KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 1 November 2015

PERLANTIKAN SEMULA TONY PUA SEBAGAI PENGERUSI DAP SELANGOR MEMBUKTIKAN DAP TIDAK MENDENGAR SUARA AKAR UMBI.


Walaupun sekadar memperolehi undi kelapan terbanyak dengan 495 undi dari 15 pemimpin DAP peringkat Selangor yang berjaya dipilih, namun Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara YB Tony Pua sekali lagi dilantik menjadi Pengerusi DAP Selangor dengan menolak ketepi Ahli Parlimen Puchong YB Gobind Singh Deo yang mendapat undi terbanyak sebanyak 736 undi tetapi sekadar dilantik kekal sebagai Timbalan Pengerusi DAP Selangor.

Jika difikirkan secara logik dari undi yang diperolehi sudah pasti akar umbi melalui perwakilan yang membuang undi pada Konvensyen Tahunan DAP Peringkat Negeri Selangor siang tadi maukan Ahli Parlimen Puchong Gobind Singh Deo menerajui kepimpinan DAP Selangor ... sebaliknya dari keputusan dibuat jelas sudah suara akar umbi langsung tidak diambil peduli oleh pimpinan DAP.
Selain Pua, pemilihan kali ini yang menyaksikan Gobind Singh Deo turut kekal sebagai Timbalan Pengerusi dan Naib Pengerusi pula disandang Datuk Teng Chang Kim yang mendapat 414 berada di kedudukan ke 14 dan Hannah Yeoh berkedudukan ke-6 memperolehi 554 undi..

Manakala Setiausaha DAP negeri pula ialah Ean Yong Hian Wah Ahli Parlimen Serdang Ong Kian Ming yang menduduki tangga ke-15 menjadi Timbalan Setiausaha dan Setiausaha Organisasi ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Balakong Eddie Ng kedudukan nombor 11 serta Setiausaha Publisiti ADUN Sekinchan Ng Suee Lim kedudukan nombor 10.

Pemimpin-pemimpin yang mendapat undi agak lebih banyak langsung tidak beri apa-apa jawatan seperti Ronnie Liu yang memperolehi 649 undi kedudukan ke 4 paling banyak undi diberikan oleh perwakilan. Begitu juga Exco Kerajaan Selangor YB Ganabatirau A/L Veraman yang berada dikedudukan ke-5 paling banyak dapat undi iaitu 581 undi.

Sebab itu sekali imbas pandang bolehlah ditakrifkan betapa DAP tidak ambil peduli pun akan suara dan kemahuan akar umbi yang pasti bercanggah dan melanggari asas utama dalam laungan demokrasi yang diperjuangkan oleh parti berkenaan.


16 comments:

  1. Tony Pua tak kesian kepada peniaga kecil kaum india- Dasar racist


    Ahli Parlimen Petalinga Jaya Utara, Tony Pua terpaksa melarikan diri daripada sekumpulan peniaga India di Sungai Way, Petaling Jaya selepas gagal memberi penjelasan mengenai pemindahan tapak perniagaan bersempena Hari Deepavali tahun ini.

    Peniaga India yang rata-ratanya usahawan kecil dan kais pagi makan pagi hasil perniagaan mereka bagi menyara keluarga, terpaksa berdepan kekurangan pelanggan berikutan perpindahan itu.

    Dan ketika Tony membuat lawatan bersama wakil media pro pembangkang untuk dimuatnaik di laman sosial kononnya dia wakil rakyat yang prihatin, ahli parlimen itu diserbu peniaga kecil yang tidak berpuashati dengan kedudukan bazar Deepavali yang dipindahkan.

    Sebelum ini, peniaga kecil India terlibat sudah beberapa kali ini ingin menemui Ahli Parlimen yang mereka pilih ketika Pilihanraya Umum ke-13 lalu namun Tony Pua enggan bertemu mereka tanpa sebarang alasan.





    Sebagaimana sifat Tony yang gemar melempar tuduhan tanpa asas melalui media pro pembangkang mahupun laman Facebooknya, ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony gagal membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas.

    Apabila didesak berkali-kali oleh peniaga terbabit yang jelas ditindas, Tony terkedu dan menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

    Melihatkan kehadiran beberapa anggota polis, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen ini pernah mencerca pasukan keselamatan itu.

