Monday 16 February 2015

INGATKAN BILA AZMIN DAH JADI MB SELANGOR TIADA LAGI GANGGUAN AIR .. RUPA-RUPANYA JANGKAAN ITU MELESET.




Gangguan bekalan air tidak berjadual dijangka dialami sebahagian pengguna di Wilayah Petaling, Hulu Langat, Kuala Langat dan Sepang bermula hari ini.

Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) dalam satu kenyataan berkata ini ekoran pengurangan pengeluaran air terawat oleh Loji Rawatan Air (LRA) Sungai Semenyih sejak pukul 8 pagi semalam.

"Keadaan berlaku apabila kandungan ammonia dan manganese di dalam air sungai tersebut berada di paras melebihi aras dibenarkan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)," kata kenyataan itu.

Sehingga kini Lembaga Urus Air Selangor (Luas) dan Syarikat Konsortium ABASS Sdn Bhd sedang mengenal pasti punca pencemaran dan operasi loji rawatan dijangka pulih bergantung kepada tahap pencemaran tersebut.

Ekoran itu, sejumlah 39 kawasan di Wilayah Petaling, 216 kawasan (Wilayah Hulu Langat), 62 kawasan (Wilayah Kuala Langat) dan 61 kawasan (Wilayah Sepang) dijangka terputus bekalan air dan tekanan air rendah.

Bagi mengurangkan kesulitan, pihak Syabas akan menyediakan bantuan bekalan air kecemasan melalui lori-lori tangki dan tangki air statik.

6 comments:

  1. Ini semua bala anwar buat terpaksa tunggu lori air dan angkut air benda ini tak akan terjadi jika logi air langgat 2 bina
    Ini semua bala anwar buat selangor mencatat akan penyakit denggi tertinggi di malaysia
    ini semua bala yg anwar buat sampah bersepah di selangor
    Ini semua bala yg anwar buat kajang banjir setiap tahun
    Ini semua bala yg anwar buat merusuh sana sini
    Ini semua bala yg anwar buat jalan di selangor berlubang2

    banyak lagi bala yg menipa bala jika rakyat selangor jika berminpin akan peliwat tegar

    ReplyDelete
    Replies
    1. daii, bala tuan aalla punya kasi. anuar tara bikin. lu janga jadi tuan alla. lu jangan jadi munafik.

      Delete
  2. Adalah air dihantar tu air mata orang vigil for Anwar??? Bukan statement tapi pertanyaan

    ReplyDelete
  3. Kesian kat Azmin. Yg pecat TSKI adalah De Facto bernama Anuar, yg kena marah Azmin. Logikla skit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkan nuar je Kene sorang, sebelum dia buat keputusan mesti bermusuarat dulu baru ambil keputusan, jadi selama ini pas & dap jadi kayu jelah kat Selangor tu, baru aku tahu...cita dia memang sahlah pkr tu dia punya...

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...