KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 13 November 2015

BEGINILAH SUASANA DAN SAMBUTAN PROGRAM PARTI AMANAH NEGARA @ PAN YANG MENDABIK DADA KATA NAK AMBIL ALIH KELANTAN DARI PAS.


Ini program Jelajah Treler Pakatan Harapan bersama PAN yang dihadiri Presiden Parti Manah Negara Tuan Hj Mohamad sabu di Tumpat, Kelantan kelmarin 11hb November 2015.

Punyalah nak pikat dan pujuk orang ramai datang memberikan sokongan siap disediakan pelbagai juadah dan beri hamper lagi kepada hadirin yang bertuah dan juga cendera hati.

Itu pun kekal hambar, suram, sunyi sepi dan dipinggirkan oleh rakyat tempatan.

Lagi mau sembang kencang mau ambil alih Kelantan pada PRU ke-14 nanti?????

Kalau begini sambutan berterusan diberikan oleh rakyat terhadap setiap ceramah dan program anjuran AMANAH, rasanya sudah tiba masanya Parti Amanah Negara wujudkan sayap baru dan khas ... SAYAP MAKHLUK HALUS AMANAH. nama ringkasnya HALUS ... khas untuk jin2 dan bunian dan yang seangkatan denganya menjadi ahli ataupun pendokong tetap.

37 comments:

  1. sudahlah omak kau..duk meroyan pasal Amanah pehal.p jaga pas pis pus la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu lupa kepada Maimun Yusof



      Saya terbaca dalam The Malaysian Insider Parti Amanah Negara (Amanah) sedia untuk bertanding 3 penjuru menentang Barisan Nasional (BN) dan PAS dalam pilihan raya umum akan datang.

      Apabila PAS tidak akan menyertai Pakatan baru yang dikenali sebagai PAKATAN HARAPAN (PH) dan bersedia untuk bertanding bersendirian ini membuatkan parti AMANAH menjadi cacing kepanasan kerana tidak dapat menutut kerusi atau kawasan untuk parti berkenaan bertanding bagi PRU-14 nanti.

      Malah bukan itu sahaja, kenyataan PAS yang akan bertanding disemua kawasan yang kerusinya dibawa lari oleh bekas ADUN/MP yang menyertai AMANAH juga merupakan tekanan kepada parti AMANAH dan membuatkan mereka menghadapi jalan yang sukar.

      Apa guna ada parti jika tiada kawasan untuk betanding? Malah jika bertanding pun akan menhadapi kesukaran kerana semua kawasan itu adalah kubu PAS.

      Takkan nak ambil kawasan daripada parti DAP atau PKR. Rasanya sebaik mana DAP dan PKR saya rasa sukar untuk mereka nak 'sedekah'kan kepada parti AMANAH.

      Walaupun hebat dan gah dengan pelbagai pomosi PH sebenarnya sangat keliru dan tidak mempunyai hala tuju yang jitu dalam menewan Putrajaya. Matlamat untuk tumbangkan UMNO/BN akan menjadi sebalik jika PH "berdegil" untuk bertanding terutamanya di kawasan yang sedia sebelum ini untuk PAS. PH akan menjadi 'pelampung' untuk membantu UMNO/BN sedang kelemasan.

      Tak perlu saya beri contoh yang detail dengan kajian macam kajian Ilham Centre. Cukuplah ambil apa yang pernah berlaku pada Mat Sabu sendiri.

      Masih kita ingat Parlimen Kuala Terengganu yang pernah dimenangi oleh PAS atas calon Syed Azman, Abdul Wahid Endut (pilihanraya kecil) dan sekarang YM Raja Bahrin (sekarang Pengerusi AMANAH Terengganu).

      Mat Sabu sepatutnya mengambil pengajaran daripada pilihanaya 2008 dimana keputusannya seperti di bawah:-

      DATO` RAZALI BIN ISMAIL (BN) 32,562
      HAJI MOHAMAD BIN SABU (PAS) 31,9342 .
      MAIMUN BINTI YUSUF (BEBAS) 685 (HILANG DEPOSIT)

      BILANGAN PEMILIH 80,325
      JUMLAH KERTAS UNDI DALAM PETI UNDI 66,112
      JUMLAH KERTAS UNDI DIKELUARKAN 66,231
      JUMLAH KERTAS UNDI TIDAK DIKEMBALIKAN 119
      PERATUS PENGUNDIAN 82.45%
      UNDI DITOLAK 931
      MAJORITI 628
      PARTI MENANG BN

      Amat mengaibkan apabila Mat Sabu kalah kerana seorang perempuan warga emas yang kini beumur 96 tahun bertanding sebagai calon bebas. Pertanding 3 penjuru membantu BN menang tipis.

