KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 17 February 2015

SIAPA BILANG BARANG DIJUAL DI KR1M MURAH?????



Jadi kedai mana yang patut diboikot????? .. Kedai mana yang menindas rakyat dikala dihimpit dengan kepayahan hidup harga barang-barang keperluan melambung naik????

58 comments:

  1. Mujur Omak kau jumpa. Nak Harap Nurul Izzah kirim Salam.la

    .Balik2 Papa best walaupun sabotage TSKI, Che Gu Bard, PSM dan PAS tapi tak termasuk lain2 yg aku lupa.

    Cik N.,Izzah baik kau suruh Papa Kao tu minta maaf kpd mangsa ketamakan pangkat beliau. Rupanya papa kamu mahafiraun yg berlindung bawah nama reformasi

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan merepek... tapi kerana keciwa . Cintanya Nurul izah tak balas.
      Mcm musang... x dpt anggur..masam katanye..

      Delete
    2. Baca fakta sebenar... jgn jadi terlalu bangang, (DAP NIAT JAHAT) DAP MENIPU PENGGUNA: Perbandingan Salah Harga Peluntur di Tesco vs Kedai Rakyat 1Malaysia - blogger celah gelegar

      Delete
  2. Bg anwar minum je...mahal sikit pun xpe. Baru la sokongan utk pkr meningkat kembali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ambil sikit dan buat pencuci bontot sepol. Dah tiga hari tak berak dan tiga hari tak sembahyang.

      Delete
  3. Anon 18.31 tu baru terlepas dr ward mental ke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. DR di wad berkenaan cakap dia sama ward mental dgn kau.....he.....heeeeee!

      Delete
    2. Hahaha.....
      Omak kau pun sama sewel......
      Siapa byk kata mahal?????
      Melayu!!!!!!
      Siapa byk jual mahal????
      Melayu!!!!!
      Siapa kempen turunkan harga????
      Melayu!!!!
      Kenapa semuanya melayu??.?
      Sebab melayu semua mahu murah kalau boleh bagi free je!!!!
      Sebab peniaga byk cina melayu bising! Bila melayu berniaga lagi mahal jual dari cina!!! Nanti kata dtg byk mahal mcm2. Habis kenapa nak boikot peniaga cina?????
      Sebab mudah melayu tak byk berniaga jadi cina sebagai kambing hitam kerana melayu mana tahu berniaga berkira..... hanya pandai beli je...tetapi nak complain mahal!!! Kalau nak murah sdr beli berdozen2 dgn pemborong pasti murah!!
      Siapa berani kata kedai makan melayu lebih murah dari kedai makan cina????? Kalau lah kedai makan cina adalah halai pasti semua gi kedai makan cina sebab murah....!
      Inilah peliknya melayu.... dah tahu sdr bangang masih nak jadi bodoh kutuk kaum lain bukan ke....makan diri!!!!
      Murah murah sdr bikin sdr guna pasti mahal lg dari kedai kenapa???? Guna pakai otak berfikir bukan lutut.......kira pun tak pandai.

      Delete
  4. Umpama nyamuk menganggu tidur... omakkau buat lah uji kaji dulu. Bandingkan isi yang murah dengan mahal. Jika terbukti sama kualiti, memang KR1M mesti di tegur !

    Jika sebalik nya, memang double-standard dalam isu kepenggunaan, majoriti melayu selalu sahaja menjadi wadah " tempat belasah" seperti kebiasaan yang di amalkan oleh pihak-pihak untung berganda cekik darah.
    Malah perkataan rasis sentiasa sahaja tersisip di mulut kiasu mereka jika kita tuding jari kepada mereka !

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam ko gak lah belalang....

      Delete
    2. umno bangsat ni tak habis habis menipu itu pun nak sokong lagi

      Delete
  5. Fakta:
    1. Peguambela anwar kapal Singh Dan ram gopal menyatakan liwat adalah suka sama suka antara anwar Dan sepul.
    Bukan aku kata. Peguam dia yg kata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau pon betul suka sama suka , tapi masaalah nya sekarang kenape hanya sorang saja yg dihukum ...!!patut nya dua 2 la kena pasal dua2 buat salah. ni yang musykil ni ... barang kali ni yg nuar kata konspirasi ni.... apa ko tak terpikir ke apa yg aku terpikir ni...

      Delete
    2. Silakan pulak anuwar buat report plak kalau nk charge Sepul. Kita tengok sape saksi yg nuwar nk panggil atau dia duduk DLM kandang saksi kali ni.
      Ada bran tak wahai penjubo?

