yang baru, sejak dahulu lagi DAP sudah bertelagah dengan sesiapa jua yang cuba memperjuangkan Islam. Jika mahu melihat yang popular dan terkini, lihatlah apa terjadi pada hubungan parti Islam PAS dengan DAP. Selepas PAS ditendang keluar, DAP semakin naik tocang.

      Jika disenaraikan, memang banyak buktinya, yang pertama, dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti kedua, prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      Bukti 3, siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti keempat, DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti kelima, Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti keenam, DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti ketujuh, DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti kelapan, DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti kesembilan, DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti kesepuluh, pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Delete
    2. mari kita renungkan bersama...

      “Hai orang-orang beriman, jika kamu bertakwa kepada Allah, Kami akan memberikan kepadamu Furqaan. Dan kami akan jauhkan dirimu dari kesalahan-kesalahanmu, dan mengampuni (dosa-dosa)mu. Dan Allah mempunyai karunia yang besar.”(QS Al-Anfal [8]:29)

      “…Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertakwa.”(QS At-Taubah [9]: 4, dan 7)

      “Ingatlah, sesungguhnya wali-wali Allah itu, tidak ada kekhawatiran terhadap mereka dan tidak (pula) mereka bersedih hati. (Yaitu) orang-orang yang beriman dan mereka selalu bertakwa. Bagi mereka berita gembira di dalam kehidupan di dunia dan (dalam kehidupan) di akhirat. Tidak ada perubahan bagi kalimat-kalimat (janji-janji) Allah. Yang demikian itu adalah kemenangan yang besar.”(QS Yunus [10]:62-64)

      “…Maka bersabarlah; sesungguhnya kesudahan yang baik adalah bagi orang-orang yang bertakwa.”(QS Hud [11]:49)

      “…Sesungguhnya barang siapa yang bertakwa dan bersabar, maka sesungguhnya Allah tidak menyia-nyiakan pahala orang-orang yang berbuat baik.”(QS Yusuf [12]:90)

      “…Dan sesungguhnya kampung akhirat adalah lebih baik dan itulah sebaik-baik tempat bagi orang yang bertakwa.”(QS An-Nahl [16]:30)

      “(yaitu) surga Adn yang mereka masuk ke dalamnya, mengalir di bawahnya sungai-sungai, di dalam surga itu mereka mendapat segala apa yang mereka kehendaki. Demikianlah Allah memberi balasan kepada orang-orang yang bertakwa, (yaitu) orang-orang yang diwafatkan dalam keadaan baik oleh para malaikat dengan mengatakan (kepada mereka): “Salaamun’alaikum, masuklah kamu ke dalam surga itu disebabkan apa yang telah kamu kerjakan”.” (QS. An-Nahl [16]: 31-32)

      “Sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang bertakwa dan orang-orang yang berbuat kebaikan.”(QS An-Nahl [16]:128)

      “Itulah surga yang akan Kami wariskan kepada hamba-hamba Kami yang selalu bertakwa.”(QS Maryam [19]:63)

      “Dan tidak ada seorang pun di antara kamu yang tidak mendatanginya (neraka). Hal itu bagi Rabb-mu adalah suatu ketentuan yang sudah ditetapkan. Kemudian Kami akan menyelamatkan orang-orang yang bertakwa dan membiarkan orang-orang zhalim di dalam (neraka) dalam keadaan berlutut. (QS Maryam[19]: 71-72)

      Delete
  7. Sekurang-kurangnya pakatan harapan ada juga cita2 nak ke putrajaya sedangkan pas hanya nak main PUTARJAYA...sbb hj hadi hanya nak jadi punaisehat kerajaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekurang kurangnya PAS tak meludah Bahasa Kebangsaan Malaysia macam DAP

      DAP mula menunjukkan sikap sebenar terhadap Bahasa Kebangsaan


      Ahli Parlimen DAP dari Bandar Kuching berkeras mahu berbahas dalam bahasa Inggeris di dalam Dewan Rakyat, Parlimen Malaysia. Beliau berpandangan perlembagaan negara membenarkan ahli-ahli parlimen dari Sarawak menggunakannya.

      Sikap DAP dalam banyak perkara yang telah menjadi dasar bersama Pakatan Rakyat sebelum ini dan PAKATAN HARAPAN yang kononnya mengganti PR amat meragukan. Misalnya Islam sebagai agama rasmi, Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan dan hak keistimewaan Melayu.




