KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 24 February 2015

AKHIRNYA ANWAR SAH TIDAK MOHON PENGAMPUNAN DIRAJA




Walaupun mempunyai pilihan untuk memohon pengampunan diraja untuk mengekalkan kerusi Permatang Pauh, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak akan megambil tindakan itu.

Tindakan itu terus membuka peluang baginya untuk memfailkan semakan kehakiman untuk mengetepikan sabitan kes Liwat II oleh Mahkamah Persekutuan.

Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli semalam berkata Anwar tidak mengeluarkan arahan kepada peguamnya untuk memohon pengampunan diraja kerana tetap dengan pendirian “tidak bersalah”.

Perkara itu turut disahkan oleh seorang peguam Anwar, Latheefa Koya, yang juga anggota Majlis Pimpinan Pusat PKR.

Tindakan memohon pengampunan diraja boleh membawa maksud seakan-akan Anwar mengaku bersalah dalam kes yang disabitkan pada 10 Februari lalu.

Anwar terus mempertahankan beliau tidak bersalah dan mendakwa terdapat konspirasi dalam kes itu.

Mahkamah mensabitkan beliau bersalah melibat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan di Kondominium Desa Damansara pada 26 Jun 2008.

Antara ahli politik yang pernah mendapatkan pengampunan diraja sebelum ini ialah bekas menteri besar Datuk Harun Idris, yang berdepan tuduhan rasuah.

Jika Anwar memohon pengampunan diraja, permohonan harus dibuat dan kerusi Permatang Pauh kekal miliknya selagi keputusan belum dibuat.

Dengan perkembangan terbaru hari ini, speaker Dewan Rakyat dijangka mengumumkan kekosongan kerusi itu dan pilihan raya kecil harus diadakan dalam tempoh 60 hari.

47 comments:

  1. Qudrat dan Iradat Allahswt tidak menjadi "penyaksian" secara khusus melalui lafaz yg ditakrifkan sebagai mubahalah ..kerana anwar sendiri yg berkehendakkannya begitu ... frasa "Allahswt is my witness" (secara umum tanpa merujuk secara khusus)..yg diungkapkan anwar merujuk pada apa ? kes liwatnya ? cukupkah dia mempertahankan dakwaan konpirasi hanya dengan "kesaktian" lisannya ? frasa "tidak bersalah" dlm urusan apa ? syariat tidak mengajarkan umatnya membeladiri dengan cara sedemikian .. mengapa berkeluh kesah ..nyamuk banyak..sakit belakang .. ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni melebihi sepol lk gaye nye ye ...hee

      Delete
    2. memang anuar berkehendakkannya begitu kerana jiwanya yg kental dan maruah yg dimiliki dan meyakini Allah sentiasa bersamanya itulah perjuangan yg paling berharga buat para penyokongnya bukan ketaasuban yg selalu dimainkan oleh unknown yg buta dalam celik kerana tidak dpt menilai kaca dan permata mungkin suatu hari anak cucu cicit iunknown akan tertanya2 dan menilai siapakah sosok tubuh yg bergelar anuar ibrahim yg memiliki kes liwat 1 tak cukup timbul pula liwat 2 tetapi masih ramai lagi yg menyokongnya ini pasti ada sesuatu kelebihan yg dimilikinya jika kelebihan itu dicari pada sumber yg betul ia pasti jumpa jawapan kenapa timbulnya perkataan ketaasuban itu walhal kes liwat ini bukan baru berlaku di msia ni berlambak di luar sana dan bukan anuar saja yg pernah disabitkan dgn kesalahan yg berat sebegini banyak lg dikalangan org2 yg besar namanya pun pernah terlibat tetapi dinafikan beritanya ibarat angin lalu saja yg mungkin itu adalah benar tetapi lain pada anuar yg menjadi mangsa kes cuma pembantu kadang2 jadi tukang buat kopi je tapi yg turun bagi bantuan utk dia bukan calang2 dikalangan umno hebat sgtkah si pembuat kopi tu sehingga dpt menceritakan masalahnya dgn boss pada pm tu pm jgn tak percaya apakah tidak timbul perasaan ini satu konspirasi yg selalu dinafikan oleh unknown yg buta dlm celik inilah gelaran utk si unknown

      Delete
    3. andai ada qarinah yg lebih kuat dan kukuh melebihi kuat dan kukuhnya DNA ..cctv .. maka aku bersedia untuk turut kepada teori konspirasi seperti yg didakwakan sitertuduh .. sudikah kamu membawakan pembuktian dlm dakwaan adanya konspirasi ? simpan saja hujjah "kenapa simangsa tidak melawan" .."kenapa jumpa najib terlebih dhulu" "kenapa bawak ku jelly"...untuk golongan yg taasub kepada anwar sebagai sandaran ...

