KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 15 February 2015

BILA BERHATI KAUDU BERBICARA.



10 Jan 1931 - 12 Feb 2015
Pemergian Allahyarham Nik Aziz mendapat liputan penuh sanjungan dengan kemerduan dan keasyikan hingga terlupa beliau juga manusia biasa yang tidak sunyi dari palbagai kesilapan. Diharap tidak disamakan dengan kemangkatan Nabi dan Rasul.


Astro Awani dan daif2 jemputan juga sudah terlupa apa yang Allahyarham memperkotak-katikkan semasa hidupnya.


1) Mengkafirkan orang2 UMNO
2) Tidak Sah solat jumaah berimankan iman UMNO
3) Tidak Sah Sembelihan UMNO
4) Tidak Sah perkahwinan dengan orang UMNO
5) Duit orang UMNO Haram diambil
6) Haram bekerjasama dengan UMNO
7) UNDI PAS masuk syurga
8) Haram bagi undi pada UMNO@BN
9) Allah mencarut dan Samseng
10) Boleh berkawan dengan syaitan dan iblis


Tidak perlukan manusia genius untuk meneka anutan parti manakah manusia ini ... hanya disebabkan jiwa, hati dan minda diselaputi tebal dan pekat dengan perasaan benci melampau dan fanatik pegangan politik walaupun pun dia seorang pendidik yang gagal mendidik diri sendiri dan hormat pada yang sudah meninggal dunia.

Memberi kenyataan seolah-olah para pemimpin tertinggi UMNO/BN tidak sedar dan tahu membezakan politik dengan realiti hidup.

Ahli dan pendokong serta penyokong UMNO kualiti macam inilah yang menyebabkan rakyat terutamanya anak-anak muda meminggirkan parti berkenaan kerana tidak mau dipalit dan terbabit dengan fahaman politik sempit.

Kalau pemikiran dan gelagat berpolitik tidak berubah peluang untuk kedudukan UMNO/BN berubah pada PRU 14 akan datang amatlah cerah.

29 comments:

  1. Sokong......Sekurang kurang nya waris atau arwah perlu menyesali dan minta maaf atas keterlanjuran kata2 dan tuduhan yg beliau pernah buat.....sampai la ni tiada ungkapan dari waris beliau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua kenyataan itu tidak benar. Media spin utk kepentingan politik sesuatu parti. Dengar sampai habis semua kenyataan TGNI jangan ambil separuh-separuh.

      Wallahua'lam.

      Delete
    2. ada 6 perkara yg menyakahi adat..
      antaranya karamah mcm ada pada TGNA.. bukan dongeng kalu hadir sendiri.. terbukti media keji TGNA kalu x, masa kan karamah menyebelahi TGNA.. br1m bkn karamat tapi ingat suruh check hutang dgn bank dunia..

      Delete
  2. Bila media tak menyebelahi umno.. fitnah pun dah rasa tak berdosa.. mungkin takut tengok kehadiran org ramai hadiri arwah TGNA.. belum pernah terjadi dlm sejarah tanah melayu... Jgn cemburu.. terimalah kenyataan..

    ASAL BUKAN UMNO HANCING

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehm ada jgk ramai tapi time ambk br1m.. dah xsedar dah jumlah hutang negara dgn pnca kitaran duit you utk you... saman saman saman...

      Delete
  3. Ulamak yang baik akan guna ilmu yg dia ada untuk satu kan umat manusia
    Ulamak yang jahat akan guna ilmu yg ada untuk pecah belahkan umat manusia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulamak menyatukan manusia di bawah payong Islam...bila mereka enggan menerima Islam maka tuduhan akan dibuat seperti memecah belah kaum seperti mana tuduhan ke atas para Rasul gila kuasa,tidak siuman,memecahbelah umat,ahli sihir dan sebagainya...sudah menjadi sunnahtullah manusia akan berpecah belah iaitu sebagai perbezaan antara iman dan kufur,antara persaudaraan Islam dan persaudaraan kebangsaan yang dipelopori Zionisme,antara yang haq dan yang batil ,antara lord reid dan Al Quraan...juak juak yang menuduh memecah belah melayu biasanya dari spesis yang degil serta berhati batu ...spesis ini mengutip berita berita sampah dari media media berlidah Yahudi tanpa permahaman ke atas isu yang sebenar..TGNA adalah satu satunya pemimpin yang sentiasa konsisten mengingatkan para manusia tentang tuntutan kehidupan dunia dengan tuntutan hidup akhirat dan ia menjadi amalan rutin sepanjang kehidupannya....ciri ciri ini tiada pada mana mana pemimpin umporno dari dulu, kini dan akan datang lalu tidak pelik ada yang mengaku Islam tapi mempertikaikan hukum Allah tidak adil,tidak masuk akal ,siapa yang nak jaga orang yang kena hukuman had dsb padahal semuanya itu adalah perintah Allah yang jelas....sepatutnya golongan ini tanya atau bantah laa terus persoalan ini kepada Allah yang membuat undang undang tersebut keh keh keh

      Delete
  4. Doa TSKi, Che Gu Bard Dan ramai lagi mangsa kezaliman Anuar Dan Clan Segam-boot membawa padah. Aku Dah cakap Dah, walaupun sipolan2 di fitnah sampai masuk penjara, INI tidak bermakna Dia ada lesen penaya orang lain.

