Sunday 1 November 2015

PUSAT MEMBELI BELAH TERKEMUKA IBU KOTA GEMPAR APABILA KAKI SEORANG KANAK-KANAK TERPERANGKAP DI ESKALATOR.



Kaki seorang kanak-kanak lelaki terperangkap di eskalator di sebuah pusat membeli belah terkemuka di ibu kota kira-kira jam 7.35 petang tadi.

Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba da Penyelamat Azizan Ismail berkata pihaknya mendapat panggilan kecemasan berkenaan kejadian kira-kira jam 7.39 petang hari ini.

"Satu pasukan yang terdiri dari 11 anggota balai bomba Keramat dan KLCC dihantar ke tempat kejadian", kata beliau memetik laporan NST Online.

Dalam kejadian itu, mangsa bersama ibu bapanya yang dipercayai berasal dari timur tengah sedang menuruni eskalator tersebut bersama pengunjung lain.

"Anggota bomba tiba kira-kira 10 minit kemudian dan kaki kanak-kanak itu dapat dikeluarkan sepenuhnya pada pada jam 8.19 malam," katanya.

Mangsa kemudian dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk pemeriksaan.

16 comments:

  1. Mcm di times square jerr....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, ISLAM BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN PAS YANG BONGKAK, SOMBONG DAN BODOH AKAN DITOLAK.

      Delete
    2. Kalau pas nak cari makan dgn lebih lumayan, pas perlu SEGERA join umno dan istiharkan secara rasmi. Umno byk jawatan kosong yg boleh diisi. Tempat muhidin juga masih kosong. Ini peluang baik utk hadi. Cepat... cepat ...jangan terlambat. Kalau lambat nanti zahid sambar.

      Delete

    3. Orang Melayu Dan India du tindas.oleh DAP, malangnya PAN Imayam menepuk tangan gembira demi Abuya Bukit Penang

      Dari sini pembaca2 PAN Imayam adalah pengkhianat. Satu sokongan kpd PAN adalah satu sokongan kepada golongan RACIST DAP

      Delete
    4. Mujur Mat Sabu tak selfie laga Dada kat eskalator, kalau tak pasti balak tersangkut di papan eskalator

      Delete
    5. Siapa yang bakal selamatkan Najib dan UMNO?

      Assalamualaikum,,,

      strategi perang parti PAN dan DAP, gabungan mantap dalam PH sudah dimulakan dan diberitakan akan dirancakkan bermula november ini.Targetnya, ialah PAS, mahu hancurkan PAS, mahu lenyapkan PAS dari peta politik tanah air.Baik DAP atau PAN, kedua duanya berkongsi tujuan yang sama, menghancurkan PAS dan menyelamatkan UMNO sebagai tujuan sampingannya.Najib dan UMNO boleh tarik nfas lega kerana gabungan PAN/DAP akan meneyediakan talian hayat yang mereka perlukan.

      Sejak sekian lama, pemuka pemuka PAN dan DAP menuding jari kepada TGHH dan PAS kerana menyokong Najib dan kerana menerima kemenangan UMNO/BN walaupuan kemenangan itu diperolehi dengan cara yang kotor, pada pemuka pemuka ini penerimaan TGHH dan PAS adalah kerana UG yang diwar warkan oleh mereka.TGHH dituduh menerima tawaran jawatan dan berbagai bagai tuduhan lagi kerana dikatakan mahu berUG dengan UMNO sekaligus mahu menyelamatkan Najib dan UMNO dari pupus.TGHH dan PAS dituduh sedemikian rupa kerana dikatakan menjadi penghalang atau pembela UMNO yang sedang diserang hebat oleh parti parti dari kumpulan PH.

      Tanpa sedar mungkin, PAN dan DAP sedang menjalankan satu strategi yang menguntungkan UMNO.Strategi mereka bukan akan menghapuskan UMNO tetapi menyelamatkan UMNO dari kepupusan dalam situasi sekarang yang sedang nazak.PAN dan DAP bukan mahu menghapuskan UMNO tetapi PAS. PAN dan DAP mahu PAS jatuh di Kelantan seperti di Kedah dan Terengganu.Kalau pada tahun 2004, PAS mampu bertahan dari serangan kotor UMNO, tapi kali ini PAN dan DAP mahu pastikan PAS tidak ada peluang, HM digunakan sepenuhnya dalam strategi ini.

      UMNO boleh bertepuk tangan.Teruskan PAN, teruskan bersengkongkol dengan DAP untuk lenyapkan PAS.Teruskan PAN, beri talian hayat kepada UMNO, dan lepas ini jangan kata TGHH dan PAS yang mahu selamatkan Najib dan UMNO.


      Komen Aku: Apa kata DAP adalah suci bagi PAN. DAP adalah lebih afdhal bagi PAN lebih dari Imam Bukhari, Imam Muslim dan Imam Ghazali

      Delete
    6. Parti Racist DAP bersama2 dengan bantuan Balacinya PAN mahu merampas Selangor dari PKR


      Dilema Dap terhadap istana



      1. Dap ada cita-cita besar untuk memjadi MB di Selangor. Azmin menjadi MB atas pilihan Pas. Dap mahukan Wan Azizah supaya senang dipegang.

