KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 1 November 2015

TIADA SEORANG PUN CALON MELAYU MENANG DALAM PEMILIHAN PARTI DAP PERINGKAT NEGERI SELANGOR.



Bekas profesor undang-undang Abdul Aziz Bari dan dua aktivis, Young Syefura Othman dan Edry Faizal Eddy Yusof telah dilantik ke Jawatankuasa Eksekutif DAP Selangor hari ini selepas kedua-dua mereka gagal pada pemilihan parti.

Dua yang lain, Yeo Bee Yin dan Rajiv Risyakaran, turut dilantik ke jawatankuasa itu.

Tony Pua yang telah dipilih semula dengan 495 undi, telah dilantik semula pengerusi negeri, manakala Gobind Singh Deo, dipilih semula dengan 736 undi, telah dilantik semula Timbalan Pengerusi, manakala Hannah Yeoh dan Teng Chang Khim kekal naib pengerusi.

Ean Yong Hian Wah telah dilantik semula sebagai Setiausaha; Ong Kian Ming Timbalan Setiausaha; Ng Sze Han Bendahari. Lain-lain dipilih sebagai ahli jawatankuasa adalah: Lau Weng San, Eddie Ng, Ganabatirau Veraman, Bryan Lai, Ng Suee Lim dan Tiew Way Keng

Tiada seorang pun daripada calon Melayu yang bertanding pada pemilihan parti DAP peringkat negeri Selangor kali ini memenangi sebarang kerusi.
"Tidak ada isu ini mengenai tiada Melayu. Mereka undi pada calon yang mereka kenal dan bukannya berdasarkan kaum," kata Tony Pua pada sidang media selepas Konvesyen Tahunan DAP Negeri Selangor di Petaling Jaya hari ini.

28 comments:

  1. Pan akan kata,,inilah demokrasi.... Kah kah. Tapi pan kalah dlm muktamar. Lari keluar dan terus jadikan pas musuh no 1 seperti kata Dr Mujahid. Tapi pan tak mahu letak jawatan,,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. DImanakah Mat Sabu, Mujahid, Wan Azizah bila anak jati Pulau Pinang dihalau. Mat Sabu dan Mujahid berasal dari Penang dan DSWA MP P.Pauh Pulau Pinang

      ANGI, Isnin – Penduduk Melayu Kampung Mutiara, Batu Feringghi merayu kepada mana-mana pihak untuk tampil membantu mereka mendapatkan pembelaan apabila mereka kini dihalau keluar oleh pemilik tanah tanpa sebarang pampasan.

      Ini berikutan notis pengusiran mereka dari kampung tersebut yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Seorang penduduk kampung, Latipah Din, 56 berkata mereka telah mengambil keputusan untuk mempertahankan kampung warisan tersebut sehingga ke titisan darah yang terakhir.

      “Kami penduduk kampung Mutiara berasal dari penempatan dari kawasan tanah di Hotel Park Royal kemudian dihalau untuk tinggal di atas bukit. Kemudian mereka nak halau kami macam anjing untuk keluar dari rumah tanpa memberikan sebarang pampasan pun pada kami.

      “Di manakah kami, anak-anak dan ibu bapa kami akan duduk sekiranya rumah kami dirobohkan? Tolonglah bantu kami. Wahai tuan tanah bukalah hati dan mata kamu, kasihanilah kami penduduk kampung Batu Feringghi,” katanya lapor sebuah portal.

      Manakala Ishamudin Saaid pula berkata tindakan pemilik tanah yang mahu meroboh mereka disifatkan sebagai tidak berperikemanusian.

      “Kami penduduk kampung mengadakan perhimpunan bagi menyatakan rasa tidak puas hati kami terhadap tuan tanah yang tidak berperikemanusian dan kami akan berhimpun untuk mempertahankan kampung kami.

