KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 20 February 2015

SURAT UNIVERSITI SAINS ISLAM MALAYSIA (USIM) KEPADA DUA PELAJARNYA AGAR MELETAKKAN JAWATAN SEBAGAI PRESIDEN DAN TIMBALAN PRESIDEN GABUNGAN MAHASISWA ISLAM SE-MALAYSIA (GAMIS) YANG BAHARU




Universiti Sains Islam Malaysia (Usim) didakwa menghantar surat menasihatkan pelajarnya yang baru dilantik sebagai presiden dan timbalan presiden Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (Gamis) meletak jawatan kerana dianggap tidak mematuhi peraturan dan undang-undang universiti.

Menurut salah seorang ahli jawatankuasa Gamis, Saiful Mujahid Mohd Fadzil,  pengurusan Usim menyerahkan surat tersebut pada Rabu kepada Mohd Imran Md Ishak, selaku presiden Gamis sesi 2015 dan timbalannya Ahmad Fahmi Mokhtar, yang merupakan mahasiswa Usim.

"Dalam surat itu, Naib Canselor Usim Profesor Datuk Dr Musa Ahmad memberi amaran mendesak Imran dan Fahmi meletak jawatan dalam Gamis.

"Sekiranya mereka tetap berdegil, maka pihak universiti bakal mengambil tindakan tatatertib," kata Saiful semalam.

Saiful yang memegang portfolio Majlis Politik Nasional berkata, Gamis mengutuk tindakan Usim tersebut apatah lagi alasan yang diberikan "amat tidak masuk akal."

Dalam surat tersebut, Musa memberi tiga justifikasi kepada tindakan Usim meminta mereka melepaskan jawatan.

Pertama kerana Usim mendakwa Gamis merupakan pertubuhan yang tidak berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan Malaysia (RoS) dan kedua kerana  penglibatan mereka secara tidak langsung mengaitkan nama Usim dengan pertubuhan tidak berdaftar.

Dan ketiga, kerana Usim menyarankan kedua mahasiwa yang merupakan pelajar tahun akhir universiti itu untuk tidak terlibat dalam Gamis agar dapat memberi tumpuan kepada pada latihan industri yang bermula 23 Februari ini.

"Ini merupakan pertama kali mahasiswa Usim dilantik mengepalai Gamis dan pertama kali juga Usim menghantar 'surat cinta' kepada pelajarnya.

"Kita berasa amat kesal kerana sepatutnya Usim berbangga kerana pelajarnya dilantik menganggotai Gamis yang sememangnya terkenal memperjuangkan politik dalam kampus sejak 25 tahun lalu.

"Tindakan universiti itu menafikan jasa Gamis," kata pelajar Universiti Tenaga Nasional (Uniten) itu.

Justeru, Saiful berkata Gamis menyatakan kesediaan berjumpa dengan Musa dalam masa terdekat bagi mengadakan perbincangan dan menjelaskan  kekeliruan dan salah tanggap universiti tersebut terhadap gerakan mahasiswa itu.

"Pendirian Gamis jelas. Kita tidak gentar dengan sebarang bentuk amaran atau ugutan mana-mana pihak. Di bawah kepimpinan Imran, mahasiswa Islam akan terus maju melawan kezaliman," katanya.

Gamis merupakan sebuah gerakan mahasiswa yang membawa agenda politik Islam termasuk memperjuangkan isu rakyat antaranya mendesak pelaksanaan cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) ditangguhkan.

Antara lain, gerakan mahasiswa itu juga lantang mendesak pihak universiti akur dengan pindaan akta yang didakwa menzalimi mahasiswa iaitu Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 (Auku) Akta 1974 dan sebagainya.

Imran yang mengambil alih kerusi presiden Gamis pada pelantikan 31 Januari lalu merupakan pelajar tahun akhir Usim dalam jurusan Sains Aktuari dan Pengurusan Risiko.

Dalam satu kenyataan bersama, Imran dan timbalannya mengatakan mereka tidak akan berganjak daripada kedudukan mereka mahupun gentar dengan desakan pengurusan universiti itu.

Mereka juga menyatakan hasrat bertemu pihak pengurusan tertinggi Usim minggu depan.

"Kami menghormati nasihat pihak universiti, namun kami ingin ingatkan yang kami punya prinsip dan pendirian. Suka untuk nyatakan di sini, kami sesekali tidak akan berganjak daripada perjuangan ini."

Mereka berkata, pengurusan tertinggi universiti selama ini tidak pernah memanggil mereka dan tiba-tiba mengeluarkan surat begitu seolah-olah mereka melakukan dosa besar.

