KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 10 February 2015

PKR TIDAK HALANG JIKA ADA PENYOKONG NAK BERKHEMAH LUAR PENJARA SUNGAI BULOH TUNJUK SOLIDARITI TETAPI APA-APA TERJADI TANGGUNG SENDIRI KATA TIAN CHUA



PKR tidak akan menghalang mana-mana penyokong yang mahu berkhemah di perkarangan luar Penjara Sungai Buloh bermula malam ini bagi menunjukkan solidariti terhadap bekas ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, kata Chua Tian Chang.

Bagaimanapun, naib presiden PKR itu menegaskan, pihaknya tidak akan bertanggungjawab jika berlakunya perkara tidak diingini atau di luar kawalan kerana itu bukan arahan rasmi parti.

"Sesiapa yang mahu turut serta bermalam untuk tunjukkan solidariti depan penjara, saya silakan.

"Tetapi ada had, kita sentiasa ingat jangan melampau tahap tindakan kita, sentiasa damai, aman dan tertib.

"Jangan kita keluar daripada rangka itu. Selagi dalam rangka ini kita berjaya," katanya ketika menyampaikan taklimat di hadapan kira-kira 100 penyokong di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya, petang tadi.

Ahli Parlimen Batu itu turut menasihatkan penyokong PKR tidak bertindak di luar batas hanya kerana rasa marah terhadap sistem kerajaan, dan bukannya atas nama perjuangan.

Katanya, tindakan provokasi akan menyebabkan Pakatan Rakyat (PR) hilang sokongan rakyat.

Mengenai kekosongan kerusi Parlimen Permatang Pauh, beliau mengingatkan ahli parti bersiap sedia menghadapi pilihan raya kecil dalam tempoh 60 hari akan datang.

Katanya, terpulang kepada Anwar dan kepimpinan PKR Pusat memilih bakal calon, dan berharap PRK Permatang Pauh akan menjadi bukti kukuh PR dapat bersatu semula.

"Pilihan raya ini akan menjadi bukti kukuh kita sedikit pun tidak akan berganjak. Majlis Setiausaha PR akan bersidang malam ini merancang langkah seterusnya.

"Ini adalah satu titik perubahan baharu," katanya.

PR akan mengadakan mesyuarat tergempar malam ini di Dewan Sivik Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) ekoran keputusan Mahkamah Persekutuan memenjarakan Anwar selama lima tahun.

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali berkata mesyuarat majlis setiausaha PR akan diadakan jam 10 malam ini dan turut dihadiri Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli, Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke serta pemimpin lain dalam sekretariat PR.

"Majlis Setiausaha akan bermesyuarat dahulu sebelum majlis presiden yang akan bermesyuarat selepas ini tidak lama lagi," kata Mustafa.

31 comments:

  1. Macsi nak bakar lemang Kerr tepi sungai plak tu.
    Kalau kesian kat Anuar perkukuhkan PKR Dari anasir nepotism
    Bakar buluh lemang tepi sungai Buang masa sajeeeeee.

    Yang Benerrr
    Jeff Ulu Yam
    Reformist Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau mmg babi lah Jeff. Hati busuk sampai ke usus. Perangai mcm ni nak jadi pemimpin? Pemimpin taik babi boleh lah.

      Delete
    2. Akhirnya termakbul lah doa dari PAS supaya kebenaran tertegak dan kebatilan itu hilang. Bang Non Al Juburi konfirm tengah bersenang lenang di Bamboo River Resort malam ni dan malam-malam yang mendatang ni selama 5 tahun lagi. Aku harap kan aman lah sikit bumi Melaya yang tercinta ini.....ooops aku terlupa, macai-macai dia masih banyak lagi di luar ini. Tapi tak apa lah, macai2 tu hanya tahu melalak saja, almaklumlah otak semua telah dikepala lututkan dek Bang Non tercinta dan telah termakan nasi kankang Bang Non Al-Juburi tu...kahkahkahkah.....

