KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 22 February 2015

MALAM SOLIDARITI BERSAMA ANWAR IBRAHIM DEPAN PENJARA SUNGAI BULOH ANJURAN KEADILAN CABANG PETALING JAYA SELATAN DAN KELANA JAYA YANG HAMBAR DAN SURAM.



Malam Solidariti bersama Anwar Ibrahim di depan Penjara Sg Buloh  Cabang Petaling Jaya Selatan (PJS) dan   Kelana Jaya malam tadi amat mendukacitakan sekali dari segi sambutan yang diberikan.

Kehadiran cukup hambar dan suram dengan mengambil kira yang datang ialah Naib Presiden KeADILan yang juga anak sulung DSAI merangkap Ahli Parlimen Lembah Pantai YB Nurul Izzah Anwar selain peguam Latheefa Koya dan Eric Paulsen.

Apakah budaya himpun dan bantah sudah tidak lagi mendapat sambutan serta dianggap bukan lagi budaya dan cara terbaik untuk menumbangkan kerajaan sedia ada????

Adakah rakyat sudah mulai rasa mual, bosan dan letih diheret turun kejalanraya????

Inilah persoalan yang berlegar-legar diminda rakyat termasuk para pemerhati dan penganalisis politik sekarang ini.

Suasana hebat, meriah dan ghairah seperti era Reformasi'98, rasanya kembali mengambil tempat dalam waktu setahun dua ini, bolehlah dianggap sebagai mustahil, memandangkan suasana dalam Pakatan Rakyat itu sendiri, kelihatan kurang harmoni dan padu, termasuk Parti KeADILan Rakyat sendiri, selepas Langkah Kajang yang diakui sebagai suatu langkah gagal dan merenggangkan perhubungan sesama komponen Pakatan Rakyat khasnya dan sesama anggota KeADILan amnya.

Tanpa penglibatan Dewan Pemuda PAS dan para NGO-NGO yang berpengalaman dalam menggerakkan massa maka jangan mau bermimpi setiap program dinamakan Himpunan apa sekali pun selagi ianya dianjurkan oleh AMK secara solo dan sendirian akan mendapat sambutan.

Rakyat mau lihat adanya kesepakatan dalam Pakatan Rakyat sesuai seperti nama gagasan tersebut terlebih dahulu baru rasanya rakyat mau turut serta.

Dengarlah rintihan rakyat diakar umbi jika tawan Putrajaya masih lagi suatu visi dan misi.

Lakukan sesuatu dengan kadar segera sebelum menjadi parah seperti barah peringkat empat.

16 comments:

  1. BAK KATA P. RAMLEE,


    PASAL TAIK PUN MAU GADOH KE??


    KAH KAH KAH


    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.......
      Omak kau ada gi kah???????
      Complain sj pandai sindiran hanya utk yg hangat taik ayam bila ramai br nampak muka dgn lagak bila kurang hidung tak nampak masih nak kata byk inilah manusia terutama melayu sdr nanti nak salahkan org pula!!!! Inilah melayu selamanya tak bersatu hanya pandang duit dan nama sebab itu selamanya dipijak tak pernah berubah.
      Kamu gembira anwar msk jail kamu gembira kesusahan org lain maka nak org kesian kamu kalau kamu sdr tak pernah perihatin dgn org.
      Melayu sdr hancurkan melayu maka kenapa nak benci cina india dan mrk di salahkan......terimalah kelemahan melayu itu sdr dan melayu terlalu pentingkan diri fikir diri tanpa berfikir semua org saling memerlukan.

      Delete
  2. Tunggu PRU14 kita rakyat.malaysia selain otak umno kita undi.pakatan rakyat

    ReplyDelete
  3. Tiada apa dpt rakyat lakukan. Masing2 ada tanggungan sara hidup perlu difikirkan. Tidak bermaksud rakyat lupakan DSAI. Tunggulah sampai masanya kami pasti tukar kerajaan. Tapi apakah pilihan yang ada? PR apa dah jadi? Tolong yakinkan kami.

    ReplyDelete
  4. Kah kah....klu jual lilin pun tak laku ooooo.....tatak untung ma....ini macam tak da olang mau datang ....puiiii....mau jerit2 pun malu maa....nyamuk manyak ooooo.....ini macam jangan tunggu PRU14....kita tunggu undi matang pauh ma....kalah manyak ma......

    ReplyDelete
  5. tak kisah la hambar ke, suram ke, tak dapat sambutan ke , ape kejadah ke....lantak diorang le...yg ko beriya2 benor tu nape hah.... umno pun gitu gak la... malah lebih teruk lagi tu ada le....
    nak tau sape dapat sambutan sebenar , nun disana sikit masa lagi ada dua prk.... masa tu kita boleh tengok nanti, sape yg kojol....
    disitu dua2 nya adalah lubuk , satu mursyidul am dan satu lagi ketua umum...satu tempat dah angkat bendera putih... dan satu tempat lagi dok cari pak pandir sebagai calon...
    tak apa la tak dapat sambutan pun... asal prk nanti boleh menang bergaya.... dan cemerlang..... bangga gitu....

    ReplyDelete
  6. Kikiki cslon psk pandir kikiki....yg pandir tu nnti mesti klon sAnwar.....pandir. ..ooo...pandir....

    ReplyDelete
  7. calon pak pandir tu , kalo ko nak tau gak calon umngok bongok le... dah tau akan k o nak jadi calon gak... pandir betul la ko dan bakal calon pandir tu yerr...
    tengok kat cempaka tu, umngok siang2 lagi bilang tak nak ..... pasal takde calon pak pandir le tu... pak pandir kat sana dah cerdik la tu.... buat ape cari nahas... sakit bulih malu pun bulih.... tak gitu kan...!!!

    p/s: kalo kat matang tu kan, letak cucu nuar pon kalo lawan ngan najib tu ,belum tentu najiib tak hilang deposit.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pak pandir tua kutuk dah masuk penjara kerana menjubo lubang taik lelaki...hehehe..

      Delete
    2. mentaliti macai umno takat tu ajer... apabila tak mampu nak berhujjah ,maki, kutuk selamba je... tokrok cetong...

      Delete
  8. Kikiki kepala nepotisma tunggu masa nsk ko.....kikiki ko dengan umno...ko dengan azmin...kikiki....azmin mana nk bagi muka drngan azizah lepas nih.....

    ReplyDelete
  9. kalau himpun dan bantah dikatakan kurang mendapat sambutan,kita tunggu nanti waktu pembuangan undi pilihanraya akan datang!..akan jadi kayu pengukurnya.insyalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. puak pendubur tak usah le nak bermimpi disiang hari nak menang pilihanraya..kah kah kah

      Delete
  10. Alah cite je gempak..dlu yg dtg demo beribu2 org bila PRU, kalah jgk..skang ni yg demo berapa kerat org je yg dtg..kalau PRU 14..rasa2nya lg bungkus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak tau sape yg bungkus arr... tak yah tunggu pru 14 pun...ada dua prk di hadapan. kalo ko berasa keras kote gak , ambik calon la di kedua2 tempat tu...ada berani ker hah...jadi pak pandir la ko...
      tok pa pun dah serik.... siang2 lagi dah ngaku.... ko masih lagi cakap besar .. tak sedar diri la...

      Delete
  11. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete