Tuesday 17 February 2015

EDISI BIAR GAMBAR-GAMBAR BERBICARA ... HIMPUNAN SOLIDARITI YANG AMAT MENDUKACITA .... LEBIH RAMAI WARTAWAN DAN JURUGAMBAR DARI PESERTA.


Sedih, duka, pilu, kedu ... itulah beberapa perkataan yang boleh diterjemahkan kepada beberapa gambar yang dimuat naik diatas suasana Solidariti Bebaskan Anwar di Kompleks Mahkamah Jalan Duta, Kuala Lumpur ketika menyambut kemunculan DSAI yang memberikan keterangan dalam sambungan perbicaraan saman RM100 terhadap Menteri Luar Anifah Aman.

Suatu suasana dan pemandangan yang cukup tidak disangka sebegini rupanya sambutan diberikan kepada pejuang rakyat yang kini merengkuk lima tahun di penjara.

Mana perginya anak-anak muda yang melaungkan kata-kata keramat kononnya SATU ANWAR DIPENJARA RATUSAN RIBU ANWAR AKAN BANGKIT   .. mana????

Sudah penat, letih dan tidak bermaya?????

Dalam keadaan pemenjaraan Anwar Ibrahim masih lagi baru dan panas sedangkan sambutan dan samangat anak-anak muda terutamanya dari AMK sudah kelihataan seolah-olah obor perjuangannya sudah mulai malap dan padam .. lemah longlai, lesu dan lemau.

Baru 8 hari Anwar Ibrahim dipenjarakan sudah hilang arah dan pendoman .. apakah akan terjadi 2 atau tiga tahun dari sekarang?? Masih terperosok dan terperangkap dalam sindrom syok sendiri dan nafi????

Rakyat mula bertanya,adakah laungan Membujur Lalu Melintang Patah dan Lawan Tetap Lawan hanya bernyawa ketika DSAI berada diluar penjara sahaja?????

Sebab itu sembang jangan terlalu kencang ... Cakap jangan berdegar-degar bagai nak runtuh langit dan terbalik dunia.

Kalau apa yang digambarkan diatas adalah benar dan nyata maka jelas betapa pimpinan AMK dari semua peringkat termasuk di Cabang-cabang terutamanya di Lembah Klang gagal dalam mengerakkan massa dan menyedarkan anak-anak muda dan rakyat atas pagar untuk memberikan sokongan kepada PR pada PRU 14 nanti... Menyerah bulat-bulat kepada karisma dan sosok DSAI sahaja.

SAYANGKAN ANAK TANGAN-TANGANKAN .. SAYANG ISTERI DITINGGAL-TINGGALKAN .. SAYANG PARTI DITEGUR-TEGURKAN DENGAN KISAH KEBENARAN.

52 comments:

  1. Disarankan dgn tinggal tak brape kerat penyokong ni, anwar & family bukak bisnes MLM je..ada gak faedahnya drpd demo buang masa & tenaga. Tinggalkan politik klu politik menyebabkan family jd porak peranda. Lantik rafizi/nurul izzah/wan azizah jd speaker lariskan produk. Sekian. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg xde modal tadah jubur je...untung tu...kt chow kit laris je bisnes jubur. gst pun x kena..xyah nek mahkamah...kwh..keh..keh..

      Delete
    2. aku diantara reformis 1998..mana demostrasi aku x pernah p...join KEADILAN yg terawal...tpi kecewa dgn parti..pemilihan byk penipuan, tski dihina sedemikian rupa..mengadu pd anwar aku digantung keahlian..terima kasih anwar

      Delete
    3. kurangnya sambutan anak muda yg datang bukan tanda pakatan sukar menawan putrajaya pada pilihanraya akan datang!..tetapi kayu pengukurnya terletak dimeja undian nanti.

      Delete
    4. dgn bongkak dn sombong...dah kalah merusuh...mcm budak tadika....malu aihhh....keh..keh..keh..

      Delete
    5. Kau Kene gantung bukan sebab megadu tapi kau bodek main belakang

      Delete
    6. Kalu nak tutoh maka jangan tutoh puki si semah tapi tutoh jubo si semah lemak bro.

      Delete
  2. Di harap jangan lagi pkr kena penyakit jubur netopisms anwar, rakyat sudah bosan dengan penyakit jubur netopisms anwar itu. Cukup rakyat selangor kena bala denggi disebabkan anwar itu

    ReplyDelete
  3. Kikiki.....mingu ini tulun padang joget melambak lagi bagut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak semah suka main dgn terong panjang sorang sorang bila najib tarak rumah. Siapa cocok jubo lagi.

      Delete
  4. SAYANGKAN ANAK Di nepotismkan
    SAYANG ISTERI beri jawatan
    SAYANG Pangkat TSKI dinyahkan

    Kerana tak brapa kisah DENGAN KISAH KEBENARAN.