      Sebelum ini Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan, Ng Suee Lim telah menukar nama perkampungan Bagan Nakhoda Omar kepada nama Cina.

      Rakyat Malaysia sepatutnya bertanya dan mendapatkan pengesahan sama ada penggunaan bahasa Inggeris dalam parlimen adalah pendirian rasmi PAKATAN HARAPAN atau hanya pendirian Ahli Parlimen DAP dari Bandar Kuching?

      Sangat penting untuk PAKATAN HARAPAN untuk menjelaskan sama ada mereka bersetuju dengan pandangan DAP bahawa Bahasa Inggeris boleh digunakan dalam Parlimen atau tidak.

      Mereka yang menyertai AMANAH dan berjinak-jinak dengan AMANAH harus sedar dan insaf tentang tipu muslihat DAP dalam banyak perkara berkenaan isu-isu negara termasuk 3 perkara yang telah disepakati bersama,

      Jangan kita menyesal kemudian hari setelah tanah tumpah dan agama kita tergadai. Masa itu tidak berguna lagi akibat kebodohan kita memahaami isu-isu sekarang.


      Nordin Bin Ali
      nordinbinali@gmail.com
      http://nordinali.blogspot.com/

      Delete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRIMA tu nal buat Rumah mampu milik. Apa DAP buat, halau orang kampunh Melayu kat Penang tapi suruh apek teroka tanah haram kat Pahang


      ADUN DAPigs SOKONG TEROKA TANAH HARAM???

      Huh! Patut la tanah kat Cameron Highland tu banyak yang diteroka secara Haram. Rupanya ada puak - puak yang menyokong peneroka tanah haram ni. Nak pulak dari kalangan puak - puak DAPigs.

      Dalam sidang DUN Pahang hari ini, ADUN DAPigs ni bangkit dan mempersoalkan tindakan pihak Kerajaan Negeri mengambil balik tanah yang telah diteroka untuk tujuan pembangunan.

      Tapi, Si ADUN DAPigs tu pandai. Dia menggunakan alasan 'Pekebun Kecil' sebagai perisai untuk meraih simpati dan menonjolkan seolah - olah Kerajaan ni kejam dan tidak bertimbang rasa.

      Walhal, 'Pekebun Kecil' yang dimaksudkan itu terdiri dari kalangan peneroka tanah haram yang berleluasa dikawasan dia sendiri. Diorang teroka pulak bukannya satu dua ekar je. Tapi sampai puluhan ekar.

      Ada yang teroka sampai 50 ke 60 ekar tanah Kerajaan sebelum ianya diagih - agihkan sesama mereka. Yang itu, Si ADUN DAPigs tu tak nak pulak sebut dan bangkitkan dalam sidang DUN.

      Sebaliknya, Si ADUN DAPigs tu mempertikaikan pengambilan semula yang dibuat oleh pihak Kerajaan untuk membangunkan kampus UiTM, institusi orang Melayu dikawasan Bera.

      Nampak sangat la sifat Chauvanist memang menebal dikalangan puak - puak DAPigs tu. Mengkala kalau orang lain yang buat, meneroka tanah haram, bukan main lagi diorang menyalak. Tapi bila kena ke batang hidung sendiri, sibuk pulak diorang nak pertikai!!!

      Delete
    2. Racist DAP Memangsakan Kampung Melayu Pulau Pinang

      Rasa terpanggil untuk mencoretkan tentang perjuangan ISLAM dari sebuah parti di Malaysia ini dengan dasar-dasar ISLAM serta kebajikan yang dijanjikan.

      Dinahari ini banyak perkara yang berlaku dengan kerakusan kuasa milik sementara akan tetapi suara-suara penenggak Agama, Bangsa untuk rakyat Malaysia.

      Semalam kecoh disebelah utara tanah air iaitu di Pulau Pinang telah berlaku menghalau rakyat dikampung Mutiara Batu Feringgi macam pelarian oleh kerajaan DAP.

      Ini senarai kampung yang telah DAP lenyapkan di Pulau Pinang dan terdapat 26 kampung melayu Pulau Pinang sudah dilenyapkan apabila krisis kepercayaan kepada pemimpin Melayu di salah gunakan.