"Malah, kami juga berpendirian, pelantikan kami ini tidak pernah memburukkan nama Usim bahkan membuktikan Usim mampu melahirkan pemimpin mahasiswa peringkat nasional," kata mereka.

26 comments:

  1. Universiti ameno sain malaya

    ReplyDelete
  2. anak didik penjajah nak pisahkan politik dgn islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal politik campur islam la ko jd bodoh sampai skrg..lg pun org yg join pas bkn pandai asas islam pun, dah pencen br nk pg masjid, br nk bljr agama. dah puas mkn rasuah, bt mcm2, jln mudah biar org pandang ko alim, ko masuk pas. Ptuihhh kt muka kau...

      Delete
    2. itulah tololnya kalau lebih bodoh dr yg terbodoh, lain kali belajarlah agama sikit (itu pun kalau lu Islam) Org2 UMNO sendiri pun dah menerima kenyataan politik memang tidak blh dipisahkan dgn Islam. setahu aku yg makan rasuah ni org UMNO aje, tapi alhamdullilah apabila tua dah insaf dan Allah bagi hidayah kpd mereka.. Tapi nasib kau belum tentu lagi apabila tua nanti, entah-entah masuk penjara kerana merogol anak sendiri.

      Delete
  3. TULIS SURAT HAK ASASI MANUSIA


    -SUARAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. TULIS BUKU DILEMA KE-SOHAI-AN MELAYU...KERANA 80% MELAYU MASIH MENJADI KULI KEPADA CHINA DAN INDIA..
      PERKASAM (PARASIT MELAYU YANG MENJUAL MIMPI LEBAI MALANG)

      Delete
  4. Orang barat pisahkan kuasa gereja dari kuasa negara. Orang me layu pun ikut sama politik lain ugama lain. Boleh bunuh, boleh tipu, boleh curi, boleh rompak, boleh rampas...itu kuasa negara. Bila lahir, bila bersunat, bila kahwin, bila mampos itu kuasa ugama. Patutlah tak maju-maju dari dulu sampai sekarang. Nak kata ikut ugama tak nampak pun gayanya. Janji perut dan benda perut kenyang!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb gereja sblm tu beratus tahun terlalu berkuasa dan byk salah laku tu pasal diorang pisahkan...sama mcm klu kita biarkan lebai2 bidan terjun jaga hal politik negara, luar je nampak lebai bila dah pegang kuasa bini org pun ko sapu...duit klu lebai2 sapu...halal. Ko klu guna perkataan islam pd parti tp x kafirkan org lain, takpe. Ni dah berpuluh kali ko kafirkan org lain tak tentu pasal sbb berlainan parti shj. Klu betul2 nk tegakkan islam, jgn masuk politik, terus berdakwah tanpa parti. Guna duit sendiri bantu org susah...bkn cari mkn dgn politik. Ada brani bt mcm tu?? Butuh la org pas, hasil negeri kelantan dah habis, mintak royalti tak tentu hala. Kelantan x penah ada minyak...husam penah bwk wartawan naik bot cari pelantar tak jumpa2 sampai wartawan ramai mabuk laut. Lg mau kencing lebai2 sial ni...

      Delete
    2. kat rumah kau ada kitab2 atau buku2 rujukan Islam tak? kalau ada tlg rujuk kitab Mustika Hadith keluaran Jabatan Perdana Menteri bab Batas2 Keimanan, TLG BACA DAN FAHAM dan banding kan dgn UMNO dan kau, kalau ada sama....betullah tu...?

      Delete
  5. Setuju tu....terutama pada pemimoin yg berserban tebal...jubah tebal....serban tebal....bila duit rasuah masuk poket dasar parti pun berubah....syiah...DAP...jadi kawan....butuh la....

    ReplyDelete
    Replies
    1. minda kau jauh ketinggalan, lebih jauh drp Orang Asal. kalau nak jadi cerdik (kalau tak banyak sikit pun jadilah) dan kalau nak berhujah janganlah mendapat sesuatu berita dr satu sumber aje. apabila membaca hujah kau ternyata kau ni terlalu tolol, Orang Asal pun blh tergelak membacanya.

      Delete
    2. UMNO dan bontot berpisah tiada, dulu, kini dan selamanya!

      Delete
    3. 2025 confirm tak selalu berjemaah solat fardu. Ataupun org gereja kot atau pun kaqiaq. Mnalah tau sbb tak ada nama pun. Tolong bg satu nama ustaz yg awak selalu hadir berjemaah dan selalu hadir kuliah ustz tsbt..

      Delete
    4. Ostad azhar 3some...bini muda naik, bini tua rakam

      Delete
    5. Anon 0119, kau ingat ust Azhar macam mak dan bapak kau atau macam org Umno ke? Ingat Antatuya, bila dah mengandung upah bunuh

      Delete
  6. UMNO hanya tahu cerita bontot sahaja!

