KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 19 November 2015

JABATAN SIASATAN JENAYAH KOMERSIAL SEDANG SIASAT SKANDAL RM1.5 JUTA KERJA-KERJA BAIK PULIH BUKIT AMAN YANG DISELEWENG



Lebih RM1.5 juta peruntukan yang digunakan bagi kerja-kerja membaik pulih Ibu Pejabat Polis di Bukit Aman didapati telah diseleweng.

Dalam pendedahan yang disiarkan akhbar The Sun, ia melaporkan duit berkenaan telah digunakan pada perbelanjaan yang tidak wujud.

Sumber dalaman akhbar itu memberitahu bahawa wang tersebut telah ditransaksi dan dilakukan oleh dua pengarah polis dan seorang jurutera awam Jabatan Kerja Raya (JKR) melalui tandatangan palsu.

Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (Siasatan) Bukit Aman, Datuk Hamza Taib mengesahkan mengenai perkara itu dan satu laporan serta siasatan mengenainya sedang dilakukan.

“Siasatan telah dilakukan dan bermula sejak beberapa hari lepas. Kita telah melakukan kerja-kerja awal memandangkan satu kajian dan memerlukan dokumen yang berkaitan

“Apabila siasatan selesai dilakukan, kita akan mula memanggil mereka yang terlibat dan tidak akan menyembunyikannya. Kita tidak boleh mendedahkan butiran kes ini memandangkan siasatan masih berjalan.

Beberapa pendedahan dibongkar beberapa bulan lalu apabila Kementerian Dalam Negeri (KDN) menjalankan audit dalaman di Jabatan Logistik Polis menemui kos untuk membaik pulih pintu kalis api dan juga sistem penghawa dingin adalah berjumlah RM500,000.

Namun tiada sebarang kerja-kerja dilakukan walaupun bayaran kepada kontraktor yang dilantik telah direkodkan.

Sumber yang memberitahu The Sun berkata, satu pasukan khas dari Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS) mendapati terdapat cop getah pendua telah digunakan untuk ‘mengesahkan’ dokumen palsu itu.

Pasukan itu mendapati lebih daripada RM1 juta digunakan untuk tender yang tidak wujud.

Wang tersebut sepatutnya digunakan untuk pembaikkan dan membekalkan pelbagai barang pada tahun tahun lepas.

Bagaimanapun mengejutkan kerana ia dibuat kepada individu yang tidak dikenali.

Pasukan petugas telah membuat laporan kepada pihak polis pada Jumaat lepas selepas sebulan meneliti dokumen dan menyoal siasat beberapa kakitangan polis.

6 comments:

  1. (1) Petikan Lagu dari Filem Bujang Lapok:

    Dunia ini hanya palsu
    Manusia berdusta
    Kebanyakan suka menipu
    Gemar membuat dosa

    Dunia penuh dengan noda
    Dunia penuh dosa
    Kebanyakan tipu dan daya
    Mengikut nafsu murka

    Ada pula yang salah sangka
    Banyak yang salah terka
    Pasir disangka intan
    Batu disangka berlian

    (2) Skrip Nujum Pak Belalang - dua orang pencuri, Badan & Nyawa sedang mengagihkan harta pencurian mereka:

    1 untuk engkau.. 1 untuk aku, 2 untuk engkau 2 untuk aku, 3 untuk engkau, 3 untuk aku.. lepas 3 apa? hentam sajalah, hentam sajalah untuk kau , hentam sajalah untuk aku, lepas hentam sajalah.. bedallah untuk kau, bedallah untuk aku, ehh .. dalam dunia mana ada huruf bedallah, ehh.. dalam dunia mana ada huruf bedallah untuk kau, ehh.. dalam dunia mana ada huruf bedallah untuk aku.........................

    (3) PERINGATAN UNTUK MANUSIA YANG TERGILA-GILAKAN DUNIA:

    " Sesiapa yang menghendaki (kesenangan hidup) dunia, Kami akan segerakan kepadanya dalam dunia apa yang Kami kehendaki, bagi sesiapa yang Kami kehendaki; kemudian Kami sediakan baginya neraka Jahannam (di akhirat kelak), untuk membakarnya dalam keadaan yang hina lagi tersingkir dari rahmat Allah.