      Delete
    3. Faham betul2. Anuwar paksa sepul DLM kes liwat ini . Serupa la org kena rogol. Takkn yg kena rogol pun kena jgk.

      Delete
    4. hoii bengong, sekali kata suka sama suka , sekali pulak kata paksaan, yg mana satu betul ni hah... giler gilet.... dua 2 tak betul kan.... kan... kan...
      pasal sebenar nya wayang belako...ada tok dalang di belakang sana... sebab tu la jadi gini.. maka yg kata suka sama suka bengong dan yg kata paksaan pon bengong ... aku saja yg tak bengong.... klak klak klak ....

      Delete
    5. Sepol la report dia kena paksa. Bangang

      Delete
    6. kalau nuar aljubuh liwat bontot ayam pasti ayam tak berani buat repot.

      Delete
    7. Xkisahlah suka sama suka ke rogol ke janji pemimpin agung korang dah d buktikan oleh mhkamah... yg slama ni nuar pusing 1dunia kata x buat dn ajak korang demo, temberang ngan kencing ngan korang.. pastu dh d buktikan, korang kata kenapa kena sorang... kotang ni gila ke apa nk mnyokong jenayah kaum lut dan mengangkatnya jd pemimpin agung

      Delete
  6. tesco mmgla murah brg lama la babi

    ReplyDelete
  7. Peguam Anwar, tidak pernah menafikan bahawa sperma yang dijumpai 4 cm dalam rectum Saiful adalah milik Anwar.

    Ini fakta

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo...saipol yg tak berak tiga hari tu...ooo gitu yer...

      Delete
    2. Dari dulu lgi mat sabu kasi warning nuar tu kaki jubo pasal tu le dia gelar nuar sheikh aljuburi.

      Delete
    3. sepol mengaku dia bawa ky jelly..bukan aku kata.. peguam yg tanya.

      Delete
    4. So what.. so xpe ke ‘bakal‘ pm malaysia tu buat ‘lewat‘.. dn trus memimpin negara islam ni.. korang gila ke apa

      Delete
  8. sejak ia buka Tesco memang dah murah dah lagi pun, tesco malaysia milik syarikat glc malaysia sime darby di ambil franchaise dari british ,ada faham tak omak kau, dari dulu lagi ia diiktiraf sebagai pasar raya paling murah. Orang tak penah pergi pasaraya memang tak tahu perkara itu , cuba omak kau banding dengan giant, bigaeon aku rasa kedai 1 malaysia itu lagi murah

    ReplyDelete
  9. Kita mesti ingat harga yang dijual di Tesco tidak perlu menambah "komisyen". Harga di KR1M sudah di tambah "komisyen". Kesian orang2 susah makin susah sebab terpaksa menanggung "komisyen" pihak lain untul membeli kereta mewah dan sebagainya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KR1M bg pendubur ye...sedap dan selamat....keh..keh..keh...

      Delete
    2. Beli banyak2 klorox, pencuci pinggan Dan sentalkan Kat cipap azizah yg bertahun membenarkan cipapnya dikongsi dgn kote peliwat.sekian.

      Delete
    3. Klorox tu kasi cuci juga sama jubur sepol sbb dia basuh ponggung 3 hari skali...

      Delete
  10. eh omak kau...kondom yg murah kt mna...bg la info...pendubur byk tanya ni...sedap dn selamat dr msuk mahkamah...keh..keh..keh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sepol tak suka pakai kondom. sbb tu spenda kat rumah gf nye ada air mani

      Delete
  11. Byk kapir2 yg tak dikenali mengetuk pintu neraka ALLAH... bertaubatlah kalau anda org islam.. mungkin seronok dan gembira nak masuk neraka ALLAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn ikut kapir BERSIH di kepalai ambiga...tu anti islam...jgn jdi ikut ikutan berdemo merusuh. selidik dulu agenda ambiga ni. ko anon 00:40 jgn taksub dgn si kapir ni join bersih. kalu ko x nk ketuk pintu neraka. k bye

      Delete
    2. Ambiga kan org pkr, pas bantu pkr, pkr Bantu dap, apa beza kau org sama je 2Kali5 , 5Kali2, Pakatan sonsang keluaga 69.

