KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 13 November 2015

AMK PUN DAH MELUAT DENGAN PERANGAI DAN GELAGAT PARTI AMANAH NEGARA.


Baru tahu perangai sebenar PAN ini .... dah kena baru sedar .... biar lambat sedar asalkan jangan tak sedar langsung.

Tindakan Pemuda Parti Amanah Negara (AMANAH) meminta Timbalan Presiden PKR Azmin Ali supaya tidak mengamalkan politik eskapisme serta mengetepikan PAS bukan tindakan yang bijak, kata Dr Afif Bahardin.

Dr Afif yang juga Timbalan Ketua Pemuda AMK berkata, kenyataan berkenaan tidak selaras dengan "strategi dan usaha utama" bagi menggabungkan semua parti pembangkang untuk menghadapi "rejim diketuai Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak".

Katanya, pada hakikatnya rakyat meletakkan harapan tinggi kepada gerakan pembangkang untuk membawa perubahan, selain memastikan Najib dapat dikalahkan supaya reformasi menyeluruh dalam sistem negara dapat terlaksana.

"Mengapa perlu berada dalam situasi sekarang dengan kita terus mempersoalkan sama ada kita perlu bersama dengan PAS atau tidak?

"Kita perlu berfikir sebagai satu pasukan," katanya kepada Malaysiakini.

Fahami majoriti kehendak rakyat

Semalam Naib Ketua Pemuda AMANAH, Shazni Munir Mohd Ithnin meminta Azmin yang juga Menteri Besar Selangor supaya "berpijak pada realiti semasa" di negeri itu dan tidak mengelak daripada membincangkan format baru gagasan politik.

Kata Shazni Munir pendekatan Azmin ketika ini dilihat seperti suatu eskapisme dan ia hanya menyebabkan orang ramai berasa sangsi kepada ketulusan politik ADUN Bukit Antarabangsa itu.

"Azmin juga memerlukan sokongan parti lain untuk menyelesaikan beberapa perkara yang membayangi pentadbiran beliau sehingga kini.

"Dalam kemelut polisi yang tidak disudahkan dengan baik oleh beliau, Azmin memerlukan kawan yang boleh membantu, bukan meramaikan seteru," katanya.

Terdahulu beberapa pimpinan tertinggi AMANAH mengadakan pertemuan dengan Azmin di pejabatnya namun pertemuan itu disifatkan hanya sekadar "kunjungan hormat".

Menurut Dr Afif, pendekatan inklusif juga diambil oleh ramai pemimpin parti dan sudah ditegaskan oleh bekas pemimpin PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Kita perlu faham majoriti rakyat tidak pedulikan perbezaan dalaman kita. Justeru adalah baik untuk semua pihak - walaupun sesiapa asalkan komited kepada reformasi - bersatu menyertai gerakan perubahan ini," katanya.

13 comments:

  1. Aku tak pernah lihat suatu bangsa yg paling biadap di Malaysia melainkan ........... Depa campur tangan hal ehwal agama lain dgn marahkan org hendak laksanakan Islam dikalangan umat Islam shj di Kelantan , kutuk khutbah Jumaat di Pahang dan terkini si Alvin celaka telah jadikan mashaf al-Quran sbg sapu punggung selepas berak ! Tapi balaci dan barua Dap senyap dan terus menyanjung Dap sbb depa terdiri dpd golongan kapitalis dan komunis yg lebih mementingkan nilai2 ekonomi dan kuasa dpd agama ! Tunggulah apabila Dap berkuasa muka balaci2 dan barua2 spt PAN de tat pula akan dijadikan alas pencuci punggung depa selepas berak atau sememangnya puak2 ni reda jadi penjilat taik2 mereka ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebagai hamba abdi DAP, PAN Imayam amat patuh kepada DAP. Ibaratnya syurga adalah di tapak rocket bukan di tapak ibu bagi PAN Imayam

      Delete


    2. Assalamualaikum,,,

      Dah berbuih bagitahu DAP mahu menguruskan semua aspek kehidupan kita termasuk urusan berugama.Tetapi tetap jugak ada orang Islam yang sokong DAP baik sokong sebagai ahli dan yang paling ramai sokong menerusi parti progresif Islam.Kata apapun, mereka tetap dengan cara mereka sehingga sanggup menciplak kaedah yang pernah digunakan oleh pencacai Umno pada era PRU 13.Peringatan yang dsampaikan dianggap meroyan, ketinggalan zaman dan seumpamananya.

      Langsung tak mahu memproses maklumat yang ada atau diberi, tak mahu menggunakan akal fikiran yang diberikan ALLAH untuk membentuk jalan yang lurus seperti sering dibaca dalam alfatihah.Yang tersemak dalam minda mereka ialah orang Islam yang berusaha membentuk jalan yang lurus ini hanyalah mahu menggunakan ugama untuk kepentingan peribadi, ulamak yang bekerja untuk jalan yang lurus ini dianggap tidak betul.

