KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 12 February 2015

ANWAR MASIH BERPELUANG MOHON PENGAMPUNAN AGUNG.




SHAH ALAM - Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim masih berpeluang mendapatkan pengampunan daripada Yang di-Pertuan Agong bagi membebaskannya daripada hukuman penjara lima tahun atas kesalahan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Ketua Kluster Governans, Perundangan dan Pengurusan Awam, Majlis Profesor Negara, Prof Dr Nik Ahmad Kamal Nik Mahmood berkata, Anwar boleh membuat permohonan itu kepada Yang di-Pertuan Agong memandangkan kesalahannya dilakukan di dalam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

“Pengampunan diberikan Yang di-Pertuan Agong ini termaktub dalam Perkara 42 Perlembagaan Persekutuan. Bagi Wilayah Persekutuan, Yang di-Pertuan Agong bertindak sebagai Pengerusi Lembaga Pengampunan.

“Semua kes jenayah yang gagal dalam rayuan di Mahkamah Persekutuan dan kes mahkamah tentera boleh memohon untuk mendapatkan pengampunan ini,” katanya, semalam.

Kelmarin, Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tidak menolak kemungkinan untuk memohon pengampunan Yang di-Pertuan Agong bagi membebaskan Anwar.

Mengulas lanjut, Nik Ahmad Kamal berkata, Lembaga Pengampunan yang dipengerusikan Yang di-Pertuan Agong dianggotai beberapa ahli jawatankuasa.

“Ahli jawatankuasanya terdiri daripada Menteri Wilayah Persekutuan dan beberapa orang lain termasuk dari Pejabat Peguam Negara.

"Bahagian Hal Ehwal Undang-undang Jabatan Perdana Menteri juga merupakan sekretariat untuk Lembaga Pengampunan ini di Wilayah Persekutuan,” katanya.

Menurutnya, Yang di-Pertuan Agong akan memutuskan sama ada memberi pengampunan atau tidak setelah mendapat nasihat daripada Lembaga Pengampunan.

“Sebelum memberikan nasihat mengenai sebarang perkara, Lembaga Pengampunan perlu menimbangkan apa-apa pendapat bertulis yang mungkin telah dikemukakan oleh Peguam Negara mengenainya,” katanya.

53 comments:

  1. anwar bila susah minta pengampunan, ketika miliwat dulu tak nak ingat dosa,Korang ingat raja2 melayu lepaskan ke anwar itu, selepas apa anwar buat pada raja selangor dan tak hormati kuasa sultan, dulu bolehlah pak lah dan raja melayu lepaskan anwar sebab simpati. Selepas raja2 melayu dah tahu perangai anwar itu jangan harap anwar itu nak dilepaskan, Pertama anwar kena mintak ampun pada allah dulu, mintak maaf pada umat islam di malaysia kerana menyamarkan nama tuhan orang islam dengan orang kapir, mintak maaf pada raja2 melayu sebab tak tahu hormati perlembagaan selangor itu, selagi anwar sikap angkuh macam itu, anwar kena tahu apa yg di lakukan pengikut nya di penjara sungai boluh memasang lilin ibadat Kristian bertafakur. Bertaubat wai hai pengikut pr yg beragama islam itu perbuatan yg berdosa besar di sisi islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang kanyaq lagi...p dalami ilmu akhirat ...jangan ilmu dunia saja.

      Delete
    2. Kau tak takut dosa fitnah ke dik,masuk neraka dik.Kau tak tengik dengan mata kau sendiri dik,kesian kau dik,dosa fitnah lebih berat dari dosa lain dik.sebelum kau nak mati nanti kalau kau tak sempat minta maaf tak tahulah macamana jasad kau dalam kubur nanti,istiqfar dik

      Delete
    3. Anon 11:13

      Aku lebih simpati apabila kamu mengadu Anwar meliwat lubang jubur mak kamu tempoh hari. Bagaimana keadaan mak kamu sekarang? Masih sakitkah walaupun guna jelly? Kalau masih sakit suruh ayah kamu taruh sekali lagi supaya habis kesan lukanya.....

