KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 11 November 2015

PARTI AMANAH NEGARA MENERIMA TAMPARAN HEBAT APABILA PENJELASAN KAK WAN BETAPA PAKATAN HARAPAN MENERIMA PAS TERUS KEKAL DALAM PENTADBIRAN NEGERI SELANGOR.


Inilah bahananya apabila politikus cicak mengkarung cuba berlagak menjadi naga .. parti yang paling muda dan lemah cuba nak berlagak abang besar dan mau menentukan hala tuju Pakatan Harapan.

Pakatan Harapan menerima Pas untuk terus kekal dalam pentadbiran kerajaan Selangor, kata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wah Ismail.

Beliau menegaskan, perkara itu telahpun dipersetuju PKR dan DAP.

“Kita (PKR dan DAP) terima Pas dalam kerajaan Selangor kerana Exco Pas dipilih orang rakyat.

“DAP juga telah menegaskan mereka menyokong kerajaan pimpinan Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali, ” katanya ringkas ketia ditemui di Mahkamah Tinggi pada Rabu.

Presiden PKR itu berkata, gabungan PKR-DAP-Pas telah bekerja dengan baik semenjak pentadbiran Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

“Gabungan ini berjalan dengan baik dan kita terimanya,” katanya.

Penjelasan Wan Azizah itu dilihat memberi tamparan hebat kepada Parti Amanah Rakyat (Amanah) dan pemimpin tertinggi DAP yang sebelum ini mendesak Azmin menerima kerajaan Selangor sebagai Pakatan Harapan.

24 comments:

  1. Yeahaaa ! ....... ada ngak ada yg penting kita ketawa ! ....... kpd ahli2 tegar PAN de tat jgn kacewa ! ........ teruskan ratib Ya hanana ! Ya hanana ! .......... Ya Amana ! Ya Amana ! ....... Ya Bahana ! Ya Bahana ! ........ Ya Kapla Banana ! Ya Kapla Banana ! ...... 5000× .......mgkn nasib parti tarcinta akan berubah ! ....... cepat amalkan z*k*r dpd imam syiah ........ lebih mujarab jika pengamalnya juga makan taik imam syiah ! Nescaya kebangganggan anda bertingkat2 tiada tandigannya sesuai utk menjadi balaci dan walaun Dap yg paling taat !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Caimenodog beratip yanana & jubor 24 jam/hari. Harapan paspispus dapat dilamar masuk pati 2.6. Malangnya kak wan potong stim caimenodog. Caimenodog tunduk malu2 telinga jatuh lidah jelir air liur menitik2.... Frust caimenodog sbb gagal lagi walaupun 24 jam/hari copy paste menyamar caipus ala2 pati paspispus.....

      Delete
  2. Kah kah kah .......... amalan terbaik yg dapat meninggikan darjat ke tahap baboon gila ! sebijik mcm Sun Wu Kong ( kera gila) yg perasan berada dlm tahap terhebat dan teragung dlm epic journey to the west !

    ReplyDelete
  3. Padan muka PAN Imayam ptuiii

    ReplyDelete
  4. Dah la Pinangan kena tolak. Kena tamparan laser plak tu. Aloooo PAN Imayam, best kena?? Kah kah kah


    KHALID MEROYAN "PINANGANNYA" DITOLAK!!!

    Huh!!! Mudah sangat 'touching' Si Khalid Samad ni rupanya. Mudah sangat dia nak membalas dendam bila cadangan yang dibuat sebelum ini telah ditolak mentah - mentah oleh pucuk pimpinan PAS.

    Semalam, Si Khalid Samad tu kata, bagi menyelesaikan kemelut yang masih lagi melanda Pakatan di Selangor, maka satu perjanjian perlu diwujudkan diantara PAS dengan Pakatan Harapan.