      Delete
    3. 0113 nampak sgt kamu kapur yg tak pernah singgah surau atau masjid.. dgr kuliah ugama kamu akan dgr apa ustaz akan ckp pasal bersih.. boleh atau tak upergi hadiri bersih ustz ada jawapannya.. kamu Sy anggap kapur sbb kamu tiada nama.. Kalau kamu islam nasihat saya sesudah sembahyang berjemaah bawa2lah dgr kuliah. Supaya kamu tak miskin dihadapan ALLAHtaala kellak

      Delete
    4. anon 02:07..jgn jdi alim ikut ikutan. ni namanya pasir tepi jln. ustaz tazkirah ko tu songsang. org pg masjid nk buat pahala jemash. bukn nk dgr benda mengarut. ustaz tu suh ko mkn taik ko pun mkn la kn. ada otak tpi x blh nk guna sbb akai xde. yg dok merusuh mendemo tu ada dlm agama?? agama mne ko ikut..syiah kot ko ni. sbb ko ngn kaum penjubur merusuh da menyusahkn org ramai. melingkupkn harta benda awam...siap bwk ank bini bgi teladan ala2 peragut perogol. jkn sana sini tutup sbb keje gila kaum sesat korang ni. ko ngn kaum penjubur ni sama mcm kaum yg mekakukan kerosakan di bumi Allah. ko tau kan..kn. jgn akidah ko jahanam sbb ustaz songsang ko ni. byk lebai2 alim jadi jadian dlm pakatan munafik...k bye

      Delete
  12. Selagi ada taik2 march for freedom, selagi Ada manusia anak beranak yg tak percayakan Allah, tidak menerima kesalahan Dan kebenaran sedangkan sejak 2008 lagi umat Islam berdoa Dan bersolat mtk ditunjukkn kebenaran Dan akhirnya nuwar bersalah at as sebab berjubo DAN selagi itulah cerita anwar penjubo akan ditulis demi Berjuang menegak kebenaran.

    ReplyDelete
  13. Jelajah march for freedom dgn memfitnah bhw kes juboriII adalah konspirasi politik. Ini pun fitnah juga.
    Yenadeyy..ini kes antara majikan dgn pembantu yg diliwatnya. Yg report org kena liwat. Penjenayah telah dihukum.
    Memang sial babi punya keluarga.

    Apsal tallk saman kapal Singh dn mat sabu yg tuduh aljubori 1997. Boleh check DLM Hansard parlimen wahai keluarga2 sial ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg tua bangka ni lantak la. aka mat saboo..ngn jijah. mmg x blh pakai pun. perangai depa ni...blh kalahkn gelandangan....puihhhhh....tuihhhh

      Delete
  14. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  15. DS Najib cakap blogger UMNO BANGANG. KJ cakap their stupidity unlimited. Aku setuju. Mmg bangang + Stupid unlimited.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan Tun M ckp org cerdik pandai masuk PAS, PKR,DAP..jadi yg bodo masuk.....

      Delete
  16. Standard org melayu komen mempertahankan pe rasuah negara. Supaya terus memerintah... Kalau rasa nur islam ada dlm diri.. tidak lah keluar ayat2 yg keji. Kesian dkt Emak ayah yg besarkan kamu. Mungkin dibesarkan dlm keluarga yg tiada nur islam. Semoga sempatlah minta ampun dari ALLAH taala.

    ReplyDelete
  17. Standard nurulazizah komen mempertajankan peliwat negara. Supaya terus menjadi ketum. Kalau rasa nur Islam DLM diri tidaklah roadtour memfitnah Dan mengeji org lain. Kesian kt anak beranak satu keluarga tiada nur Islam. Semoga sempatlah mtk ampun dari Allah wahai penyokong lgbt Dan peliwat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Standart yg tiada nur islam ini ada juga menutup auratnya...bagaimanakan standart haji yg tidak menyuruh hajahnya menutup aurat...

      Delete
    2. Islam Nurul Izah ikut ajaran sebenar. Tp badak yg sorang lg ikut Islam cara Msia.

      Delete
  18. “Bagaimana peluntur dijual pada RM1.29 di pasar raya besar tetapi RM2.60 di Kedai Rakyat 1Malaysia? Harga di situ sepatutnya lebih rendah,” kata Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng

    Jangan memperdayakan pengguna, semak fakta anda dulu, kata Pengarah Urusan Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) Datuk Dr Ameer Ali Mydin kepada Lim Lip Eng berhubung dakwaan yang dibuat wakil rakyat DAP itu mengenai harga barangan di KR1M.
    Katanya, kenyataan ahli Parlimen Segambut itu yang mengatakan KR1M menjual sesetengah barangan pada harga lebih mahal dari pasar raya, adalah tidak berasas.
    Lim pada satu sidang akhbar di luar salah satu outlet KR1M di Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur, hari ini memberi contoh 1 liter peluntur dijual pada RM1.29 sebotol di pasar raya besar tetapi RM2.60 di KR1M.
    Lim membandingkan peluntur KR1M yang mengandungi 5.25% sodium hipoklorit yang dijual pada RM2.60 dengan peluntur Tesco Everyday Value yang mengandungi 4.25% sodium hipoklorit dijual pada RM1.29, sedangkan dia seharusnya membandingkan antara peluntur KR1M itu dengan peluntur Tesco Choice yang juga mempunyai kandungan 5.25% sodium hipoklorit dijual pada RM3.05.
    "Ini jelas menunjukkan Lim bukan saja cuba memperdayakan orang ramai tetapi juga bercakap tanpa berfikir panjang, tanpa melakukan penyelidikan rapi terlebih dulu," kata Ameer.
    Katanya, sangat jelas yang KR1M bukan saja menjual barangan berkualiti pada harga rendah, tetapi dalam kes ini, peluntur KR1M lebih murah 17% dibandingkan dengan peluntur Tesco Choice.
    Katanya, kandungan 5.25% sodium hipoklorit dalam peluntur KR1M sama standard dengan jenama peluntur lain yang terkenal di pasaran.
    Ameer menggesa Lim bersama-sama berusaha ke arah mencapai matlamat yang sama untuk mendesak peruncit dan pengilang menurunkan harga barang supaya rakyat Malaysia boleh menambah nilai kepada wang mereka.
    "Kita sudah cukup menderita. Kita tidak perlu lebih banyak maklumat salah, tetapi perlu maklumat yang betul supaya kita membuat keputusan betul dengan bermaklumat.
    "Fikirkan tentang mereka yang miskin, tidak pernah merungut, malah berterima kasih, kerana dengan adanya KR1M, mereka boleh membeli barangan dengan harga lebih murah tanpa perlu kompromi kualitinya," katanya.
    Lim hari ini berkata, banyak aduan diterimanya berkenaan harga barangan KR1M yang dikatakan lebih tinggi berbanding barangan dijual di pasar raya besar dan kualiti produk itu.

    ReplyDelete
  19. Ni apek babi asyik nk serang kedai org melayu je..kedai kaum dia lg mahal xbising plak..ma cibai la lu..

    ReplyDelete
  20. Syukur alhamdulillah. Baru bangun tido selepas semalaman membakar lilin didepan penjara. Hidup pkr parti pelbagai anutan Dan saksama keimanan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bakar liin tak pe bro... jgn letupkan mayat bro..C4 jugak yg diguna.. hancusss

      Delete
  21. Kalau dasar tu nak tolong Yahudi, beli dp Tesco adalah di kira wajib

    ReplyDelete
  22. Tidak tepat dan tidak adil membuat perbandingan harga tanpa mengambil kira jenama,kualiti,kuantititi,saiz,gred dan kandungan bahan yang berbeza....samalah seperti contoh bandingkan harga kereta proton dengan harga bugati veyron...bila ada customer mari kedai saya kata kedai lain jual lagi murah maa...saya jawab mudah aje..kalau macam tu ko pergi la kedai yang jual murah tuh...kalau DAP main isu begini nampak sangat standard IQ wakil rakyat tu setaraf keldai dan membazir dakwat kerana pangkah dia keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya yg bodoh saja masuk umno...jd dap ni pandai..pas ni pandai... maknanya IQ dap ni tinggi. Bukan aku kata..Mahathir yg kata.

      Delete
  23. TERIMA KASIH OMAKKAU..
    SAYA TAK AKAN MASUK KEDAI RAKYAT 1 MALAYSIA SELEPAS INI.
    PERNAH JENGUK MASUK. TAPI TERUS KELUAR BILANG TERBAYANG BARANGAN DI GIANT ATAU TESCO LAGI MURAH.
    Bagaimanapun dengan adanya Speedmart 99. lebih banyak pilihan kepada rakyat,
    cuma masalahnya yang tiada pengangkutan tiada pilihan nak bandingkan AEON dengan Tesco dan dengan Giant atau pun Speedmart.
    Yang pasti keda kedai ni juah lebih ramai pelanggang dari kedai rakyat 1 Malaysia.
    OHHHH Jangan lupa, MYDIN pun lebih murah untuk sesetengah barangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KR1M ni utk org UMNO BN paham..!!! ko parti lain pg melingkup dgn kdai cina dap. ko nk murah buat la kdai pakatan sendiri. mcm nuar korang ni sedap nak mngaku x nak. da da...pgi jahanam la nk bli kt mna pon....keh..keh..keh..

      Delete
    2. apa yg ko mengarut ni belalang....

      Delete