      Delete
    4. sudikah kamu menjawab bagi pihak sitertuduh..bagaimana DNA (sperma) boleh sepadan dengan anwar ?.. mungkin juga kamu mengetahui mengapa anwar tidak membawakan saksi alibinya .. Dan yg terakhir siapakah yg sangat "menyerupai" anwar yg dirakam cctv memasuki kondo pada waktu dan tarikh seperti yg didakwakan sipenuduh ? ... buktikan yg kamu bukanlah antara sipentaasub anwar ...sebaliknya kamu "bersamanya" bersandarkan pembuktian yg kukuh...dan aku menanti jawapanmu wahai sahabat

      Delete
    5. untuk rekod ..anwar satu2nya "org politik" yg dituduh dlm aktiviti liwat dlm sejarah malaysia..setakat ini .. harap maklum

      Delete
    6. tak perlu nak dibanggakan pun...
      kerana diluar sana terhimpun sepasukan pemegang rekod dari atlit yg lebih mengkagum kan .... rekod yg tak terpecah pun dlm sejarah dunia selamanya... tapi telah tercatat kemas dlm lipatan sejarah negara 1malaysia.... kamu patut dan semesti berbangga .... kerana pemilik rekod adalah tuan ta'suban kamu... (lalu biasanya kamu mencabar ditunjukan bukti dan fakta...maka ketahuilah kamu , bukti telah mati sebenar nya...)

      Delete
    7. "Bukti dan ilmu " sememangnya telah mati bagi golongan yg taasub .. kamu katakan kes liwat yg dihadapkan kepada anwar adalah fitnah dan konspirasi bergantung sepenuhnya pada lisan sitertuduh ...hanya setakat itu .. disamping hujjah2 rapuh yg bersifat prasangka yakni dimulai dengan frasa "kenapa" .. cth kecil "kenapa tak lawan atau lari" .."kenapa dah 9kali kena baru nak repot".. "kenapa jumpa najib sebelum buat repot"... kamu seorang yg merdeka akal dan jasad .. kenapa menolak hujjah dan pembuktian yg lebih kukuh .. hanya kerana hujjah dan bukti yg kukuh itu tidak menyebelahi kamu .. kerana itulah kamu jatuh kedlm sifat taasub

      Delete
  2. Be end tersilap hasilkan pejuang Melayu yang akan dingati dan disebut sehingga ke akhir masa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Reput tersilap hasilkan pejuang Melayu yg akan diingati dan disebut ke akhir masa last2 terpilih pulak peliwat bontot yg dikenali dan disebut sepanjang masa hehehe

      Delete
    2. hari2 malang bagi Bontot Negara.

      Delete
  3. Anwar telah dewasa untuk memileh diantara yang terbaik untuk diri dan rakyat yang menyokongnya. Kuncu-kuncu BN sengaja nak membunuh kerjaya beliau...Anwar lbrahim ditakuti dan digeruni BN...kerana Anwarlah politik Malaysia berubah...tak siapa berani menyangkal...lsu peribadi soal lain...dgn Allah kita berserah...Pemikiran.perancangan dan idea Anwar kita guna pakai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, dia ditakuti dan digeruni kerana dia adalah peliwat bontot yg tersohor..kihkihkih..

      Delete
    2. Hahaha.....
      Macai bodoh selamanya bodoh.....
      Rakyat mahukan keadilan dan anwar telah menjayakannya sehinggakan umno terumbangambing byk melakukan perubahan menyusahkan rakyat.
      Rakyat bijak bersatu rakyat bodoh ketinggalan zaman .

      Delete
    3. Kenapa peliwat Tuya terlepas begitu saja?

      Delete
    4. Kerana peliwat tuya orang ameno

      Delete
  4. Tahniah Anwar...anda layak digelar hero Malaya! Peduli APA dengan macai macai yang bernafas guns lobang bontot, akai pun taruk bontot...tahniah tahniah Anwar, takyah merayu rayu!..