      Sekarang PAN IMAYAM KUALI BALACI dan PKR Pulau Pinang tidak dapat membuat apa-apa kerana mereka telah ditutp dengan wang dan kuasa sementara.

      Apakah nasib yang akan berlaku dengan anak cucu di Penang ini dan masih ada yang menyanjungi mereka (DAP) untuk terus menguasai Malaysia dalam PRU14 nanti.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Pengusiran melayu sama seperti PAP buat terhadap melayu singapore tahun 60an atas dasar Urban Development Program.

      Dah tak ada kawasan majoriti melayu lagi seperti Pasir Panjang, Geylang Serai, Bedok, Pulau-Pulau Selatan. Sesetengah nama ghaib terus dari sebutan seperti Tangjung Keling, Pulau Semulun, Pulau Berani, Instead kita ada marina bay sand.

      Luahan rasa rakyat,
      Aku Anak Penang

      Delete
  9. PAN silap haribulan mcm tali barut jepun...
    Pan pan.... bertuah sungguh hampa...
    dr satu sudut , kalau organisasi hampa tak bergantung kpd undi cina , hampa champion...
    kami yg dok jd bangsat nie pun bole survive...
    nk mintak kami sokong hampa....
    bg aku yg mana sokong hampa tu byk lemak...
    siap la penyokong Amanah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi Contoh DAP Anti Islam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


      Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

      Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
      Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

      Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

      Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.

      Delete
  10. Terima kasih pada rakan2 PAS bantu kami dan dato seri najib.pembangkang lain semua menyusahkan kerajaan.tahniah PAS sebab warning 3 MP yg tak dengar cakap bos menyokong pakatan haram.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan tidak lupa jasa baik yab dato seri khalid ibrahim menyokong undi kami.kita akan ke temu lagi di kedutaan indonesia.kami akan kenang jasa baik kalian bukan seperti pakatan haram yg serang kalian bertubi2.

      Delete
    2. Penang Potong Bantuan ke SAR - Dasar Racist DAP disokong oleh PAN Imayam


      MEMANG SAH GUAN ENG MENIPU!!!  Sekolah Rendah Islam Al-Ansar (SRIA) in Balik Pulau hari ini mendakwa kerajaan Pulau Pinang pimpinan DAP mempunyai agenda politik apabila ia menghentikan bantuan kewangan kepada sekolah itu hari ini.

      Pengarah SRIA Muhammad Fauzi Yusof mendakwa kerajaan negeri Pulau Pinang di bawah Ketua Menteri Lim Guan Eng mengamalkan diskriminasi terhadap sekolah itu dengan menarik balik bantuan kewangan kepadanya tahun ini. “Kami menerima bantuan kewangan tahunan dan tahun ini kami telah diberi surat untuk menerima bantuan itu tetapi pada 3 September, kami diberitahu bantuan berkenaan ditarik balik dan seorang pegawai dari Jabatan Agama Islam Pulau Pinang (Jaipp) datang untuk mengambil balik surat itu,” katanya dalam satu kenyataan.

      Beliau percaya ini menunjukkan ada ‘tangan tersorok’ atau 'tangan ghaib' yang terbabit berikutan campur tangan politik dalam pentadbiran negeri. “Ini adalah kezaliman terhadap sebuah institusi pendidikan agama di negeri ini,” tambah Muhammad Fauzi. Sekolah Agama Rakyat (SAR) itu didaftar dengan Jaipp dan sudah beroperasi sejak 2008. Muhammad Fauzi berkata, sekolah itu kini mempunyai 215 pelajar dengan kebanyakan mereka dari golongan berpendapatan tengah dan rendah.

      Minggu lalu, Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS, Khairuddin Aman Razali At-Takiri menuduh kerajaan negeri menghenti bantuan kewangan kepada sekolah agama dimilik ahli PAS. Pengerusi jawatankuasa hal-ehwal agama negeri Datuk Abdul Malik Kassim membalas dakwaan itu dengan menyatakan Pulau Pinang terus memperuntukkan RM1.75 juta kepada 177 sekolah agama di negeri ini tahun ini.

      Sebelum ini, Guan Eng mendakwa kononnya pihak Rejim DAPigs Negeri tidak pernah mengurangkan bantuan kepada mana - mana SAR walaupun sekupang termasuk SAR milik PAS. Malah, Si Tokong DAPigs tu juga turut mendakwa tuduhan yang dibuat oleh PAS itu hanya sekadar fitnah semata - mata. Tapi sebenarnya dakwaan yang dibuat Si Tokong DAPigs tu hanya Pembohongan yang bertujuan untuk mengelirukan rakyat!!!