    Contohnya yahudi walaupun dikenakan oleh Hitler, ITU tidak bermakna Dia ada lesen nak tekan Palestine.

    Terimalah Anuar dlm isu diatas 2x5 dgn yahudi

    Yaaaaa ampun.jauhkanlah kita Dari manusia seperiti INI.

    Bob Bukit Mertajam
    Reformist Power

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini Jeff Bulu Ayam nie..menyelam sekejap timbol jadi Bob Bu**t Tajam

      Delete
  5. Pesanan Ringkas Dari Bob Bukit Mertajan,

    Jangan Jadi orang jenis Anuar Beraheem. Zalim lagi menzalimi.

    President PKR mesti meletak jawatan. Kami mahu president yg bersama rakyat marhaen.

    Sudah2lah dgn gila kuasa

    Bob Bukit Mertajam
    Reformist Power

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeff Bulu Ayam dah jadi Bob Bu**t Tajam Reformist Powder

      Delete
  6. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  7. lantak la korang yg penting ketua huru hara malaysia dh ke dlm. syukur amin. nk berdemo merusuh korang jugk yg susah. org pun menyampah. lg yg jelik tingkah laku x berakhlak dn kurang ajar. jgn ikut pkr ye...dh nk jdi islam sekular....

    ahli umno
    paya jaras

    ReplyDelete
  8. Dengan kemuliaan dan keajaiban yang Allah tunjukkan semasa pengebumian pun masih ramai pengikut ketuanan tak ambil iktibar...hati kalau dah gelap memang ditutup Allah melainkan disirami dengan nur keimanan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak terdapat lampu ajaib aladin jngn harap le nak tengok keajaiban ada faham?

      Delete
  9. Tak payah tgk apa apa yg ajaib la.....tgk apa yg dia buat udah la.....melayu klu bab nak ajaib...yg ganjil mula la kedepan....pasal tu la bengap sllu...

    ReplyDelete
  10. Mangkuk hayun ni satu kem dgn Ibrahim ali ...dua2 ekor ni nk org taksub kpd mereke ...jenis jembalang tanah ...kahkahkah

    ReplyDelete
  11. Hasbullah awang meninggal hari yg sama adalsh wira yg tak didendang...hssbulah pencetus gelombang perpaduan rskyat Malaysia bukan pemecah brlah ummat islam di malaysia.....hasbullah terlalu besar jasamu dikenang.....

    ReplyDelete
  12. Bagi gua orang macam ni senang jer 1- Tanya niat mandi junub dan cara mandi junub tgk dia boleh jawab x

    ReplyDelete
    Replies
    1. gerenti mak dan bapak kau tak leh jawap.

      Delete
  13. Ko nk niat mandi junub yg panjsng ko yg pendek....ahakssss

    ReplyDelete
  14. Yang no.10 tu kalam Tong Dr.M yang menyatakan budaya penganut pahaman OMNU yakni buat masa ini sabagai contuh ialah sedara Muamat Aseri Umag

    ReplyDelete
  15. Yang no.10 tu kalam Tong Dr.M yang menyatakan budaya penganut pahaman OMNU yakni buat masa ini sabagai contuh ialah sedara Muamat Aseri Umag

    Gue mau tanya suda belapa lama saudala kawan sana setan
    Itu kawan sama setan ada siok ka?

    ReplyDelete
  16. Korang cakap ape saja korang suka. Kami sekeluarga tetap anti ameno.

    ReplyDelete
  17. hanya iblis sahaja yang membuat kenyataan macam tu.

    ReplyDelete
  18. Yg berpegang : 1) politik suku agama suku. 2) hukum hudud hukum lapuk. . zalim... tak sesuai zaman ini. 3) dll seumpama . . . apa hukumnya ? . . . org yg tak reti apa yg TGNA kata jgn buat2 reti. . mu kena belajar tentang agama mu sendiri . . jgn nak komen suka hati bab agama ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg berpegang dgn kefahaman di atas menjadi perhatian Almarhum TGNA . . setuju . . kena belajar agama . .

      Delete
  19. Ostat fikri ...ko setuju keisu kafir mengkafir zamann dulu...ko jgn mudah lupa....ko setuju ke tak setuju...banyak lagi isu ako bangkitkan yg satu ni jer....

    ReplyDelete
  20. "hari hari kita semayang pun dia orang kata kita kafir" Sami Buulu

    kejaan Jepon kata Aum Syin Ri Kio menganut ajaran sesat (kafir)

    Mat Said (mantang MB) kata PAS Pati Ajaran Sesat (kafir)

    ReplyDelete