      Delete
    4. Aku pun bukan sokong Anwar. Tapi aku sendiri pun tak berani nak tuduh dia liwat. Melainkan mahkamah tu guna kaedah Islam. Jadi aku serah pada Allah S.W.T.
      Tapi hang dah lajak kedepan. Hang ambil pembuktian mahkamah sekular.
      Kalau hang gagal bawak saksi mengikut kaedah Islam hang dah kira menuduh orang buat zina. Hang sekarang dah sangkut mahkamah akhirat. Tu la seronok2 buat statement. La ni hang terpaksa berdepan hukuman hudud akhirat walau pun jari hang seronok menulis.
      Untuk selamat hang kena mohon maaf dan bertaubat. Kalau tidak tak lepaih.

      Delete
    5. jika di buat hudud adakah anwar akan telepas jika mengunakan saksi dan bukti dna ,berfikir suadara 15:34 di arab suadi dan iran pun guna ujian dna untuk menbukti seorang bersalah, apa gunanya jika allah menuruh pertama pada nabi muhamad s.a.w suadara mungkin penah dengar ayat al -alaq 1-5, baca wai hai muhamad yg mencipta kan kamu dari seketul darah ia merujuk pada dna, jika arab suadi mengunakan dna apa salah nya mahkamah sekular, anwar sendiri tak terlepas jika ia di bicarakan arab suadi dan iran yg terkenal sebagai mahkamah syariah

      Delete
  2. Mintak ampun dengan Allah la wahai penjubo. Otak letak mana

    ReplyDelete
    Replies
    1. 11:16 Anwar minta ampun dgn Allah kena panggil ko ke???.Kepala hotak ko letak kat jubo ke???? heee

      Delete
    2. Dia bersalah dengan saiful. Kena minta dengan saiful. Kalau saiful ampun baeu Allah ampunkan.
      Takkan nak minta ampun dengan orang yang tak.kena mengena.
      Silap tu!!!

      Delete
  3. Mcm mne pulak kalu semua banduan2 dimsia ni berhajat jugak nk mintak pengampunan agong? ... boleh terlayan ke? ...hee

    ReplyDelete
  4. Rilek dulu bang non. Wan jijah belum bersih lagi cipapnye. Busuk tu bertahun berkongsi kote dgn duburi lelaki

    ReplyDelete
    Replies
    1. 11:20 Ko ni anak sial ke...anak haram

      Delete
    2. Jangan marahkan dia,sebab dia tahu bagaimana busuknya cipa mak dia atau isteri dia atau kakak dia.dia sendiri tenguk dan cium cipap mak dia.

      Delete
  5. πŸ‘†πŸ‘†πŸ‘πŸ‘πŸ‘ kelas otak melayu islam.komen pun penuh dgn intipati..

    ReplyDelete
  6. Cuba korang tengok Ini perbuat apa yg di lakukan oleh wan azizah itu memasang lilin adalah ibadat Kristian bertafakur. Bertaubat wai pengikut pkr korang lakukan dosa besar,
    Solidariti Anwar Ibrahim 2015: http://youtu.be/nLvdjxWmujQ

    ReplyDelete
  7. Komen komen dari manusia haprak...Islam turun temurun macam tulah bunyinya...

    ReplyDelete
  8. Anwar kalau kat luar pun dah tak relevan dahhh...

    ReplyDelete
  9. Buang Masa!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. Pembaca2 dihormati sekalian,

    Dari baca cerita Anuar yang tak berapa best, baik korang layan cerita ni. Perghhhhhhhhhhhhhhh Cerah Mata Memandang. Ahaksss.
    Rugi siol yg pi Sg Buloh bawak lilin tu. Kalau korang pi KL waktu keajdian lagi best. Mata tersu jernih


    Polis menahan seorang wanita warga Indonesia, dipercayai kurang siuman, yang berjalan dalam keadaan bogel di ibu kota Jumaat lepas.

    Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur SAC Zainuddin Ahmad berkata wanita berusia lingkungan 20-an itu kemudian diserahkan kepada Hospital Kuala Lumpur untuk mendapatkan rawatan mental.

    Dalam kejadian kira-kira pukul 12 tengah hari Jumaat lepas, wanita itu berjalan dari Masjid Negara ke Kampung Attap sambil menanggalkan pakaiannya satu persatu.

    "Kami mendapat maklumat berkenaan daripada polis trafik yang bertugas ketika kejadian," katanya ketika dihubungi Bernama.