    Perjanjian itu kata Khalid adalah bagi mengelakkan pertembungan 3 penjuru diantara Pakatan Harapan dan PAS bagi menentang Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.
    "Pendekatan sebegini tidak menjejas kedudukan sama ada Pakatan Harapan Selangor atau Pas Selangor. Melalui perjanjian kerjasama ini kedudukan kedua-dua entiti diiktiraf dan hubungannya menjadi rasmi. Melalui tindakan ini hubungan antara Pas adalah dengan Pakatan Harapan dan bukan hanya dengan PKR,” katanya.
    Namun malangnya, cadangan yang dikemukakan oleh Si Khalid Samad tu telah ditolak mentah - mentah oleh Timbalan Presiden PAS dan seterusnya memalukan Pengkhianat parti itu secara terbuka.

    Dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini, PAS tetap menyatakan pendirian mereka bahawa Tidak Akan Wujud sebarang kerjasama Politik diantara mereka dengan puak - puak DAPigs.

    Malah, PAS juga katanya tetap Tidak Akan Bersetuju untuk menjalinkan sebarang bentuk kerjasama Politik atau menerima perjanjian dengan puak - puak Pengkhianat Amanah Negara tu.
    "Kita (Pas) tiada hubungan dengan DAP, parti itu pun tahu kita putus hubungan dan tidak mungkin akan bersama pakatan harapan untuk bergabung semula.
    "Dan keduanya kita tidak menerima parti Amanah, jadi saya fikir dia (Khalid) tidak berada pada realiti politik yang sebenar, realiti sebenarnya DAP tidak akan bersama Pas dan Pas tidak akan bersama DAP, jadi saya fikir cadangan itu mungkin tidak akan berlaku," katanya.
    Mungkin dek kerana pendirian tegas yang ditonjolkan oleh kepimpinan PAS itu membuatkan Si Khalid Samad ni berikrar untuk melondehkan Hadi Awang secara terbuka. (Baca Sini)

    Secara kesimpulannya, cadangan yang dibuat oleh Si Khalid Samad tu telah diludah oleh puak - puak PAS. Jadi, tak payah la Si Khalid Samad tu nak jadi orang yang 'Hidungnya tak mancung, Pipi pulak yang tersorong - sorong'. Penyudahnya, diri sendiri jugak yang hilang kemaluan!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tu...bukan khalid yang hidung tak mancung pipi tersorong...

      Haji Hadi sebenarnya yang hidung kemek pipi pun kemek...

      Buktinya sekarang Pas ada 14 kerusi..ibarat dalam exam..14 markah tu fail yang paling stupid tapi berlagak macam bijak konon, tawar diri nak jadi penasehat Najib yang dapat markah 88 atau grade A.

      Ada Najib layan?

      Itulah sebenarnya Haji Hadi - hidung penyek pipi pulak tersorong-sorong.

      Delete
    2. Blkg tarok dap jugak suruh kasi tapi itu taik ayam bau...imayam only yg kena...ayoyo...kami ni balaci haprak ka

      Delete
    3. Yg pangkah undi bukan zizah dan azmin. Yg pangkah undi ahli pkr dap dan pan. Salah perkiraan semua kerusi paspispus, zizah dan azmin pun bole terbang melayang.....

      Ada sapa2 org pas sini nak pangkah zizah dan azmin? Ado? Tak ado kan.... ha3

      Ado sapa2 sini pan & pkr nak undi paspispus, azmin & zizah? Ado? Tak ado kan?.....kak3

      Ado sapa2 sini nak undi dacing singit biru pekat 2.6? Ado? Tak ado jugak...ptuiiiii

      Delete
  5. Yang berlagak abang besar ni ialah Pas.

    Dapat kerusi 21 saja tapi berlagak nak jadi ketua dalam PR.

    Bila PR hancur sekarang berlagak nak jadi penasehat kepada Umno. Pas.

    Tak sedar diri dengan hanya dapat 21 kerusi, tetapi sekarang hanya tinggal 14 kerusi Pas lantik diri sendiri sebagai penasehat Najib yang dapat 88 kerusi.

    Dah macam orang rosak akal Pas sekarang ni. Orang fail nak nasehat orang dapat Gred A..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada baca tp tarak faham punya worang...hari2 baca masih tarak faham...lain itu wostaz ckp lain lu bilang...dey balaci...ada maruah sikitla...bdk darjah satu pun bulih faham...lu sudah tua...apa mau pusing2...tarak agama ka?