      Delete
    3. 1211....hang boleh ketawa skang. Tapi hang tak mungkin dpt ketawa begitu lagi 70 tahun dari sekarang.

      Delete
  2. Ko pi masuk maharaja lawak ke?

    ReplyDelete
  3. Aku respek kat TSKI, walaupun anuar kena musibah. Sikit oun dia tidak mengeji. Inilah pemimpin yg dipecat tapi tiada perasaan dendam. Dalam hatinya luka tidak sekumit pun perasaan negative mengenai hal penjara ini. Untuk maklum kedahlanie , greenboc, wfauzdin, malaysiawaves, addin, mso..... jgnlah mosi kontrol kamu.

    Lupakanlah PASMA bibun sup, lupakanlah clan segambut. PKR wajib membawa TSKI kembali sebagai De Facto. PKR permai PR teguh. Untuk solidariti PKR wajib mengesyorkan ahli PASMA di sanction dlm semua sesi PR. Pasma bihun sup menyemak sajerrrrrr

    Yang Benerrrrrrr

    Jeff Ulu Yam
    Reformist Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutlah benci sgt dgn Nuar. Rupanye penyokong kuat Khalid. Mesti ada projek yg dah terkantoi nih.

      Delete
    2. Projek ternak babi kat ulu yam kot

      Delete
  4. Perjuangan tetap diteruskan . Biar jasad terpenjara semangat kita takkan mati dek seorang terpenjat diluar sana beribu dan berjuta mahukan keadilan.

    ReplyDelete
  5. Tersenyum saya mendengar komen seorang sahabat PKR mendengar dakwaan yang pro Anwar bahawa jika Mahkamah menolak rayuan Anwar dan menghukum dia ke penjara, pasti pakatan pembangkang akan menang PRU-14 dengan sokongan 60% rakyat.

    Dengan sinis dia berkata, 'kalau gitu kita pakat-pakat buat solat hajat malam ini mintak Anwar disumbat ke penjara, sebab tak payah kerja teruk dah, pasti menang PRU-14 nanti'!!!

    PKR perlu direformkan bukan mengharap hero pencen, ada paham macha

    Jeff Ulu Yam
    Reformist originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Right smack!! JIJAH kena resign.Timbalan president naik pangkat. TSKI jadi de facto. Anuar hang relax sat okey. Kami menang PRU 14, hang bebas. Kami bagi jawatan Mascot PR

      Delete
    2. Hai Jeff babi Ulu Yam. Berselindung di sebalik Reformist. Tp merupakan penyokong tegar UMNO.

      Delete
    3. Aku dah lama cakap sibabi Jeff ni ahli umno tegar lagi bangsat.dia ni saudara kpd ketua kg pasir.umur 50an muka hodoh pakai Mercedes buruk...Bini pertama ditinggalkan hidup melarat...kawin betina kabaret indon Mari.penipu tegar.menyewa rumah di ligamas atau terkenal dgn panggilan rumah pulau...Jeff ni lembu untuk korban pun dia pergi jual...dia ni memang sial.

      Delete
  6. Anwar telah menerima "habuan" atas apa yg dikerjakannya ... semoga para pentaasub anwar sedar bahawa Allahswt tetap bersama org yg benar ...jika anwar tidak melakukan seperti apa yg dituduhkan ..sudah terlambat untuknya membela diri ..dia membazirkan lebih 5 tahun dlm perjalanan bela dirinya dengan sekadar teori dan slogan "konspirasi" ... ternyata ia tidak mampu "menyelamatkan" dirinya ... semoga anwar bermuhasabah selama waktu hukuman ...jng dirancang perkara2 yg membawa mudharat kepada negara ini ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni ustaz umno ke? .... kerek semcm je ...hee

      Delete
    2. Bukan ustaz umno tapi Ostazah pening PAS-piss-pusssyyy.....padan muka hangpa semua....Bang Non Al Juburi hangpa (Mat Sabu 121 yang bagi gelaran, bukan aku tau!!!!) tengah sibuk melayan sotong2 yang ramai kat Bamboo River Resort tu....kahkahkahkah...