    Beliau berkata hasil siasatan ke atas wanita berkenaan, polis mendapatinya mengalami tekanan perasaan sehingga menyebabkan dia bertindak sedemikian.

    Baru-baru ini sebuah video berdurasi 12 saat menjadi viral di laman sosial WhatsApp yang memaparkan seorang wanita bogel berjalan di tengah-tengah jalan raya di ibu kota.

    - Bernama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ladies and Gentlemen

      Jadilah orang budiman, jangan jadi orang buang masa pasang lilin kah kah kah. Layan aksi free kat Kampung atap lagi best!!!!!. Live show tu

      Jeff, Ulu Bernam
      Ulu Bernam Depannya Tanjung Malim, Dibelakangnya Rawang.

      Delete
    2. Rugi ko ....tak pergi tengok wanita bogel tu...kalau ko , mak bapak ko, tok nenek ko anak anak ko dapat tengok wanita bogel tu lagi best...kan....

      Delete
    3. Ko layan anak bini tua ko tu jeff jgn biar dia merempat cari makan sendiri...ni ko asik berkepit dengan indon kabaret je...dahlah muka ko hodoh perangai hodoh...ingat...tahun ni lembu korban jangan ko jual pulak...sumpahan orang ulu yam belum habis lagi!

      Delete
  11. Tak patut la Jeff. Kalau kami tau berlari kami pi KL. Malam lilin tu semua orang complain banyak nyamuk adeas. Berbintat kami di buatnya. Nik Nadzmi as usual berlakun macho padahal Aku tau mesti balik rumah cari mopiko

    ReplyDelete
  12. PASMA datang tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PASMA busy, layan bihun sup

      Delete
    2. Harap Ah gong tak kena beli.

      Delete
  13. Angkara sape yek, nuar dh masuk dlm pun pas x henti2 gaduh, x abis dgn dap yg terkini sesama sendiri lak, rosak, rosak ...hee

    ReplyDelete
  14. KAH KAH KAH KAU INGAT AGONG AKAN AMPUNKAN ANWAR??BODOH TAHAP DEWA LA KAU NI WAHAI OMAK KAU!!!

    ReplyDelete
  15. Agong pun boleh fikir. Dah peguam Anwar mengaku kat mahkamah, Anwar meliwat Saiful suka sama suka.

    Takkan lah Agong nak sekongkol dgn pengikut kaum Sodom. Nabi tak mengaku umat tu.

    Rakyat pun tak heran dah dgn Anwar ni.......

    ReplyDelete
  16. NASIB PELAKON KES LIWAT 1 (1998).

    Hakim kanan Mahkamah Persekutuan, Datuk S Augustine Paul meninggal dunia pada 2010 di Hospital Selayang. Beliau yang berusia 65 tahun, difahamkan meninggal dunia kerana penyakit barah.

    Ummi Hafilda Ali: Salah seorang dalang utama dalam konspirasi Anwar, telah digugurkan menjadi anak kepada bapanya sebelum beliau meninggal. Azmin Ali yang sebapa dengan Ummi mengesahkan perkara tersebut.

    Azizan Abu Bakar: Rakan konspirasi Ummi, telah terlibat dalam kemalangan kereta, menyebabkan kematian isterinya. Dia kemudian ditangkap kerana khalwat dan mengaku berzina depan hakim syariah lalu dihukum enam bulan penjara.

    Rahim Nor: Bekas Ketua Polis Negara pertama dimasukkan ke penjara, hilang pencen, tiada siapa mahu dekat dengan dia kini.

    Aziz Samsuddin: Ketua dalang dalam konspirasi terhadap Anwar, juga terlibat dalam kemalangan jalan raya dan isterinya juga meninggal dunia (selepas beliau bersumpah bahawa beliau tidak terlibat dalam konspirasi). Apabila mereka mengambil jenazah isterinya daripada hospital, didapati sekeping cek bernilai RM3 juta padanya, iaitu pemberian rasuah bagi meluluskan kontrak kepada sebuah syarikat Cina.

