KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 17 November 2015

SHAH ALAM BANJIR DUA HARI BERTURUT-TURUT


Shah Alam terus mengalami masalah banjir akibat hujan lebat petang ini.

Menurut Lembaga Lebuh Raya Malaysia (LLM), paras air naik di kilometer 15.7 Lebuh Raya Persekutuan arah selatan dari Sungai Rasau menuju ke Batu Tiga.

“Lorong tengah dan kiri terhalang,” menurut tweet badan itu sebentar tadi.

Sementara itu, di Twitter, orang ramai mula memuat naik gambar keadaan banjir di sekitar ibu negeri Selangor itu.

Ia antaranya memaparkan kawasan sekitar Seksyen 13 Shah Alam ditenggelami air.

Semalam Shah Alam dinaiki air selepas hujan lebat selama dua jam menyebabkan puluhan kereta tersangkut.

Selain jalan raya terhalang, banjir semalam juga menyebabkan perkhidmatan Komuter dan kereta api barangan terjejas apabila landasan berdekatan stesen Batu Tiga ditenggelami air.

Kejadian banjir di Shah Alam 2 dan Puncak Alam semalam dikenal pasti berpunca daripada air tidak dapat mengalir keluar dan kolam tadahan pula penuh.

Menteri Besar Selangor Azmin Ali berkata kerajaan negeri meluluskan lebih RM2 juta untuk kerja menyelenggara kolam takungan susulan kejadian itu.

40 comments:

  1. Saya hormat kepada YB Batu Tiga kerana memperjuangkan isu banjir ini.

    Pada masa yg sama terlondeh lah Khalid Samad yg membatu bisu walaupun belaiu MP Shah Alam.

    Nampak gaya YB PKR buat kerja, YB PAN Imayam buat taik mata.

    Satu sokongan untuk PAN adalah satu sokongan untuk DAP racist

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi saya Khalid Samad Pan Imayam tidak progressive, tidak inclusive dan tidak peduli dalam isu banjir ini.

      Mungkin dalam otak Khalid Samad yg juga YB Shah Alam yg penting adalah mendapat keredhaan Abuya Sifoo Bukit Penang dan terus membantai PAS.

      Zaman Sahabat ada Khalid Ib Walid yg banyak berjasa walaupun setelah kalah. PAN Imayam pula ada Khalid Samad, yg menngelupur sebab kalah dan menyerang perjuangan asal atas konsep BORN LOSER

      Delete
    2. ALASAN KHALID SAMAD NAK RAMPAS SELANGOR!!!

      Huh! Kalau dah dasar orang yang Terdesak, mati hidup semula pun dia takkan mengaku yang dia terdesak nak mengekalkan jawatan bagi menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri.

      Realitinya, apa yang dilakukan oleh puak - puak Pengkhianat tu pada ketika ini di Selangor bukannya 'Strategi Bertapak'. Sebaliknya, Strategi Terdesak untuk mereka kekal memegang jawatan.

      Tapi kalau Si Khalid Samad tu mengaku yang itu strategi sebenar diorang, nanti nampak sangat la yang diorang ni lemah dan tak mampu nak buat benda lain. Jadi, terpaksa la dia cipta alasan.

      Antara lain, Si Khalid Samad tu kata, parti yang dia wakili sekarang tidak terdesak untuk untuk mendapatkan kerusi bagi bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.
      “Bukan terdesak, tetapi itu memang strategi kami untuk bertapak di negeri di mana kami mula. Perkara ini saya rasa turut dilakukan oleh mana-mana parti politik dan tak ada parti politik yang tak mahu bertapak di tempat di mana mereka bermula,” katanya kepada Sinar Harian.

      Katanya, Amanah ada pendekatan sendiri dan mereka akan tentukan pendekatan dan pandangan yang lebih baik dan berpengaruh.

      “Sebab itu kita tubuhkan Amanah sebab nak tunjuk kepada masyarakat cara berjuang politik Islam yang sepatutnya.


      “Sambil itu kita boleh tunjukkan cara yang praktikal dan orang yang sokong kita kena buat macam mana parti politik lain buat iaitu menubuhkan kawasan, cawangan dan sebagainya," katanya.
      Kalau betul la diorang ni tak terdesak nak mengacau PAS bagi merampas kawasan yang dimiliki oleh parti tersebut seperti mana yang diarahkan oleh DAPigs, diorang tak buat kerja pandir.

