Thursday 12 February 2015

RUPA-RUPANYA POLIS BUKA EMPAT KERTAS SIASATAN KEATAS GOBALAKRISHNAN GARA-GARA TWEET TUDUH BEBERAPA PEGAWAI POLIS KETURUNAN INDIA DI PULAU PINANG MELINDUNGI KUMPULAN GENGSTER O4 YANG MENJALANKAN KEGIATAN DADAH.





Gobalakrishnan melalui Twitternya pada 6 Februari lalu menulis "Some Penang Indian police officers are strongly backing 04 gang which deals with drugs"

Kertas siasatan bekas anggota Parlimen Padang Serai, N.Gobalakrishnan berhubung tweet yang menuduh terdapat pegawai polis di Pulau Pinang melindungi kumpulan kongsi gelap Geng 04 dalam kegiatan dadah, dijangka siap sepenuhnya hari ini.

Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata polis membuka empat kertas siasatan terhadap bekas anggota Parlimen berkenaan dan akan menyerahkan semua kertas siasatan itu kepada Ketua Unit Perundangan (KUP), Polis Pulau Pinang, esok.

“Siasatan kes bekas anggota Parlimen itu dijalankan mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan iaitu menghalang penjawat awam menjalankan tugas dan Seksyen 500 Kanun Keseksaan kerana memfitnah.

“Polis juga membuka kertas siasatan mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana ugutan jenayah dan Seksyen 504 Kanun Keseksaan iaitu dengan sengaja mengaibkan dengan niat hendak memecahkan keamanan,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Pelancaran Op Selamat 6/2015 Sempena Tahun Baharu Cina Kontinjen Pulau Pinang di Tol Juru arah Utara, di sini hari ini.

Gobalakrishnan ditahan di rumahnya di Kulim, Kedah pada pukul 3.30 petang Isnin lepas (9 Feb) selepas enggan hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Timur Laut untuk diambil keterangan.

Abdul Rahim berkata polis turut menerima satu laporan polis daripada seorang pegawai polis berpangkat ASP yang didakwa Gobalakrishnan menerusi Twitternya mempunyai kereta mewah.

“Pegawai yang bertugas dengan kontinjen Pulau Pinang itu membuat laporan polis terhadap bekas anggota Parlimen itu kerana memfitnahnya,” katanya.

7 comments:

  1. Wauu besarnya mulut dlm gambar tu. Boot bola pun muat. Silap2 handbag pun boleh masuk mulut gobala. Kah kah kah Macam badak

    ReplyDelete
  2. Topi keledar jenama ARAI ALU boleh must dlm mulut Mamat ni. Mujur Gigi tak kuning

    ReplyDelete
  3. Mufti Perlis, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin menggesa keputusan Kes Rayuan Liwat ll Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah diputuskan Mahkamah Persekutuan semalam tidak perlu dipertikai berulang kali.

    Merujuk kenyataan Anwar di Twitter sejurus dijatuhkan hukuman: 'Allah is my witness. I will be not silent. I will never surrender", ia seolah menggambarkan pendirian berbeza ketua pembangkang itu apatah lagi peguam kanan pasukan pendakwaan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah dalam fakta hujahnya menyatakan Anwar enggan bersumpah dengan al-Quran berbanding Mohd Saiful Bukhari Azlan membuat sumpah laknat sebanyak dua kali.

    "Siapa benar, siapa salah, Allah Maha Mengetahui. Mahkamah dunia, satu mahkamah tetapi sebagai muslim kita harus percaya wujud mahkamah yang diadili Tuhan,

    "KIta percaya bahawa yang mana menzalimi orang di dunia ini sekalipun terlepas di dunia, tidak akan terlepas di sana. Allah berkuasa menaikkan seseorang dan menurunkan seseorang.

    "Tidak perlu membahas isu peribadi Anwar ini dan jika kita berpatah balik berbincang isu Anwar, kita akan ulang lagi skrip ini.

    "Kita perlu terus ke hadapan untuk melihat bagaimana hendak menguruskan negara ini dengan pentadbiran yang lebih baik," katanya ketika dihubungi Malaysian Digest.

    ReplyDelete
  4. Jadi tak payah cerita DNA ka mangsa ka, buat dosa saja. Jgn tuduh orang cukuplah.

    Yg Benar adalah ikut hukum shariah kena ada Saksi yg cukup. Saksi plak orang fasiq tak leh

    Keadilan hanya boleh dapat Dari hukum Allah saja. Hukuman Dari undang2 manusia ada kelemahan.

    Jadi mari kita muhasabbah diri Dan balik me jalan yg Benar mwngenai hukum agama.

    Nurul Izzah kalau kamu mencari Keadilan ia hanya ada di undang2 wahyu. Wan Azizah, kalau kamu Mau kebenaran kpd auami kamu ikutilah orang2 yg cintakan kitab

    Lebai Jeff
    Malam jumaat jgn maki2 okey

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau malam jumaat tu, kena tido awal lah yerrr... oiii jeff , pegi la tido tu , bini ko dok tunggu tu...
      tapi sebelum tido , kena baca doa tido, bismillah 21x dan jangan lupa, makjun burung onta.... ha ha haaa

      Delete
    2. Jeff...malam jumaat ni sebelum ko sondol betina kau, elok kau makan semangkuk sup babi dulu macam yg biasa kapir laknat buat

      Delete
  5. Appa!! amma!! apa pasal ampat kertas pertuduhan kasi kluar, saya crita satu hal saja bukan ampat hal la ...ayoyo!! appa!! amma!!...hee

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...