    Dan sesiapa yang menghendaki akhirat dan berusaha mengerjakan amal-amal yang baik untuk akhirat dengan usaha yang layak baginya, sedang ia beriman, maka mereka yang demikian keadaannya, diberi pahala akan amal usahanya."
    (Al-Israa' 17:18-19)

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam menentang orang cintakan Islam demi sedikit pangkat Dari Abuya Sifoo Bukit Penang. Roket lebih utama Dari para Hafiz.inilah Gang PAN Imayam

      Delete
  2. TONY PUAKA MENGAUM TAPI TAKDE TELUR!!!

    Mana satu yang lebih memalukan? Mengaum takde Gigi atau Mengaum takde Telur? Hakikatnya, membaca kenyataan Si Tony Puaka ni seolah - olah macam dia tak cermin diri dia sendiri.

    Tau la peel Komunis macam Si Tony Puaka tu bangun pagi tak pernah mandi. Tapi setidak - tidaknya, pernah tak dia menilai diri dia sendiri sebelum mengeluarkan kenyataan sedemikian?

    Apa yang jelas, kenyataan yang dibuat oleh Si Tony Puaka semalam bukan sahaja sekadar menonjolkan tahap ke-SOMBONG-an dan ke-ANGKUH-an diri dia. Tapi membuktikan yang dia Tak Sedar Diri!

    Dengan mudah Si Tony Puaka tu mendakwa, PAC Parlimen tidak mempunyai sebarang kuasa untuk mengambil tindakan terhadap kesalahan atau kegiatan salah laku pihak yang disiasat.
    “PAC hanya berhak memanggil, menyoal dan menyiasat badan-badan atau kementerian-kementerian yang didapati terlibat dalam rasuah, itu sahaja.
    “Kita boleh siasat tetapi tidak ada kuasa untuk mengambil tindakan. PAC hanya menghulurkan laporan siasatan kepada Parlimen dengan harapan ia diberikan kepada kementerian,” katanya dalam sidang media di lobi Parlimen pada Rabu.
    Jelas, kenyataan Si Tony Puaka tu merujuk kepada siasatan PAC terhadap syarikat 1MDB yang sebelum ini telah membuatkan ahli Parlimen DAPigs tu hilang buah kerandut dia sendiri.

    IRONIKnya, jika benar dakwaan yang dibuat oleh Si Tony Puaka tu, kenapa dia masih memberikan alasan bertaraf Longkang semata - mata untuk mengelakkan diri dari menyahut cabarannya sendiri sebelum ini?

    Dek kerana dia menjadi anggota PAC, maka Si Ahli Parlimen DAPigs tu sebelum ini kata dia terpaksa menarik balik cabaran untuk berdebat dengan Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB secara terbuka.

    Dengan menjadikan alasan dia sebagai salah seorang Ahli PAC, Si Tony Puaka tu kata dia tak boleh nak berdebat dengan Arul Kanda kerana khuatir ianya menjejaskan siasatan jawatankuasa tersebut.

    Nampak sangat alasan yang diberikan oleh Si Tony Puaka tu hanya sekadar satu alasan RETORIK semata - mata. Sebaliknya, ianya hanya sekadar memalukan diri dia sendiri secara terbuka.

    Kalau betul PAC tu takde kuasa, apa kejadahnya Si Tony Puaka masih lagi nak kekal dalam jawatankuasa tersebut? Kalau dia benar - benar hilang keyakinan terhadap integriti jawatankuasa PAC, LETAK JAWATAN!!! Bukannya bagi alasan yang bukan - bukan pulak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni jawapan kat macai PAN Imayam yg buat komen lari topic kat bawah tu. PRIMA tu nak buat Rumah mampu milik. Apa DAP buat, halau orang kampunh Melayu kat Penang tapi suruh apek teroka tanah haram kat Pahang


      ADUN DAPigs SOKONG TEROKA TANAH HARAM???