      Kalau betul puak - puak Pengkhianat tu ada keyakinan mereka sendiri, buat apa Si Khalid Samad tu kritik setiap kenyataan yang dibuat oleh Presiden PAS dan juga pemimpin parti itu?

      Kenapa setiap kali kepimpinan PAS buat kenyataan dan menyatakan pendirian mereka, Si Khalid Samad tu tampil menjawab dan mengutuknya secara terbuka kalau mereka tak terdesak?

      Itu membuktikan parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu takde maruah. Sebaliknya diorang hanya sekadar berjuang demi menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' diorang, DAPigs je. Maka sebab itulah diorang terdesak nak merampas kawasan PAS!!!

      Delete
    3. Khalid semak kena sbb keluar pas n kutuk kelantan banjir .nah rasakan kau banjir ditempat sendiri.elok biar khalid semak yg berendam dlm air banjir tu

      Delete
    4. Banjir di Selangor ko bising. Mangsa banjir di Kelantan tak ulas ke? Beginilah pemikiran pascai yg bersekolah pondok. Klu bab agama pandai sikit tp bab ekonomi dan politik bangang banyak.

      Delete
    5. Hadi:Bila kamu diberi peluang membela rakyat di parlimen Kamu PONTENG semahu-mahunya.Nak tanya sikit betul ka kamu di dalam tong najis sekarang?
      Ulamak yg mengikut cara rasulallah tidak payah,mencanang diri dan menjual maruahnya untuk cari"KEMULIAAN".KEMULIAAN itu akan datang dgn sendirinya,diberi kurnia oleh ALLAH diatas "KEIKHLASANNYA.

      Delete
    6. Amanat Hj Hadi yang dibuat pada tahun 1981 dalam ceramahnya pada 7 April di Kpg Banggol Peradong, telah berlaku isu kafir mengkafir. 

      Amanat Haji Hadi itu berbunyi: 

      Saudara-saudara sekelian percayalah, Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah 

      kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka. 
      Percayalah saudara-saudara sekelian, Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.

      Delete
    7. Hadi nak tunjuk taring tp ekor gelumang taik. Ikut contoh menteri umno nih..lebih gentleman . Menteri Yapeim lagi kerana mengaku pergi ke Amerika guna duit Yapeim.

      MB Kelantan sampai sekarang tak nak beritahu kemana duit RM14.6 juta tu digunakan. Adakah buat belanja Fastaqim? Simpan untuk bayar gaji baru? Belanja lawatan ke luar negara juga?

      Si songkok tinggi nampak lebih telus daripada si kepala balut serban besar bab duit. Lebih kembang hidung bila di ampu oleh pascai.

      Delete
    8. hahaha.......bila pas dgn dap berperang siapa paling suka??? semua macai top copy bloger berpusu2 msk blog bagi hangatkan lg supaya rakyat melayu bumi benci dgn dap terutama cina ! inilah perkauman yg takut cina lebih kaya senang hidup selesa dari bangsa melayu kerana ini negara melayu yg punya!!! ya! ke kawasan bandar nak pas kuasai agar dap tak berkuasa dibandar menghalang kekuasan ekonomi cina !!! mampukah ??? cina boleh jual kalau mampu beli dan akan berpindah ke kawasan lain utk dibangunkan!!! cuma takut nanti kawasan bandar jadi kampung kawasan kampung jadi bandar . bandar bukan begitu mudah dikuasai apalg kalau hanya pandai bersandiwara bermimpi disiang hari. buat project dpt project hanya utk melayu tetapi yg buat project cina juga diharapkan !!!

      Delete
    9. Strategi utk lemahkan DAP bergiat cergas. Inilah musuh umno tunggal yg masih kuat. Pas dah lumpuh dan semakin parah bila kita dapat BODOHKAN HADI. Pkr juga lumpuh setelah umno berjaya penjarakan Anwar.

      Delete
    10. Kita dah habiskan berjuta2 wang utk dapat khidmat pemikir Israel. Perancangan kita utk huru harakan PR hampir berjaya.Ayuh teruskan usaha hingga pru14 nanti.

