KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 10 November 2015

KLIA2 DI LANDA BANJIR KILAT???


Sebuah gambar memaparkan Lapangan Terbang Kuala Lumpur 2 (KLIA2) yang dilanda banjir mula tersebar di laman-laman sosial.

Gambar yang dimuat naik sendiri oleh Pengasas AirAsia, Tan Sri Tony Fernandes di dalam akaun rasmi Twitter miliknya menunjukkan bahagian terminal yang dibanjiri lopak air.

“Banjir di KLIA2. Hmmm,” kata Fernandes melalui Twitter rasmi miliknya, @tonyfernandes.

Di dalam foto berkenaan, orang ramai dilihat melalui jalan tersebut bagi mengelakkan kawasan lopak air.

Gambar itu juga menunjukkan kawasan yang dilanda banjir itu hanya di penjuru kecil dari papan tanda ‘Awas, lantai basah’.

Imej yang dimuat naik awal hari ini telah menerima ‘retweet’ sebanyak 501 kali serta menerima kritikan daripada para netizens mengenai keadaan di lapangan terbang tersebut.

Pengguna Twitter, @Adam_bakri menyalahkan pihak Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) yang gagal menguruskan masalah itu: “Inilah kamu dapat apabila tidak mempunyai pengurusan yang cekap di MAB yang zzzz sepanjang hari- tidak berkesudahan”.

Seorang lagi pengguna Twitter, @pisangreput berkata pembinaan lapangan terbang yang penuh dengan kontroversi mungkin menjadi punca kejadian itu.

“@tonyfernandes sepatutnya ia tidak berlaku dalam mana-mana 5 bilion lapangan terbang. Zzz,” kata pengguna Twitter yang lain @ashrafasarah.

Sementara itu pengguna lain, @na2kap berharap keadaan ini dapat diselesaikan, sebagai sebuah lapangan terbang, KLIA2 adalah pusat perlancongan dan kredibiliti negara menjadi taruhan jika perkara ini berulang lagi.

Pada tahun 2014, sebuah video yang menunjukkan keadaan banjir di KLIA2, kawasan di mana pesawat diletakkan untuk memuatkan atau memunggah penumpang atau kargo, mengisi minyak, tempat letak kereta atau penyelenggaraan tersebar di media sosial sehingga menerima persepsi negatif berhubung kejadian itu.

24 comments:

  1. Duit derma 2.6b tu klu buat repair klia2 tentu tak kena banjir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku mesti tanya Hadi. Dia punasihat kerajaan Islam umno.Mesti dia boleh selesai kebocoran ini.

      Delete
    2. Pas ni macam budak manja yg suka merajuk. Otak tak matang. Dulu merajuk dgn umno terus keluar pakatan dgn umno. Skang merajuk dgn PR, lari keluar rumah bawak kain baju. Tapi pas lupa dia cuma budak manja yg tak mampu pun utk hidup sendiri......otak budak2.

      Delete
    3. semuga hadi taubat dan letak jawatan presiden pas segera.....

      sebelum umat lebih kacau bilau
      sebelum islam lebih dipandang hina
      sebelum umnu rampas kelantan
      sebelum israil datang bertandang
      sebelum penyu bertelur
      sebelum penyokong pas lebih sesat kerana taksub
      menganggap hadi adalah islam dan islam adalah hadi

      tak perlu nk sibuk urusan Allah bab pahala
      ini bab politik yg nyata

      yg jelas hadi perlu diseret turun dr jd presiden pas

      Delete
    4. Sexs PAN ngn DAP satu proksi dibwh tajaan ameno dunia ...

      Delete
    5. Kami ahli atau lebih mesra dipanggil macai pan dap dan pkr merasakan bahawa lebih baik ahli parlimen sungai buloh pak sheikh anwar ibrahim mengambilalih jawatan perdana menteri dari najib rosmah. Kami yakin dengan jumlah dana yahudi amerika, soros dan erdogan yang dimiliki oleh pak sheikh anwar maka segala permasalahan negara akan selesai. Abuya sifoo bukit penang juga pasti bersetuju dengan pendapat kami. Hidup anwar turun najib rosmah.

      Kemacaian itu adalah kejayaaan
      Hidup abuya sifoo bukit penang

      Mariam imayam
      hardcore PAN supporter

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Jangan fitnah. Kerajaan BN bersih cekap dan tak amanah. Mana ada banjir. Tu gambar mat bangla tgh bersih kawasn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia orang kata husam hentam president secara terbuka. 
      Bukan husam saja.....hampir separuh follower omak kau hentam Hadi secara terbuka.
      Hadi dah jadi Macam Najib, kena hentam hari2. Orang dah tak hormat pas Macam orang tak hormat umno.
      Masih belum terlambat. Gugurkan Hadi Dan gabung semula dgn ph.

