KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 24 February 2015

TINDAKAN KELUARGA ANWAR HANTAR SURAT MOHON PENGAMPUNAN KE ISTANA NEGARA MEMERANJATKAN.



Keluarga Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim memohon pengampunan Diraja bagi hukuman atas kesalahan kes liwatnya hari ini.

Inisiatif permohonan tersebut dilakukan kerana Anwar berisiko kehilangan kerusi Permatang Pauh yang disandangnya itu dilakukan keluarga Anwar dan bukannya PKR.

Difahamkan, permohonan tersebut sudah pun dihantar ke Istana Negara petang tadi.

Sementara itu anak sulung kepada Anwar Nurul Izzah berkata, petisyen memohon ampun itu sudah selamat dihantar ke Istana Negara.

‎"Petisyen memohon ampun atas alasan pengetepian prinsip-prinsip keadilan dan pembelaan daripada penganiayaan fitnah Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah selamat dihantar ke Istana," kata ahli Parlimen Lembah Pantai dan Naib Presiden PKR itu.

Tarikh akhir 14-hari bagi Anwar untuk memfailkan permohonan tersebut akan tamat hari ini dan tanpanya, beliau secara automatik akan tersingkir sebagai ahli Parlimen Permatang Pauh.‎

Awal hari ini, peguam Anwar N Surendran berkata ketua pembangkang itu membuat keputusan untuk tidak memohon pengampunan Diraja.

"Kami bertemu dengan Anwar di penjara minggu lepas dan beliau tidak memberi apa-apa arahan untuk memfailkan permohonan itu. Peguamnya juga tidak akan memfailkan permohonan sebegitu," katanya.

Pada 10 Februari, panel 5 hakim yang diketuai Ketua Hakim Arifin Zakaria mendapati Anwar bersalah melakukan liwat dengan bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Anwar didakwa melakukan kesalahan tersebut di unit kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara antara 3.10pm - 4.30pm pada 26 Jun, 2008.

Perlembagaan Persekutuan menyatakan kerusi tidak akan diumumkan sebagai kosong sehinggalah Lembaga Pengampunan mempertimbangkannya dan membuat keputusan.

Surendran juga berkata pasukan peguam Anwar akan terus meneliti kehakiman 116-mukasurat itu sebelum membuat keputusan untuk memfailkan semakan semula terhadap penghakiman tersebut.

"Tiada jadual masa untuk memfailkan semakan semula itu, tetapi ia perlu dilakukan secepat mungkin," katanya.

25 comments:

  1. Ayuh macai Bontot Negara...peluang sudah terbuka... peluang utk aibkan nuar sudah terbuka. Jgn lepaskan peluangini utk tambah dosa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah. . . .kah. . . .kah. . . kah . .kahhhh
      kahhhhhh. . .kahhhhhhh. . . . . . . . .
      Kaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh
      ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

      Delete
    2. Cuba kita teliti semula apa telah terjadi pada semua pelakon Liwat 1 dulu......Allah bagi hukuman kematian yang dahsyat pada semuanya yang mengambil bahagian.....cuma Dr. Mahathir saja yang belum dapat....itu pun dah mula nampaknya.....Liwat 2 ini pun akan menerima bshagiannya tak lama lagi....dalam masa terfekat.....kita lihat nanti......

      Delete
  2. maka bersedialah wahai sekalian para pentaasub untuk kamu menambah satu lagi senarai para konspirator ...jika diketepikan rayuan pengampunan oleh raja2 melayu ... paling last bolehlah dirujuk pada "makamah antarabangsa" untuk membebaskan sipelaku liwat .. jika masih gagal ..masukkan sekali makamah antarabangsa sebagai pihak yg tidak ketinggalan berkonspirasi ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulasan dpd pentadsub umno/bn ...