      Delete
    11. Bodoh btul orang Pas! Meluat aku. Haramjadah. 50 tahun TGNA bangunkan Pas tapi dimusnahkan olh Hadi. Hadi sanggup jd barua umno demi mengejar kejayaan. Pendapatan dah hampir cecah 90k tp masih bernafsu utk kekayaan dan bini !

      Delete
    12. nak tanya Hadi,dan wan rusli apa hukumnya gaji dan elaun seprti di bawah dalam islam:Bila memanjang ponteng parlimen?

      received a Whatsapp Image which reads Hadi's Monthly Income as: (1) Gaji & Elaun MP Marang= RM23k (2) Gaji & Elaun ADUN Rhu Rendang= RM17k (3) Elaun Presiden PAS= RM6k (4) Elaun NP 3 KUS= RM6k (5) Pencen Ketua Pembankang= RM5k (6) Pencen MB Trengganu= RM30k (7) LIAN2 KEMUDAHAN HIDUP SARAAN KERAJAAN PERSEKUTUAN & NEGERI. JUMLAH PENDAPATAN KASAR BULANAN HAMPIR RM90k.

      Delete
    13. Syukur dan tahniah masih ada umat pas yg berani berkata benar dihadapan pemimpin yg zalim yg didokong oleh ulamak yang menjilat.

      Kita tunggu apakah mujahideen bertiga ini akan diberi gelaran2 keji oleh Hadi dan puak yg berfikrah khawarij yg berimamkan org yg pro syiah yg merasa maksum.

      bagi MP pas yg berkecuali, terutama Nik Abdohh Tantawi Mokhtar Senik sila undur diri.. rakyat bukan bagi elaun buta utk kau ke parlimen dn berkecuali. rakyat suruh kau berjuang utk rakyat disaluran yg betul iaitu parlimen lah.

      Kalau nk berkecuali beruk dihutan pun semua berkecuali.

      Kalau takutkan imam maksum kau tu, maka tanggalkan serban kupiah dan gelaran ustaz tu. bukan suruh pergi perang jihad. suruh bela rakyat dlm parlimen pun tk mampu. Sial punya mp. Kami undi utk bela nasib rakyat tp dia sibuk bela Najib.

      Delete
    14. Agak2 tuang presiden antar surat kat spikar perlimen apa alasannya...atau bg surat MC.. asyik taidak hadir je... kalau tak pakai serban sebesar busut dan jubah yahudi mabuk takpe.. takde rasa malu...takkan takde sape bg tahu yusof qardawi perangai tuang presiden ni.buruk dan busuk.. dah sampai tahap memalukan umat islam..
      Najib tersenyum riang...jerat mengena...

      Delete
    15. hahaha......nampaknya bloger tak kisahpun banjir di shah alam utk kali kedua kerana apa ya!!!
      salah siapa banjir belaku??? marahlah bumi langit hujan musim tetapi kawasan lain tak banjir pun!!! sebab ini semua salah pemimpin menteri2 yg bijak bangunkan bandar shah alam dan bandar lain tetapi tidak peduli keadaan longkang saluran air bila musin hujan belaku! bila banjir baru nak sibuk buat itu ini tetapi adakah masalah banjir selesai!!! kalaulah air laut paras tinggi menyebabkan banjir bolehlah diterima tetapi ini bukan sebab air bertakung banjir belaku siapa nak bertanggungjawap??? pkr juga disalahkan kerana mrk berkuasa dinegeri ini.namun rakyat tahu siapa mrk bangunkan bandar ini berlobok emas namun banjir menyebabkan byk pihak rugi teruk adakah mrk bayar ganti rugi???

      Delete
    16. Banjir ni mesti pasal Azmin Ali tak pandai urus Selangor...kalau TS Khalid Ibrahim jadi MB tentu tak banjir...itu maksud Omakkau muat naik posting ni...lepas tu macai macai dok pi persalahkan PAN dan Dap pulak...apa punya bahalol...

      Delete
    17. setuju... mana khalid samad... maaf le...confirm kami orang shah alam dah bosan dng kamu.. dan menyesal undi kamu .. bukan sebab cerita banjir je... macam2 sebab lain..