      Delete
    2. hadi jepung nak buat umno macam pkr di selangor...

      bergayut jawatan dengan pkr tapi bermusuh deng dap dan amanah...

      bila berUG denan umno nanti macam tulah juga dia nak buat....bergayut dengan umno tapi boleh beradik-abang dengan mca dan gerakan.

      tapi tektik hadi ni tak akan kemana...awal-awal dah kena lipat oleh umno kerana bodo sendiri.

      Delete
    3. Cerita di kaunter bas express..

      Pak Lebai : Nak tiket bas satu!
      Kaunter : Ayah Haji nak kemana?
      Pak Lebai : Ana nak tiket bas satu!
      Kaunter : Ye la Ayah Haji nak kemana?
      Pak Lebai : Apa pulak duk sibuk tanya nak kemana-mana.. Ana nak tiket Bas Ekpress satu! Faham tak! Ada ke tak?!
      Kaunter : Tiket Bas nak kemana Ayah Haji? Tiket memang ada.. tapi lokasinya kemana?!
      Pak Lebai : Apa la bahlol dan tolol sangat kamu ni.. ana nak tiket bas satu.. itu pun tak reti ke? Jenuh dah duk cakap kat kamu dari tadi.. macam anjing salak babi dalam bukit je cakap ngan kamu ni! (Sambil meninggikan suara!)
      Kaunter : ?????! (Sambil garu kepala yang tak gatal dan kebingungan).

      Tiba-tiba satu uncle cina mencelah, tiket bas ke Putrajaya satu. Terus kaunter tadi bagi tiket dan uncle tu bayar seterusnya beredar menaiki bas.

      Pak Lebai : Sah kamu ni barua cina. Ana dari tadi nak tiket tak kasi, cina datang terus kasi je. Barua Cina! Anti Islam dan Anti Melayu.
      Kaunter : Apa hal Ayah Haji marah-marah ni. Bawa bertenang dan kita berbincang di meja bulat dulu!
      Pak Lebai : Sapa nak bincang dengan kamu. Ana tak akan kerjasama dengan barua cina dan orang yang anti Islam macam kamu!
      Kaunter : Sapa anti Islam? Saya nak pastikan Ayah Haji nak tiket kemana? Nak pergi mana?
      Pak Lebai : Ahhhh.. ikut suka aku la nak kemana pun! Kau peduli apa?! Kamu tu munafik! Pengkhianat! Barua! Tolol! Anjing! Kera! Babi! Monyet! (Sambil membuka belitan serbannya dan hanya tinggal ketayap sahaja dikepala terus berlalu pergi dengan bebelan yang tak jelas butir katanya..)

      Delete
    4. Penjaga kaunturr itu adalah tipikal ahli pan imayam cangkul kuali tayar traktor. Mendahulukan cina dan membaruakan melayu adalah hasil ajaran abuya pan yang berkiblatkan dapigsty racist anti melayu anti islam. Demi keredhoan abuya sifoo bukit penang para ahli pan sanggup melakukan apa sahaja. Kaunturr itu adalah salah satu contohnya

      Delete
  3. Itu bukan banjir laaaa...kecohh jerr...klu banjir mcm di klantan dulu pokok balak smpi depan umah...tu paip jer bocor.....biasa la airport Heathrow pun ada paip bocor gak...alahaiii.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jauh beza banjir dgn pesta air. Mat Bangla tajaan anak komidi bermain air sempena Depavali.

      Delete
    2. Selagi projek mega di beri kpd kroni umno...inilah jadinya. Stadium runtuh. Masjid tak arah kiblat. Jambatan runtuh. Bumbung mahkamah roboh. Bangunan Parlimen bocor. Cuba tanya siapa dapat tender ini?

      Delete
    3. Selangor diberi kepada pakatan, rumah rumah urut bercambah sana sini, jalan berlubang lubang, sampah menimbun tak dikutip, makin ramai dapigsty jadi ahil majils bandaran dan tekan orang melayu. Azmin aiskim duduk kat kerusi empuk mb goyang telur aja. Apa cerita PANcacai?

      Delete
  4. Tak risau....tak risau....
    Ini ganteng aja dong...
    Nanti Bapak Hadi akan bagi nasehat cara nak berangkat ke Jepang tanpa kena banjir.