      Delete
    2. Org yg pertama yg akan tumbang kene stroke adelah anon 21:45 kalu anwar dpt pengampunan agong ...kahkahkah

      Delete
    3. hallo bro.... unknown pentaksub umno (kata anon 22;06)
      mengapa hah ... mendakwa konspirasi yg tak wujud ...disamping berpaling dari konspirasi yg hakiki.... konspirasi sebenar adalah wujud ...kau sendiri pun mengakuinya... diluar kesedaran... disebalik siratan untaian kata2mu diatas itu..... namun tentu kau menafikan dan tak nak mengakuinya... sewajar sifat seorang pentaksub....malah sebalik meminta bukti ... dan fakta yg kukuh pada anggapan pihakmu... sejajar dengan logik akal mu semata2...baru ianya nak diterima....
      maka sedari dan fahamil lah, selagi diri diselimuti sifat taksub tahap kritikal, kau selamanya tak kan dapat menilai walau hanya satu bukti pun....

      Delete
    4. syariat menetapkan supaya berpegang pada pembuktian (qarinah) yg kukuh .. dan ketahuilah DNA manusia merupakan qarinah yg membezakan sekalian manusia sebagai individu ..tiada akan menyerupai antara satu sama lain pada manusia yg pernah hidup...sedang hidup (seperti kita ) dan bakal hidup .. itu janji Allahswt ..sedang 13 sang peguambela yg tinggi ilmunya tidak sanggup menjawab bagaimana DNA yg berupa air mani yg disahkan sepadan milik anwar boleh berada 4cm disaluran dubur pengadu .. konspirasi bermaksud pakatan lebih dari satu pihak untuk mengainayai seseorang@negeri@negara .. mampukah salah seorang dari para pentaasub anwar menyatakan bagaimana DNA (air mani) boleh sepadan dengan anwar ? .. mungkinkah ada individu yg berkongsi DNA dengan sitertuduh..

      Delete
    5. syariat menetapkan supaya berpegang pada pembuktian (qarinah) yg kukuh .. dan ketahuilah DNA manusia merupakan qarinah yg membezakan sekalian manusia sebagai individu ..tiada akan menyerupai antara satu sama lain pada manusia yg pernah hidup...sedang hidup (seperti kita ) dan bakal hidup .. itu janji Allahswt ..sedang 13 sang peguambela yg tinggi ilmunya tidak sanggup menjawab bagaimana DNA yg berupa air mani yg disahkan sepadan milik anwar boleh berada 4cm disaluran dubur pengadu .. konspirasi bermaksud pakatan lebih dari satu pihak untuk mengainayai seseorang@negeri@negara .. mampukah salah seorang dari para pentaasub anwar menyatakan bagaimana DNA (air mani) boleh sepadan dengan anwar ? .. mungkinkah ada individu yg berkongsi DNA dengan sitertuduh..

      Delete
    6. 09:53/09:54 ...nape ko ni, yg dituduh peliwat dh masuk dlm yg ko lk dendam x habis2...x cukup dgn si piee lawyer buruk tu ke ... mahkamah dh buat keputusan ko lk yg lebih2 ... nampak sangat dh rosak hati ko ni akibat berdendam x pasal2, tahap macai je lk tu bukan ade jwtn pun dlm parti ko ...siap guna nama Allah lg lk tu nk menegak benang basah ko tu ...sedar2 diri lh sikit jgn lebih2 nnti mati susah ...itu pun kalu ko nk dengar cakap kalu tak bawak lh muslihat dn dendam ko ke mati ...hee

      Delete
    7. Anon 09:53 adalah pengkaji jubo sepol ...jgn2 guna jari korek2 utk dptkn bukti yg dia ia2 na cakap tu ...kahkahkah

      Delete
    8. aku hanya mempertahankan perkara yag haq dlm menangani gulungan fitnah hasil dari kes liwat yg membabit anwar ... tiada dendam atau keuntungan padaku .. mengapa tatkala dibukakan kebenaran melalui hujjah yg kukuh ..kamu tidak redha padanya (menerima) ?... abaikan berita yg tiada ilmu yakni pemberatnya (celaan ..fitnah..khabar angin..adu domba) .. lawan atau taatlah pada sipemerintah dengan ilmu pengetahuan ..bukan dengan sifat taasub.. syariat telah mengharamkan umat islam dari mengangkat seorang yg disabitkan pada perbuatan liwat dari menjadi ketua .. anwar telah mengambil segala macam daya usaha untuk 'membuktikan" dia tidak meliwat ..sipenuduh juga mengambil jln yg sama untuk "membuktikan" anwar meliwat ... kenapa setelah keputusan dijatuhkan ...kamu kekal pafa sifat taasub ..sifat kebenaran bersatu pada hujjah dan pembuktian yg kukuh ..