      Delete
    3. 22:15 pun kerek semcm gak ... ustaz gak ke .... hee

      Delete
    4. aku bukan ustaz .. aku cuma melihat ketaasuban kepada anwar membawa bencana kepada bangsa melayuku .. para hakim yg memutuskan hukuman ..bukanlah golongan yg bodoh ..ilmu yg ada padanya menjadi panduan .. apakah para hakim itu hanya akan disifatkan adil jika keputusannya memihak kepada anwar ?.. jika benar kamu sayangkan anwar ..doakan dia supaya mengisi waktunya semasa dlm tahanan dengan perkara2 yg menjadi bekal padanya .. lupakan hajat dan dendamnya ..tinggalkan "perjuangan" kepada generasi muda ..

      Delete
  7. Azmin diminta tuan dapat menasihatkan kaum2 fius membubarkan PASMA. Dgn ini hubungan PR akan kembalI kukuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila anuar dipenjara hubungan DAP dan PAS akan kembali tegang. Umpan UMNO dah mengena. Dapatkah PR bertahan. PASMA akan jd pengganti PAS. Semoga dlm PRU 14 nnt, tiada lg kes tikam belakang spt di Kota Damansara.

      Delete
    2. Bodoh punya anon 21:51, pasma akan jadi bihun sup kat shah alam. Kah kah kah

      Delete
    3. Satu lagi fakta salah yg bertanding kat jota damansara PSM Laaaaa, Buat honework dulu jgn jadi macai bihun sup

      Delete
  8. Yang mengeji anwar ni pasti dan yakin ke beliau benar2 bersalah....xlau x yakin baik agak sikit bila bercakap sbb Jgn bersubahat dgn fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama kita lihat hakim mana yg terima balasan Allah dahulu...

      Delete
    2. Bang Non Al Juburi hagpa tu memang konfirm dah bersalah. Nak bukti apa lagi...banyak dah - episode Cina doll lah, episode liwat dreber bini dia lah dilu dalam Liwat 1, episode dgn bini orag lah, episode dgn Sipul lah.....jangan lah dok marah Tok Hakim kalau Bang Non Al Juburi hangpa sendiri tak dapat kontrol libido totoi dia tu.....kahkahkahkah. Seronoknya dapat tibai macai-macai Al Juburi kao-kao malam ni.....kahkahkahkah

      Delete
    3. Yang mengeji saiful ni pasti dan yakin ke beliau benar2 bersalah....xlau x yakin baik agak sikit bila bercakap sbb Jgn bersubahat dgn fitnah.

      Delete
  9. PASMA d PASEMBUR buat marketing gimmick kat Putrajaya. Hantaq footloose 7-8 ekoq nak bodek PKR. Eleeeeeeere PASMA ni penuh dgn golongan hippies sajerrr.

    Sudahla bro PASMA kita gantaq shipping pi Angola sajala

    ReplyDelete
  10. Jeff ko kahwin jer ka dgn Omak Kau ada keserasian antara korang berdua puiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kau nak sehatisejiwa dengan kau, kau pegi le ke greenboc. Kat sana sume macai pkr bersidai. Kalau komen anti pkr sume kene blok. yang puji membuta tuli pkr dan dapigs je disiarkan. keadilan versi pkr.

      Delete
  11. Zunar menulis: “Barua berjubah hitam bangga jatuhkan hukuman. Habuan dari tuan politik pasti lumayan.” #LAWAN TETAP LAWAN..!!!

    ReplyDelete
  12. bleh bukak gerai la cmni dpn penjara...jual air tin dgn mknan ringan. tpi aku rasa nk jual lemang la sbb nma pun s.buluh hatta raya lmbt lgi. aku turun kn rege ye x kna gst....hikk..hikkk....modal nnti aku mintak najib bgi...

    botak hensem
    umno s.buluh

    ReplyDelete