    Anggota terbabit segera memberi bantuan selepas Tony yang gagal memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sikap perkauman parti DAPig terdedah apabila orang Malayu kalah dalam pemilihan dan orang Imdia diketepikan walaupun menang dalam pemilihan. Nampaknya sifu Penang mali dan kaumnya memperalatkan kaum-kaum lain sebagai balaci dan macai DAPig sahaja. Padan muka !

      Delete
    2. Kesian parti Kuali Imayam PutuMayam yang merelakan dirinya diperkudakan oleh parti DAPig !

      Delete
  2. Bukti DAP Racist- Halang Masjid


    Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

    Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.






    Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.


    Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi Contoh DAP Anti Islam. Yang Dibenci orang yg sayang ugama. Itulah perangai PAN Imayam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


      Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

      Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
      Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

      Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

      Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.

      Delete
    2. DAP Racist- mahu camput Khutbah Aidl Adha di Pahang

      Agenda Daily) – PAS menggesa agar DAP tidak campur tangan dalam urusan jabatan mufti bersabit teks khutbah Aidiladha yang dikeluarkan Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip), bulan lalu.

      Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, pihaknya menyokong pendirian Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman yang enggan tunduk dengan ugutan DAP agar pihaknya meminta maaf.

      “Khutbah yang berupa nasihat agama bagi umat Islam yang terikat dengan syarat dan rukun merupakan peringatan baik bagi umat Islam.

      “PAS mempunyai pengalaman bersama dengan DAP, (PAS) sangat memahami bagaimana sikap DAP terhadap penghayatan dan amalan Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Pada 26 September lalu DAP Pahang menggesa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) memohon maaf berhubung teks khutbah sempena Aidiladha yang mendakwa mereka menentang Islam.

      Dalam teks khutbah solat sunat Aidiladha dikeluarkan Jaip itu, umat Islam dinasihati bersatu padu walaupun berlainan ideologi politik bagi mengelak perpecahan di kalangan orang Melayu.

      Dalam pada itu, PAS menggesa seluruh institusi agama Islam turut berperanan menentang sebarang kemungkaran yang turut dilakukan oleh parti pemerintah.

      “Pas gesa DAP tidak campur tangan dalam urusan Jabatan Mufti yang mempunyai hak bagi mengeluarkan fatwa dan nasihat agama dalam pelbagai medium sama ada kuliah, ceramah atau khutbah. Nasihat agar umat Islam bersatu menentang kemungkaran agama dan syariat juga menjadi dasar dan matlamat perjuangan Pas.

      Delete
  3. Henti bantuan sekolah agama, Pas mahu DAP jawab
    RAZIATUL HANUM A.RAJAK1 Oktober 2015
    Share on facebookShare on twitterShare on pinterest_shareShare on whatsapp

    Mohd Khairuddin Aman Razali
    SHAH ALAM - Pas menuntut Kerajaan Negeri Pulau Pinang menjelaskan dakwaan berhubung penarikan balik bantuan tahunan kepada beberapa sekolah agama milik ahli-ahli Pas di negeri itu.

    Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali turut mendakwa surat tawaran bantuan yang telah dihantar juga ditarik balik.

    "Kami ingin meminta penjelasan kerajaan Pulau Pinang yang diterajui oleh DAP dan PKR berhubung dakwaan bantuan kepada sekolah agama rakyat yang ditarik balik daripada beberapa buah sekolah rakyat milik persendirian ahli-ahli Pas.

    "Beberapa buah sekolah agama persendirian ini telah mendapat bantuan tahunan sejak beberapa tahun yang lalu.

    "Tetapi akhir-akhir ini bantuan mereka telah dihentikan. Bahkan surat tawaran bantuan yang telah dihantar ke beberapa buah sekolah terbabit didakwa telah ditarik balik," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

    Beliau juga menyifatkan, tindakan DAP dan PKR itu seolah-olah memberi mesej bahawa apabila berkuasa, mereka juga menjadi zalim dengan sesiapa yang berbeza ideologi politik.

    "Dewan Ulama Pas Pusat mengingatkan kerajaan DAP dan PKR Pulau Pinang agar jangan bertindak seperti parti pemerintah sebelum ini yang menyekat dan tidak memberi bantuan kepada sebahagian sekolah agama rakyat milik ahli-ahli Pas kerana sentimen politik.