      Delete
  2. Anon 20:24 dap dah bodohkan korang lebih dulu lg

    ReplyDelete
  3. ada btui gak kot...
    pasai byk kali dh...
    aku kena jg...
    tp UMNO punya pasai sebab tak implemen Islam secara optimum....
    tak habis2 ketuanan melayu....
    bila Islam nk naik....
    cuba UMNO target mengislamkan rakyat Malaysia 100%....
    rasanya tinggal nk ke tak nk jer....
    tak semestinya PM yg nk kena wat...

    ReplyDelete
  4. anon 20:24 terlebih mkn taik haramjadah dapig dari dulu lgi dan dia meroyan aljuburi dipenjarakan pasal angan2nya nak dijubur oleh aljuburi tak kesampaian..kih3

    ReplyDelete
  5. aku dah 2 kali undi pas...penyu di kuala terengganu dibuang..udang dan sotong di daerah haji hadi ada sampai hari ni...sorry la pas...aku lepas sanggup isi borang umno drp duduk di bawah baju hujan ular mak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eloklah, dah lama kau sesat rupanya.

      Delete
  6. Kah kah kah ....... makan gaji buta ke yb shah alam ? Org sedang susah dilanda banjir..... awak kat mana ?





    ReplyDelete
  7. JASA dgn bantuan Yahudi sedang buat serangan psikologi kpd pengundi dap. Hanya dap saja yg kuat. Bila dap Hancur mudahlah tugas utk kekal berkuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tu bapak Yahudi

      Delete
    2. Dap tu nasrani kau tak sedar ke.baik ckit je dr yahudi.dua dua tu musuh islam.kita bknnya nak musuh dgn org bkn islam cuma hati hati sj.

      Delete
  8. Aku tak pernah lihat suatu bangsa yg paling biadap di Malaysia melainkan ........... Depa campur tangan hal ehwal agama lain dgn marahkan org hendak laksanakan Islam dikalangan umat Islam shj di Kelantan , kutuk khutbah Jumaat di Pahang dan terkini si Alvin celaka telah jadikan mashaf al-Quran sbg sapu punggung selepas berak ! Tapi balaci dan barua Dap senyap dan terus menyanjung Dap sbb depa terdiri dpd golongan kapitalis dan komunis yg lebih mementingkan nilai2 ekonomi dan kuasa dpd agama ! Tunggulah apabila Dap berkuasa muka balaci2 dan barua2 spt PAN de tat pula akan dijadikan alas pencuci punggung depa selepas berak atau sememangnya puak2 ni reda jadi penjilat taik2 mereka ?

    ReplyDelete
  9. Kah kah kah ........ puak2 PAN @ barua2 Dap meroyan apabila blog mountdweller publish ttg pemikiran terkehadapan tghh ttg konsep kerajaan teknokrat ..... depa tak dpt terima yg pemikiran puak2 depa dah ketinggalan krn perjuangan depa penuh emosi dan dendam kesumat . Buat pertama kalinya blog mountdweller bertindak telus dan mengakui kehebatan tghh tapi cuba dinafikan oleh barua2 Dap yg lain . Depa kata perjuangkan hak2 rakyat tapi bila tghh kemukan cadangan yg bernas depa tak boleh terima krn lebih walak kpd perkenan tuan galu LKS dan LGE ! Perjuang hak rakyat lah konon tp yg sebenarnya perjuangkan hak Dap ..... ptui !

    ReplyDelete
  10. Ni semua disebabkan pembalakan dan banjir kat kelantan yg melimpah hingga shah alam.............. kata puak2 walaun dan barua Dap berdasarkan analisis tolol dan bahlol depa .............. oooooooiiiiiii walaun semua kenapa hang pa tak cuba putar belit fakta sbgmana hang pa selalu putarkan ........... mana yb putar alam shah alam ..... rakyat sedang berduka hang pa muka pun tak nampak ........... hang pa makan gaji buta ka ?

    ReplyDelete
  11. kesian pada mereka, semoga Allah memudahkan segala urusan...dan surutkan air banjir secepat mungkin...

    ReplyDelete
  12. Amin....

    #kamitaknakDAP
    #DAPmemusuhiIslam

    bila hampa nk sedar nie...
    last chance...
    siapa dok dgn DAP musuh aku...
    aku bgtau nie...
    esok jgn dok wat rapla jingga...
    hampa yg tak mau pikir...

