KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 26 February 2015

ISU HUDUD ... DAP SERANG DEWAN PEMUDA PAS PUSAT TERANG .. ITU DINAMAKAN POLITIK BUDIMAN.


Ini baru dinamakan politik matang .. politik budiman .. politik lestari .. politik pintar ... politik kepala dingin.

Walaupun diserang dengan ugutan mau diterajang keluar dari Pakatan Rakyat namun Dewan Pemuda PAS mengambil pendekatan bukan menyerang tetapi menerang.

Petang tadi Ketua Dewan Pemuda PAS telah mengetuai rombongan bersama-sama dengan beberapa Exco Pemuda PAS telah berkunjung ke pejabat Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo berkenaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah Kelantan (II). Pemuda PAS menjelaskan kedudukan sebenar kanun yang akan dibentangkan  pada 18hb Mac 2015 di Dewang Undangan Kelantan.

Dalam pertemuan tersebut, Gobind Singh Deo setuju perbincangan selanjutnya akan dibawa ke pasukan teknikal undang-undang Pakatan Rakyat.




29 comments:

  1. PASMA d PASEMBOQ mana. Mungkin tengah layan bihun sop.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengah layan bihun mak hang

      Delete
    2. Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya katiman dari surabaya kerja tki di malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu..saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang bapak tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu, bagaimana keadaan anak dan istri. sesulitnya pada saat itu sampe saya di tinggalkan sama keluarga..karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Bila butuh angka togel ghaib yg sudah kami buktikan hubungi MBAH WITJAKSONO DI 0852_2223_1459. ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinga
      KLIK=> http://togelsingapu.blogspot.com

      Delete
  2. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  3. Sudah Tiba Masa De Facto PKR Berundur. Tiada Alasan Lagi

    Keadaan De Facto yang terbaru seperti yang dilaporkan dalam media alternative sungguh menyedihkan

    Masaalahnya, sekiranya De Facto PKR menolak nasihat yang nepotism kejam maka beliau redha dgn nepotism dalam kerajaan BN yang dilawannya.

    Adakah itu sebenarnya maksud De Facto PKR?

    Tidak tahukan beliau sekiranya ada pertandingan, jawatan2 penting PKR akan diisi oleh mereka yang dipilih rakyat sekaligus menutup pintu nepotism dalam untuk campur tangan dalam parti?

    Adakah De Facto redha bila PKR menguasai semua DUN dan Parlimen namun tiada satu kerusi kerajaan pun dipenuhi bukan ahli dan rakan2 beliau?

    Adakah De Facto mahu terus menjadi corong pembesar suara Nepotism kerana yang takutkan nepotism hanyalah orang2 cerdik?

    Fakta sejarah jelas menunjukkan Nepotism kalah teruk dalam pemilihan parti.

    Sebagai contoh, di Malagasy, Parti Sosialis Malagasy mendapat kerusi yang jauh lebih banyak dari pemerintah bagi Majlis Perbandaran Malagasy City.

    Rata-rata National Malagasy Party kalah mencium bumi.

    Kenyataan2 De Facto yang mahu bini beliau jadi Embee Selangor pada tahun 2014 ini jelas melanggar keputusan rakyat marhaen Kebebasan yang mahukan Pakatan Rakyat diperkukuhkan.

    De Facto PKR harus memilih samada:

    1) Berhenti sabotaj Parti sendiri dan mula hadir setiap kali ada malapetaka seperti banjir besar, kemarau panjang dan wabak penyakit
    2) Lepaskan jawatan De Facto supaya keputusan ahli bawahan tidak lagi diremehkan seperti sekarang

    Jangan jadi kuih talam

    Jangan mungkir janji.

    Jangan malukan parti

    TULANG BADAK
    Murtabak Waves

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulang babi ulu yam?

      Delete
  4. PAS TERPAKSA MELUTUT TERANGKAN PADA DAP??

    KESIAN...

    TINGGINYA DARJAT DAP DARI PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyalah..... sebab umno sendiri yg islam pun tak sanggup nak terangkan tentang kemuliaan hukum hudud kepada yang bukan Islam, walaupun lebih berkemampuan. Jadi terpaksalah Pas ambik sedikit usaha untuk menerangkannya guna mulut. Nak guna TV, Pas tak ada TV......

      Delete
    2. DAP KAN TUAN PAS

      DASAR KETUANAN DAP

      Delete
    3. itu teknik dkwh bkn melutut..
      ngaji yeh. baginda nabi arah sahabat p jmpa pemimpin2 kafir bkn utk mlutut tp itulah teknik.. cmpm yg slh phm ni mkn dt br1m.. cer ngucap..

      Delete
    4. bukan duit brim, duit rasuah.

      Delete
    5. Nak seribu daya x nak dalih, Anon 00:08 jgn salahkan org lain, dulukan ada org edar Buku tentang royalti minyak di tol² knp x ikut lankah tersebut terangkan kemulian hudud kpd yg bukan Islam, kan lebih murah. Masalahnya skr Pas bukannya becerita tentang kemulian hudud dan kecantikan Islam malah .menakutkan mereka lagi, Jika kena gaya mereka akan tertatrik dgn Islam, Kata ulama penganti nabi kenalah ikut cara dakwah nabi. Kalau saya bertanya jgn marah ye....... berapa ramai orang memeluk Islam apabila mendegar ulama Pas berceramah. Sy mohon maaf jika soalan sy menyigong perasaan anda semua..... wasallam....