      Delete
    2. Zizah blm kenal siapa azmin dan hadi sebenarnya. Dah kena besok baru nak menangis tak berlagu.

      Delete
  6. Kemaruk duit n pangkat

    ReplyDelete
  7. Kesian.. barua2 dapig PAN .. . biarkanlah dorang jd cm luncai.. terjun lubang taik dgn konco2 nya...

    ReplyDelete
  8. Pan hanya beri peluang supaya kelantan dpt dikekalkan kpd pas. Nampaknya pas menolak. Lepas ni jgn cuba salahkan Pan klu kelantan terbang yek....t kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelantan tu negeri kuat pas la bodoh. Dari dulu umno nak rampas tak boleh. Apatah lagi pan yg pengikut kerusi ja yang ramai. Pan doa ratib pas akan kehilangan Kelantan tu hati2..,ini ratib gila dan ratib sesat. Tiada asas langsung. Biarkan Lwn tiga penjuru,, Kelantan tetap milik pas, yg sebenarnya dua penjuru,, pan tu penyibuk dan parti nyamuk saja. Itu jika pas tak ug dgn umno,, harap2 pas ug dgn umno. Yahoo. Satu malaysia pan jadi tahi ayam yg lekat pada tumit kasut sahaja.

      Delete
    2. Pas menang atau kalah di kelantan bukan kuasa parti gila kuasa spt pan.biar depa meroyan .Pas tak ada masalah.

      Delete
  9. Petanda awal pas Kelantan akan tumbang.. Pas DAH mula giler TALAK...

    ReplyDelete
  10. alhmdlh....
    spekulasi aku masih selari...
    Amanah kena tegas dlm pendirian...
    biar kalah janji ada maruah...
    biar kalah janji ada hasil....
    semoga berjaya pkr-dap-pas...

    aku nk tgk DSAI bebas....
    #DoaUntukKebebasanAnuar

    ReplyDelete
  11. Statement meroyan parti cap kuali imayam tudung saji... petanda imayam xdpt kerusi next pru.

    ReplyDelete
  12. patut tawarkn hadi jd penasihat srlangor... nk tengok dia terima tk muka tk malu tu.

    bayar gaji rm2 je. nk tgk ikhlas ke tidak.

    hadi tkkan dtg klu ada PH kat mana2pun

    muka org bersalah hadi ni.

    PH offer tu perli nk tgk sejauh mana pas ckp nk lwn umnu. klu buang pas nmpk sgt mcm bodoh sgt pas ni walaupun hakikatnya gitulah

    pas jd serba salah bila PH masih bg ruang. so kita taulah sapa yg benci sapa.

    kesian hadi dh sampai musim banjir srmula umnu masih tk offer jd penasihat gaji besar mcm jamil khir.

    sikit pun najib tk hulur rm2.6b tu.. nk mampus najib nk hulur kt hadi.... kak ros tunggu najib dengan pelaya sunat budak2 nnti

    byk lg kak ros nk sopping dgn duit tu. nk bg haji misai kontot penasihat 20% nk buat hapaa

    ReplyDelete
  13. Terima kasih PAS kerana telah berjaya menghalang sekumpulan harbi2 serta pengkhianat2 merampas Putrajaya daripapa orang Islam.

    ReplyDelete
  14. Pengeritik Fitnah Dan kurang hajar ni aku DOA kan supaya cepat mati .supaya dosa2 kamu tak banyak.

    ReplyDelete
  15. kenapa sekarang baru nak sibuk jd penasihat. patut dari dulu lagi dah buat. menjadi tanggungjwb kita yg bernama muslim menegur perkara yg tak betul. biar lah mereka dgn fitnah mereka. yg penting kita ikut apa yg allah suruh.

    ReplyDelete
  16. Orang alim, sebelum buat satu2 keputusan dia sbyang hajat, tahajjud mtk petunjuk Allah. Bkn macam kita, cakap ikut terlintas difikiran je. Perasan bagus lagi..

    ReplyDelete