KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 16 February 2015

SOLIDARITI BERSAMA ANWAR DI KLANG YANG AMAT HAMBAR.


Dimana kata-kata serupa bikin satu Anwar masuk penjara beratus ribu Anwar akan bangkit ... Dimana?????

Sedih, pilu, hiba dan rasa malu .. begitulah ungkapan yang sesuai diluahkan kepada sambutan dan suasana sambutan pada program Solidariti Bersama Anwar gabungan gerak kerja antara AMK Kota Raja dan Klang malam tadi.

Hadir sebagai pembakar semangat juang tinggi ialah ADUN Sri Andalas merangkap Naib Presiden PKR, Dr Xavier Jayakumar dan Ahli Parlimen DAP Klang Charles Santiago... Dua tokoh cukup besar dan terkenal di Klang.

Jelas AMK Klang dan Kota Raja gagal dalam menggerakan rakyat untuk turun kejalanraya memberikan sokongan moral solidari untuk Anwar Ibrahim yang kini merengkuk 5 tahun dalam penjara.

Himpunan ini adalah himpunan anak muda yang mau menuntuk keadilan untuk Anwar Ibrahim yang disumabt kedalam penjara.

Sembang cukup kencang .. tuduh yang berbeza pandangan dan pendapat sebagai sampah .. akhirnya ternyata siapa yang sampah sebenarnya.

Benar sepertimana Omak Kau pernah nyatakan dulu bahawa AMK Klang kini wujud hanya segi nama .. umpama tunggul kayu reput dimamah anai-anai ... berkokok cukup nyaring kuatnya tapi dalam gerak kerja langsung tiada nampak mampu memberikan kegerunan kepada pihak lawan.

Jenis seronok sendiri khayal macam penghidu gam.

Kalau nak kumpulkan anak-anak muda pun tidak mampu nak laksanakan maka AMK Klang jangan berlagak hebat melaungkan slogan perjuangan.

38 comments:

  1. Amk (angkatan macha Keadilan). Ramai Macha Dan aney dah tinggalkan Anuar. Kau bakar lilin, bakar lemang ka, semua macha dan aney sudah benci Anuar. Anuar busuk hati punya worang. Sabotage kita punya TSKI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ish ish jahat rupanya Anwar ni. Diharap ahli PKR boleh memboikot semua sesi berkenaan Anwar

      Delete
    2. Macha dan aney tak akan lupa tragedi kg buah pala dimana kaum suku sakat mereka dihalau mcm anjing hasil penipuan mr anwar...

      Delete
    3. Hahaha.....
      Hambar?????? Omak kau ada gi ke???. Atau hanya dapat gambar utk rujukkan sj...! Org byk complaint tak buat kerja malah berkomen mcm diri punyalah pandai dan lebih bijak tetapi kenyataannya hanyalah bising dlm blog je....pandai.
      Tanpa penyongkong gologan complain tak akan melemahkan pr sebaliknya kebangkitan penyongkong baru dan taat setia dgn pr akan memperkuatkan lg kedudukkan pr pada pru 14 nanti.

      Delete
  2. zahirnya begitulah! tapi percayalah! anwar masih ada penyokong senyap! penyokong senyap ini bukan orang politik! bukan ahli pkr! bukan ahli mana-mana parti politik! dan mereka juga bukan macam jeff ulu yam atau bob bukit mertajam! mereka tidak terlibat dengan perebutan kuasa! sebab itu mereka tidak rasa terpinggir atau merajuk hati terhadap anwar! juga mereka bukan macam khalid ibrahim atau yang seumpama dengannya! tapi mereka merupakan pengundi berdaftar! sebahagian daripada mereka inilah yang menyebabkan pr memperolehi 57% undi popular semasa pru yang lalu! dan mereka inilah juga yang menyebabkan azizah menang prk kajang walaupun anwar teruk dikutuk kerana langkah kajang! sebab mereka ini akan memangkah asal bukan dacing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu ni jumud. Orang zalim dijulang. Amendeeeeeeeeeeeee brader

      Delete
    2. anwar dizalimi

      Delete
    3. janganlah terlalu perasan... sebenarnya pengundi senyap yang kau maksudkan tu ialah penyokong pas.... yang kini korang buangkan kedalam tong sampah
      Korang perdajalkan presiden pas.... cakap besar seolah2 PKR tu hebat sangat!, tunggulah sebarang PRK atau PRU 14 ni... baru ka tahu langit tinggi ke rendah!!!

