KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 13 February 2015

PIC OF THE DAY DI UPACARA PENGKEBUMIAN ALMARHUM TGNA


60 comments:

  1. Tahniah...pemimpin berjiwa besar..

    ReplyDelete
  2. Subhanallah begitu ramai yg mengiringinya...semoga roh TGNA d tempatkan d kalangan para solehin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedikit atau ramai cuma angka sahsja....ayatollah Khomeini lagi ramai tapi kesudahan yg menghampakan jua...alfatihah

      Delete
    2. Ramai yg datang tu maknanya ramai yang suka dan ramai yang akan mendoakannya. Sikit yg datang tu makna sebaliknya. Bagaimanapun tak guna kalu ramai yang datang jika semuanya menaiki bas yang disponsor atau dijanjikan RM dan nasik lemak 50 sen. Tak guna juga ramai yg datang kalu yang datang tu sebab terikat dgn surat aku janji dan surat arahan drp ketua jabatan.

      Ingat tu...
      Alfatihah untuk allahyarham Nik Aziz, bekas guru agamaku. Mudah2an Allah mengampunkan segala dosa2nya dan menempatkannya bersama orang yang beriman dan bertaqwa. Amin Ya Rob

      Delete
  3. Maha suci Allah.
    Rahmatilah dia dan seluruh umat islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan berilah hidayah kepada kami semua agar trhindar dari fitnah dajal.

      Delete
  4. Subhanallah...
    Bersemadi lah dengan tenang wahai Murobbi Ummah. Berbahagialah saat menghadap penciptamu dengan bekalan yang jau bawa. Doa dari ank2mu yang soleh, ilmu yang kau tinggal dan dimanfaatkan serta amal jariah sepanjang usiamu menghambakn diri di jalan Allah...amin ya rabal alamin..

    ReplyDelete
  5. Rasanya doa korang x da apa2kot...sbb kan maulid pun ada dok kata bidaah...entahlah x paham den..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah tidak pernah menghampakan doa umatnya. Jika tidak di dunia, di akhirat nanti doa kita akan dimakbulkannya. Beriman dan bertaqwalahlah kepada-Nya dan bertawakallah melalui doa kepada-Nya.

      Alfatihah..muga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan org yang beriman dan bertaqwa. Amin

      Delete
    2. 1441...ekau tak paham sobab ekau tak rajin belajo agamo. Kalu ekau rajin belajo agamo, ekau akan paham. Belajo agamo pulak bior ler berguru. Berguru pulak biorlah guru yang boto. Kalu ekau berguru dengan RM, gitu ler jadinye...

      Delete
    3. 14:41....nampak sangat ko ni jenis manusia yang tak pernah nak berdoa. Ko ni jenis manusia tak percaya kat doa kot?

      Delete
    4. anos 14.47....
      Babi tu kalau ada otak macam hang tentu dia lebih mulia drp hang
      Sayangnya babi tu tak ada otak.....

      Delete
    5. 14:59 ape salah 14:47 yg ko belasah dia sampai guna perumpamaan babi lak ...

      Delete
    6. aku kata kalu babi tu ada otak.......
      aku tak kata dia tak ada otak!
      cer baca betoi2

      aku pon tak kata perangai dia cam babi....
      cuma aku nak kata....perangai dia cam khinzir ajer..

      Delete
    7. Babi pun ada otak. Siapa kata babi takda otak?
      Lembu ada otak. Pernah mkn otak lembu masak kurma? Sedap.
      Semua binatang ada otak.
      Yg tak ada 'akal'
      Tidak islam bg orang yg hilang akal.

      Delete
    8. Yg takde akal tu adalah peliwat
      kalau dia ada akal takkan la dia yg dah tua tu meliwat
      babi tak buat kerja meliwat mcm peliwat tua tu
      kih kih kih

      Delete
    9. Klu x phm xpyh komenla...memalukan je jd muslim tp ayat mcmtu. Rugilah org2 yg x berdoa sbb berdoa mendekatkan kite dgn allah.

      Delete
    10. Mcm bagos belajar agama bagai..
      tapi mulut mcm bangkai segala babi semua kluar...in ke contoh org blajar agama..mcm haram jadah

      Delete
  6. Almahrum telah terputus hubungan nya dgn dunia...
    doakan lah untuk nya...segala salah silap nya minta di ampunkan...beliau juga tidak sunyi dari kesilapan..

    ReplyDelete
  7. Salah tu saudara Babi ada otak. Coma tak diberi akal macam budak tu...