      Peliknya, mereka mahu kita semua ikut mereka untuk menyatakan DAP itu betul dan perlu disokong.Umno dijadikan alasan untuk bersatu dengan DAP tetapi yang diserang mereka bukan Umno.Berbagai bagai taktik Umno diambil dan digunakan untuk menyerang jemaah Islam yang lebih dikenali sebagai parti politik PAS.Yang memimpin mereka ialah bekas ahli jemaah, yang tahu luar dan dalam mengenai jemaah dan prinsip perjuangan jemaah.

      DAP anjurkan program makam setalam antara muslimah dengan jantan ajnabi kafirun, mereka ia kan sebagai anjuran Islam, DAP tentang hudud, mereka turut sokong dan pada masa depan kalau apa apa yang anjurkan oleh DAP itu adalah suruhan Islam mereka juga mungkin setuju, sebabnya Umno mahu dihapuskan.

      Peringatan bahawa tindakan mereka mungkin tidak berjaya menghapuskan Umno sebaliknya hanya memberi lebih talian hayat kepada Umno, mereka tak dengar sebaliknya mendakwa Umno hanya akan dapat dihapuskan setelah PAS dilenyapkan sebab itu usaha all out perlu diberikan untuk melenyapkan PAS.Mereka lebih sanggup menjadi musafir di padang pasir yang kehausan lalu mengejar bayang bayang air yang terlihat di depan.Mereka tak mahu dengar teguran yang diberikan.

      Apa sebenarnya yang mereka nak? berjuang tanpa wawasan dan gagal memproses maklumat yang ada untuk merangka strategi untuk menang.Bagaimana pertolongan ALLAH akan sampai sedangkan yang memenangkan itu adalah ALLAH bukan DAP atau PAN!

      Delete
  2. Kalau PANdusta try nak buat kepoh kat opis Keadilan Bukit Beruntung, abang Jeff Dan rakan2 keadilan akan turun tashkil sama macai PAN.

    PAN hanya hamba abdi DAP for your info

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  3. Mcm biasa la pandikutty imayam cari glamor sj.jd badut dap naik lori keliling malaysia.jln jln saja ambik angin.bkn apa pun tak kemananya kokok sj lebih ekor bergelumang tahi dap.buat malu saja jilat dap lg nanti dpt tulang.

    ReplyDelete
  4. Golongan khawarij(ulamak makan gaji haram) suka tafsir Quran dan hadis demi kepentingan kelompok tertentu dan suka melebel dan mengkhafirkan sesama umat..

    Khutbah di masjid subang airport..ngeh3

    ReplyDelete
  5. Alvin Tan layak dilantik sebagai Ketua Pemuda Amanah yang baru...alang alang sokong DAP tolak Hudud, baik jadi macam kapir harbi macam Alvin, sekurang kurangnya Alvin Kafir Harbi Laknatulllah ni tidaklah hipokrit macam Parti PAN Imayam!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. alvin tu mmg celako...samo celako dgn satu kerajaan negeri yg pelari duit guru sek agama

      Delete
    2. Cakap saja puok2 ni....mcm bagus kalau dah berani sangat bangkit melawan kafir kenapa nak lawan dlm politik plak? Ingat lawan politik org kafir jadi takut ke? Xde batu punya org Islam....berdegar dlm blog saja habuk pun tarak....batu kecut belake

      Delete
    3. ko berani ka? biasanya sembang lebih ni yang habuk pun tak dak... dap masih dikategori sbg kafir zimmi. mcm alvin blh la kita istihar perang.

      Delete
  6. Mana boleh ikut pan aka parti ahli nyanyuk.depa sapa yg nak paksa org ikut telunjuk depa.

    ReplyDelete
  7. Hua hua hua den teringat suatu masa dahulu ada pemimpin pkr dan dapig berkata bahawa penubuhan parti baru pan yang ditunjangi oleh para propesional dan anwarinas loser dalam pas mampu menarik sokongan golongan melayu urban dan propesional. Pas dilabel sebagai parti ortodoks yang dipenuhi golongan ulama, jumud dan mundur. Namun hari demi hari setelah parti pan imayam pandikutty cangkul kuali tayar traktor menunjukkan keloseran di sana sini maka pkr membuat pusingan u menyokong semula pas. Pergi jahanamlah dengan dapig chauvanist cina selet penunggang si tanggang moden melayu liberal dan balacinya pan pandikutty imayam loser. Dah loser buatlah cara loser...hark tuih

    ReplyDelete
  8. Kerana nak carier politik berterusan sanggup gadai agama. Ni semua cari makan bkn psl rakyat.

    ReplyDelete