      Delete
    4. Jangan perasanlah PKR ada penyokong senyap. Dulu orang sokong PKR dan daPIGS sebab ada PAS bersama. Bila korang buang PAS kau tengok le berapa kerat je penyokong senyap kau ada. Tolong jangan perasan.

      Delete
    5. apa pula tak adanya? aku, isteri aku, anak-anak aku, adik beradik aku, saudara mara aku, kawan-kawan yang sama kepala denganku adalah di antara penyokong senyap tu....

      Delete
    6. kalau dah berdapigs dapigs tu konfom tak pernah menyokong pkr...

      Delete
    7. Oi.. kau tu bukannya penyokong senyap bodoh, kalau x berdaftar ahli pkr itu namanya lalang penakut, takut org tau kau penyokong mana² parti, org macam kau lagi bahaya daripada india, org macam kau semua bantuan sumbagan pkr, dap, umno kau sapu.

      Delete
    8. anon 13:41 ni betul2 bodoh la. penyokong senyap tu berdaftar sbg pemilih dgn spr la. kalau pru nanti mereka akan pangkah asal bukan dacing!

      Delete
  3. Hippies pun tak lalu nak sokong anwar

    ReplyDelete
  4. APA laaaaa buat perjumpaan justice for orang miskin la. Ni buat justice for Anuar. Kata IQ rendah marah plak

    ReplyDelete
  5. saya sokong anon 10.00....100%.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu ni bomoh ka pawang

      Delete
    2. Anon 10:15 IQ rendah

      Delete
    3. KO TU LAGI BINGAI TAK DAK IQ! KAH! KAH! KAH!

      Delete
  6. Raja bomoh ini berani mempromosikan amalan-amalan khurafat ini mungkin kerana ada VVIP dibelakangnya, yang percaya dengan perkara-perkara yang dilakukan," katanya ketika dihubungi Astro AWANI.

    Katanya, Ibrahim sehingga hari ini tidak dapat membuktikan secara spiritual dakwaan bahawa terdapat pihak yang cuba menggunakan ilmu hitam terhadap Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
  7. Jangan risau... be end akan lemah dengan sendirinya disebabkan perebutan harta dan pangkat.

    Dengan semangat TGNA dan DSA, Be end akan ditumbangkan oleh pengundi Melayu, India dan Cina yang sudah bersedia dalam PRU nanti.

    ReplyDelete
  8. Pemenjaraan anwar bukan lagi kejutan sebab rakyat dah tahu dsn faham dendam umno kepada anwar ingatlah kesedihan dan kebencian rakyat akan terluah dipeti undi,dan umno jangan terlalu seronok dibuai mimpi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nuar yang demdam dgn umno, bkn umno yg demdam dgn nuar, sebab tu Kak zizah tubuhkan pkr.masa tu Kau budak² lag,i apa kau tau..

      Delete
  9. Tidak cukupkah dengan segala beban pembuktian yg dibawa oleh sipengadu lalu para hakim dengan ilmu dan haknya sebagai hakim menjatuhkan sitertuduh hukuman yg difikirkan setimpal atas perbuatan sitertuduh kepada sipengadu .. sebagai umat Nabi Muhammad saw ikutlah kamu kepada haramnya untuk diangkat seseorang yg melakukan perbuatan liwat untuk menjadi pemimpin .. anwar tidak terhumban kepenjara kerana "konspirasi" politik .. dia jatuh atas tewasnya dia pada tuntutan hawa nafsunya sendiri ... kamu benar tergolong dlm kalangan mereka yg taasub dan melampaui batas ..carilah dari kalangan kepimpinan PKR untuk kamu ikut dan taat padanya ... anwar bukan lagi pemimpin kamu

    ReplyDelete
  10. anwar Lantik anak dua kau.di pematang pauh ,rakyat dah boson dengan anwar dan pkr ini ,sikap Anwar serupa macam korean utara itu nepostism, anwar lebih baik kau istiharkan diri kau sebagai sultan pining itu berebut jawatan korean utara itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yg ko mengarut nih

      Delete
    2. entah apa2lah ..... hentam ajalah belalang.....

      Delete
  11. Lawak ler unknown. Pertuduhan ikut UNDANG2 SISTEM BRITISH. Pastu ingatkan supaya ikut Nabi iaitu cara ISLAM.

    Nasib ko x suruh Islam ubah ikut undang2 british.

    Patutlah be end perintah, Melayu dan Islam semakin mundur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikut cara Islam dah lama si peliwat tua kutuk tu kena rejam.