      Delete
  11. Org cina xkan undi Pas org melayu xkan undi DAP. Aku jangka kerusi umno bertambah. Jumpa di pru15.

    Harum masam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tak perlu lagi undi cina dan undi bandar.kita sudah fokus pada undi kampung2 melayu bersama pimpinan PAS.di mana undi kekuatan pakatan haram kita akan ikut saranan prof zuhdi untuk persempadanan semula pada pilihanraya akan datang.

      Delete
  12. http://gigitankerengga.blogspot.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi Contoh DAP Racist Anti Islam

      DAP Halang Pembinaan Masjid Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana. Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.  Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman. Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi parti itu dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia

      Delete
    2. Heh DAP yang kat K.K tu pun takut kalau dah ada kuasa apa nak takut.Yang takut melayu kat K.K tu yang tak mau .DAP tu hanya berkokok saja.

      Delete
  13. Husam mendakwa Hadi mahu bekerjasama dengan Umno untuk membentuk kerajaan perpaduan di Selangor sewaktu krisis menteri besar tahun lalu dan bersedia menceraikan isterinya jika dakwaan beliau benar.
    Pas yg perlukan keajaiban pd PRU akan datang kerana ramai berkempen dengan status seorang "Duda"
    Bodoh pasal Pas ni pasal politik pun nak campur adukkan dengan isu rumahtangga. Stanby semua ahli Pas , anda akan di Duda kan oleh pemimpin anda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA DAH JADI SUMPAH LAFAZ TALAK HUSAM???

      Pelik jugak dengan Si Husam Musa ni. Masa dia bercakap dalam sesi dialog 'Demo Tanyo Ambo Jawab' tu bukan main SOMBONG lagi lagak dia. Bercakap macam dia je yang ada kuasa.

      Habis semua orang diperlekehkannya. Sampai tahap sanggup dia menggadaikan isteri dia sendiri sebagai bahan Politik Murahan demi untuk mendapatkan sokongan dari kalangan ahli - ahli PAS.

      Si Husam tu siap buat cabaran untuk membuktikan yang dia bercakap benar mengenai tuduhan yang dilemparkan terhadap kepimpinan PAS sebelum ini. Malah dia sanggup angkat Sumpah Lafaz Talak.

      Tapi sejak dua tiga hari selepas dia mengemukakan cabaran dan disindir oleh Hadi Awang, puas jugak la kita cari cerita susulan mengenai perkara tersebut. Nak tau jugak apa respon Si Husam tu.

      Malangnya, takde pulak kita jumpa sebarang komen dari Si Husam tu terhadap sindiran yang telah dibuat oleh Hadi Awang yang mencabar dia balik untuk angkat sumpah lafaz talak tu.

      Sebaliknya, Si Husam tu hanya sekadar mendiamkan diri dari memenuhi cabaran yang dia buat bagi menegakkan Kebenaran. Tup - tup hari ni, Si Husam tu muncul dengan cerita lain pulak.

      Kata Si Husam, dia bersedia nak berdebat dengan Mustafa Ali berhubung semua dakwaan yang dibuat sebelum ini terhadap kepimpinan PAS Pusat termasuk cerita pasal nak bergabung dengan UMNO.
      KOTA BHARU - Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa bersetuju untuk berdebat secara terbuka dengan Pengarah Pilihan Raya Pusat, Datuk Mustafa Ali termasuk sesiapa sahaja dalam isu pertemuan Pas dan Umno.


      Husam berkata, peluang berdebat dengan guru politik sehebat Mustafa ataupun Cikgu Pa itu adalah satu penghormatan kepada beliau.
      Habis, apa jadi pada sumpah talak yang dia nak buat sebelum ini? Bila agakya Si Husam tu nak memenuhi cabaran yang telah dibuat? Atau, adakah dia sendiri TAKUT nak penuhi cabaran tersebut?

      Rupanya, pemimpin Pakatan Haprak ni memang macam tu perangainya. Bila diorang dah buat cabaran, diorang TAKUT nak penuhi cabaran tersebut. Sebaliknya, diorang akan cari alasan lain untuk mengelakkan diri. Cakap je pandai diorang ni, tapi buatnya Tak Berani!!!