      “Walau apapun yang terjadi kami tidak akan berundur dan akan berjuang sehabis-habisan. Hidup kampung Melayu Batu Feringghi biar putih mata jangan putih tulang, lawan tetap lawan,” katanya.

      Lebih 1000 penduduk membuat bantahan secara aman sejak semalam apabila pemilik tanah berkeras mahu meroboh kesemua rumah mereka.

      Delete
    2. Bukti DAP Racist- Halang Masjid


      Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

      Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.






      Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.


      Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia.

      Delete
    3. Tony Pua tak kesian kepada peniaga kecil kaum india- Dasar racist


      Ahli Parlimen Petalinga Jaya Utara, Tony Pua terpaksa melarikan diri daripada sekumpulan peniaga India di Sungai Way, Petaling Jaya selepas gagal memberi penjelasan mengenai pemindahan tapak perniagaan bersempena Hari Deepavali tahun ini.

      Peniaga India yang rata-ratanya usahawan kecil dan kais pagi makan pagi hasil perniagaan mereka bagi menyara keluarga, terpaksa berdepan kekurangan pelanggan berikutan perpindahan itu.

      Dan ketika Tony membuat lawatan bersama wakil media pro pembangkang untuk dimuatnaik di laman sosial kononnya dia wakil rakyat yang prihatin, ahli parlimen itu diserbu peniaga kecil yang tidak berpuashati dengan kedudukan bazar Deepavali yang dipindahkan.

      Sebelum ini, peniaga kecil India terlibat sudah beberapa kali ini ingin menemui Ahli Parlimen yang mereka pilih ketika Pilihanraya Umum ke-13 lalu namun Tony Pua enggan bertemu mereka tanpa sebarang alasan.





      Sebagaimana sifat Tony yang gemar melempar tuduhan tanpa asas melalui media pro pembangkang mahupun laman Facebooknya, ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony gagal membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas.

      Apabila didesak berkali-kali oleh peniaga terbabit yang jelas ditindas, Tony terkedu dan menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

      Melihatkan kehadiran beberapa anggota polis, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen ini pernah mencerca pasukan keselamatan itu.

      Anggota terbabit segera memberi bantuan selepas Tony yang gagal memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. IBU,FITRI SULISTIAWATI wajar masuk menjadi AHLI PAN Kuali Imayam.
      PAN Kuali Imayam adalah progressive, inclusive, locomotive dan Pahemm.

      Walaupun PAN Kuali Imayam tidak mepunyai AKI MUPENG, tapi ahli2 PAN Imayam amat patuh kepada ABUYA SIFOO BUKIT PENANG

      WFuazdonk
      Amanah Forever and Ever

      Delete
  2. Cina Dap beri 50k pada Pan dengan syarat hudud dan negara Islam NO. Pan berii syarat YES titah mu dijunjung. Hidup....hidup... Putrajaya matlmat.kami.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi Contoh DAP Anti Islam. Yang Dibenci orang yg sayang ugama. Itulah perangai PAN Imayam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


      Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

      Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
      Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

      Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

      Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.

      Delete
    2. DAP Racist- mahu camput Khutbah Aidl Adha di Pahang

      Agenda Daily) – PAS menggesa agar DAP tidak campur tangan dalam urusan jabatan mufti bersabit teks khutbah Aidiladha yang dikeluarkan Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip), bulan lalu.

      Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, pihaknya menyokong pendirian Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman yang enggan tunduk dengan ugutan DAP agar pihaknya meminta maaf.

      “Khutbah yang berupa nasihat agama bagi umat Islam yang terikat dengan syarat dan rukun merupakan peringatan baik bagi umat Islam.

      “PAS mempunyai pengalaman bersama dengan DAP, (PAS) sangat memahami bagaimana sikap DAP terhadap penghayatan dan amalan Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Pada 26 September lalu DAP Pahang menggesa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) memohon maaf berhubung teks khutbah sempena Aidiladha yang mendakwa mereka menentang Islam.