    ReplyDelete
  8. Maaf kawan2...aku cuma confuse je...kan maulid nabi tu doa2 yg baik utk Baginda,,tapi kan ngapa bidaah pulak..la ni boleh plak..den confuse je..maaf yer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara dengar apa kata ulamak ini. Sebelum itu kosongkan hati saudara dari apa jua pandangan dan fahaman saudara ttg mawlid.

      http://youtu.be/MRfPN6Ii_Oo

      Delete
    2. Doa ni kategori ibadat.... dlm permasalahn ibadat contoh yg terbaik adalah Nabi saw.... jalan yg selamat adalah tinggalkan amalan ibadat yg nabi tak pernah buat... berdoa & selawat tiada penetapan hari yg khusus..... boleh dilakukan bila2 masa.... nabi melarang umatnya memuji baginda berlelbihan sbg mana nasrani memuji nabi isa berlebihan... wallahualam

      Delete
  9. Jgn sekali kali kamu selawat dan doakan pd nabi saw..itu semua bidaah...
    wajib kamu doa kan almahrum nik..
    sesat tak aku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.... tak salah berselawat dan berdoa utk nabi... x ada siapa kata bidaah pun... yg dikatakan bidaah tu mengadakan satu hari khusus utk berselawat dan berdoa utk nabi.... berselawat dan berdoa tu setiap masa.... dalam perkara ibadah ni kita ikut hanya cara nabi... jgn ditokok tambah.... wallahualak

      Delete
  10. Mengigil Si Najib nengok beribu ribu org ziarah arwah. agak2 bila Si PM ni meningal ada tak org ramai nak ziarah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg x da org tu ko yg meninggal. sbb ko ada niat jahat...bangang betol sekor ni

      Delete
    2. Si Najib ada Bik Mama Birkin. Nanti meningal si anon 18:23 bik Mama Birkin ziarah ekk. Nak ramai melawat lagi tungu hari Taipusam ekk anon 18:23

      Delete
    3. Aku saja nak tanya la
      Lee Kuan Yu ada datang meziarah dak?
      Dulu masa Isteri LKY mati Nik Aziz pi meziarahkan

      Delete
    4. ano 18:242 ni kapir ke...ko hindu gamaknya...babi btol kapir lahanat ni. kalu dpt mmg sembelih ko hidup2. jgn samakan islam ngn thaipusam...ko parti mne x tau....sondol mcm babi je

      Delete
    5. haha...anon 18:42 babi jadian...mati kena bakor la...tuihhhhhhh.....mmg agama setan...pukimak...semak haru biru keturunan ko ni...

      Delete
    6. Astagfirullah anon 21:36. Cubalah bertaubat nasuha. Perkataan apa yg ditulis tu? Mak ayah dulu ajar mcmtu ker? Guna akal bila menulis bukan mengikut perasaan. Bertaubat laa

      Delete
    7. hoi anon 21:46...ko ni yg kna taubat. buta hati ke hati ko yg mati...dia mrh sbb anon 18:42 samakan islam ngn thaipusam. ko nk ke org samakan mak bapak ko dgn keturunan ko bila mati tunggu thaipusam...??? ko suh org istiqfar...kn. ni contoh mak bapak ko ajar bila org mmpersenda agama??? nama je islam...ckp pakai kepala lutut. pelik manusia bangang dn terlebih bodoh....len kali mkn bisjut lebih...

      nk bisjut??

      Delete
    8. Klu rase diri tu betul pon xperlu la tunjuk sgt dgn perkataan2 yg merendahkan drjt sbgi muslim. Anon 2146 tegur ckup elok Dh. Klu x leh terima jwb elok2 je dah. Klu dia slh phm pon tegur elok2. Susah sgt ke Klu xleh guna ayat yg elok. Tkphm betul asal puashati je keluar ayat x elok. Bangga sgt kot dpt ckp mcmtu.

      Delete
  11. Bila jasad, jiwa dan roh di salah mengertikan. Ingat ayat, wahai jiwa-jiwa yang tenang...

    TGNA sudah selamat dalam zahir nya. Lain nya urusan Allah SWT. Kita di beri peringatan tentang alam barzah dan alam akhirat. Maka talkin itu untuk kita.

    Masih kutuk mengutuk, hina menghina ? Sesungguh nya kita doakan kebaikan kepada yang sudah pergi dan menziarahi yang sakit. Jaga lah adab sopan dan perilaku seorang muslim. Ini memang terserlah dalam perilaku TGNA. Semoga beliau di tempatkan dalam kalangan jiwa-jiwa yang soleh. Insya Allah

    Natijah nya, kini bakar lilin untuk apa ? Bukan kah perilaku sendiri ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lanchowwww la ko maea. Ko mamposss besok tanam dlm jirat kat kajang

      Delete
  12. NA kata nabi muhammad tu kecik2 mcm budak2 kampung. tahlil bidaah. tariqat sampah masyarakat. tu mcmn tu? jgnlah nilai seseorang dgn ramainya yg ziarah. amalan seorg hamba yg dibawa oleh malaikat hafazah bak halilintar..sampai pada allah..dicampak semula ke muka hamba allah tu. semua makhluk melaknat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nabi Muhammad saw adalah manusia biasa yg ISTIMEWA.... semasa baginda kecil baginda juga seprti kanak2 yg lain.... bermain, bergurau, berlari2.... fahami ayat dalam konteks... jgn berlebih2...