    Best tak Abang Non!!!! Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pol Pot Khmer Rouge pun takut bila baca kah kah kah

      Delete
  5. laungan yg btol omakkau

    menjubur lalu melintang patah...cer omak kau try melintang...dpt x kemut?? ha misti omak kau dpt jawaban...

    ReplyDelete
  6. Yg hanya mampu dibawa hanyalah nenek cina tua berposing. Tahniah engikut aljubo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nyonyah tua ni ambil BR1M dia yg depan sekali

      Delete
    2. Batang butoh najib pendek kecick pulak jadi si badak air gemok lubang puki dalam jadi tak puaslah sebab tu badah air suka mat bangla batang panjang besar. Hoho

      Delete
  7. Dicadangkan omak kau buang logo pakatan didalam blognya

    ReplyDelete
    Replies
    1. INI blok dia suke hati dialah bodoh, aku cadangkan kau buka block kau sendiri kau letak gbr jubur babun yg tengah datang bulan kah..kah jgn marah ye bang.

      Delete
  8. Suhnalllah.Begitu ramai yang menulis pada ruang Omak kau adalah orang yang terus membenci Anwar dan yang sediahnya terus laju memfitnah.tidak terfikir ke apa untunnya terus menghina dan memfitnah?.Omak kau juga ada saham akhirat,ingatlah kau ada ibubapa,anak anak,seronok menulis terus menghina yang kita tidak pasti benar atau tidaknya,sebab kita tidak tengok dengan mata kita sendiri.dan allah maha mengetahui bahawa orang yang memfitnah akan mendapat balasa secepat mungkin.tunggulah ,.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami menbenci al juburi Anwar kerena ia merosakan negara, mungkin ustaz juga menbenci beliau antara kerosakan anwar lakukan ,
      1)Membela israel
      2)Membela golongan murtad
      3)Merosakan harta benda awam ketika merusuh dulu
      4)Tamak akan jawatan
      5)Menbela golangan gay, lesbia ,pondon.
      6)sikap pandai berlakon di dalam malaysia dan luar negara
      7)Janji tak di tunaikan
      8)Menyala lilin bertakakur untuk ingat beliau bukan kah ini amalam orang gereja
      9)bagi jawatan pada mereka yang tak berkelayakan Contoh bini sendiri

      sikap ini tak patut ada pada sebuah pemimpin islam

      Delete
    2. Bodohnya anon tu. Nk tengok kote tu masuk depan Mata mmg xdpt la sbb ko apa kelas nk dpt masuk kondo nuwar dn sepul tu.
      Ini bukan fitnah. Ini kes pengadu mmbuat laporan polis utk diadili.
      Lain kali baca fakta kes.

      Tunggulah balasan ko plak yg mendewa dewakan peliwat.

      Delete
    3. Kami juga benci dgn orang yg tutoh puki altantoya dan lepas tutoh puki dia tutoh jubo pulak. Lepas tu dia arah siril dan azilah suruh bunuh dan lepas tu dia tak puas hati suruh letupkan pulak. KAMI SANGAT2 BENCI DGN SETAN ITU. Allah akan tunjukkan kpd rakyat malaysia satu masa nanti.

      Delete
  9. omak kau ialah macai umngok yg menyamar... berselindung di sebalik logo... kalau buang logo tu , nanti nampak habis la ngan bulu2 sekali .. ngok sungguh la ko ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko bru tau ye...si pompuan ni dah jijik dgn parti menjubur ni. dia dah join parti yg gagah kt malaysia...peduli ape dia ngn jijah tu...kn..kn

      Delete
    2. alahai ... parti yg kuat konon... hee ... kelakor nyerr... dah nak ko dah pon...perasan ....!!!

      Delete
    3. Yg kelakar si sexpol dalam jubo dia terdapat 8 dna salah satunya dna anuar yg didapati drp jamban dan berus gigi anuar dimasukkan sekali ke dalam jubo sexpol. Tapi yg heran doktor kata jubo sexpol tak ada kesan kena cocok dgn batang butoh. Heran heran.

      Delete
  10. Jgn tersilap. DNA lelaki y dlm jubor sepul itu ialah sperma airmani. Bukan DNA peluh berus gg atau rambut ye.
    Ramai yg terkeliru ingat ada org calit DNA dr peluh letak DLM jubo Seoul.
    Sepul adalah pejuang yg membanteras jenayah liwat ygbdiharamkan DLM islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejuang terbaik sanggup x basuh punggong 3 hari mempertahankan air mani. Dlm islam d haramkan solat klu x suci dubur.

