KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 21 February 2015

BANGUNAN KEDIAMAN TERTINGGI DI DUNIA, 79 TINGKAT, THE TORCH TOWER DUBAI TERBAKAR


Bangunan kediaman tertinggi di dunia 79 tingkat The Torch Tower, Dubai terbakar .. beribu-ribu penghuni telah berjaya menyelamatkan diri .. setakat berita ini disiarkan tiada kelaporan cedera atau kemalangan jiwa dilaporkan.

Kerugian ditafsirkan secara kasar melebehi ratusan juta USD.

Punca kebakaran masih belum diketahui.

45 comments:

  1. Tak lama lagi insyaallah menara batu nisan di Kuala Lumpur juga terbakar. Doa2kanlah. Sebab menara tu dibina atas air mata darah rakyat. Secara kebetulan paria tu ada ditingkat atas sekali. Juga Maka Semah berada di tingkat atas bersama2 keluarganya. Syukur mamposlah dimakan api air mata darah rakyat. Doa2kanlah agar terjadi nanti amanlah malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lupa dulu pr nak jual macam2 ada di malaysia ini, nak jual klcc,nak jual putera jaya, nak jual lapang terbang, nak jual projek lrt, nak jual bukit jalil, .sekarang pr nak putera jaya, nak kan kLcc, nak kan lrt,, pr cakap tak sebar bikin itu lah pr yg aku kenal

      Delete
  2. Biar pondok buruk kau je yg terbakar anon 10.31. Tak payah panggil bomba pun takpe. Air mata darah ayah kau..kau keje pun xde, lg nk guna terma air mata darah. Bodoh punya malaun

    ReplyDelete
  3. Mendoakan kematian sesaorang yg kita tidak suka tidak patut kita lakukan sebalinya berdoalah semoga mereka kembali kpd kebenaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doa pecah perot dibenarkan tak pe...

      tok guru sesat..

      Delete
    2. Mudahnye ko kata orang sesat
      Ilmu ko setonggi mana?

      Delete
    3. Selusurilah perjuangan para anbia....banyak cerita bagaimana para nabi ada yang mendoakan kecelakaan,kebinasaan dan kehancuran ke atas musuh musuh Allah dan Rasul serta orang orang yang zalim..sebagai contohnya qunut nazilah dan lain lain...yang menuduh orang lain sesat adalah golongan bertuhankan syaitan yang dikenali atau toghut...golongan yang berkitabkan utusan meloya dan tivi 3 suku ini tidak akan terjumpa dengan ayat ayat atau doa doa tersebut keh keh keh

      Delete
  4. Mesia dah aman bila seko baru padam...seko lagi dah kedalam...ade seko lagi tunggu nak padam ....menjelang multaqa ulamak sedooonia.....kikiki...dia kan seko ni kalah.....mesia aman damai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahai anonmouse 11.06.jangan lancang mulut tu.kau fikir kau tak mampus ke.Tak tahu kau ni agama apa.kalau orang bukan beragama islam pun tak sanggup dia kata begini,kesian mak bapak kau yang memburit dan melahirkan kau ,tak tahu kau ni jenis apa,haiwan atau binatang,sebab kalau manusia dia tak tulis begini.Tunggulah balasanya.

      Delete
    2. Contoh manusia TIDAK MAHU BERIMAN dengan kebenaran seperti inilah....

      Delete
    3. Amboiiii sedap haiwan binatang burit bagai...mulut sendiri lancang memang tak sedar...

      Delete
    4. Annoy 21 feb 18:11 muke mcm binatang! Blah la lu barua amno.. Syoh syoh!! Bt ape ko menempel kat blog omakkau ni.. Pgi ko comolot dgn sapie mamak paria tu. Ceh!!

      Delete
  5. Begitu juga akan terjadi kpd career Anwar selepas kezaliman beliau terhadap TSKI, Che Gu Bard Dan PAS.

    Allah maha adil, Selepas Anwar menzalimi orang lain, beliau pulak sedang dizalimi tapi orang yg kesian kat dia makin sikit

    Omak kau tolong sampaikan nasihat ni kat barua tua tu okey. Tak boleh lamb at sebab umur Dah tua takut kojol plak mat matang ni.