      Delete
    2. mana ko tau ha? ko mana reti hukum islam

      Delete
  12. secara umum undang2 islam hudud , qisas , takzir .. dan segala jenayah yg tidak termaktub dlm hudud ia termasuk dlm qisas dan takzir .. adapun umat islam wajib menggunapakai ketiga2nya tetapi non muslim hanya menggunakan qisas dan takzir .. maka sinon muslim pun menggelarkan qisas dan takzir menurut pemahaman mereka..malangnya umat islam di seluruh dunia"menurut" pada fahaman si non muslim itu (undang2 non muslim dan undang2 islam berbeza) ..cth kecil jenayah vandalisme hukumnya berupa denda atau penjara atau khidmat masyarakat sebagai pengajaran dan balasan pada sipelaku juga sebagai sempadan kepada mereka yg berniat untuk melakukan jenayah itu .. inilah undang2 islam ... langgar lampu isyarat .. bertumbuk ... menghasut ... menipu.. mengadu domba .. memfitnah..membawa khabar angin dll (selagi tidak termasuk dlm jenayah hudud).. telah digubal hukumannya oleh golongan yg berilmu .. walaupun sikafir yg menggubalnya .. selagi niat yg terpasung didlm pengubalan hukumannya adalah untuk kebaikan ia termasuk dlm syariat islam .. dan perlu sentiasa dikemaskini mengikut peredaran zaman dan ilmu ..sepatutnya umat islam berasa malu kerana undang2 qisas dan takzir sentiasa disesuaikan hukumnya supaya mengikut putaran masa dan ilmu oleh para penguasa ilmu dari kalangan non muslim

    ReplyDelete
  13. kepada mana2 yg sangat "cintakan" hukum islam ... lalu dengan sombongnya berkata malaysia bertuhankan hukum lord reid .. selain dari jenayah hudud .. beranikah kamu berkata undang2 yg digubal lord reid itu undang2 kafir yg tidak termasuk dlm syariat islam ? mari buat ujian .. jika aku langgar lampu merah .. hukum yg digubal lord reid adalah saman atau penjara ..jika hukum ini bukan dlm syariat islam .. apa hukumnya menurut islam ? kalau aku melempang seseorang tanpa sebab ..lord reid menggubal hukumnya gantirugi ..saman atau dilempang balik ..jika ini bukan menurut pada syariat islam ..apa hukum yg sebenar dlm islam? para pentaasub anwar berkata dia diadili bukan dengan hukum islam (hudud) walaupun liwat termasuk dlm jenayah hudud ..siapakah dari kalangan kamu yg mampu membawakan 4 org saksi yg memenuhi syarat sah hudud dlm jenayah yg terkandung didlmnya pada generasi ini yg mana umat islam tidak mahu menguasai ilmu? rambo pahang juga disabit kesalahan meliwat,merogol,membunuh tanpa kehadiran 4 orang saksi yg memenuhi syarat sah hudud .. arwah nor suzaili yg diliwat dan dibunuh juga pelakunya disabit tanpa memenuhi syarat sah 4 org saksi ..peliwat dan pembunuh canny ong juga disabit tanpa memenuhi 4 org saksi yg memenuhi syarat sah hudud ..adapun hudud tidak dapat dijalankan atas sipelaku2 ini tetapi pembuktian (qarinah) cara lain masih dibenarkan dlm islam..tentang hukumnya biarlah sipemerintah bertanggungjawap dihadapan Allah swt kelak ..kenapa kamu tidak berdemo untuk rambo pahang ? dia pun senasib anwar disabit bersandarkan DNA ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalak ko melalut sampai ke rambo pahang semua ni?

      Delete
    2. malang sungguh nasib anwar .. mendapat si pentaasub yg lemah akal fikirnya ..

      Delete
    3. malang sungguh nasib anwar .. mendapat si pentaasub yg lemah akal fikirnya ..

      Delete
  14. Semasa berucap, Nuar PKR kata perlaksanaan hukum hudud tiada dalam manifesto Pakatan Rakyat...dan the late Karpal Singh kata 'langkah mayat saya dulu kalau nak laksana hukum hudud'

    Tapi bila terkena batang hidung sendiri,barulah kata undang2 sivil tak adil,perlu 4 saksilah,patut laksana hukum hududlah....


    inlahi lidah bercabang....bila tak kena kata hukum hudud tak sesuai...tapi bila kena diri sendiri pulak kata patut hukum hudud...apa punya org cam niii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org macam ni ckp undang² civil x betul, undang² Islam x sesuai, pancung je dia ikut undang² JEPUN itu je yg sesuai untuk dia.

      Delete