      Delete
    2. ADUN DAPigs KEMBALI 'MENGUTUK' MUFTI PAHANG!!!

      Kalau dah namanya "BARUA" tu, maka "BARUA" la jugak!!!
      Lepas KALAH dalam pemilihan di peringkat Negeri untuk merebut jawatan Pengerusi baru - baru ini ekoran 'diugut' oleh ahli DAPigs sendiri, mungkin membuatkan Si ADUN DAPigs ni 'Panas' sikit.

      Malah cubaan dia untuk meraih undi Popular dikalangan para perwakilan DAPigs juga GAGAL walaupun dia cuba mencetuskan kontroversi berkaitan dengan isu khutbah Aidiladha sebelum ini.

      Hakikatnya, nasib Si ADUN DAPigs tu tidak seperti Tony Puaka yang menimbulkan isu debat 1MDB berjaya menaikkan nama dia dan dipilih untuk mengekalkan jawatan Pengerusi Negeri.

      Maka, mungkin untuk membuktikan yang Si ADUN DAPigs tu tetap 'Taat Setia' kepada perjuangan parti membuatkan dia kembali membangkitkan isu berkaitan dengan khutbah tersebut.

      Tapi kali ini, Si ADUN DAPigs tu bertindak 'Lebih Biadap' dengan mengutuk isi kandungan khutbah tersebut. Bahkan dia juga turut menggelar Mufti Pahang sebagai 'Mufti Pasir Berdengung'.

      Gelaran itu jelas ditujukan kepada Mufti Besar Pahang hanya kerana telah memberikan nasihat kepada Si ADUN DAPigs tu supaya 'Beristighfar dan Meninggalkan DAPigs' tu sebelum ini.

      Dan dalam kenyataan itu juga, Si ADUN DAPigs tu secara terbuka turut membuat dakwaan terhadap Mufti Pahang yang katanya tidak dapat membezakan diantara 'Ideologi' dan 'Akidah'.
      “Saya pun terkejut sebenarnya. Pada raya (Aidiladha) lepas, saya tak beraya di Pahang, saya beraya di Negeri Sembilan, di tempat isteri saya. Jadi saya tak tahu khutbah itu khutbah apa lah... saya dimaklumkan kemudian.


      “Sebenarnya ada beza di antara ideologi dan akidah. Mungkin ‘Mufti’ daripada ‘Pasir Berdengung’ dia tak reti apa itu ideologi dan apa itu akidah.. Saya terpaksa sebut ‘mufti’ itulah, sebab dia daripada Negeri Pasir Berdengung kata P.Ramlee,” katanya.
      Jelas dari kenyataan dikeluarkan oleh Si ADUN DAPigs tu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni tak menghormati institusi Islam di Malaysia bahkan di Negeri Pahang sendiri.

      Jika tidak, kenapa pulak sampai tahap Si ADUN DAPigs tu sendiri sanggup memberi gelaran sedemikian hanya kerana dia tak puas hati terhadap isi kandungan yang telah dikeluarkan?

      Yang herannya, sebelum ini Si ADUN DAPigs tu kuat sangat menyalak macam Anjing tak tentu arah kata nak saman pihak JAIP. Tapi, kenapa sampai hari ni dia tak ambik pun tindakan tu? Kalau dia setakat bercakap je, baik tak payah!!! Kerat je buah kerandut tu bagi Anjing!!!

      Delete
    3. Pan semakin berani semakin rajin semakin rancak semakin berusaha. Menunjukkan keiklasan pan pada rakyat kelantan, namun kerana rakyat kelantan belum bersedia menerima perubahan yg telah lama di kuasai pas.

      Delete
    4. Sebelum aku chow pi masjid, Ni aku copy and paste, statement orang kuat PAN Imayam yg sambutan pada parti itu adalah FAIL. Bukan PAS, PKR, Pasok Momogun, Golkar atau Parti Kongress India kata. Yg kata ni orang kuat PAN Imayam Kuali kah kah kah

      So Tulang Loser yg blog Loserwaves dia jarang update, kurang2 la skittt Temberang Bigfoot kao tu. Kah Kah Kah



      Ahli Kecewa Parti Amanah Semakin Kurang Sambutan

      Seorang ahli Parti Amanah Negara, Shafie Salleh meluah rasa kekecewaan apabila parti yang didokonginya semakin kehilngan sokongan daripada masyarakat negara ini.