    Jesse Labu, N9ers

    ReplyDelete
  6. Ape le korang ni mendoakan kehancuran dn kematian saudare seislam kamu sendiri ...bahasa pun nale punye cantik mampos, kojol, seko dn segala bahase yg keji sekeji keji dilemparkan sepuas hati ...x rasa bersalah walau sedikit pun ... mati tu ketetapan Allah, x semestinye org yg kamu doakan tu akan mati dulu mungkin kamu yg akan mati dulu ... dh yakin sangat ke syurga yg menanti kamu ... jgn marah aku sekadar nk mengingat sesama saudare Islam, x lebih dr itu ...wasalam

    ReplyDelete
  7. KALAU KT ARAB SAUDI ANWAR DAH LAMA KENA PANCUNG...KT SINI HUKUMAN DUNIALAH YG MENYELAMATKAN DIA..5 TAHUN PUN X SAMPAI DLM RESORT D'SUNGAI BULOH. ITU PUN KOMPLEN BYK NYAMUK..SURUH JIJAH BWK UBAT NYAMUK LA BANGANG..TAKPUN KIRIM MOPIKO KT WARDEN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuduhlah,smbunglah fitnah tu agar kau dapat balasanya nanti,sebab kau tak tenguk dengan mata kepala kau sendiri,kau dengar cakap je sebab kau benci betul pada Anwar,Aku tak fikir kau dapat lihat mak bapak bersama untuk melahirkan kau ketika malam pertama,betul tak.

      Delete
    2. Kalau semua benda nk kena ada saksi yg tengok dpn2...tak payah tubuhkan pasukan polis. Peguam dgn hakim pun tak payah ada. Lebih baik kau duduk rumah tgk mak dan ayah kau main buat adik kau anon 11.30 yg bebal oiii

      Delete
    3. Celaka punya UMNO dan BN. Celaka punya penyokong UMNO dan BN. Lepasni Najib duduk dalam penjara Sg Buloh.

      Delete
    4. Pru 14 amno bn wajib mamposs
      Wajib dmamposs kn.!! Itu kalilah!!

      Delete
    5. Klw umno celaka..
      Pas bapak celaka..
      hudud pun u-turn..hukum islam pun nak main main...podah..

      Delete
    6. Jangan layan macai umporno sebab kalau mereka cerdik pun tak lebih dari seekor lembu....sebodoh bodoh lembu rupanya ada lagi manusia yang teramatlah bodoh hingga cerita liwat yang tak masuk akal masih boleh percaya...tapi yang pelik mereka mengaku Islam...tapi tak nak ikut arahan Allah tentang kesaksian...woii keldai umporno...ko komplen la kat Allah kenapa dia minta saksi...Allah yang maha mengetahui mengarahkan bawa saksi..ko yang spesis bodoh sombong memandai mandai pula kata tak perlu saksi... keh keh keh

      Delete
  8. ROSMAH MANSOR JKK21 February 2015 at 12:01

    Kepada penjilat taik taraf bangkai jangan bagi komen yang bertaraf bangkai jugak... kah kah kah

    ReplyDelete
  9. Azizah harus disisasat sama ada pernah tak sepanjang hidupnya dimasuki jubonye oleh kote anuwar.kut pernah tereksiden bgtu ye. Jgn malu2.

    Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ROSMAH MANSOR JKK21 February 2015 at 12:16

      Bahana minum air cap kepala anjing... najib pun tak nak spesis ni.... kah kah kah

      Delete
  10. DNA airmani dijumpai dlm dubor sepul.
    Bukan DNA peluh stay lain2 spesimen dna .

    INI fakta.

    Mcmmana sperma airmani boleh Ada dlm jubo sepul?
    Sape yg letak? Nurul izah ke?


    Yg kocok kan keluar airmani jijah ke?


    Kihkih. Konspirasi kan?

    Cubit puting tetek nuwar jom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sepol tak berak tiga hari...
      dan dia bawa ky jelly...
      ini fakta...

      Delete
    2. Abg non ganas sgt...baik ada ky jelly..
      klw tak tak berak 3bulan..

      Delete
    3. bukan gitu, adik pol tu terlalu ghairah dan dah berahi sangat la.... agaknya dah tiga bulan tak tonggeng ....