      Dalam teks khutbah solat sunat Aidiladha dikeluarkan Jaip itu, umat Islam dinasihati bersatu padu walaupun berlainan ideologi politik bagi mengelak perpecahan di kalangan orang Melayu.

      Dalam pada itu, PAS menggesa seluruh institusi agama Islam turut berperanan menentang sebarang kemungkaran yang turut dilakukan oleh parti pemerintah.

      “Pas gesa DAP tidak campur tangan dalam urusan Jabatan Mufti yang mempunyai hak bagi mengeluarkan fatwa dan nasihat agama dalam pelbagai medium sama ada kuliah, ceramah atau khutbah. Nasihat agar umat Islam bersatu menentang kemungkaran agama dan syariat juga menjadi dasar dan matlamat perjuangan Pas.

      Delete
  3. PAN Imayam Kuali tak berani berkata APA APA tentang petikan2 diatas.

    Orang Melayu Dan India du tindas.oleh DAP, malangnya PAN Imayam menepuk tangan gembira demi Abuya Bukit Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari sini pembaca2 PAN Imayam adalah pengkhianat. Satu sokongan kpd PAN adalah satu sokongan kepada golongan RACIST DAP

      Delete
  4. Henti bantuan sekolah agama, Pas mahu DAP jawab
    RAZIATUL HANUM A.RAJAK1 Oktober 2015
    Share on facebookShare on twitterShare on pinterest_shareShare on whatsapp

    Mohd Khairuddin Aman Razali
    SHAH ALAM - Pas menuntut Kerajaan Negeri Pulau Pinang menjelaskan dakwaan berhubung penarikan balik bantuan tahunan kepada beberapa sekolah agama milik ahli-ahli Pas di negeri itu.

    Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali turut mendakwa surat tawaran bantuan yang telah dihantar juga ditarik balik.

    "Kami ingin meminta penjelasan kerajaan Pulau Pinang yang diterajui oleh DAP dan PKR berhubung dakwaan bantuan kepada sekolah agama rakyat yang ditarik balik daripada beberapa buah sekolah rakyat milik persendirian ahli-ahli Pas.

    "Beberapa buah sekolah agama persendirian ini telah mendapat bantuan tahunan sejak beberapa tahun yang lalu.

    "Tetapi akhir-akhir ini bantuan mereka telah dihentikan. Bahkan surat tawaran bantuan yang telah dihantar ke beberapa buah sekolah terbabit didakwa telah ditarik balik," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

    Beliau juga menyifatkan, tindakan DAP dan PKR itu seolah-olah memberi mesej bahawa apabila berkuasa, mereka juga menjadi zalim dengan sesiapa yang berbeza ideologi politik.

    "Dewan Ulama Pas Pusat mengingatkan kerajaan DAP dan PKR Pulau Pinang agar jangan bertindak seperti parti pemerintah sebelum ini yang menyekat dan tidak memberi bantuan kepada sebahagian sekolah agama rakyat milik ahli-ahli Pas kerana sentimen politik.

    "Tindakan ini memberi mesej bahawa DAP dan PKR yang sebelumnya menjadi pembangkang apabila berkuasa juga menjadi zalim dan tidak memberikan keadilan dan hak terhadap mereka yang tidak sehaluan politik dengan mereka," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rocket adalah lambang racist yg melampu


      Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
  5. bersama najib songlap,

    Orang lain sibuk buat duit mereka sibuk buat alasan, mereka sakit mereka salahkan jin bukan kerana tak jaga kesihatan, mereka mundur mereka salahkan yahudi bukan kerana mereka malas kuasai ilmu, mereka miskin mereka salahkan Cina bukan kerana mereka suka makan subsidi dan harapkan kuota, sampai bila mereka mahu sedar ia salah diri sendiri tidak tahulah.

    Jika bangsa lain boleh maju tanpa subsidi dan kuota, kenapa orang bumiputra tidak boleh?

    Semua orang tidak kira bangsa dan agama adalah hamba Allah dengan kualiti tersendiri, semua boleh berjaya.