      Delete
    9. aku hanya mempertahankan perkara yag haq dlm menangani gulungan fitnah hasil dari kes liwat yg membabit anwar ... tiada dendam atau keuntungan padaku .. mengapa tatkala dibukakan kebenaran melalui hujjah yg kukuh ..kamu tidak redha padanya (menerima) ?... abaikan berita yg tiada ilmu yakni pemberatnya (celaan ..fitnah..khabar angin..adu domba) .. lawan atau taatlah pada sipemerintah dengan ilmu pengetahuan ..bukan dengan sifat taasub.. syariat telah mengharamkan umat islam dari mengangkat seorang yg disabitkan pada perbuatan liwat dari menjadi ketua .. anwar telah mengambil segala macam daya usaha untuk 'membuktikan" dia tidak meliwat ..sipenuduh juga mengambil jln yg sama untuk "membuktikan" anwar meliwat ... kenapa setelah keputusan dijatuhkan ...kamu kekal pafa sifat taasub ..sifat kebenaran bersatu pada hujjah dan pembuktian yg kukuh ..

      Delete
  3. Kah kah anak kepala nepotisma nurul punya la berbelit2 ayat nak minta ampun semata nk mrnyedapkan macai2 bodo membacanya dan untuk diampuni.....

    ReplyDelete
  4. Keh..keh..keh...mintak ampun kerana tak bersalah.PELIK tapi BENAR.Kalau tak bersalah kenapa mintak ampun...Keh,,Keh..Keh.Lawak Ketum Lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak lawak pun....
      perkataanmu yg sebenar nampak benar , tapi pelik... tau kenapa cai... tak tau harr ?... bodoh cai...
      dia tak bersalah tapi di paksakan bersalah...oleh siapa?... pun tak tau harr... cai yg bodoh... kemudian di paksakan pulak dia mengakui kesalahan dengan tawaran pengampunan... oleh siapa? .... lagi tak tau harr... cai bodoh selamanya...

      Delete
    2. SIAPA YG TAWARKAN DIA PENGAMPUNAN. ? ? ?
      JGN BUAT FITNAH. CUKIP2 LAH !
      DIA YG HANTAR BINI DGN ANAK DIA PERGIBMINTAK SEDEKAH.
      PAHAM ? ? ?

      Delete
  5. Pecaya Sgt la kelentong satu keluarga konon anwar Dan pkr tak tahu psl memohon melutut mtk prngampunan ni. Wayang lebih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betui2. Tan sri Khalid dulu pun selamba badak je anak branak ni bgtu xtau apa2. Last2 jd calon lagi.kahkah.

      Kaki penipu anak beranak ni.

      Delete
  6. 21:45 hahahaha risau runsing gelabah dan busuk hati kau tak habis habis lagi ye....bertaubat la sebelum terlambat...takut jantung kau tiba tiba berhenti berdenyut nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 07:45. . .
      Takda siapa pun yg nk sakit jantung. Cuma penganut anwar raja liwat tu yg jatuh tertiarap sakit otak kerana raja liwat tu tak habis2 dgn tabiat buruk dia. Sengaja cari bala.

      Delete
  7. Kahkahkah penganut raja liwat mantat letop antuya sedang menggelupur jelajah ceramah liwat II dgn sapee e yg dgr puteri umno...kahkahkah mesti puteri umno stemm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro. . .lu punya cerita cuma untuk pujuk hati penganut raja liwat mcm cerita 1001 mlm.
      Tapi hikayat raja liwat yg menjadi anutan kamu itu adalah kenyataan yg sgt pahit kamu terima tujuh keturunan.

      Delete
    2. Dan dubur sepol yg koyak rabak tu adalah kenyataan.

      Delete
  8. Bila rasuah bermaharajalela, rakyat akan bangkit dengan kekerasan.Orang melayu memang senang di beli, teori kes ini ialah pemerintah nak tutup perbuatan rasuah skala besar yang menipu hak orang melayu.. Merompak lah lagi agar orang melayu bawahan jadi peminta sedekah.

    ReplyDelete