KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 14 February 2015

PENTADBIRAN NEGERI SELANGOR BERGOLAK???? ... SETIAUSAHA AKHBAR AZMIN ALI LETAK JAWATAN BERKUAT KUASA SERTA MERT.



Setiausaha Akhbar kepada Menteri Besar Selangor, Radzi Razak meletakkan jawatannya berkuat kuasa pada Jumaat.

Menerusi kenyataan, Radzi yang berkhidmat dengan Mohamed Azmin Ali selama hampir tiga bulan sejak November tahun lalu berkata, peletakan jawatannya sebagai setiausaha akhbar disebabkan masalah kesihatan.


“Selepas perbincangan dengan pihak-pihak yang berkaitan, semua bersetuju bahawa saya perlu mencari penyelesaian berhubung masalah kesihatan saya.


“Jadi dengan rasa sedih, saya membuat keputusan untuk meletak jawatan atas sebab-sebab kesihatan. Saya berharap alasan disebalik peletakan jawatan ini tidak dijadikan spekulasi,” katanya pada Jumaat.


Ketika dihubungi, Radzi enggan mengulas lanjut berhubung kenyataan yang dikeluarkannya.


Alasan kesihatan yang diberikan Radzi itu sememangnya kukuh kerana beliau dimasukkan ke hospital baru-baru ini.


Bagimanapun, itu kenyataan ‘berlapik’ Radzi yang disampaikan kepada media pada Jumaat iaitu hari terakhir beliau memegang jawatan berkenaan.


Difahamkan, sepanjang berkhidmat di Pejabat Menteri Besar itu, beliau tidak berhadapan sebarang masalah untuk berurusan dengan Azmin.


Khabarnya isu sukar mendapat kerjasama dengan pihak tertentu bagi memastikan tugas yang dijalankan lancar dipercayai antara punca hingga mendorong bekas wartawan itu terfikir untuk mengosongkan kerusi yang didudukinya.


Sehingga kini Pejabat Menteri Besar Selangor masih belum mengumumkan pengganti jawatan setiausaha akhbar yang dikosongkan Radzi.


Sebelum menyertai pasukan Azmin, Radzi pernah berkhidmat sebagai wartawan di portal berita pro-pembangkang Malaysiakini, akhbar The Sun dan TV Selangor.


Beliau juga pernah terlibat sebagai aktivis media melalui Gerakan Media Marah (GERAMM).

24 comments:

  1. Apa masalahnya dia nak letek jawatan.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan die dah kabo tak sihat... tak baca ke...

      Delete
    2. Apabila letak jawatan kerana :
      1. Kesihatan
      2. Menumpukan pada perniagaan
      3. Menumpukan pada keluarga
      4. Melanjutkan pelajaran
      5.Menumpukan pada penulisan buku
      Sumer nye adalah tipu.

      Delete
    3. Dia letak jawatan sebab sakit lutut, tak boleh nak cangkung basuh baju orang miskin macam bos dia tu.....kesian....

      Delete
  2. Radzi Razak meletakkan jawatannya yang berkuat kuasa pada Jumaat adalah masaalah komunikasi dan kesihatan. Bukan pekara pelik bila ada orang letak jawatan.

    Najib dipaksa letak jawatan... Tapi dia buat muka sardin saja... Itu pun tidak pelik.

    Aku cadangkan pada omakkau buat permohonan jawatan setiausaha akhbar MB Selangor yang ada kekosongan sekarang....tapi dengan syarat jangan cium mulut dengan Khalid Ibrahim lagi... He..he..he...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wuiiiii busuknya Hari. Bukankah Anwar menzalimi TSKI, Che GU Bard Dan PAS

      Delete
  3. Dah berapa bulan dah azmin jadi MB. Apa perubahan yang dia buat? Apa perancangan dia utk rakyat selangor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takyah tanye, pi tengok sendiri...

      Delete
  4. Berlagak Sgt mb sekor ni silap taip surat pn kena koyak..macam lah dia tu maksum.dah lah duk office skjap 80% merewang kat luar buat keja bulan bukan.