    Hanya sesetengah orang mengharapkan yang haram atau tidak adil untuk berjaya seperti kuota untuk tempat di IPT dan kabel untuk kerja dan projek, sungguh memalukan orang jenis ini cakap pong pang pong pang tapi rampas tempat org lain di IPT, jawatan kerja dan projek kerana kelayakan sendiri tidak melayakkan.

    Kita semakin kreatif menjustifikasikan yang haram, terbaru, prestasi sekolah turun kerana makanan tidak berkhasiat? (bukan sebab tukang ajar pun dari golongan tak skor periksa ke) tinggi kes rogol kerana berpakain seksi? (bukan kerana kurang kesedaran agama ke) miskin kerana ada halangan halal haram? (bukan kerana malas dan manja ke) sampai bila kita nak berdalih dari punca sebenar?

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM >5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedepan sausage apabila selfie dgn Amoy laga dada. Sapa tak tau

      Delete
    2. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    3. MAT SYABUN MAHU PAS TERUS "CIUM PUNQOQ" DAP!!!

      Soal perjuangan tolak ke tepi. Soal nak menegakkan Kebenaran pun tak penting. Apa yang penting sekarang, PAN KUALI IMAYAM perlu terus menjadi Barua Paksaan kepada puak - puak RACISTS DAPigs. Bab nak menegakkan Shariah, Masjid, Amal Maaruf nahi Mungkar tu boleh dicampak ke dalam longkang sebab ianya bukan isu yang penting.

      Soal nak menjaga maruah orang Islam juga boleh ditong-sampahkan.asalkan dapat keredhaan DAP

      Yang penting sekarang ni ialah menjaga bontot puak - puak DAP tu supaya kemaluan diorang tidak dibuka dikhalayak ramai. Maka, PAN Imayam Kuali perlu terus menjadi Pencacai DAP yang taat setia dan tanpa had dan sempadan.. Maka nyatalah PAN Imayam Kuali adalah Pengkhianat Brake tak makan

      Delete
    4. MAT SABU TERDESAK, MEROYAN TAK TENTU ARAH!!!

      Huh! Apa la PAS ni nak layan kerenah Budak Suruhan DAPigs ni ek? Bukannya ada manfaat pun kalau nak dengar cakap Si Mat Sabu tu sedangkan dia sendiri tak sedar diri.

      Hanya semata - mata PAN Imayam yang Si Mat Sabu tu pimpin tidak mempunyai maruah membuatkan mereka menjadi semakin hilang arah bila dicabar untuk lepaskan jawatan.

      Kononnya nak sangat jadi Pengkhianat kepada parti. Tapi bila orang desak suruh diorang lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat, kecut buah kerandut belaka. Macam - macam alasan diorang berikan.

      Dek kerana ketandusan idea nak berhujah mengenai desakan yang dibuat, maka terpaksa la Si Mat Sabu tu tampil memberikan alasan bertaraf Longkang untuk selamatkan kemaluan mereka.

      Tak masuk akal lansung bila Si Mat Sabu tu cabar pemimpin PAS letak jawatan sebagai wakil rakyat sebab diorang bertanding bukan atas tiket Pakatan Haramjadah tu. Sebaliknya diorang bertanding atas tiket PAS.

      Jelas, tindakan Si Mat Sabu tu bukan sahaja membuktikan bahawa Geng PAN Imayam Baru tu dah ketandusan ieda. Malah ianya juga membuktikan ke-BODOH-an melampau yang dia miliki.

      Satu perkara jelas yang perlu diingatkan kepada Si Mat Sabu tu. Tak payah la dia nak buat desakan terhadap orang lain untuk lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat sedangkan dia sendiri pun KALAH dalam Pilihan Raya.

      Setidak - tidaknya, itu membuktikan bahawa Si Mat Sabu tu sendiri telah di-TOLAK oleh rakyat secara terang - terangan sehingga membuatkan dia Tak Layak Lansung nak jadi pemimpin!