      Delete
    2. mung paham ko dok, husam ajok hadi bersama2 bersumpah taklik, 2-2 bersumpah tp hadi kecut teloq dan suruh husam bersumpah sorang2...gilo2, mcm gusti dgn bayang kata husam...hadi kesayangan mu tu penakut hapah, kecek bbelit lebih pado keling, barua, auta...ke laut igat ikang jah standard presiden auta...

      Delete
  14. Omakkau stanby. Akan datang ramai duda-duda pas berkeliaran disini. Mana tau ada yg berkenan. Tp ingat kena stanby risiko menjadi Janda sebab puak Pas suka sumpah ceraikan bini.
    Bodoh Pas tahap Umno. Itu semua orang tau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak PAN Imayam.lacurkan masa depan Melayu kerana mahu keredhaan DAP racist

      Delete
    2. Aku stanby aja.tapi jangan hat tua2 laaa

      Delete
    3. hat tua pon okay asal hidup

      Delete
  15. Sakit hati bila baca blog ni http://www.amenoworld.net/?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sakit otak baca blog Malaysiawaves sebab menyanjung PAN Imayam yg lovw DAP d Racist

      Mungkin admin blog Malaysiawaves orang Nepal otak kismis

      Delete
    2. TERBAIK!!! BIARKAN MAT SABU MENYALAK BUKIT!!!

      Hahaha!!! Memang terbaik kenyataan yang dikeluarkan oleh Pesruruhjaya PAS Selangor ni. Memang itu yang sepatutnya dilakukan oleh PAS terhadap puak - puak Pengkhianat pimpinan Si Mat Sabu tu.

      Biar je diorang nak bercakap apa pun. Lantak diorang la kalau diorang nak jadi seperti 'Anjing yang Menyalak Bukit'. Takde faedah pun kalau dilayan keranah puak - puak Pengkhianat tu.

      Lagi pun kita semua dah sedia maklum. Puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu kalau bercakap pun bukannya diorang mewakili suara rakyat diperingkat akar umbi.

      Sebaliknya, puak - puak Pengkhianat tu bercakap hanya demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' diorang, DAPigs je. Al-maklum la, BARUA Kafir Harbi la katakan. Jadi, memang patut sangat la kalau puak - puak PAS tu tak layan kenyataan yang dibuat!!!
      SHAH ALAM - Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad mengakui tidak mengambil peduli sebarang kenyataan Presiden Amanah, Mohamad Sabu mengenai kedudukan parti itu yang dikatakan tidak menumpang apa sahaja perkara berkaitan PAS.

      Jelasnya, ia dikira isu berlainan daripada perjuangan parti yang jelas misi mahu membela rakyat serta fokus terhadap pentadbiran khususnya dalam soal belanjawan negeri.

      "Saya tidak ambil pot (peduli) apa yang Mat Sabu hendak kata mengenai Amanah atau PAS. Misi dan fokus PAS jelas untuk merealisasikan harapan rakyat terutama selepas pembentangan bajet negeri baru-baru ini," katanya ketika ditemui di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini hari ini.

      Dalam perkembangan berkaitan, Iskandar berkata tidak tahu mengenai sebarang pertemuan Mat Sabu dengan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

      "Banyak sangat spekulasi mengenai pertemuan itu. Kita juga tidak mahu layan perkara sedemikian yang boleh menjejaskan apa sahaja fokus parti," ujarnya.

      Sementara itu tegasnya, PAS Selangor melihat sebarang spekulasi yang melibatkan parti itu dengan Amanah atau DAP bukan keutamaan yang perlu didahulukan.

      "Kita tidak layan spekulasi atau cakap-cakap orang mengenai apa sahaja bentuk kerjasama PAS dengan Amanah atau DAP. Biarlah apa orang kata mengenai Pas dengan pakatan pembangkang baharu. Kita komited untuk meneruskan pentadbiran negeri ini sebagaimana yang telah diamanahkan oleh rakyat kepada parti itu pada pilihan raya umum (PRU) lepas," katanya.

      Delete
    3. 0750...setahu aku hanya tuang presideng saja yang asyik menyalak babi dalam bukit.