    Peguam Negara (Mohtar Abdullah) pada masa itu, yang bertanggungjawab menyediakan perbicaraan Anwar. Dia berada dalam koma selama setahun, setelah jatuh dan terhentak kepalanya, semasa mengalami angin ahmar. Para doktor di Pusat Perubatan Subang terpaksa membelah buka tengkoraknya bagi mengurangkan bengkak pada otaknya tetapi mereka tidak dapat menutupnya semula kerana bengkaknya tidak surut. Tengkorak itu, akhirnya ditampal dengan hanya menggunakan pita mengelak otaknya daripada terkeluar. Apabila akhirnya dia mati, kepalanya mengecut dan mereka yang melihatnya pada masa kematiannya, mengatakan dia nampak seakan-akan kepala kera. Sesuai benar dengan orang yang tidak menggunakan otaknya semasa hidup dan mempermainkan sistem kehakiman!

    Dr Ristina Majid, seorang lagi dalang konspirasi? Dia didapati mabuk tunggang-langgang semasa anak buahnya yang diserahkan kepadanya untuk dijaga, mati lemas dalam kolam renang. Bapanya juga telah tidak mengakunya sebagai anak sehingga dia mati, bapanya tidak memaafkannya atas apa yang telah dia lakukan ke atas Anwar. Dr Ristina juga mati kerana angin ahmar semasa berada dalam satu persidangan di Jakarta dan menemui ajal tanpa mendapat keampunan bapanya. Dr Ristina sebenarnya, ingin benar mengahwini Aziz Samsudin, tetapi Aziz menolak. Dan Azizan Abu Bakar buat seketika pernah bekerja dengan Dr Ristina sebagai pemandunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. berapa kali nak ulang daaaaaaa...........

      Delete
    2. TAHNIAH...anon 13:20 ulang banyak Kali info anda itu....sudah ada macai yang gentar bila membacanya.

      Delete
    3. Celete dongeng mane da ko kutip niiii

      Delete
    4. aiya ... itu mukan celete dongeng maa
      ... itu ha, hari ini dalam sejarah maa...

      Delete
  17. Berapa pulak nak kena bayar tu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko pergi tanya bapak syaitan yang ko kenali tu..

      Delete
    2. Ko pergi tanya bapak syaitan yang dikenali tu k.

      Delete
    3. bapak syaitan tak pernah buat keje jijik jubo menjubo pantat memantat mcm anuar si peliwat tua kutuk tu.

      Delete
    4. 15:40 macai yg dpt byrn upah lebih sikit kut, semcm je semangat dia ni ...kahkahkah

      Delete
    5. Sepol yg sua jubor siap sapu ky jelly lagi apahal lk nuar nk minta ampun lak kt dia ...sepol bukan terune sunti dirogol dek nuar ... dia pun syok smpai putih mata gak ...dlm putih2 mata syok tu dia terbayang rm ...kahkahkah

      Delete
  18. Semuga nasib para pelakon konspirasi liwat II menerima nasib yang sama sprti pelakon liwat I.

    ReplyDelete
  19. Sama jugak nasib anwsr dan kapal sink.....anwar sondol bontot jantan....kapal sink sondol bontot lori....trus gollll...

    ReplyDelete
  20. Org yg menuduh seseorang muslim berzina/ meliwat tanpa mengemukakan 4 org saksi adalah Qazaf- yg wajib d hukum 80 sebatan dan d tolak kesaksiannya selama- lamanya. Begitu berat hukuman Qazaf, kerana Qazaf adalah pelakuan dosa besar. Firman Allah swt yg bermaksud adapun org yg melemparkan tuduhan zina kpd perempuan baik2, kemudian tidak bawa 4 org saksi maka sebatlah mereka 80x, dan janganlah kamu terima persaksian mereka itu selamanya,kerana mereka itu org2 fasiq( surah an- Nur:4). Ulama berpendapat bahawa kes liwat sama hukumannya dgn kes zina, iaitu 4 org saksi d perlukan. Adakah kita termasuk dlm golongan Qasaf...fikir dan renung2kanlah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersumpah di saksi bukti 'anwar boleh lepas ke bro ia, jika di bawa mahkamah arab suadi pun anwar tak kan terlepas,
      Bersumpah ada dalam al quran, kenapa anwar takut bersumpah ia bro,
      pergi cari ayat orang dituduh berzina kemudian dia bersumpah dia tak melakukan nya pasti ada ayat itu ia, kalau ilmu masih cetik tak kau cakap pasal agama buat malu je

      Delete
  21. Bermakna klu x ade saksi suma tak boleh dakwa lagi la.....kalau mangsa sendiri yang mengaku dan mengadu masih ada ruang untuk dijatuhkan hukuman dalam Islam. ... jgb ingat tanpa saksi tak bole jalan kes.....ngaji lagi la....jgn ambil sebaruh sorok separuh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju....belajar habis dulu...klw tak nampak bodoh sangat...
      tak habis2 4 saksi kepala bapak ko tu..