      Hakikatnya, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu bukan sahaja terdiri dari kalangan mereka yang berjiwa HIPPIES dan Tak Bermaruah. Malah diorang juga takde sifat bertanggungjawab terhadap jawatan yang mereka sandang pada ketika ini!

      Delete
  6. MONDAY, OCTOBER 26, 2015
    Sandiwara PAN Berjalan Terus Dalam Siri Ceramah Kali Ini.


    Mana dia Konsep Islamik yg dibanggakan oleh Pengkhianat Amanah No-hal.

    Nak gang sama DAP digunakan bagi memutuskan silaurahim dan terus jadi pengkhianat.

    Tapi dah 2 bulan lebih dah PAN namun tidak kedengaran ura2 pun untuk memperjuangkan hukum Shariah tersebut.

    Cumanya Mat Sabu ada guna alasan nak dapat restu DAP.

    Kononnya hendak lebih progressive, inclusive dan locomotive.

    Cumanya, alasan PAN tak boleh pakai.

    Sebabnya apa2 agenda mengenai Shariah restu tidak muktamad.


    Tiada alasan yang kukuh untuk menangguhkan perjuangan Shariah.

    Jelas pada kita, PAN hanyalah alat untuk memecahkan Ummah.

    PAN hanya alat untuk memulakan permusuhan antara golongan mukminin.

    Kalau Mat Sabu ikhlas dgn Islam sudah tentu tentu MAT Sabu tak sebut bukan kerana Islam dan setuju dgn Karl Marx waktu di interview oleh Malaysiakini.


    Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

    http://www.malaysiakini.com/news/166723

    "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

    " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

    Tapi Mat Sabu lawan orang cintakan Jemaah.

    Kita semua dah kena tipu dgn sandiwara Mat Sabu dan rakan2 JIM.

    Mat Sabu dan PAN guna agama untuk menipu ahli dan rakyat MAlaysia.

    Jangan biarkan diri kita ditipu PAN.

    Faktanya, Mat Sabu tentang orang yg cintakan Islam

    DAP pada masa bersuara menyokong PAN.

    Ahli PAN kena tipu hidup2 dgn Mat Sabu dan rakan2. DAP pula kena tipu dengan PAN yg kata ahli dia ramai, tapi pemimpin lagi ramai dari ahli

    TIN BISKUT (TB)
    MombasaWaves

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Bangsa melayu.tiada jati pertahan diri suka menyalahi orang lain jika gagal. Itulah kelemahan yg ketara sepatutnya perkuatkan benteng jati diri bagi menghadapi cabaran dunia maya masa kini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fook you lah

      Delete
    2. Habis takkan nak Jadi PAN Imayam,.

      Delete
  9. Mana komen barua tokong...

    Abis semua tertelan julap krn bari pun kalah dlm parti tokong?...kah kah

    Nko igt tokong dap senang2 nak bg kuasa pd melayu islam?...jgn arap...tokong cuma mau nko org jadi kambing bari je...jd pak turut, buat apa mrk suruh...kah kah

    Bari oh bari...kah kah kah

    ReplyDelete
  10. KEDEPAN tuduh Melayu harapkan subsidi. Tapi bila kerajaan kurangkan subsidi gula, hapuskan subsidi minyak petrol, bisingnya dia macam monyet nak mengawan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina kek org dorg mhu kek sendiri xbley kongsi. Kek org hak istimewa kouta ipt penjawatan awam dorg mahu. Kek dorg subaidi minyak cthnya, melayu pakai motor cina pki Mercedes brp bnyk subsidi skali isi minyak dorg balun, bile umno potong dan bgi brim kt melayu pki motor mau cina merc x melalak.

      Delete
  11. mampuih pi la sbb dap parti babi. yg aku heran parti hanjing yg sibuk dok menyalak buat apa?

    ReplyDelete