      Delete
  16. UMNO sekarang dalam keadaan selesa dg mendapat 89 kerusi dan di sokong oleh 44 kerui lagi yang mersa UMNO, menjadikan BN mempunyai 133 kerusi.
    Sekiranya PAS bergabung dg UMNO akan menyebabkan 44 kerusi yng mersa UMNO keluar, ini tak berbaloi ... 21+ 89 =110 , UMNO+ PAS tak mampu menubuhkan kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TOKONG KATA, INI PAS MANYAK JAHAT WOO!!!

      Aiyak!!! Betui ka Tokong itu PAS manyak jahat? Apa jahat itu PAS sudah buat? Itu PAS ada bunuh olang ka? Atau PAS ada halang DAPigs mau jual arak dikawasan Majoriti Islam di Selangor?

      Rasanya, semua orang pun masih ingat tindakan DAPigs yang membantah cadangan Bekas Exco PAS agar melarang penjualan arak dikawasan majoriti penduduk Melayu sebelum ini.

      Tapi, dek kerana sebelum ni PAS masih lagi dikerumuni Penjilat Tegar mereka seperti Si Khalid Samad tu, maka diorang dah salah pertimbangan dan memecat Datuk Dr. Hassan Ali.

      Mungkin itulah kejahatan yang telah dilakukan oleh PAS seperti yang dimaksudkan oleh Si Tokong DAPigs tu. Jahat PAS tu pun sebab terlalu mengikut kehendak pemimpin seperti Khalid Samad.

      Tapi sekarang, PAS dah dibersihkan dari parasit - parasit seperti Si Khalid Samad tu di Selangor. Jadi, apa lagi kejahatan yang telah dilakukan oleh PAS? Kalau Si Tokong DAPigs tu setakat tau nak tuduh orang lain je jahat, baik dia cerminkan diri dia sendiri dulu la!!!
      SHAH ALAM - Ketua Menteri Pulau Pinang, ‎ Lim Guan Eng telah menunjukkan sikap kebencian melampaunya terhadap Pas apabila menuduh Exco Pas Selangor sebagai 'buat jahat' berhubung isu‎ kenaikkan elaun guru guru Kafa, kata Setiausaha Pas Selangor, Mohd Khairuddin Othman.

      Mohd Khairuddin berkata, kata-kata Guan Eng itu boleh dinilai ‎sendiri oleh rakyat sama ada Pas 'buat jahat' atau sebaliknya.

      "Kalau usaha Pas Selangor semenjak 2008 ini (memperjuangkan kenaikkan elaun guru Kafa daripada RM1,300 kepada RM1,500) dianggap jahat oleh Lim Guan Eng, maka rakyat sendiri boleh menilai.

      "Apakah Pas Selangor dianggap jahat kerana telah memperkasakan institusi masjid serta memperjuangkan kewujudan Kolej Intergrasi Tahfiz Selangor?," katanya dalam satu kenyataan medianya hari ini.

      Mohd Khairuddin berkata demikian bagi mengulas kenyataan Guan Eng hari ini yang menyatakan DAP perlu terus berada dalam kerajaan Selangor untuk memastikan Pas 'tidak buat jahat'.


      Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata, DAP perlu berada dalam kerajaan negeri itu bagi menghalang Pas melaksanakan dasar yang tidak baik kepada rakyat negeri itu.

      Delete
  17. Oooooiiiiii walaun dan barua Dap ......... awat hang pa tak tunjuk solidariti pada parti kesayangan hang pa ? Hang pa wajib memartabatkan bahasa inggeris mcm ahli parlimen Dap dari Sarawak mahukan. Hang pa patut komen kat blog omakkau guna bahasa inggeris ! Walak jgn tak walak walaun semua ........ all right !

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya walaun yang walak dan kata kentutpun wangi bila keluaq daripada pungkoq tuang jepong

      Delete
  18. PASUG TELAH DI PILKUDAKAN OLEH UMNU

    HUDUD TK BUAT, GHANIMAH TK DAPAT, KAWAN HILANG,
    PENASIHAT TAK SIHAT, HARUM MANIS PECAHKAN TEMBELANG

    PAS ADALAH PARTI PALING MALANG DALAM DUNIA

    KERANA DIPIMPIN OLEH HAJI MISAI KONTOT 20%

    PERKASA LEBIH HEBAT DAN BERMARUAH DPD PASUG

    UMNU TK MINAT DGN PARTI ORG BODOH BUAT MENYUSAHKAN SAJA

    KINI PAS KATA TKDE KERJASAMA DGN UMNU

    SEBB UMNU TK MINAT

    PAS NK TUTUP MALU CKP TKDE KERJASAMA

    BALIKLAH PAS KE KAMPUNG MENCANDAT SOTONG LAGI UNTUNG




    AMANAT TOLAK PASUG

    Kita tolak PAS bukan kerana perlembagaannya tk islam
    Kita tolak PAS kerana dia kerjasama dgn parti assobiyah
    dan pemimpinnya tidak berakhlak islam