      Delete
    2. Lepastu si sexpol siap bawa k jelly untuk pelincir....kelakar nyeeee. Pi jumpa najib 24 hb dan pi repot polis 26hb...kelakarnyeeeee. nampak sangat bohong. Satu lagi boleh carpet bilik sebelah terbang ke bilik tempat bejubo..kelakarnyeeee.

      Delete
  11. Rafizi chef telor goreng

    ReplyDelete
  12. Zack Permatang Pauh17 February 2015 at 17:03

    Rasulullah SAW menjelaskan, tatkala ditanya oleh seorang sahabat, "Wahai Rasulullah, apakah itu ghibah?" Lalu jawab Baginda, "Menyebut sesuatu yang tidak disukai oleh saudaramu di belakangnya!". Kemudian Baginda ditanya lagi, "Bagaimana sekiranya apa yang disebutkan itu benar?" Jawab Baginda, "Kalau sekiranya apa yang disebutkan itu benar, maka itulah ghibah, tetapi sekiranya perkara itu tidak benar, maka engkau telah melakukan buhtan (pembohongan besar)." ~ Hadith Riwayat Muslim, Abu Daud dan At-Tarmizi.

    Ghibah maksudnya menyebut keburukan orang lain walaupun benar. Buhtan maksudnya memfitnah dan mengada-adakan keburukan orang. Orang yang mendengar ucapan ghibah juga turut memikul dosa ghibah kecuali dia mengingkari dengan lidah atau menerima dengan hatinya (yakni tidak menyampaikan cerita itu). Bila ada kesempatan, maka lebih utama baginya mengalihkan ghibah tersebut dengan pembicaraan yang lebih manfaat.

    Ghibah bukan hanya pada ucapan lidah, tetapi setiap gerakan, isyarat, ungkapan, celaan, tulisan atau gelaran yang berbaur hinaan. Mendengar ghibah dengan sikap kagum dan menyetujui apa yang dikatakannya, hukumnya sama dengan ghibah

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa ... dengar tu semua macai2...maka jalan selamatnya ialah jangan layari blog ini... atau omak kau tutup terus blog ni ... pasal banyak sangat buhtan dalam blog ni... ko guano gu....

      Delete
    2. Dalam kes Anwar ghibah ke? Kita cakap depan2.

      Delete
  13. Jgnlah kamu mengangkat org yg fasik, peliwat penjubo mnjadi ketua. Kelak kamu akan binasa mcm anjing2 pkr skrg ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam penjubo tuya tu misalnya, hai anjing2 umngok skrg ni....
      wa kakaa ...wa kaka...

      Delete
    2. tuya tu sape ? Nenek ko.? Sapa menjubor dia ? Ko nampak ? Bodoh nenek ko tu berjubor dpn ko.

      Delete
    3. laa ...tanya pulak bahlol ni...
      eh, sepol tu sape ? atok ko? sapa menjubor dia? ko nampak ? bodoh atok ko tu berjubor dpn ko.
      wa kaka wa kakaaaa...

      Delete
    4. Tapi saipul kata ANWAR IBRAHIM KETUA UMUM PKR yg meliwat dia. Dia mengaku ANWAR IBRAHIM meliwat dia. Aku cuma tanya ko tunya tu sape ? Kalau ko pun tak kenal takpe ar. Jgn marah. Marah tu dtgnya dari syaitan. Marah? Padan pun.

      Delete
    5. laa ... ko percaya ngan cakap saipol tu ... bior betol , bendul...!!!
      saipol yg tak berak tiga hari tu... he he he kelakor nyerr.... kalau nak caya pon, kena tengok orang la beb... ntah pasik ke , giler ke... ni pakai main sokong jer...patut pon ramai orang macam ko ni tertipu, otak udang ruper ruper nyer...
      yesss... wa kaka wa kakaaa....
      jangan marah. marah tu dtgnya dari syaitan. marah? kalo gitu dah lah, malas lah nak layan ko ...entah 2 ko ni tiga suku kut....

      Delete
    6. macai tegar penjubuq sudah kepanasan dan menggelebah kerana penjubuq tua kutuk yg kuat mengelentong dan menipu kena penjara..huhuhu