    ReplyDelete
  5. Memang sah umno dgn macai2 nye sekali hidup dgn hasil jubo sepol pasal x henti2 duk komen berlandaskan jubo sepol je bertahun tahun lk tu ...kahkahkah

    ReplyDelete
  6. Si Sepol tu punya besar dan kuat tak ada telor nak mempertahankan diri dari mangsa se orang yg dah tua. Dan kita semua di seru mempertahankan maruah dia dengan menggadaikan maruah bangsa .ugama dan negara. Boleh di terima akai ke tu. Ish ish ish.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pulus punya pasal putus urat kentut pun sanggup bro ....kahkahkah

      Delete
    2. Bontot yg paling berharga didunia..

      Delete
    3. Bagaimana anak sepol nak menjawab kpd rakan2 sekolah bila ditanya berapa kali bontot bapanya dirogol?

      Delete
  7. Kejap dahi ada tanda hitam...warak la konon...tuuihh..kejap tanda hitam hilang...bangang ooo bangang...ko ni bila la nak mampos sepol...kecik kecik tk nk mampos dah besar nyusahkn orang!

    ReplyDelete
  8. Sambil menderita dan mengemut dubor boleh lg minum kopi dan makan karipap...3 hari pulak tu mengemut kahkahkahkihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa bising2 mcm anjing nampak bayang2 lagi ? Mahkamah telah mendapati bukti2 anwar main ponggong. Apa yg tak puas hati lagi ni.?
      Terima lah kenyataan.

      Delete
    2. kahkahkahkahkah.....memang lawak

      Delete
    3. Punggong yg dimainkan begitu berharga..

      Delete
    4. mmg aku tak puashati. ni aku sedangbuat road show utk yakinkan puteri umno...

      Delete
  9. Jgn keliru.
    " Tuhan jadi saksi saya tidak akan diam"
    Bukan Tuhan jadi saksi " saya tidak liwat saipul "
    Berhati2 dgn ayat orang lulusan sastera ini. jgn terpedaya.
    Tuhan jadi saksi bahwa saya tidak akan diam.

    ReplyDelete
  10. Yang tak terima kenyataan ialah yang masih menjaja cerita liwat kesana sini kerana nak menyakinkan rakyat demi maruah seorang lelaki yang lemah kunonnya la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peminatnya puteri umno.

      Delete
  11. Kalau mintak ampun silap besarlah!!!

    ReplyDelete
  12. Anon 16.20
    terbaekkk broo....analisa terbaik....macai jubo jer yg bodo tangkap message tu...puiiii

    ReplyDelete
  13. NASIB PELAKON KES LIWAT 1 (1998).

    Hakim kanan Mahkamah Persekutuan, Datuk S Augustine Paul meninggal dunia pada 2010 di Hospital Selayang. Beliau yang berusia 65 tahun, difahamkan meninggal dunia kerana penyakit barah.

    Ummi Hafilda Ali: Salah seorang dalang utama dalam konspirasi Anwar, telah digugurkan menjadi anak kepada bapanya sebelum beliau meninggal. Azmin Ali yang sebapa dengan Ummi mengesahkan perkara tersebut.

    Azizan Abu Bakar: Rakan konspirasi Ummi, telah terlibat dalam kemalangan kereta, menyebabkan kematian isterinya. Dia kemudian ditangkap kerana khalwat dan mengaku berzina depan hakim syariah lalu dihukum enam bulan penjara.

    Rahim Nor: Bekas Ketua Polis Negara pertama dimasukkan ke penjara, hilang pencen, tiada siapa mahu dekat dengan dia kini.

    Aziz Samsuddin: Ketua dalang dalam konspirasi terhadap Anwar, juga terlibat dalam kemalangan jalan raya dan isterinya juga meninggal dunia (selepas beliau bersumpah bahawa beliau tidak terlibat dalam konspirasi). Apabila mereka mengambil jenazah isterinya daripada hospital, didapati sekeping cek bernilai RM3 juta padanya, iaitu pemberian rasuah bagi meluluskan kontrak kepada sebuah syarikat Cina.

    Peguam Negara (Mohtar Abdullah) pada masa itu, yang bertanggungjawab menyediakan perbicaraan Anwar. Dia berada dalam koma selama setahun, setelah jatuh dan terhentak kepalanya, semasa mengalami angin ahmar. Para doktor di Pusat Perubatan Subang terpaksa membelah buka tengkoraknya bagi mengurangkan bengkak pada otaknya tetapi mereka tidak dapat menutupnya semula kerana bengkaknya tidak surut. Tengkorak itu, akhirnya ditampal dengan hanya menggunakan pita mengelak otaknya daripada terkeluar. Apabila akhirnya dia mati, kepalanya mengecut dan mereka yang melihatnya pada masa kematiannya, mengatakan dia nampak seakan-akan kepala kera. Sesuai benar dengan orang yang tidak menggunakan otaknya semasa hidup dan mempermainkan sistem kehakiman!