    "Tindakan ini memberi mesej bahawa DAP dan PKR yang sebelumnya menjadi pembangkang apabila berkuasa juga menjadi zalim dan tidak memberikan keadilan dan hak terhadap mereka yang tidak sehaluan poli

    ReplyDelete
  4. PAN Imayam Kuali tak berani berkata APA APA tentang petikan2 diatas.

    Orang Melayu Dan India ditindas.oleh DAP, malangnya PAN Imayam menepuk tangan gembira demi Abuya Bukit Penang

    Reply

    Dari sini pembaca2 PAN Imayam adalah pengkhianat. Satu sokongan kpd PAN adalah satu sokongan kepada golongan RACIST DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAT SYABUN MAHU PAS TERUS "CIUM PUNQOQ" DAP!!!

      Soal perjuangan tolak ke tepi. Soal nak menegakkan Kebenaran pun tak penting. Apa yang penting sekarang, PAN KUALI IMAYAM perlu terus menjadi Barua Paksaan kepada puak - puak RACISTS DAPigs. Bab nak menegakkan Shariah, Masjid, Amal Maaruf nahi Mungkar tu boleh dicampak ke dalam longkang sebab ianya bukan isu yang penting.

      Soal nak menjaga maruah orang Islam juga boleh ditong-sampahkan.asalkan dapat keredhaan DAP

      Yang penting sekarang ni ialah menjaga bontot puak - puak DAP tu supaya kemaluan diorang tidak dibuka dikhalayak ramai. Maka, PAN Imayam Kuali perlu terus menjadi Pencacai DAP yang taat setia dan tanpa had dan sempadan.. Maka nyatalah PAN Imayam Kuali adalah Pengkhianat Brake tak makan

      Delete
    2. MONDAY, OCTOBER 26, 2015

      Sandiwara PAN Berjalan Terus Dalam Siri Ceramah Kali Ini.


      Mana dia Konsep Islamik yg dibanggakan oleh Pengkhianat Amanah No-hal.

      Nak gang sama DAP digunakan bagi memutuskan silaurahim dan terus jadi pengkhianat.

      Tapi dah 2 bulan lebih dah PAN namun tidak kedengaran ura2 pun untuk memperjuangkan hUkum Shariah tersebut.

      Cumanya Mat Sabu ada guna alasan nak dapat restu DAP.

      Kononnya hendak lebih progressive, inclusive dan locomotive.

      Cumanya, alasan PAN tak boleh pakai.

      Sebabnya apa2 agenda mengenai Shariah restu tidak muktamad.


      Tiada alasan yang kukuh untuk menangguhkan perjuangan Shariah.

      Jelas pada kita, PAN hanyalah alat untuk memecahkan Ummah.

      PAN hanya alat untuk memulakan permusuhan antara golongan mukminin.

      Kalau Mat Sabu ikhlas dgn Islam sudah tentu tentu MAT Sabu tak sebut bukan kerana Islam dan setuju dgn Karl Marx waktu di interview oleh Malaysiakini.


      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Tapi Mat Sabu lawan orang cintakan Jemaah.

      Kita semua dah kena tipu dgn sandiwara Mat Sabu dan rakan2 JIM.

      Mat Sabu dan PAN guna agama untuk menipu ahli dan rakyat MAlaysia.

      Jangan biarkan diri kita ditipu PAN.

      Faktanya, Mat Sabu tentang orang yg cintakan Islam

      DAP pada masa bersuara menyokong PAN.

      Ahli PAN kena tipu hidup2 dgn Mat Sabu dan rakan2. DAP pula kena tipu dengan PAN yg kata ahli dia ramai, tapi pemimpin lagi ramai dari ahli

      TIN BISKUT (TB)
      MombasaWaves

      Delete
    3. MAT SABU TERDESAK, MEROYAN TAK TENTU ARAH!!!

      Huh! Apa la PAS ni nak layan kerenah Budak Suruhan DAPigs ni ek? Bukannya ada manfaat pun kalau nak dengar cakap Si Mat Sabu tu sedangkan dia sendiri tak sedar diri.

      Hanya semata - mata PAN Imayam yang Si Mat Sabu tu pimpin tidak mempunyai maruah membuatkan mereka menjadi semakin hilang arah bila dicabar untuk lepaskan jawatan.

