Thursday 26 February 2015

SEKRETARIAT KITA LAWAN TIDAK MELIBATKAN KETUA DEWAN PEMUDA PAS DAN PEMIMPIN-PEMIMPIN MAHASISWA?????




Dalam satu sidang media semalam ketika Sekretariat Kita Lawan memutuskan bahawa himpunan di hadapan Sogo pada setiap hari Sabtu jam 4.00 petang akan diteruskan walaupun terdapat penangkapan yang dibuat oleh pihak Polis terhadap peserta himpunan pada minggu lepas, ternyata dalam barisan penganjur tidak kelihatan kelibat beberapa pemimpin Mahasiswa yang terlibat dalam mencetuskan idea penubuhan Sekretariat Kita Lawan pada 15 Februari 2015 lalu selain kelibat Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat Sdr Suhaizan Kayat.

Yang kelihatan semalam ialah selain Ketua AMK Pusat YB Nik Nazmi Ahmad ialah Ketua Pemuda DAP (DAPSY) merangkap Ahli Parlimen Rasah YB Teo Kok Seong ... rakaman gambar yang memakai kopiah itu tidaklah dikenali siapakah individu tersebut.

Apakah para pemimpin mahasiswa yang sebelum ini terlibat aktif sudah mulai kendur dan mengundurkan diri dan gentar untuk terus bertempur?????? .. Atau sudah tidak lagi dijemput turut serta???? Hanya pihak Sekretariat Kita Lawan sahaja yang mampu untuk memberikan respon.


Demi berlaku adil untuk pembaca berfikir dan menilai dimuat naik 2 foto .. Diatas ialah sidang media semalam dan dibawahnya sidah media penubuhan Sekretariat Kita Lawan pada 15 hb Februari 2015.

Nyata amat semalam barisan pemimpin Sekretariat Kita Lawan amat jauh kurangnya semala mula-mula penubuhan kira-kira 10 hari yang lalu.

4 comments:

  1. Haaaa ingat gang2 lilin. Jadilah orang yg berguna. Ni tak bakar lilin justice for mat Matang. Cuba buat solat ka, kempen sambil menolong Anak Yatim ka.

    Kalau dah bodoh, memang bodoh tahap jamban. Jeni's macam ni nak membawa reformasi. Wushhhhh bodooooo bodoooooo

    (Aku tau WFauzdin cukup takut besiber bahas dgn aku. Ahakkss)

    Yg Benerrrrr
    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg originel

    ReplyDelete
  2. Orang yang berjiwa dan ingin maju tidak akan sebut - Kita lawan ! ...yang di lawan nya sistem terbina baik dari masa kesemasa yang di pikul kerajaan dari bangsa sendiri dan tersohor dengan sikap budi bahasa penuh toleransi, membawa rakyat ke tahap kehidupan terjamin terutama kepada survival bangsa melayu yang sehingga kini masih kekurangan memanipulasi kelebihan ekonomi negara.

    Mereka lupa, atas dasar2 ini telah memungkinkan mereka berpendidikan, hidup selesa jerih, tanpa air mata sehingga boleh membina institusi keluarga bahagia. Mereka lupa penderitaan Palestin, Melayu di Selatan Thai, Singapura, Filipina, Myanmar dan umat Islam di dunia kafirun.

    Jika lawan itu demi membawa kemajuan negara tentu nya tidak mengapa. Jika hanya lawan demi politik songsang dan memungkinkan "penguasaan asing" terhadap konon nya kebebasan, sesungguh nya mereka ini memang manusia jahil tanpa pegangan agama.

    Meletupkan KPN ? Budaya apa sudah merasuk jiwa anak-anak melayu ? Bersikap kurang ajar itu bertempat. Bersikap sengaja bodoh itu umpama siakap senohong gelama ikan duri...

    ReplyDelete
  3. Perhimpunan di hadapan Sogo pada setiap hari Sabtu jam 4.00 petang itu adalah simbolik menentang ketidakadilan dan kezaliman yang dikhususkan kepada Anwar Ibrahim sebagai juru cakap parti PKR.

    Disebabkan program itu bersifat santai maka tidak menjadi satu keperluan mana-mana pertubuhan atau NGO menghadirkan diri setiap waktu.

    Perlu diingat perhimpunan disogo itu adalah perhimpunan aman. Bukan demostrasi tunjuk perasaan yang mahu merampas kuasa. Tapi lebih kepada penerangan kepada orang ramai tentang pekara sebenar yang telah berlaku.

    Selain dari itu, perhimpunan itu dijadikan pertemuan dalam merealisasikan agenda parti dan juga hal kemasyarakatan.

    Disebabkan Anwar adalah dari PKR maka biarkan para penyokong PKR dan penyokong Anwar yang beroperasi kerana ia lebih baik dari dihadiri orang yang tidak ada kepentingan.

    Sebenarnya sesiapa boleh menghadirkan diri...ianya bukan paksaan. Dan perhimpunan itu juga bukan jadi ukuran untuk menentukan banyak atau kurang sokongan kerana sokongan ada diseluruh Malaysia... Sifatnya seperti api dalam sekam.

    Anak Malaysia.

    ReplyDelete
  4. Jgn conteng dinding lagi tau....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...