      Delete
    2. hudud, qisas, diyat dan ta`zir diperuntukkan dalam qanun jenayah syar`iyyah....
      jika tiada saksi..perlu ada siasatan hingga ke lubang cacing..

      Delete
  22. oh rozana

    bisjutmu & royi ku
    tidak dpt dipisahkan
    kesukaan jejaka bangla

    oh rozana

    mencari bisjut berpegang tangan
    royi tidak jumpa
    sama2 di sekitar kotaraya dan klcc

    oh rozana

    bersama bisjut & royi
    ku hadiahkan padamu
    tanda cinta abg bangla padamu

    oh rozana

    abang teringat kota dhaka
    menggengam busjut & royi
    untuk di bawa ke melaysia ini

    nk bisjut??? nk bisjut???

    ReplyDelete
  23. 8 taun siasat bicara belum cukup maa...
    mau lagi 80 taun...

    ReplyDelete
  24. Nak tambah lagi Hakim Arifin Jaka yg menjatuhkan hukuman 9th penjara keatas Nuar juga telah mati dimana kedua dua kakinya telah dipotong kerana sakit kencing manis. Beliau menderita hingga keakhir hayat. Ini bukan rekaan tapi adalah kenyataan. Utusan hanya menulis dikolem kecil mengatakam Hakim Arifin Jaka dah mati. DSAI juga mengakui dan menyesal kerana melakukan aumpah laknat di Meajid Batu Pahat pada tahun 1998 atas tuduhan liwat teehadap nya. Dalam sumpah tersebut memohon kepada Allah sekiranya dia malukan perkara ini minta Allah laknati dan datangi bala'ke atasnya tapi sekiranya beliau tidak melakukan nya mohon Allah laknati dandatangkan lah bala'kepada pemfitnah. akhirnya laknat Allah dan bala'Allah telah menimpa kepada yg bersekongkol dengan pemfitnah
    Kedua dua Hakim yg mengendalikan kes DSAI liwat1 mati terseksa seorang kena cencer dan sorang lagi potong dua belah kaki. Dua lagi isteri mati dalam kemalangan ngeri. Dua lagi mati sakit jantong Dr Kastrina dan penulis 50 dalil manakala peguam negara mati dalam kehinaan koma dan otaknya membengkak sehingga jenazahnya dimandikan kepala nya mengecik hingga muka jadi seakan akan muka monyet. Kita tunggu pula laknat dan bala Allah yg akan di perolehi oleh pemfitnah lewat 2. Insya'Allah DSAI nak buat apa lagi dalam penjara melainkan baca quran solat tahjud dan solat hajat selain dari solat waktu. Kalau lah berol kes lewat 2 ini DSAI di anayai insya'allah akan menerima doa orang yg teranaya seraca derek.dan yg meganayai akan terima hukuman cash diatas dunia itu janji Allah kepada mereka yg teranaya. Bukan aku kata al quran dan hadis kata. Jangan kita pandang mudah apa yg terjadi keatas pemfitnah kes lewat 1 itu adalah satu pengajaran yg perlu kita pelajari dan kita nilai. Allah tidak pernah mungkir dengan janji janji nya kepada hamba. Untuk itu kita tunggu dan lihat. DSAI akan berada di penjara 1.212hari kalau sehari beliau beroa sekali memohon Allah laknat dan datangi bala'kepada pemfitnahnya. bermakna DSAI memanjatkan doa kepada Allah sebanyal 1.212 kali tak kan sekali pun Allah tak terima doa DSAI. Hanya dengan sekali sehaja doa DSAI Allah terima sudah cukup untuk memdatangkan laknat dan bala'kepada pemfitnah beliau.

    ReplyDelete
  25. Kapal mati sondol bontot lori.....kes belum abis bala dah sampai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tu jgn jgn bongkak, takut dlm x sedar ko lak kene sondol dek lori ....mati terus ke cacat seumur idup x tau lh pulak....

      Delete