    Dr Ristina Majid, seorang lagi dalang konspirasi. Dia didapati mabuk tunggang-langgang semasa anak buahnya yang diserahkan kepadanya untuk dijaga, mati lemas dalam kolam renang. Bapanya juga telah tidak mengakunya sebagai anak sehingga dia mati, bapanya tidak memaafkannya atas apa yang telah dia lakukan ke atas Anwar. Dr Ristina juga mati kerana angin ahmar semasa berada dalam satu persidangan di Jakarta dan menemui ajal tanpa mendapat keampunan bapanya. Dr Ristina sebenarnya, ingin benar mengahwini Aziz Samsudin, tetapi Aziz menolak. Dan Azizan Abu Bakar buat seketika pernah bekerja dengan Dr Ristina sebagai pemandunya.

    Datuk Khalid Jafri Bakar Shah merupakan penulis yang menulis buku 50 Dalil Kenapa Anwar Ibrahim Tidak Boleh Jadi PM. Khalid Jafri meninggal dunia pada 29 Ogos 2005 kerana pehanya dipotong akibat penyakit kencing manis. Akhirnya dia mati sebelum sempat meminta maaf kepada DSAI.


    *****************************************
    Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih”. (Q.S. al-Buruj: 10)

    Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Berbuat fitnah lebih besar dosanya daripada membunuh”. (Q.S. al-Baqarah: 217)

    Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Wahai orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa berita, maka selidikilah (untuk menentukan kebenarannya) supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.” (Q.S. al-Hujurat: 6)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2 lah kita tungguuuu nasib pelakun liwat 2...

      Delete
  14. Kapal sink belum abis kes dsh sondol bontot lori....bala smpi lagi awal....

    ReplyDelete
  15. Mustahil mangsa yg baru diliwat boleh mkn karipap n minum kopi...mcm tk trauma je,...dgr2 bukan sekali tp 9 kali diliwat mengikut kata Shafee..dan jika ianya berlaku pastilah secara rela.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak trauma apa nye... mmg kaki maksiat. belum kawin lg dah balun gf nye.
      Pas tu sapu arang kat dahi tunjuk alim. kat spenda bersepah air mani...

      Delete
  16. Tk Anon 16.53. Ada juga berita yang sedap di baca dan memberi ilmu pada kita. Moga ada yang teringat untuk berhati2 dari asyik mengumpat dan membuat dosa kering.

    ReplyDelete
  17. Akhirnya Anwar merayu disaat akhir. Teori omakkau xmenjadi. Mungkin anwar sedar dia bersalah.

    Sori. Terbaca malaysiainsider lak

    ReplyDelete
  18. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  19. maka seluruh sistem beraja bakal menjadi pihak yg "berkonspirasi" ..jika tiada pengampunan diberikan... dan tahukah kamu .. prosedur dlm urusan pengampunan oleh agung ...sipesalah perlu mengakui pada sabitan kes yg dituduhkan padanya ... selamat mencoba ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu nuar mohon pengampunan, bertambah berkokoklah macai Bontot Negara

      Delete
    2. Anon 21:29. . .
      DAH MOHON. KELUARGA ?
      MACAM MUNAFIKKK JEEE.
      HE HE HE. . . .
      BUKAN BEKOKOK EK. PULANG PAKU BUAH KERAS. . .YA AMPUNNN. . .! ! !

      Delete
    3. bodohkah kamu dlm menilai kecerdikan seseorang....
      selama bertahun2 bermatian berhujah mempertahankan diri tidak bersalah diruang kandang tertuduh, namun tetap dihukum dgn bersalah....lalu...mengapa tidak harus mengakui...sedang hukuman bersalah adalah di paksakan...... lebih2 lagi bila diluar jaringan besi nanti, peluang 'membunuh ' musuh ada lah terhampar luas...
      maka alpa kah kamu, bila orang bersalah telah di bebaskan.... adalah isyarat kepada awal kekalahan kamu...jadi, tunggulah kehancuran kamu...dek ketololan kamu sendiri....

      Delete
    4. Apa jln nk dpt ampun.

      Delete
    5. Dia suka jln belakang.

      Delete