      Delete
    7. MAHKAMAH DAH KATA SAIPUL 'CREDIBLE WITNESS'. MAKNANYA SAIPUL CKP BENAR. BENAR ANWAR IBRAHIM LIWAT SAIPUL. SAIPUL MENGAKU.
      DOKTOR AMBIL SAMPLE DNA AIR MANI LELAKI 'Y'SEDALAM 4CM DLM JUBUR SAIPUL. DANA AIR MANI. PEG KIMIA SAHKAN. DNA AIR MANI. SAYA ULANG AIR MANI.
      PEG KIMIA MENGESAHKAN DNA YG DIAMBIL DARI DUBUR MANGSA ADALAH DNA AIR MANI YG MENJUMPAI 16 SEPADAN DGN DNA LELAKI 'Y' DARI BOTOL AIR MINERAL BERUS GIGI DAN GOOD MORNING TOWEL YG DIGUNA OLEH ANWAR IBRAHIM SEMASA DLM LOKAP.
      ANWAR TAKUT NAK BAGI SAMPLE DNA KENAPA CAI. ? BILA TAU SAIPUL BUAT REPORT ANWAR LARI KEDUTAAN TURKI ALASAN ADA ORANG NK BUNOH DIA ? KENAPA CAI. ?
      ANWAR BAGI NOTIS OF ALABY KPD MAHKAMAH BAHWA MASA KEJADIAN DIA TIDAK BERADA DI TEMPAT KEJADIAN. DIA ADA DI TEMPAT LAN DIA ADA 16 ORANG SAKSI TERMASUK ISTERI DIA WAN AZIZAH. SEMASA PERBICARAAN TAK SEORANG YG DIPANGGIL SEBAGAI SAKSI PEMBELAAN.KENAPA CAI ? DIA TAKUT. MACAI2 BOLEH DIA GORENG PERCAYA CKP DIA. MAHKAMAH TAK BOLEH BOHONG CAI. KOYAK DGN DIA DGN SAKSI SEKALI .
      BILA MAHKAMAH ARAHKAN DIA MENJAWAB PERTUDUHAN LIWAT ITU KENAPA DIA TAKUT MASUK KANDANG SAKSI BAGI KETERANGAN BERSUMPAH. KENAPA DIA MEMILIH MEMBACA KHUTBAH DLM KANDANG ORANG YG DI TUDUH DGN TIDAK BOLEH DI SOAL SEMULA OLEH PEHAK PENDAKWAAN. ?
      SIMLPE THING AND STRAIGH FOWARD KES LAH CAI. ANWAR IBRAHIM LIWAT SAIPUL. ! ! !

      Delete
    8. KALAU BETUL DIA DIFITNAH KENAPA DIA MENYALAK DI MERATA JLN MERATA PADANG DARI KEDAH SAMPAI KE SABAH.KENAPA MENGADU PADA RAKRAT DAN PANGGIL RAKYAT JADI HAKIM. APA HAL ?
      KENAPA TAK MENGADU KPD TUHAN. TUHAN MENDUGA HAMBANYA KERANA DIA RINDU AKAN DOA HAMBANYA. DIA RINDU MENDENGAR PERMOHONAN HAMBANYA.
      SERAH KPD TUHAN MENGADILINYA. PERGI KE TANAH SUCI BERDOA DI DEPAN KAABAH. SEMBAHYANG DI HIJIR ISMAIL. TUHAN TELAH MENJANJIKAN TEMPAT2 YG AFDHAL BERDOA. SEMBAHYANG DI RAUDHAH MEMOHON PERLINDUNGAN ALLAH SWT. TAK PERCAYA JANJI ALLAH. ?
      TUHAN TIDAK MENIPU. YG MENIPU HAMBANYA.

      Delete
    9. DGN KETERANGAN YG NYATA DI HADAPAN MAHKAMAH JGN SALAH KAN ORANG LAIN APABILA MAHKAMAH MENDAPATI ANWAR IBRAHIM BERSALAH MELIWAT SAIPUL SEPERTI DLM PERTUDUHAN.

      Delete
    10. Kesimpulan kesemua yg diatas ialah bahawa sepol memang tonggeng jubo beberapa kali kpd bangla bukan kpd anuar. Jadi semua cerita diatas adalah tidak benar. Sexpol telah membohong hakim dan semua rakyat malaysia yerutama umno celaka haramjadah babi bangkai.

      Delete
  14. Buang aje la gambar OK pakai uniform PKR nampak sangat dah xselari....pakai aje baju puteh berseh lagi afdal sebagai penghias gambar blog OK....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah omakkau....syabas atas kerja2 ko selama nih. Omakkau harapan rakyat.

      Delete
  15. aku dh kata...pompuan ni dh jijik dgn pkr...dia x mau subahat dgn pendubur...keh..keh..keh

    ReplyDelete
  16. Omak kau sebenarnye kau dh silap semua rakyat Msia yg menentang kezaliman bn sedang mangikuti kes ini do hujung jari mereka . Zaman sudah berubah hampir semua org sudah ada internet dan kepada semua penghasut teruskan menghasut. Kah kah kah x lama lg Msia milik anak muda.

    ReplyDelete
  17. Senyap ubi berisi . eloklh senang kerja polis . jgn diapi apikan meletop nanti . APA yg mu mimpikn dah dpt tapi jgn sombong bongkak . silent protest lagi bahaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silent protest dgn perotes hiruk pikuk tepi jln dh berpuloh tahun. Bunyi je kuat. Abok pun tarak. Tambah sesat adalah.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...