      Delete
  5. Kalu GST punya pasal, satu negara boleh buat penerangan, takkan pasal hudud yg merupakan hukum islam dalam Quran, umno tak mampu nak buat penerangan seluruh negara? Cikai sangatkah hudud tu???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas nak buat hudud di kelantan, jadi kerajaan kelantan pas kena keluarkan belanja pada iklan dan bagi penerangan, umno nak buat gst jadi kena keluarkan iklan gst dan penerangan, umno dah bagi jalan pada hudud buat je lah, gunakan kan duit kerajaan kelantan itu tak kan lah tak ada duit buat iklan pun, negeri lain perkenal hari pelancongan pun gunakan duit mereka sendiri, buku tentang hudud di kelantan masih tak nampak, ingat undang islam pas liwat bini di benarkan macam mana orang ikut, pas sedia orang bagi penerangan pada rakyat kelantan dan buat buku hudud buat iklan hukum hudud besar2 di kelantan supaya rakyat menilainya, tak itu pun umno nak ajar, apa punya bodohlah pas,
      Bila cakap nanti salah umno itu lah pas, ikut lagi pas dulu nak tegak undang2 islam sekarang cakap negara kebajikan, pas sendiri lari dari perjuangan asil parti tak ada pendiri siapa nak ikut

      Delete
    2. Dolu nak hudud...
      Buang hudud 0.00001% jer.. nak negara kebajikan pulak..
      Sekarang bak hudud balik...
      Lepas ni nak kebajikan pulak...

      Beraaaaapa punya kali mau u-turn daaa..
      Orang gila saja ikut ini parti...

      Delete
  6. Alhamdulillah. Semoga perjuangan imamiyah kami mat sabu tabah mengharungi kemelut. Hanya tinggal selangkah shj lagi beliau akan memegang tampuk kuasa PAS.
    Kami jemaah akan berdiri teguh diblkg mu dgn penuh sabar demi keagungan wilayah jemaah.
    Imam mat sabu juga dihormati Serra disanjungi oleh semua ahli PAS dan sebab itulah beliau berada ditahap skrg INI.

    Segala pujian untuk mu imamiyah. Juga puji pujian utk ahlulbait serta imam husin.

    Allah hu Akbar!Itu semua tak printing. Samada nk diskas atau apa2 shj. Yg penting imamiyah mat sabu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tajuk hudud hang komen mat sabu.
      fius betol kepala ko

      Delete
    2. 0014...elok ko gi melancap aje

      Delete
    3. Ko orang semua jangan salah faham. Anon 00:14 tu adalah sala satu dari babi-babi RBA DAPpigs. Depa dan dapat whayu dari Tok Kong LGE depa suruh upkan Mat Sabu 121 dala apa saja situasi untuk memperbodohkan lagi KELSAI-KELDAI PAS yang masih lagi berotak di kepala lutut....

      Delete
    4. Anon 10:17 Keldai UMNO pun sama...diperbodohkan oeh MIC....dia orang benarkan untuk roboh kuil size reban ayam di Putra Jaya untuk mendapatkan kuil yang super -duper mega.... Tak terlambat untuk mengucapkan tahniah kepada MIC dan HIndraf

      Delete
  7. Itula sebaik-baiknya untuk anon 0014..kerna hanya kominis sahaja yang mengenal kominis..lagipun kan MAT SABUN tu menyanjung pengkhianat-pengkhianat negara "BINTANG TIGA"..tapi jangan lupa yerr anon 0014..walaupun selangkah sahaja lagi tapi jika ALLAH tidak mengizinkan nya janganlah kecewa dan menuduh ianya konspirasi pulak yerr..Manusia ya melakukan KONSPIRASI..tapi jika ketentuan ALLAH adalah sebaliknya bagaimana ANON 0014...?

    ReplyDelete
  8. JIJIK! JIJIK! JIJIK! JUAL AGAMA JUAL ISLAM JUAL MARUAH NEGARA UNTUK KEPENTINGAN POLITIK DAN PENUHI CITA-CITA UTK BERKUASA!! JIJIK! YANG BERKUASA SAMA...YANG TERINGIN NAK PEGANG PUTRAJAYA PUN SAMA! JIJIK! PTUIHH! PTUIHHH! PTUIHHH! SEMUA SAMA!!!!!! KORANG ORANG POLITIK INGAT RAKYAT SUKA? KORANG ORANG POLITIK INGAT RAKYAT TAK KISAH?? KORANG ORANG POLITIK INGAT RAKYAT TAK MUAL DAN MELUAT??

    ReplyDelete
  9. Dah Pemuda Pas nak terangkan Hudud pada DAP ok lah tu. Itu pun sakit hati jugak. Entah lah.Melayu Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu yg sakit hati tu jenis Islam keturunan. Berjemaah di masjid seminggu sekali je. Kuliah ugama langsung tak minat. Jenis mcm tu payah nak bagi faham.

      Delete
    2. kalau dapat datang seminggu sekali pon baik lagi. ni dah la x pg semayang jumaat, menentang islam melebihi kafir harbi. Abu Jahal pon surrender.

      Delete
  10. Ok jilat tapak kaki Dap tu dulu..kasi geli sket pun belum tentu kafir harbi tu setuju dgn hudud...
    Dah terang2 menentang hudud....
    lepas ni bawak colok gaharu pulak sembah tokong LGE mana rau dia boleh setuju....
    dok percaya sgt dgn kafir harbi tu...boddow laa..

    ReplyDelete
  11. DAP setuju tak setuju Hudud Kelantan jalan juga lah.Apa susah. Yang susahnya Melayu Islam yang tak faham2 asyik nak mengamuk dan fikir pakai kepala lutut.

    ReplyDelete
  12. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  13. Politik budiman ? Kah kah kah. . .itu bukan politik budiman cik kak oi. . .itu politik takdak teloq. He he he. . ..

    ReplyDelete