      Parti Amanah yang dilancarkan pada 16 September lalu kini dilihat semakin hilang daya tarikan selepas beroperasi lebih kurang dua bulan dari tarikh penubuhannya.

      “Kenapa Amanah Terengganu dilihat terlalu lemah sekarang, tidak seperti seawal penubuhannya dulu,” soal Shafieyang meluahkan rasa kekecewaan dengan perkembangan terkini partinya itu.

      Justeru, Shafie mengharapkan dua tokoh utama Terengganu; Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah, Pengerusi Amanah Terengganu dan Dr. Syed Azman Syed Ahmad Nawawi, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS Batu Burok dapat memainkan peranan untuk memacu perkembangan Amanah di negeri itu.

      Pengerusi Amanah Terengganu, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah (kiri) dan Dr. Syed Azman Syed Ahmad Nawawi, ADUN PAS Batu Burok, Terengganu

      “Saya mengharapkan sungguh agar dua orang pemimpin ini lebih pro aktif demi memajukan AMANAH di bumi Darul Iman. Jangan hanya “hot hot chicken shit”. Fokus,”katanya.

      Shafie juga memaparkan gambar-gambar majlis pembukaan Pejabat Amanah Sarawak, di Matang Jaya yang masih perlu diperkasakan lagi.

      Abusiraj Almuner (tengah), Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara Sarawak,Presiden Parti Amanah Negara pusat, Mohamad Sabu hadir sama semasa majlis perasmian pejabat Amanah Sarawak di Matang Jaya.,Masih ada kerusi kosong semasa majlis perasmian pejabat Amanah Sarawak di Matang Jaya.

      “Walaupun sebahagian besar yang hadir ada PKR dan DAP sementara kerusi pun banyak juga yang kosong tapi ini langkah pertama yang baik untuk terus maju.

      “Aik siap ‘posing’ dengan amoi lagi, nak lawan bang Mat ke?? Sorry gurau.”

      Turut dipaparkan gambar program Parti Amanah di Sabah yang menunjukkan masih banyak lagi kerusi-kerusi kosong yang tidak dipenuhi pengunjung.

      Program Amanah di Hotel Emas, Tawau, Sabah

      Program itu diadakan di Hotel Emas Tawau, Sabah yang dihadiri oleh Presiden Amanah pusat, Mohamad Sabu.

      Hamzah Abdullah, Pengerusi Parti Amanah Sabah (baju putih) mengumumkan senarai ahli jawatankuasa parti peringkat negeri

      Delete
    5. bedarah lagi hidung barua dap @ barua syaiton baca laporan OK...kah kah kah

      Delete
    6. tak tahu apa nak jadi dgn makjan ni...pasal kes azmin sungguh2 bebenar dia tulis pasal kenaikkan air diSelangor bakal dibuat Azmin tapi sebenarnya media yg putarbelitkan perkara tu. buah hati OK si Kalid pun xpun menghadiri sidang Dun semasa pergulungan isu air tu...sampai skrg OK kau menikus xsentuh langsung perkara tu walau

      Delete
    7. Aku nak hudud. Mana hudud Hj Hadi?

      Delete
  2. kata x takot dengan PAN.tapi duk ambik tau meroyan...kahakahakahakah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh! Siapa yang terdesak sebenarnya? Si Husam tu ke atau puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu dalam usaha untuk mendapatkan sokongan dari kalangan rakyat?

      Punya la diorang ni terdesak sehingga sanggup buat cerita kononnya isteri Si Husam Musa tu sebelum ini dilaporkan telah menerima kiriman mesej pesanan ringkas (SMS) berbaur ugutan.

      Yang herannya, sejak bila pulak bini Si Husam Musa tu jadi adik Si Din Pudu sampai tahap dia pulak yang buat pendedahan mengenai perkara tersebut kepada pihak media sebelum ini?
      PETALING JAYA: Isteri kepada bekas Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa menerima ugutan bunuh ketika ketegangan semakin memuncak melanda kepimpinan parti itu.

      Timbalan Presiden Parti Amanah Negara, Salahuddin Ayub berkata, Husam memaklumkan kepada beliau bahawa isterinya, Datin Rohana Abd Rahman menerima ugutan bunuh menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS).

      "Dua hari lalu, menerusi panggilan telefon, beliau maklumkan bahawa isterinya menerima mesej berbaur ugutan bunuh. Beliau (Husam) berada di balai polis untuk membuat laporan polis," kata Salahuddin.