      2. Dap gagal menobatkan Wan Azizah sebagai MB proksi. Semua orang tahu termasuk istana. Dap juga gagal mendekati istana kerana sikap jeuvanismenya. Yang itu pun semua orang tahu termasuk yang diluar istana.

      3. Dap tahu hanya orang Melayu Islam sahaja boleh menjadi MB di Selangor. Tugas ini bukan susah selepas ramai orang melayu bertaraf celebriti menjadi ahli Dap.

      4. Langkah seterusnya ialah menobatkan ahli Melayu Dap tadi agar menjadi Adun di mana-mana bumi Selangor. Jika bertanding di kawasan majoriti Cina, tentu menang.

      5. Untuk lebih dramatik, mereka akan bertanding di 8 kerusi Pas sekarang. Ada ahli Dap itu bekas ahli Pas. Tentu dia teruja melawan partinya kembali bagi menunjukkan kesetiaannya kepada Dap.

      6. Selepas ahli melayu Dap menjadi Adun maka hajat Dap menjadi MB sangatllah cerah. Tinggal lagi halangannya ialah pintu pagar istana. Buat masa sekarang tiada mana-mana pihak berani berdemonstrasi depan pintu istana.

      7. Dap mungkin berani kerana mendapat kerusi majoriti selepas bertanding 3 penjuru di 8 kerusi Pas. Dulu pun Dap pernah masuk istana tanpa bersongkok. Itu waktu menang tak berapa banyak kerusi. Tapi situasi tentu berbeza bila menang majoriti.

      8. Istana tidak berpolitik. Mana yang rakyat pilih itu yang istana berkenan. Cuma peribadi yang menang tu perlu dilihat mesra istana. Jadinya, mana-mana ahli Melayu Dap yang nak jadi MB perlulah dilihat Melayu tulen iaitu Melayu bersunat bukan Melayu proksi atau Melayu kulup, Melayu yang tak cukup Melayu.

      Haji Harun Sheikh Malik
      Pemikir Strategik Muda
      "

      Delete
    7. Hahaha..... pemputarbelitkan fakta jadi auta mengelirukan demi jahanamkan parti pakatan selamatkan umno dari segala tuduhan dan menyucikan pas dari kesalahan kepentingan yg telah mrk lakukan dan pkr di kacaubilaukan agar pakatan berpercah lemah sebelum pru14 bagi memungkinkan kemenangan berterusan utk umno terus memerintah malaysia. Namun rakyat selesa atau merungut bila umno terus memerintah malaysia yg mana rakyat semakin sengsara dgn kos hidup yg sentiasa meningkat dan ekonomi negara yg tidak menentu memaksa byk peniaga gulung tikar buang perkerja siapa pernah memahami keadaan mrk sebaliknya hanya mementingkan masalah utk kepentingan. Mrk shj.

      Delete
  2. Kaki tersepit biar bomba & penyelamat uruskan. Tapi bila Hadi tersepit siapa yg sudi selamatkan? PAS dlm keadaan kritikal bila Hadi semakin hilang arah. Gayanya mcm nak jd pembodek Najib. Sanggup gadai maruah dan melutut mohon simpati Najib/BN agar cepat luluskan hudud. Semua tahu isu hudud adalah kpi PAS. Gagal laksana hudud bermakna PAS akn kecundang pru14 nanti. Penyokong PAS yg bersekolah pasti melebel Hadi sbg pemimpin yg dayus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kes perbalahan di antara Din Ayyam dan Husam Musa tidak kena mengena dengan Parti Amanah....tapi tengokkan caranya tanpa Hussam, berpestalah para ambia dan lebai-lebai semua menebang balak..."Just Chop Like That..." kata Mat Range Rover.. Sekarang ni hanya Husam saja yang berani menegur membetulkan penyelewengan.... kita support kebaiakn yang cuba di bawa Husam. Lagi banyak penipuan pak-pak lebai duniawi di dedahkan, lagi cepat PAS akan berkubur dan digantikan dengan AMANAH.

      Delete
    2. Hari ni subsidi beras tempatan super ditarik balik. Ketua PAS mana ada peduli orang miskin yang ramai Melayu, asal hudud bolih dapat sokongan dari UMNO. 

      Tuan Ibrahim dan Macai2 PAS dua tiga minggu lalu bukan main kata PAS akan sokong undi tak percaya. Sekarang Hadi dah keluar kenyataan U turn terang menerang. Tak salah lah ramai orang berpersepsi PAS parti cakap berbelit.

      Delete
  3. PAS sama seperti bas xpress jepun yg lama yg tiada destinasi.. U TURN memanjang... Tiada pendirian..

    ReplyDelete
  4. NAMA PUN PAS KK.... PAS KLUK KLEK

    ReplyDelete
  5. Woi PAS... bdk2 TADIKA Tanya NI.. Bila nak panggil tgk ceramah lg.. DPT 50sen dorg JD laaa... Dia org nak beli ais krim ni

    ReplyDelete
  6. Korang baru ni pun nak sokong pembangkang.. pru lepas sape suruh pangkah BN.. kih kih kih..

    ReplyDelete
  7. Korang baru ni pun nak sokong pembangkang.. pru lepas sape suruh pangkah BN.. kih kih kih..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...