      Huh! Patut la tanah kat Cameron Highland tu banyak yang diteroka secara Haram. Rupanya ada puak - puak yang menyokong peneroka tanah haram ni. Nak pulak dari kalangan puak - puak DAPigs.

      Dalam sidang DUN Pahang hari ini, ADUN DAPigs ni bangkit dan mempersoalkan tindakan pihak Kerajaan Negeri mengambil balik tanah yang telah diteroka untuk tujuan pembangunan.

      Tapi, Si ADUN DAPigs tu pandai. Dia menggunakan alasan 'Pekebun Kecil' sebagai perisai untuk meraih simpati dan menonjolkan seolah - olah Kerajaan ni kejam dan tidak bertimbang rasa.

      Walhal, 'Pekebun Kecil' yang dimaksudkan itu terdiri dari kalangan peneroka tanah haram yang berleluasa dikawasan dia sendiri. Diorang teroka pulak bukannya satu dua ekar je. Tapi sampai puluhan ekar.

      Ada yang teroka sampai 50 ke 60 ekar tanah Kerajaan sebelum ianya diagih - agihkan sesama mereka. Yang itu, Si ADUN DAPigs tu tak nak pulak sebut dan bangkitkan dalam sidang DUN.

      Sebaliknya, Si ADUN DAPigs tu mempertikaikan pengambilan semula yang dibuat oleh pihak Kerajaan untuk membangunkan kampus UiTM, institusi orang Melayu dikawasan Bera.

      Nampak sangat la sifat Chauvanist memang menebal dikalangan puak - puak DAPigs tu. Mengkala kalau orang lain yang buat, meneroka tanah haram, bukan main lagi diorang menyalak. Tapi bila kena ke batang hidung sendiri, sibuk pulak diorang nak pertikai!!!


      Anonymous19 November 2015 at 06:19
      Racist DAP Memangsakan Kampung Melayu Pulau Pinang

      Rasa terpanggil untuk mencoretkan tentang perjuangan ISLAM dari sebuah parti di Malaysia ini dengan dasar-dasar ISLAM serta kebajikan yang dijanjikan.

      Dinahari ini banyak perkara yang berlaku dengan kerakusan kuasa milik sementara akan tetapi suara-suara penenggak Agama, Bangsa untuk rakyat Malaysia.

      Semalam kecoh disebelah utara tanah air iaitu di Pulau Pinang telah berlaku menghalau rakyat dikampung Mutiara Batu Feringgi macam pelarian oleh kerajaan DAP.

      Ini senarai kampung yang telah DAP lenyapkan di Pulau Pinang dan terdapat 26 kampung melayu Pulau Pinang sudah dilenyapkan apabila krisis kepercayaan kepada pemimpin Melayu di salah gunakan.

      Sekarang PAN IMAYAM KUALI BALACI dan PKR Pulau Pinang tidak dapat membuat apa-apa kerana mereka telah ditutp dengan wang dan kuasa sementara.

      Apakah nasib yang akan berlaku dengan anak cucu di Penang ini dan masih ada yang menyanjungi mereka (DAP) untuk terus menguasai Malaysia dalam PRU14 nanti.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Pengusiran melayu sama seperti PAP buat terhadap melayu singapore tahun 60an atas dasar Urban Development Program.

      Dah tak ada kawasan majoriti melayu lagi seperti Pasir Panjang, Geylang Serai, Bedok, Pulau-Pulau Selatan. Sesetengah nama ghaib terus dari sebutan seperti Tangjung Keling, Pulau Semulun, Pulau Berani, Instead kita ada marina bay sand.

      Luahan rasa rakyat,
      Aku Anak Penang

      Delete
  3. Kes macam ni biasa di Malaysia. Takda hal punya.

    ReplyDelete
  4. Aku anak penang ni macam mabuk ketum aje.. cakap merapu dah.....tapi member aku kata dia ni gila babi meroyan pasai bini dia lari dgn jantan lain.sebab kote dia x naik

    ReplyDelete