      Salahuddin bagaimanapun enggan menjelaskan lebih terperinci mengenai insiden itu dengan berkata beliau kecewa dengan apa yang menimpa isteri Husam. Malah, beliau berharap pihak polis akan menyiasat perkara itu dengan segera.
      Kenapa bukan Si Husam tu sendiri yang tampil dan mendedahkan mengenai perkara itu kepada umum sedangkan sebelum ini dia banyak keluarkan kenyataan menghentam PAS dalam media?

      Dan sekiranya benar Si Husam tu ada pergi ke balai Polis dan buat laporan, dah tentu pihak media akan mengerumuni Bekas Naib Presiden PAS tu untuk mendapatkan cerita yang sebenar.

      Cuba korang fikirkan secara logik dengan menggunakan akal yang waras. Kejadian tu katanya berlaku DUA HARI yang lepas. Takkan pihak media lansung tak ambik tau mengenainya?

      Kan nampak sangat peliknya dakwaan yang dilakukan oleh Si Din Pudu tu sehingga membuatkan ianya menjadi satu persoalan dikalangan rakyat terhadap kesahihan dakwaan tersebut.

      Dan sekiranya perkara itu tidak benar, maka ianya membuktikan yang diorang benar - benar dalam keadaan terdesak nak mendapatkan sokongan Politik dan meraih Simpati Murahan dari kalangan rakyat sampai sanggup menggadaikan keselamatan isteri sendiri!!!

      Delete
    2. Jauhi pemimpin yg munafik. Dlm pru13 merayu sokong Pakatan. Bila dah menang nak berYG dgn umno pulak. Dasar munafik.

      Delete
  3. #omakkau BUKAN orhe klate, kita orhe...kita dok dalam PAS, masih PAS tapi sokong PAN die-die...PRU nanti kite ishtihar masuk Amanah. Ada omakkau pahe? Kita klate, biar klate ygt jawab. Omakkau tolong die....

    ReplyDelete
    Replies
    1. menate gilor tu tahu begapa? set2 serban henja pitis guru2 yik pun dia sokong jugok...baso barua kalu ikut hj hadi, buleh upoh serial samah drp umno habis reng...

      Delete
  4. Kerana Depa nilah PASTUT yang ada sekarang boleh dabik dada.kalau nak harap leba2 cunguih yang ada dalam PASTUT Sekarang ni nak masuk masjid ameno pun tak dapat dok takat tangga aja.Dah senang skit lupa daratan. Me'ah Omakkau hang tau apa masa orang ni semua dok berjuang silap2 kencin pun dok beselerak lagj.

    ReplyDelete
  5. Kerana Depa nilah PASTUT yang ada sekarang boleh dabik dada.kalau nak harap leba2 cunguih yang ada dalam PASTUT Sekarang ni nak masuk masjid ameno pun tak dapat dok takat tangga aja.Dah senang skit lupa daratan. Me'ah Omakkau hang tau apa masa orang ni semua dok berjuang silap2 kencin pun dok beselerak lagj.

    ReplyDelete
  6. Gambar prog yg blm mula.. Adat2 la nak fitnah pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BENCI BETUL OMK DENGAN PARTI AMANAH NI. MAJLIS BELUM MULA DAH FITNAH KATA TAK ADA SAMBUTAN.

      Delete
  7. Pas mana nampak Islam DAH.. Nampak balak je skrg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banjir dah dekat. Ada lagi rakyat Kelantan yg akn tinggal dlm khemah. Tak berguna langsung kerajaan pas.

      Delete
  8. APASAL PAS...???? CUAK NAMPAK......

    ReplyDelete
  9. Bole la...
    tp kalau tukar hamper tu kpd beras ka, gula ka, minyak rasanya elok lg...
    matlamat kena jelas , kaedah kena jelas...
    mintak tlg sesekali selesai masalah rakyat setempat...

    ReplyDelete
  10. Yeahaaaa ......... ada ngak ada yg penting kita ketawa ! Woooooiiiii ........ banyaknya umpan bercun ! Hanya yg bodoh je yg termakan dek umpan ....... gua chow dulu pi masjid !