    Kita menolak PASUG bukan bermakna keluar islam
    Jika menyokong PASUG bukan bermakna sudah sgt islam

    Kita tak perlu masuk umnu
    Kita tak perlu masuk mca
    Kita tak perlu masuk mic

    Kita boleh menjadi dungu dengan mengatakan kerjasama PAS dan UMNU
    tidak ujud

    Oleh kerana itu, jika kita menentang PASUG, perjuangan kita adalah cerdik,
    pergorbanan kita adalah benar dan jika kita mati menentang PASUG
    maka kita berdoa supaya mati dalam husnulkhotimah

    ReplyDelete
  19. Kah kah kah ....... kalau bab kentot ni aku rasa kentut tuan galu LKS dan LGE lagi power sbbb depa ni apa pun tibai termasuklah babi golek tp mcm biasalah walaun dan barua mcm anon 9.44 tetap anggap kentut tuan galu wangi bak kasturi ........ kah kah kah ............... walak jgn tak walak walaun !

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah3 mcm kakah. kentut lks, lge mmg busuk sbb makan babi. x pernah kita bertuankan dap babi celaka tuh. tp kita jugak x mahu sokong presiden kaki auta, label orang, kapirkan orang, baruakan orang...last2 nak jadi punaisehat saja. Lagi satu kau silap bg gelaran tuh...walaun hanya untuk yg walak dgn tuang jepong. macai tu kawan karib walaun geng parti biru karat

      Delete
  20. Syukur kini Pas dalam diam berjaya menarik ramai penyokong umno. Umno semakin berkubur. Strategi yang menarik dr Pas.

    ReplyDelete
  21. Kami Pas lebih mengutamakan Islam dan Melayu. Umno sudah lagi relevan. Peralihan sokongan Melayu Umno kepada Pas amat dialu-alukan. Umngok telah menjatuhkan maruah Islam dan Melayu. Bangsat Umngok selamanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas mmg baik, sbb tu kalah memanjang. Elok2 dpt pegang trg, kedah, perak, terlepas sbb konon baik sgt.
      Ingat semua rakyat bodo mcm org Pas ke?
      Berkat sungguh doa KO oleh adik nik aziz.
      Terus pas kena KO hingga parti sendiri dan rakan sendiri pecah belah dam koyak rabak.

      Delete
  22. aku rasa pas nak hancurkan umno dari dalam. Tuan Guru Hadi Awang memang bijak bestari. Haji Hadi akan jadi pm Malaysia. Ganti Najib. Serius ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu

      srbelum hancurkn umnu dari dalam hancurkn dulu parti sendiri dr dalam

      bila dh mahir dgn latihan pd parti srndiri br blh berjaya hancurkn umnu dr dalam

      itupun klu umnu sudi nk bawa pas masuk dalam

      hadi memang bolh jd pm dn jadikn malaysia negara syiah rantau ini

      jaga2 umnu.... hj misai kontot nk jahanamkn umnu

      tp klu diberi ghanimah... cancel srmua niat itu...

      Delete
  23. Aku rasa pun begitu PHB perlu ada keajaiban untuk menang.ttapi aku rasa tak perlu keajaiban untuk menang ,Pas perlu bersendirian untuk menguasai Putrajaya.jangan bersama dengan Umno ,cuma bila Pas menang nanti orang perlu dilantik untuk jadi PM ialah khalid ibrahim.jangan hj hadi pula,nanti dia ajak ahlinya join dengan Umno.itu taknak lah,

    ReplyDelete
  24. Ko agak2 berapa kerusikah PAS nak ambil dp UMNO ... 10 ,20 ok lah kita bagi peluang ambil lah semua 89 kerusi, jadi jumlah kerusi PAS ialah 21 + 89 ok?
    iaitu 110 kerusi.
    Jumlah kerusi dp Dewan Rakyat ialah 222. Jadi PAS tak dapat memerintah kerana kurang 2 kerusi .
    So siapa yng nak nak PM,.... siapa lagi kalau bukan musuh ketat ko LGE. ... ada erti.