      Delete
  11. Anwar kalau mati dlm penjara minta jasa baik warden2 rahsiakan kuburnya kt mana mcm osama bin laden. Dikhuatiri tengkoraknya, alat sulitnya, tulang2nya dijadikan azimat & tangkal oleh penyokong tegar lgbt dan macai pkr. Campak kt laut pun boleh bg ikan mkn.

    ReplyDelete
  12. Camne la masa nuwar mati Kojol nanti. Mesti tersiksakan. Kotenya mesti terbakar rentung. Ulat mesti bykkan? Kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. takyah tanye camne orang nak mati la weiii... kite tak mati ke...kut2 kite lebih teruk lagi tak.. jangan sedap hati sangat ooiii.... ingat diri tu dah ok kerr hah...

      Delete
  13. Bersyukurlah jijah...kerana dirimu skrg terlepas dr berkongsikan konek yg kaki jubo. 9 Kali. Tak masuk kesdgn summa azizan.

    Liwat 1 kes digugurkan sbb teknikal pendkwaan. Tapi liwat mmg berlaku.

    2014 - anwar mohon dipadam DLM pghakiman yg liwat mmg berlaku sblm penyokongnya tau.

    Ini pun fakta kukuh

    ReplyDelete
  14. Mungkin diawet mcm firaun supaya ramai boleh tgk ..letak kt muzium negara. Pameran hantu & jembalang..macai pkr, unit anal pas boleh kutip derma dlm tin milo. Penyokong lgbt masuk free

    ReplyDelete
    Replies
    1. entah apa2lah yg ko mengarut ni belalang..... tak tau tak tau tak tau....

      Delete
  15. Sekapir kapir lim kit siang pun dia tak menggunakan koneknya utk dimasukkn dlm jubur lelaki.

    Maka adalah lebih baik aku bertukar sokongan Dan taat kpd lim kit siang.

    Lagipun dia dlm PR.

    Hai Dyana sofea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macibai mabutoh la lu amno bn anak babihutan!

      Delete
    2. Anon 13:47..klw ko org pas...
      hebat la ko punya maki hamun..
      kompom masuk syurga nik aziz...

      Delete
  16. Hahaha.....
    Apa dah jadi.....dunia di landa perbagai kejahilan yg tak sudah.....mungkin manusia dah lari dari landasan lebih berfikir secara spontan tanpa mengetahui secara terperinci.
    Sedap di rasa badan binasa.

    ReplyDelete
  17. Sial lah ank2 mak bapak org amnoh yg komen kat sini.. Semua mcm batak sakai dlm utan tk de adab.. Ke , seko je penjilat humno tegar yg gila sempera jd keyboard warrior kt dlm nih? ? Sial lah lu! Wan azizah tu dh tua dh pangkat opah dh lu main2 je nm dia lu kata yg bukan2 .! Macibai la hamno nokharom!!

    ReplyDelete
  18. Bak kamu seorg pyokong PR atau BN yg bahasanya jelek dn jijik.....ingat walau guna nama samaran, malaikat tetap mcacat...Allah maha tahu apa yg tlintas dlm hati,apalagi yg sudah ditulis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...
      maki hamun lancang bagaiii...
      pg masjid serban sebakul warak' sgt konon..

      Delete
  19. baaagus sekaliii informasi yg agaaaan berikan ini. Jelaaaaassssss sekali sangat menarik dan bermanfaat. thanks gan!! Thanks banget!! ijin share berbagi info :)

    ReplyDelete
  20. buka seluar tonggeng pungkor..maknanya saiful rela hati..kalau tak mesti dia melawan..kan??? bermakna saiful pun mesti dibicarakan kerana merelakan...hak hak hak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia bapok x leh nak lawan aww aww.

      Delete
  21. Anin 01.14
    Ko pergi dengar roadtour shafee abdullah.....seksyen kesiksaan 37c ...apa yg digunakan jubo suka sama suka....istilah rela dalam paksa....klu ko nak kena kena jubo paksa dng bang non ko guna seksyn kanun kesiksaan 37b.....ko serah dulu jubo ko utk diliwat pas tu ko pilih seksyen mana ko nak.....

    ReplyDelete