    ReplyDelete
  5. Mc dia ada ke ? tan tah mc palsu , dia letak jawatan kerena di paksa atau pkr tak nak bayar gaji dia,maklum lah pkr akan rajin buat kerja macam itu, kalau nak menipu, menipu juga ia pkr ini, padan lah pkr dikatakan sebagai penipu rakyat aka pr

    ReplyDelete
  6. Dia letak jawatan sebab kesihatan dia tak mampu nak bekerja secar efisen sepwrti MB. Lagipun jawatan yg diletak taklah besar sgt.. dia pun dilantik sbb dia yg apply...

    ReplyDelete
  7. oh rozana

    pagi yang indah kesejukan kota kl
    berbaju kemeja, sluar slack bersandal
    menjinjit bisjut di dalam plastik royi habis pula

    oh rozana

    berderetan kedai bisjut & royi terlihat
    kesukaan abg bangla dan gadis kl
    tiada tandingan dgn yg di kota dhaka

    oh rozana

    roti canai bersama dal tidak di layan
    bisjut & royi menjadi kegemaran
    kegilaan abg bangla mkn bersama gadis kl

    oh rozana

    abg bangla tidak curang demi bisjut & royi
    tatapi sebagai pembuka kata mengayat manis
    ibarat bisjut abg bangla & royi gadis kota
    tidak dapat dipisahkan


    nk bisjut??? nk bisjut???

    ReplyDelete
  8. UNTUK LKELUARKAN ANWAR DARI PENJARA,


    PKR & PAS PERLU BENTUK KERAJAAN PERPADUAN BERSAMA UMNO


    BILA ADA KERAJAAN PERPADUAN,


    MUDAHLAH PKR LOBI KELUARKAN ANWAR DARI PENJARA

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO mungkin boleh kerjasama ngan PAS kerana Islam tapi bukan PKR.

      Delete
    2. iye ke... ...? rasanya , jauh panggang dari api... orang islam tidak akan di patuk oleh ular dua kali pada tempat sama.... lebih2 lagi oleh ular yg sama pulak tu....

      Delete
  9. Tidak menjadi masalah.biarkan dia tak mahu bekerja.kita lantik Khalid ibrahim jadi setiausaha Azmin.papa salahnya.khaldi lagi bagus

    ReplyDelete
  10. selamatkan diri dr kena berjubur la la tu....

    keh...keh...keh...

    pkr...pkr jugak....punggung kena robek...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehkehkeh altantuya juga kena kena robek dgn pemimpin umno

      Delete
    2. Xde sesape pemimpin umno kena penjara pun? Auta lebih

      Delete
  11. Patutlah ramai ahli neraka perempuan, omakkau dah membuktikannya. Bukan sebab meletak jawatan yg mahu diterima, yg mahu diterima adalah perbuatan meletak jawatan tesebut, agar ada benda yg boleh difitnahkan. Simpati utk omakkau kerana mewarisi genetik iblis, hasad dengki dibawa hingga ke akhirnya. Apapun ruang keampunan senantiasa terbuka untuk hamba Allah. Walaupun neraka tak akan sesak dengan diiisi oleh perempuan semacam anda, doa saya agar anda dikecualikan, wallahua'lam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli neraka tu termasuk emak nenek bini kakak dan anak perempuan kau!

      Delete
  12. Orang pelik pulak masuk jail. Pengikut Dia bakar lilin. Aku rasa Kalau meninggal Mamat DLM jel la ni Mau pengikut Dia bakar mercun. Uhuk uhuk defacto Dah kojol. Pung pang pung pang ( bunyi mercun).
    Baiklah title De Facto tukar Jadi Abuya. Kah kah kah

    ReplyDelete
  13. Kahkahkah kalau kau mampooos nanti aku bakar meriam pulak! Kahkahkah

    ReplyDelete
  14. Aku setuju dengan cadangan untuk menggantilan dsai dengan mahathir...kombinasi ds azmin dan mahathir mampu membina malaysia ke arah negara maju 2020

    Yang benerrr

    Jeff, Ulu Yam.
    Reformist Originel

    ReplyDelete