      Kononnya nak sangat jadi Pengkhianat kepada parti. Tapi bila orang desak suruh diorang lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat, kecut buah kerandut belaka. Macam - macam alasan diorang berikan.

      Dek kerana ketandusan idea nak berhujah mengenai desakan yang dibuat, maka terpaksa la Si Mat Sabu tu tampil memberikan alasan bertaraf Longkang untuk selamatkan kemaluan mereka.

      Tak masuk akal lansung bila Si Mat Sabu tu cabar pemimpin PAS letak jawatan sebagai wakil rakyat sebab diorang bertanding bukan atas tiket Pakatan Haramjadah tu. Sebaliknya diorang bertanding atas tiket PAS.

      Jelas, tindakan Si Mat Sabu tu bukan sahaja membuktikan bahawa Geng PAN Imayam Baru tu dah ketandusan ieda. Malah ianya juga membuktikan ke-BODOH-an melampau yang dia miliki.

      Satu perkara jelas yang perlu diingatkan kepada Si Mat Sabu tu. Tak payah la dia nak buat desakan terhadap orang lain untuk lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat sedangkan dia sendiri pun KALAH dalam Pilihan Raya.

      Setidak - tidaknya, itu membuktikan bahawa Si Mat Sabu tu sendiri telah di-TOLAK oleh rakyat secara terang - terangan sehingga membuatkan dia Tak Layak Lansung nak jadi pemimpin!

      Hakikatnya, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu bukan sahaja terdiri dari kalangan mereka yang berjiwa HIPPIES dan Tak Bermaruah. Malah diorang juga takde sifat bertanggungjawab terhadap jawatan yang mereka sandang pada ketika ini!!!

      Delete
    4. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
  5. Bersama najib songlap ,

    Melayu umpama ikan dalam akuarium menunggu makanan ditabur, mereka pun nganga dan telan.

    Bila mereka lihat bangsa lain lebih maju berumah besar berkereta mewah, mereka dengki. Mereka mula merengek membentak-bentak mahu pemimpin mereka yang rasis buat undang undang supaya bangsa lain slow sedikit supaya mereka boleh potong.

    Maka wujudlah hak istimewa dan kuota. Dalam pendidikan pakai 3A boleh masuk ipt, gred 3 jadi tukang ajar, nak beli rumah ada diskaun, nak berniaga ada mara, tekun, ada kedai murah.

    Dengan begitu banyak tongkat sepatutnya babi pun boleh terbang. Tapi bagi kat Melayu result nya tetap sama, malas, manja, harap sembang je kencang.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Disyorkan kedepan beli paraquat atau clorox, minum 1 botol. Kau pun sama je dengki...kahkahkah. Orang lain berjaya tak mintak duit mak bapak kau pun. Nak cpt hilangkan frust tu, sila terjun tingkat 9.

      Delete
  6. golongan yg jahil lagi menyombong diri itu kekal dengan fitnah dan kebodohan dirinya .. "hak keistimewaan pada bangsa melayu itu adalah nikmat dan amanah untuk diwariskan kepada generasi bangsa melayu akan bakal menggantikan di masa hadapan" ...kerana tanah ini punyai daulat terhadap bangsa melayu (kerana itu ia dikenali sebagai tanah melayu) .... si KEDEPAN ... sila buang segala hak keistimewaanmu terhadap anak isterimu , segala harta warisan dan wang ringgitmu , buang juga segala hak keistimewaan terhadap dirimu terlebih dahulu ( biarkan org lain mengambilnya tanpa keredhaanmu ) ... kemudian barulah kamu boleh bertempik " hak keistimewaan bangsa melayu adalah rasist dan menindas" ... bila sijahil yg sombong bertukar menjadi si biri2 ... :)

    ReplyDelete
  7. Kikikiiii..

    ini yang diakatkan menyokong MAJORITI dan KEBEBASAN BERSUARA??

    puiiiiiiii HAkkk tuihhhh..


    Pakatan Haprak menonong ke laut.

    Tony Pua yang telur kecut terelom tu pun diangkat jadi Pengerusi walau dapat undi yang rendah.

    Nampak sangat Gobind bukanlah harimau, tetapi anjing gila tunggu masa ditembak mampus.


    kikikiiiii

    pergi Jahanam sama PH..

    PR dan berkubur.. PH kasi hancur terus

    ReplyDelete