    ReplyDelete
  13. PAS hanya mahu kawin dgn BN. Sedarkah, dalam BN ada MCA, MIC, Gerakan dsb? Hoi, kalau nak mau org kafir dan tak mau DAP, jangan join pakatan atau barisan...Sendiri sorang2 la...jadi kera luku!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabaq je la....
      aku mmg tak mau kapir...
      kalau dh terror sgt , pi la balik negara asal...
      kali nie naik kapal terbang la...
      pi balik , pi balik....

      Delete
  14. Dalam BN Umno parti melayu islam yg terbesar yang jadi ketuanya. Walaupun mengandungi mca, mic, gerakan dan sebagainya Umno adalah pengemudi utama BN dlm urusan politik dan pentadbiran Umno adalah parti terbesar di malaysia dan sangat tersusun organisasinya dan bersama BN sangat berpengalaman dalam mengurus dan mentadbir negara.BN juga adalah bersifat sebuah parti dan berorganisasi.PH pula apa menda.ketiga-tiga parti tidak terikat secara tersusun sebagai sebuah parti. Sangat cacamerba.Lebeh teruk kepada orang melayu dan bumiputera PH abang besarnya ialah DAP yang sangat terkenal dgn chauvenise kecinaannya dan nampak sgt bercita-cita mengubah struktur negara jika berkuasa.PKR parti keluarga yang nampakn tunggang langgan.Adakah parti ini yg kita harapkan utk melindungi kaum bumiputera khususnya dan negara amnya.Parti PAN tak payah cerita lah.Jika Pas sudah gagal utk jadi abang besar utk melindungi orang melayu buat apa tunggu lagi dlm PR bersama lah dgn Umno itu adalah yang terbaik kepada orang melayu dan negara.Kita kena ingat parti politik ini bukan pasukan kelab bolasepak yg seronok2 utk kita sokong.Dia ada maksud dan juga kepentingan kepada suatu kaum dan juga negara.Kepada orang melayu khususnya jangan jadi bodoh.

    ReplyDelete
  15. Peduli apa Click smart dengan parlimen shah alam. Apa jadi pun pengundi di shah alam akan tetap pilih parti propesenal progressif lokomotive peduli pan imayam.
    Click smart hanya akan bertindak segera jika kawasan penang dinaiki air banjir dan abuya sifoo bukit penang bersama betty tak tidur lena. Semuanya demi keredhaan abuya sifoo bukit penang. Hidup click smart!

    ReplyDelete
  16. Ya hanana Ya hanana ! Ya Amana Ya Amana ! Ya Bahana Ya Bahana ! Ya Kapla Banana Ya Banana ! ....... ratib 5000x mgkn dpt memanggil YB Shah Alam turun padang lihat situasi rakyat yg sdg menderita ....... ratib hanya terpakai utk barua dan balaci Dap !

    ReplyDelete
  17. Khalid semak n husam dicabar setiusha agung pas.jgn ckp tak ada telur pula.sila debat utk nyatakan kebenaran jgn tahu nak gege sendiri je.awas fitnah sedang ditabur.org bila dah tak ada modal macam tu le.dah nak tengelam taik pun dicapai.apa yg lebih malang kalau perlu mencapai tahi dap.badut lori sila pusing pusing makan angin keluar asap lg la.tu hal buat jahat dikelantan lge sebut contoh khairudinpun sebut contoh jd fair n squre lah apa lagi si dap tu nak kecoh.dasar org yg suka buat kecoh.sitony monkney tu dah tak boleh buat kecoh dgn 1mdb nak buat kecoh dgn pas pula.nanti hari velentine nak sambut dimana pula.senang terus balik cina hari hari boleh sambut valentine tak ada sapa nak kecoh.dasar pengecoh cari glamour sj kalau tak rangking lagi jatuh malu kpd dap india.dap melayu sendiri mahu ingatlah
    selamanya badut.sham tm mana belum balik lg dr pulang ke kg di tamil nadu.habisla korang cerita tamil tak laku.org sibuk dgn cerita negara sendiri sekarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. adakah cabaran stopa ali utk pertandingan spender sapo paling besar?

      Delete
  18. atau cabaran mulut sapo paling longkang?

    ReplyDelete