    ReplyDelete
  11. Hahahaha. Gambar belum mula mmgla xda org
    Kahkahkahkah.. Cer tgk gmbr blog lain penuh sesak org dtg.kahkahkahkah
    Omakkau2.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. oii anon 13;10 sakit sawan babi??

      ketawa giler panggil, saya skarang saya bagi hang obat: 019-2325683

      Delete
  12. Alah buat apa kat Kelantan kat johor ler. Tempat salehuddin baru ramai dapigs keluar dan keluar kan pemimpin tekoh2 tu. Mesti orang segamat pun keluar berduyun2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salehudin tak curi duit yik. Salehudin tak curi balak. Cuba tanya ustad serban besar dah berapa guni kebas duit balak.

      Delete
    2. DAP sah kapir. Tapi tak ada pulak dia curi duit orang Islam.
      PAS parti Islam tp tak amanah. Curi duit yik utk beli kereta besar.
      UMNO usah cerita lah.Mencuri tu satu kewajipan.

      Delete
  13. Aku tak pernah lihat suatu bangsa yg paling biadap di Malaysia melainkan ........... Depa campur tangan hal ehwal agama lain dgn marahkan org hendak laksanakan Islam dikalangan umat Islam shj di Kelantan , kutuk khutbah Jumaat di Pahang dan terkini si Alvin celaka telah jadikan mashaf al-Quran sbg sapu punggung selepas berak ! Tapi balaci dan barua Dap senyap dan terus menyanjung Dap sbb depa terdiri dpd golongan kapitalis dan komunis yg lebih mementingkan nilai2 ekonomi dan kuasa dpd agama ! Tunggulah apabila Dap berkuasa muka balaci2 dan barua2 spt PAN de tat pula akan dijadikan alas pencuci punggung depa selepas berak atau sememangnya puak2 ni reda jadi penjilat taik2 mereka ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh bukan ke alvin tu macai mca...siap pakai baju be end lg apa...

      Delete
  14. Kesian Omak kau ,jiwanya semakin gila .tunggu dan lihatlah apa akan terjadi padanya nanti ,doa rang ramai akan menjdikan betina siam ini akn menjadi sakit mental

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yg sebenarnya sakit mental.omakkau buat keje dia je apa yg ko meroyan sgt.dasar penjilat dap tak sedar diri.kalau tak tahan dilambung ombak jgn berumah ditepi pantai.baik bunuh diri atas jambatan sana tak menyusahkan org

      Delete
  15. hahaaa... mufti pon nak nama jugak... acu try bgitau kt dlm masjid yg umno banyak makan rasuah...ada berani... sah2 telor duk dlm... seorg mufti musti berani bru kita nnmpak keikhlasan dia berjuang...

    ReplyDelete
  16. aku setuju sgt2 dgn 1212...harap2 pru 14 calon2 pas akan tewas di seluruh negara apabila amanah msk dan kacau daun...padan muka kau pas...parti anjing seantero

    ReplyDelete
  17. Takpa..takpa....kita tak risau dengan jumah yang datang dengar ceramah.

    Kita tak risau langsung.

    PKR buat ceramah yang datang spesis loton dan monyet saja...tapi dapat undi 2 juta lebih dengan 30 kerusi.

    Umno buat ceramah yang datang dengar kerusi dengan khemah saja...tapi boleh dapat 88 kerusi.

    DAP buat ceramah yan datang appek tua saja...tapi boleh dapat 38 kerusi.

    Pas buat ceramah berjuta-juta datang sampai sb terpaksa pantau...tapi boleh dapat 21 kerusi...sekaran tinal 14 saja...

    JJadi apa nak takut oran tak datang? Tak datang tak pa...sentiasa pantau online dah cukup.

    Bukan macam caipas...datang nak bertakbir tak tentu pasal...presiden berbabi, beranjing, berbarua pun takbirrrrr.....bodoh sungguh....!!!!

    ReplyDelete
  18. Mat Sabu dan semua geng2nya ......sepatutnya masuk je parti DAP sedari dulu lagi bagus..tak yah buat parti baru ..............bagi satu tamparan bagi Melayu Kayu dalam PAS dan UMNO dan seluruh Malaysia......dan jugak buka mata orang melayu Kayu semua apa itu Demokrasi Terpimpin 3Abdul kat Malaysia ni.......Puihhhhh Melayu Kayu......Pundekkkkkkkkkk.....

    ReplyDelete
  19. Kalau betul kafir DAP dah melawan Islam kenapa nak masuk politik lagi....tunjuk laa Islam ni kuat bagi amaran kat org kafir org Islam bleh bangkit berperang sabil....ke penakut semua...cakap bagus kutuk DAP tp PENAKUT PUIII

    ReplyDelete