KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 16 February 2015

SETELAH KENA GASAK DAN DIASAK AKHIRNYA AZMIN ALI TUNDUK DAN AKUR BATALKAN PROJEK LEBUHRAYA KINRARA DAMANSARA (KIDEX)




SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT  ... BILA TEKANAN KEPADA KERAJAAN SEMAKIN KUAT MAKA RAKYAT JUGA YANG MENDAPAT NIKMAT DAN MANAFAAT.



KENYATAAN MEDIA YAB DATO' MENTERI BESAR SELANGOR


16 Februari 2015


Pembatalan Projek Lebuhraya Kinrara Damansara (KIDEX)


Kerajaan Negeri Selangor mengamalkan pendekatan mengambil kira pandangan orang ramai dalam menentukan kelulusan sesebuah projek agar ia membawa manfaat menyeluruh. Selain dari pembangunan ekonomi, pentadbiran Negeri Selangor turut menitikberatkan sumbangan sosial dan manusiawi dalam setiap projek yang diluluskan. Dasar pembangunan berkualiti, rakyat dipeduli akan menjadi teras dalam setiap pembangunan di Negeri Selangor.


Pertikaian mengenai kelulusan Lebuhraya Kinrara Damansara (KIDEX) sebelum ini banyak berkisar kepada persoalan - persoalan ini.


Kerajaan Negeri telah menggunapakai maklum balas orang ramai yang terbabit untuk menetapkan syarat - syarat khusus yang perlu dipatuhi. Kerajaan Negeri juga berpendirian bahawa pembinaan lebuhraya dalam Negeri Selangor perlulah bermanfaat bukan sahaja kepada pengguna lebuhraya tetapi juga dinikmati oleh penduduk di mana lebuhraya itu dibina. Pendirian ini telah diluluskan dalam pembentangan Belanjawan Negeri Selangor 2015 di Persidangan Dewan Negeri Selangor pada 24 November 2014.


Justeru, pihak konsesi KIDEX perlu memenuhi syarat - syarat berikut :


1. Menyediakan Penilaian Impak Lalulintas (Traffic Impact Assessment) yang bebas, Penilaian Impak Sosial (Social Impact Assessment) dan Penilaian Impak Alam Sekitar (Environmental Impact Assessment). Kajian - kajian ini perlu membuktikan manfaat yang ternyata kepada pihak pengguna dan penduduk kawasan yang terlibat setelah mengambil kira kesan negatif yang timbul akibat pembinaan lebuhraya tersebut.


2. Mendedahkan kadar tol sepanjang tempoh konsesi termasuk segala kenaikan tol yang ditetapkan dalam konsesi. Pihak konsesi perlu memberikan anggaran rasmi jumlah tol yang akan dikutip dan kadar pulangan kepada pelaburan (rate of return to investment).


3. Mendedahkan perjanjian konsesi sepenuhnya untuk mematuhi dasar kerajaan Pakatan Rakyat yang menegaskan ketelusan dan kebertanggungjawaban.


Kerajaan Negeri telah memaklumkan kepada KIDEX untuk mematuhi syarat - syarat ini sebelum 14 Februari 2015. Oleh kerana tidak ada satu pun syarat - syarat ini yang dipatuhi oleh KIDEX setelah tempoh masanya tamat, maka Kerajaan Negeri Selangor dengan ini mengumumkan pembatalan Projek Lebuhraya Kinrara Damansara (KIDEX).


Pendekatan yang sama akan digunakan dalam mempertimbangkan permohonan kelulusan oleh lebuhraya - lebuhraya lain yang dicadangkan di bawah bidang kuasa Kerajaan Negeri Selangor.


HAJI MOHAMED AZMIN BIN HAJI ALI

9 comments:

  1. Walaupun dengan bukti-bukti kukuh ini, penyokong Anwar masih tidak percaya insiden liwat ini benar-benar berlaku tetapi masih menganggap satu konspirasi.

    MUHAMMAD SHAFEE: Dalam mahkamah, peguam Anwar sendiri tidak kata itu bukan dia punya DNA. Jadi, apa yang penyokong-penyokong bising. Peguam dia 14 orang, tidak pernah seorang pun kata itu bukan dia. Hanya mereka mempertikaikan proses analisis. Itu sahaja. Kalau proses analisis itu, macam mana dapat 16 daripada 16 bacaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memanglah xda sapa yg mempertikaikannya DNA Anuar. Masaalahnya DNA tu dicuri ketika Anuar di lockup melalui barang2 yg digunakan spt tuala, berus gigi etc.

      Delete
    2. Dna yg menyebab anwar kalah, macai2 dari pkr percaya sangat dna 1997 digunakan di masuk kan guna jari atau dildo, anwar tak boleh lari dari dna peluh dan air main yg melekat pada bahan bukti ,kalau dna bulu boleh dia pertikaikan sebab ia masih boleh digunakan dna 1997,, kalau dicuri pun jika bahan bukti itu terbuka boleh di pertikaikan, masalah bahan bukti itu tak terbuka pun.
      Mana cari dna peluh dan dna air main, tak akan gunakan dna 1997 kot, pakar forensit tahu lama dan baru dna itu, sebab apa anwar hanya kena lima tahun aje sebab jika anwar bagi dna yg baru dah lama anwar kena 20tahun, anwar bijak dalam perkara itu, sebab itu tak bagi kerjasama untuk ujian baru pada dna yg ada pada bontot siaful itu, dan pihak pendakwa terpaksa gunakan dna lama untuk di uji pada dna yg ada dibontot saiful itu. Anwar juga tak boleh lepaskan diri, jika lihat amerika juga simpan dna lama untuk uji pada dna baru, jika Penjenayah lari luar negara dna lama juga gunakan untuk samakan perkiraan dna dalam kes nya yg baru

      Delete
    3. Bontot saipol brp hari x cuci.. simpan dna tu..phuiiii..

      Delete
    4. DLM jubo sepul ditemui sperma airmani. Bukan DNA peluh atau DNA dari berus Gigi.
      Bila check sperma airmani tu sama dgn DNA nuwar.
      Takkn kan lah Ada org sedut kote nuwar ambik airmani LPs tu masukkn DLM jubo sepul.
      Kihkih

      Delete
  2. Awal-awal lagi dia kata pembelaan dia ialah alibi. Sebanyak 13 nama dia beri masuk tetapi seorang pun dia tak panggil sebab daripada awal lagi dia hendak tipu. Dia hendak kata dia bukan di apartment itu tetapi di apartment sebelah. Akhirnya apabila kita tunjuk kamera litar tertutup (CCTV), dia sudah terpegun. Alibi dia semua habis terbang. Saya pun hendak tengok dia panggil Wan Azizah untuk apa. Dalam keterangan dari kandang pun dia tidak kata alibi. Jadi, alibi kira lesap terus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku yg dtg putrajaya Dan otomatik jadi Hakim negara Tampa belajar law agak sukar nk jwb no.
      Hoho

      Delete
  3. Ha.ha.ha projek kawasan cina boleh pula dibatalkan, projek datum jalan jelatik di kawasan melayu yg menberi kepetingan pada apek dap sangup mati pulak itu, itu azmin sekarang lebih pentingkan apek dap ini, sekarang kita lihat siapa kawal siapa, dap sedang kawal pkr Kesihan aku tengok azmin ini

    ReplyDelete
  4. Azmin ni kena gasak lagi biar sampai ke dinding

    ReplyDelete