KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 16 February 2015

BERITA GEMBIRA UNTUK RAKYAT!!! ... KADAR INSURANS KENDERAAN AKAN NAIK LAGI MULAI 23HB FEBRUARI 2015 INI.



Kadar insurans motor telah dinaikkan pada bulan Februari setiap tahun sejak 2012, dan semakan terkini kadar insurans motor telah ditetapkan berkuat kuasa pada 23 Februari 2015 ini..

Jadual di atas senarai lama 2013, 2014 dan kadar kadar terbaru 2015 untuk kereta persendirian. Perbezaan dalam kadar adalah peningkatan kira-kira jumlah yang sama dengan pelarasan dibuat dua tahun yang lalu.

Perkara yang akan berbeza tahun depan - 2016 adalah tarikh akhir untuk pentarifan yang  dirancang premium insurans motor.

Apabila ini berlaku, maka kadar premium akan dibezakan lagi mengikut profil risiko kenderaan, pemilik, dan juga perbezaan harga yang mungkin antara penanggung insurans.

Apabila pentarifan itu mula berkuat kuasa, kita mungkin melihat kemunculan penanggung insurans perkhidmatan penuh 'dengan kadar yang lebih tinggi tetapi lebih faedah seperti perkhidmatan trak tunda percuma, dan juga' bajet tanpa perkhidmatan lebih 'penanggung insurans.

Insurans motor adalah talian perniagaan yang dominan untuk syarikat insurans am di Malaysia, mencatatkan pertumbuhan 5.4% yang stabil untuk tahun 2014. Industri ini membayar kira-kira RM5.04 bilion dalam tuntutan insurans motor pada tahun lepas.

17 comments:

  1. Aku respek Omak kau ni lebih Dari Aku respek Nurul Izzah. Tahniah Omak Kau

    Jenis betina macam Nurul Izzah sekupang tak guna. Isu Rakyat tak mau bangkitkan, Balik2 isu bapak kau podacit.

    Jeff Ulu Yam,
    Reformist Originel

    ReplyDelete
  2. Naik yang tiada syok nya... omakau ok ker ?

    ReplyDelete
  3. PR bertuah kerana mempunyai wira2 macam TGNA Dan YB Azmin. Sdr Azmin adalah guru reformasi dlm PKR

    Yang DLM jail tu lantak kat dialah. Menyusahkan PKR dan PR. Adussssssss

    Jeff Ulu Yam
    Reformist Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. rakyat dah bosan dengan pkr ini baru ini ada cadangan nak melantik anak kedua anwar jadi calon dun pematang pauh, aku nak tanya perdapat kau sikap netopisma ada di pkr sukar di buang oleh azmin itu , lagi pun azmin itu pasti setuju lantik anak anwar itu calon pematang pauh, apakah kau Jeff Ulu Yam adakan kau setuju dengan tindak kan itu, jika azmin dan jijah lantik anak kedua anwar itu? rakyat dah boson dah anwar cuba ulang skrip lama dia

      Delete
  4. lebih faedah seperti perkhidmatan trak tunda percuma, dan juga' bajet tanpa perkhidmatan lebih 'penanggung insurans Bagi benda ini lebih senang pada peguna Walau pun di banyar Lebih thrid party

    1)tak ada lagi trak tunda yg berganduh untuk mendapat kereta rosak dan berlanggan
    2)Tak lagi jenayah trak tunda beri upah untuk melanggar kereta orang
    3)tak lagi trak tunda yg haram dan tak berlesen semua syarikat trak tunda akan di lantik oleh insurans.
    4)Tak ada lagi kereta tersadai di jalan raya berbulan2 dan hanya majis pembandaran terpaksa.gunakan trak tunda nya alihkan kederaan yg rosak dan tak boleh digunakan lagi
    setiap perhikmatan kena banyar lebih tak perlu lagi kerata lama membeli insurans first party lagi untuk mendapat trak tunda percuma, lagi pun nilai kerata Pun bukan bernilai pada kereta lama pun

    ReplyDelete
  5. Isu ni orang kampung tak faham. Naik motor pun kadang2 x de insuran.

    Penyokong Melayu be end akan terus berkata... "Syukur".

    Pemimpinnya pun kata "Syukur" dapat penyokong yang "Syukur".

    Hujung tahun cuti kat mana?

    ReplyDelete
  6. satu benda aku nak tanya pasal insuran kenderaan bermotor nih...

    apa untungnya insuran nih kepada pemandu/pemilik kereta yang tak pernah terlibat kemalangan katakanlah selama 10 tahun misalnya?

    lanjutan dari itu jika insyuran insuran lain ada tempoh matangnya dan pencarum dapat manfaat keuntungan selepas, kenapa insuran kenderaan bermotor nih tiada tempoh matang dan hanya boleh terima "keuntungan" jika berlaku kemalangan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kereta mana ada nilai , kalau kau beli kereta baru kau beli pun nilai 20% nilai keretanya dah jatuh, mana ada syarikat insurans tak nak rugi, benda tak nilai sangat buat apa ada tempoh matang ini benar merugikan syarikat insurans jika ia bagi tompoh matang, ini beze dengan insurans nyawa dan simpana dia ada nilai tompoh matang simpanan

      Delete
  7. Takde insurans seumur hidup ke? - kira satu kali bayar masa mula-mula beli kenderaan lagi senang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo ko nak insuran seumur hidup, boleh tapi harga nya rm8 juta... nak tak... !

      Delete
  8. Jeff ulu yam ni mabuk todi tg malim ke . trek Insuran dok marah ke Abg Nuar ..

    Gila babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu insurans naik marahlah pemimpin ameno yg bnyak telan duit.

      Delete
  9. BERAT
    BERAT

    MEMANG BERAT
    Kalau sama sama berat kira boleh jugak besabor
    Tapi kalau berat sebelah lagu mana ???

    Eksiden !!!!
    Kete rakyat eksiden = kete kejaan pun eksiden
    punca jalan rosok !!!
    kete rakyat punca jalan rosak = kete kejaan pun jadi punca jalan rosak
    kete lama kete baru !!!
    kete lama rakyat pakai telibat eksiden = kete baru kejaan pakai pun telibat eksiden
    rosok merate !!!
    kete rakyat rosok = kete kejaan pun rosok

    NAMPAK MACAM SAMA JER

    ADA
    ADA YANG TAK SAMA
    APA DIA ???

    kete (keinderaan) rakyat bayar insuran X tapi kete kejaan tadak insuran

    HAYYA ITU MACAM KA

    ReplyDelete
  10. Memang la gitu
    Bila rege insuran naik rakyat mengeloh tertekan

    kejaan tak mengeloh tak tertekan????

    kejaan jadi tukang tekan, kepala rakyat yang kena tekan

    ReplyDelete
  11. Negara kapitalis mcmni la bro...
    *harga kerata mahal dari negara lain
    *tol caj per/km
    *cukai jalan lagi
    *caj insuran makin tinggi
    *caj loan x tahun pun tinggi
    *kos lesen memandu pun mahal

    Jangan guna / beli kereta??? Syukur negara masih aman.....phuii

    ReplyDelete
  12. Sekarang ni syarikat insuran dah caj pengguna "caj loading" berpuluh dan ada yang sampai beratus persen...untuk apa pun tak tau...tak cukup untung lagi ka....

    ReplyDelete
  13. Salam tuan tanah tumpang iklan..
    Towing services 24 hrs area sg buloh,rawang,bkt beruntung,tg malim @ PLUS @ GUTHRIE highway area boleh hubungi en jamil 019-6311168 @ 012-3587959.terima kasih

    ReplyDelete