    ReplyDelete
  7. Pas tau cium bontot dap sahaja!

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO berkrompomi dengan taukeh China, MCA dan Gerakan untuk mejadikan Melayu hamba mereka dengan gaji yang rendah dari kaum China atau India....mememberi Melayu kerja yang China atau India tidak mahu seperti receptionist, despatch, bawa lori, drebar bos, friday girl, kerani atau store keeper.
      Cuba pergi MAXIS, Parkson Grand, IOI, Genting, Kepong, dan lain2 lagi

      Delete
  8. Dah solat jemaah balik umah la......baca buku....

    ReplyDelete
    Replies
    1. baca buku arr.... depan astro... gitu? kalau takat baca sorang2tu sampai bila pun ko tak kan dapat ilmu , cuma ko dapat MAKLUMAT ajer la.... biar reti beza tau...pasal ilmu ... sesungguhnya ilmu itu ( didapat) dengan belajar...( kena ada guru, kalo tak, setan lah jadi guru)
      jadi adalah di nasihatkan ko belajar dgn berguru, bukan sekadar baca semata2, itupun kalo ko nak ilmu la... kalo tak , terserah...!!!

      Delete
    2. Anon 1042. baca buku novel atau majalah hiburan nak berguru juga ke? mana sitolol ni belajar? cerita yg kau bawa ni macam copy dan paste aje

      Delete
    3. ape... baca novel... kah kah kuii... orang dok cara geger gempar baca kitab, baca buku ugama, datang2 dia baca majalah hiburan lak ... ngok betul la ko ni yerr...mentaliti melayu , komik dan kartun ajer yg dia minat....
      hoi tolol... baca novel tu dalam jamban pun boleh la... yg kita orang maksudkan baca kitab la, atau buku2 agama , itu yg kena ada guru nya... baca novel buat ape, buang masa lerr...
      kalo nak dapat ilmu tu baca depan guru, biar guru dengar dan tegur macam ngaji qur'an tu atau guru baca dan hurai , kita tadah kitab macam dalam kuliah tu...
      ko mana lak biasa gitu kan... kan ... kan..

      Delete
  9. Mereka berkata UMNO itu sekular .. difahamkan pada mereka itu sekular membawa maksud ..pemisahan urusan hidup terutamanya dlm hal pentadbiran sesebuah negara dari pengaruh agama ..sesungguhnya istilah sekular merujuk pada secara khusus pada perebutan kuasa pemerintahan antara pihak gereja dengan penguasa ilmu2 yg baharu yg tiada termaktub dlm kitab injil .. kerana setelah injil dipalsukan oleh tangan2 paderi yg sesat maka apa yg ditulis dlm injil versi mereka (para paderi) hanyalah sekadar pada ilmu pengetahuan yg telah terbuka hijabnya pada zaman itu .. malangnya umat islam yg beriktiqad bahawa islam itu adalah sempurna sifatnya hingga akhir zaman .. turut mengakui dan berpegang pada istilah sekular sebagaimana umat kristian yg sesat itu.. maka kerana itulah umat islam menyangka adanya ilmu dunia dan ilmu akhirat .. sejujurnya yg ada hanyalah ilmu fardhu ain dan fardhu kifayah ..adapun hakikatnya segala ilmu yg telah dan akan dikuasai manusia adalah milik Allah swt ... dan barang siapa yg berusaha menguasai apa sahaja bentuk ilmu pengetahuan bererti mereka telah melaksanakan salah satu syariat islam (non muslim hanya menguasai ilmu fardhu kifayah)..dan ilmu yg dikuasai itu akan membawanya kesyurga atau keneraka ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari zaman dulu...tiada ulamak tersohor Melayu yang buat kitab yang tersohor..semua yang ada dicedok dari Ulamak India dan Arah...kitab Melayu macam pakaian, makanan dan adab budaya, politik, musik dan makanan banyakan diplagiat dari Siam, Arab, Parsi , Hindu, Indo, China dan Mat Saleh

      Delete
  10. Bodo bila dah baca buku dapat info dapat la ilmu....bukan ilmu kena goreng oleh prnceramah ...klu prnceramah kata kafir ko org pun ikut kata kafir...klu penceramah terjun jamban ko pun terjun jamban...bodo ....bodo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam buku yang mengatakan Melayu itu Tuan...China dan Tuan adalah China...apa China dan India mahu...kun fayun kun...semua dapat.
      Respek deng MIC kerana dapat buat kuil terbesar di Putra Jaya..Ada kemunkinan cita2 Samy Velo untuk membina KUIL HINDU Negara tercapai..
      Melayu terus Layu ....layu...

      Delete