      Delete
    2. cuba mu tgk balik utube tu..tu maksud awak..yg dikata tak seperti yg dibetulkan tu..hehe

      Delete
  13. MAAE. . . .SAYA SGT SETUJU DGN ANDA. ARWAH DAH TAK ADA. DIA SEKRANG DI ALAM BARZAH. KITA YG TINGGAL JGN LAH BERGADUH. DITAKUTI ROHNYA TIDAK AMAN DI SANA.
    KITA TIDAK PASTI YG MENGUTUK DAN MENGHINA ITU DTGNYA DARI MANA.
    MUNGKIN MUSUH ISLAM YG SENTIASA MAHU MELIHAT MELAYU SENTIASA DLM BERANTAKAN SESAMA KITA.

    ReplyDelete
  14. Tadi aku pegi pasaraya nampak org Vietnam pakai baju BN amno totok.teringat aku yg tinggal kt bn am no totok ni org bodoh dn warga asing.

    ReplyDelete
  15. KERANA MUSUH ISLAM ITU DTG DLM BERBAGAI BENTUK !

    ReplyDelete
  16. oh rozana

    bisjut dtg lg royi pun ada
    kesukaan jejaka bangla
    tanah air dhaka tercinta

    oh rozana

    bisjut ku royi mu mmg bersatu
    tidak dapat di pisahkan
    bisjut nyawa dan royi badan umpama

    oh rozana

    bisjut jejaka bangla di sekitar klcc
    royi pula di kesesakan kotaraya
    menjadi idaman gadis kota kl

    oh rozana

    bisjut tidak merempit di kota
    royi tidak pula kutu malam
    karena jejaka bangla sibuk bekerja

    nak bisjut??? nak bisjut???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tuan muda teruna,
      Pakai seluar dengan gayanya,
      Kalau tuan bijak laksana,
      Biji di luar apa buahnya?

      Budak-budak ramai di pekan,
      Hari raya bakar petas,
      Kalau tuan pandai berkias,
      Apakah buah gugur ke atas?

      Burung nuri burung dara,
      Terbang ke sisi taman kayangan,
      Cubalah cari wahai saudara,
      Makin diisi makin ringan.

      Delete
  17. Semoga allah ampun dosa nya telah beliau lakukan,
    Semoga keluarga beliau minta maaf apa beliau kata semasa dia hidup
    Orang2 di sekeliling maaf nik aziz apa telah dia lakukan
    Aku tak simpan dendam pada niz aziz,
    hanya allah aje boleh ampun dosa yg beliau lakukan


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni kapir ker?
      Jgn sampai ko mati bawah tayar lori dah ler......

      Delete
    2. Nik aziz tidak maksum...beliau juga tidak sunyi dari kesilapan...sesiapa yg menganggap beliau sehingga ketahap maksum..maka sesat lah iya....berdoa lah semoga rohnya dicucuri rahmat...

      Delete
  18. Anwar apa cerita haaa

    ReplyDelete
  19. Makan bisjut ler dia.
    He he he. . .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan bisjut ler dia kt sg buloh.
      He he he. . .

      Delete
  20. Jgn ingat guna anonymous-tulisan jelek dn keji tk dihisab diakhirat nti

    Sedih baca ulasan jijik dn lbh jijik jika ditulis olh org yg solar!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. nuar siang mkn bisjut...mlm mkn royi

      keh....keh....keh...

      nk bisjut?????

      Delete
    2. Kepala mak bapak kau bisjut si anak haram

      Delete
  21. Apa jasa arwah.hah!!...ceciter....ceciter......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jang. . .tulis jgn jelek2 jang.
      Bisjut jgn tulis jang. Tulis nasi briani jang.
      Ok ?

      Delete
    2. Jasa jasa nya adalah....
      bikin anon2 dlm ni bergadoh sakan...

      Delete
    3. Muslim yg baik adalah yg mampu mendamaikan muslim lain...

      Delete
  22. Sebenarnya ramai Ulama diMalaysia yang setaraf dengannya atau ada yang lebih tinggi martabatnya. Oleh kerana Arwah Nik Aziz adalah bekas MB dan orang tinggin dalam Parti maka ramailah yang menghadiri upacara pengkebumiannya.

    Sekira Arwah Nik Aziz sama macam Ulama2 lain dan tiada berkedudukan politik saya yakin tidak ramai orang yang hadir, hanya anak2 murid, saudara mara, rakan2 dan penduduk setempat je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg ziarah pon org2 dia..kopiah putih smua..org2 pas kn ramai..tu pun ada yg x gi..

      Delete
  23. NIK AZIZ NIK MAT

    N-namamu
    I-inspirasi
    K-kami

    A-amanatmu akan kami
    Z-zahirkan.....
    I-insan
    Z-zuhud

    N-namun
    I-ini tinggal
    K-kenangan....

    M-malam jumaat...
    A-ALLAH menjemputmu..
    T-tanda pengakhiran yg baik
    (husnul khotimah)

    Al-fatihah
    Almarhum TGNA-1931>2015

    ReplyDelete