    ReplyDelete
  25. Amatlah ajaib bila jakim, yapeim dan segala badan agama islam kerajaan menghalalkan duit anak yatim digunakan untuk shopping dan bersiar-siar di negara kafir amerika oleh jamil khir serta isterinya. atas alasan pukimak mana menghalalkan ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadi sotong pun sama pukimak sebab menyokong pemakan harta anak yatim. semua masuk neraka! ptuih!

      Delete
    2. Anon 13.16 mmg baik sungguh akhlak geng PAN ni...Pu_i sapa yg ko carut ni...mak ko punya ker?

      Delete
  26. jamil khir nak asingkan troli untuk tunjukkan dia lebih islam dari tanah arab tapi makan hasil anak yatim. mana yang lebih haram sekarang? ini geremti masuk neraka! ptuih!

    ReplyDelete
  27. babi dan pukimak sungguh jamil khir sampaikan harta anak yatim disonglap untuk shopping dan main golf di amerika! aku nak tarik diri dari sumbangan yapeim! ptuih! aku nak tengok macam mana seksanya jamil khir dengan isteri di padang masyhar nanti!

    ReplyDelete
  28. tetaplah golongan yg jahil lagi sombong laksana kawanan sibiri2 yg diternak (seburuk2 sifat si org awam) ... tiada batas pada celaan dan fitnah mereka hatta terhadap biri2 yg lain ... biarkan "mereka sememangnya telah diternak dengan begitu baik sekali" ... setelah TH diadu dombakan kini Yapiem pula kelak urusan akidahmu akan turut dipertikaikan ... malang sungguh nasib golongan yg jahil dan sombong itu ... di atur oleh para serigala untuk mengadu domba pada urusan agamanya sendiri ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maka bermadahlah ostad berbiri...apa sahaja perbuatan dan perlakuan tuan amnu adalah demi kebaikan dan kemajuan agama dan bangsa. maka barangsiapa yang mempersoalkan salah laku amnu hatta menibai duit zakat, simpanan tabung haji dan derma untuk bershoping, membeli tanah murah dengan harga seratus kali ganda, main golof malah belanja binipun akan dianggap sebagai suatu dosa besar yang mungkin lebih besar daripada arak dan zina. maka kita selaku orang awam pakatlah berdoa supaya Allah swt memberikan keinsafan dan kesedaran kpd tuan ostad biri-biri ini...

      Delete
  29. Omak kau perasan lah..PAS x der matlamat lah..kejap sokong..kejap x nak sokong..dlm parlimen pun undi berkecuali..x ada pendirian

    ReplyDelete
  30. melayu bodoh dan bahlol saja yg sokong cina kominis...walaupun kominis dah tutup buku tapi api dan baranya masih bernyala di keliling kita
    anak cucu kominis tu masih ada di keliling kita
    jng jadi bodoh wahai melayu..
    dap dah cucuk hidung org melayu dlm pan amanah....nasib baik org pas tak boleh dicucuk

    ReplyDelete
  31. Rasanya UMNO berbaik dgn PAS sbb ada kepentingan.... nak hancurkan PR... terbukti berjaya.... namun yg memerintah negara adalah BN bukan umno semata2..... mustahil UMNO lebih mementingkan PAS dr rakan2 parti komponen yg lain..... gabungan kerjasama Umno & Pas hanya akan mendapat undi melayu@islam sahaja.... tak cukup utk menawan undi parlimen terutamanya sabah & sarawak.... paling tidak pun kelebihan pada PAS utk mengekalkan Kelantan.... itu pun kalau UMNO benar2 ikhlas kerana sejarah telah membuktikan PAS akan menjadi barah kepada BARISAN NASIONAL.... ternyata PAS selama2nya akan bersendiri.... wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala engkau kan tahu pas ada 14 kerusi...umno mana heran ngan pas. pas jadi alat untuk lemahkan pembangkang.

      tapi jenis bangsat pas ni bodoh yang amat sangat tak sedar diri dilacur

      Delete
    2. Sudah tukar ka..sebenarnya puak PAN lah jenis bodoh tak sedar diri dilacurkan utk jawatan, pangkat dan elaun...sampai ugama pun sanggup di gadaikan..dunia2..

      Delete