    Bapak Hadi tu ialah Bapak Punasehat terunggul seantero nusantara

    ReplyDelete
  5. PKR punya la merayu pada PAS minta joint sekali dg DAP, tapi PAS sudah tau niat busuk DAP untuk menjadikan Malaysia sepeti Singapore.
    Oleh it PKR perlu tendang keluar DAP dp selangor dan terus bersatu dg PAS untuk memerintah selangor demi kebaikan semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju,,Dap dgn mat sabu pan syiah tu same je. Syiah dah diputuskan sesat dan terkeluar dari agama islam. Anon2 yg dok hentam gj Hadi tu,,saya yakin mereka ini adalah pengikut syiah mat sabu. Sbbtu mereka benci Hj Hadi krn pengaruh Hj Hadi telah menghalang syiah drpd merampas pas. Anon2 syiah berasa diri hebat, tapi sesat sebenarnya. Kita sama2 doakan pkr tetap bersama pas,,paling cantik tendang Dap kapir tu dan ajak umno sekali memerintah Sngor,, kemudian perintah malaysia selepas pru14. Pada ketika ini, kita tendang syiah dari bumi malaysia ataupun mereka isytihar diri mereka kapir ja senang sikit.

      Delete
    2. nak bersatu dengan pas saja macam mana?

      Pas ada 13 kerusi + PKR 13 kerusi baru ada 26 kerusi la bang...

      Pas cakap besar tapi bodoh. Kira bilangan kerusi pun tak reti nak suruh PKR tendang DAP.

      Kalu PKR tendang Pas keluar ada juga logik dengan jumlah kerusi dun yang ada PKR 13, DAP 15, Amanah 2 = 29, masih kekal lagi kerajaan Pakatan.

      Kalu Pas gabung umno pun masih bodoh lagi - Pas 13 + Umno 12 + kalit 1 = 26 kerusi.

      Nilah bodohnya Pas. Cakap besar tapi sangatlah bodoh. Mengira pun lagilah bertambah bodohnya

      Delete
  6. strategi barua dapig menyerang umno dan pas secara berterusan dari malam sampai pagi.Tujuannya apa?..tujuannya supaya orang nampak umno tu jahat dan pas tu bodoh.Tujuannya apa?..tujuannya supaya dia dapat mengangkat seefool bukit pinang pujaan dia mengambil alih pemerintahan di Malaysia.Bangang yang teramat bangang dan bodoh pula bertingkat-tingkat.

    ReplyDelete
  7. Anom2 yang hentang hadi dan najib tu bukan ramai pun paling ramai pun tak lebeh dua orang.Penjilat tegar dapig yang otak telah disongsangkan

    ReplyDelete
  8. Kami ahli pan berasa sungguh malu, dan kemaluan kami sangat sangatlah besar kerana caipas dan caimeno akhirnya sedar dengan rancangan sulit lagi menyulitkan kami untuk menaikkan abuya sifoo bukit penang bersama sama ayatollah mat sabu karbala sebagai pemimpin terulung negara malaysia...pandikutty padalawei poodah chit!

    Ganesan putumayam
    Mariam imayam
    Din senget tauke ayam
    Ah fatt yamseng

    PAN lovers forever
    Sponsored by IMAYAM tv
    Happy deepavali

    ReplyDelete
  9. Sekarang baru Pas tahu betapa berharganya PKR kepada Pas di Selangor.
    Masa isu Kajang, MB Selangor dan PRK Permatang Pauh dulu bukan main angkuh dan sombong Haji Hadi membuli Pas.

    Sekarang baru sedar diri di Selangor, Di Selangor Pas hanya berharap belas ehsan PKR saja.

    Kalaulah PKR berhati busuk macam Haji Hadi, dah lama boleh tendang Pas keluar dari kerajaan Selangor lebih-lebih lagi bila Amanah ditubuhkan.

    Tak percaya ka?

    Cuba kira berapa kerusi dun selangor yang Pas ada, 13!!!.

    Jumlah kerusi PKR + Pas + Amanah + DAP ialah 43. Tolah Pas keluar tinggal 30 - masih ada majoriti.

    Kalu tolak DAP keluar tinggal 28 saja - tolak speaker 1 kerusi dah jadi 27. Hilang majoriti.

    Sebab itu baru sekarang Pas sedar dan jilat balik ludah dan kahak yang disembur ke muka PKR demi jawatan.

    Buang Pas, kerajaan Pakatan masih hidup. Buang DAP kerajaan Pakatan Selangor hancur.

    ReplyDelete