KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 28 February 2015

BERITA GEMBIRA UNTUK PARA PENYOKONG DAN PENDOKONG UMNO/BN ... PETROL RON97, RON95 DAN DIESEL NAIK 25 SEN SELITER MULAI TENGAH MALAM 1 HB MAC 2015.


Bersyukur dan terima kasih banyak-banyak.

Mulai 12.01 tengah malam ini, harga runcit baru RON95, RON97 dan diesel sepanjang Mac masing-masing RM1.95, RM2.25 dan RM 1.95 seliter.

Selepas harganya menurun sejak beberapa bulan lalu, harga bagi RON95, RON97 dan diesel masing-masing naik 25 sen, berkuatkuasa tengah malam ini.

Mulai 1 Mac, harga baru RON95 ialah RM1.95 seliter, RON97 (RM2.25 seliter) dan diesel (RM1.95 seliter).

“Harga baru ini akan berkuatkuasa  bagi bulan Mac 2015,” kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek dalam satu kenyataan hari ini.

Kerajaan, katanya, akan mengikuti perkembangan harga kos produk dan kadar pertukaran matawang setiap masa untuk menetapkan harga runcit petrol dan diesel bagi bulan-bulan berikutnya.

Bulan lepas, harga RON95 turun ke paras terendah sejak ia diperkenalkan pada tahun 2009, didorong oleh kejatuhan mendadak harga minyak dunia, yang kini agak bertambah baik.

Harga bahan api tertakluk kepada sistem apungan terurus sejak Disember tahun lalu selepas kerajaan menghapuskan sistem subsidi.

Pada masa itu, RON95, RON97 dan diesel masing-masing dijual pada harga RM2.26, RM2.46 dan RM2.23 selitar.

Pada 1 Januari, bagaimanapun, RON95, RON97 dan diesel masing-masing dijual pada harga RM1.91, RM2.11 dan RM1.93 seliter dan bulan lepas harganya terus menurun.

74 comments:

  1. Terima kasih banyak banyak pee eem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik kaki liwat, banduan, penipu tak jd PM

      Delete
    2. Hari hari akhir seakor Najib

      Delete
    3. Kalu harga minyak dunia 100 dolar setong, maunya harga minyak kat malaysia mencapai RM3 seliter nanti!! Fuhhh.....

      Delete
    4. naiklah tinggi mana pun harga petrol....kreta aku dah tukar pakai gas!!! Jangan lepas ni gas pulak naik harga sudah la!

      Delete
    5. Relak la...baru naik 20 sen bukannya RM1200

      Delete
    6. Anon 20:59 tapi kaki tipu serial, kaki perempuan, kaki perompak duit rakyat, banduan akan datang, kaki bores, kaki merosak nama dan kredibiti bapak ......

      Delete
    7. hahaha.......
      turun lambat dan sikit2 tetapi bila naik lebih byk dari peratusan turun.
      maka inilah namanya malaysia pandai kira2 hidup melayu semoga malaysia semakin maju!
      biar negara luar semakin mundur sebab mrk tak pandai kira2 ......jadi mrk kena belajar dgn malaysia kalau nak maju 2020.

      Delete
    8. anon 20.59 otak karat pm dia anak beranak dah baham harta rakyat buat mcm harta bapak dia pun tak sedar2 lagi

      Delete
    9. Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya katiman dari surabaya kerja tki di malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu..saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang bapak tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu, bagaimana keadaan anak dan istri. sesulitnya pada saat itu sampe saya di tinggalkan sama keluarga..karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Bila butuh angka togel ghaib yg sudah kami buktikan hubungi MBAH WITJAKSONO DI 0852_2223_1459. ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinga KLIK=> http://togelsingapu.blogspot.com

      Delete
  2. Idup jibmah... .

    ReplyDelete
  3. Suruh pr berpindah di thailand dan indonesia ada tak minyak murah macam malaysia ini, malaysia buka Export minyak macam opex ,malaysia negara Proses minyak kalau setakat logi malaysia 3 atau 4 logi minyak baik lupa kan je lah je nak minyak murah sedang indonesia pun keluar dari opex walaupun logi minyak mereka lebih banyak dari malaysia ini, ron 95 indonesia lebih mahal dari ron 97 malayasia ini, jangan lupa omak kau pergi tanya orang pas kelantan kenapa seludup minyak ke thailand itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni macam suka aje harga petrol naik... ko ni jawatan apa kat umno ha? Ko ni misti naik beskal kan? Tak pon ko naik kereta proton saga lama kan?

      Delete
    2. Memang patut pun kalau harga petrol naik sbb harga barang pun dah naik. Warnakan rambut pun dah RM1200...heee

      Delete
    3. hahaha,,,,,,,,
      pr mana pandai kira2.......umno lebih bijak kira2 sebab tu suruh pr pindah dan keluar malaysia gi thailand dan indonesia sebab negara mrk mana pandai kira2! kan negara luar kena belajar kira2 dgn malaysia.
      maju malaysia 2020 akan dgt tak lama lagi.......hidup melayu!!!

      Delete
    4. Anon 20.54,ko mmg bangang.myk kat Thailand atau indon mmg mahal tapi brg2 lain Murah spt kereta beras air letrik dll,mana ada toll dan pelbagai cukai.kesimpulannya najib pm paling lemah dlm sejarah msia.so step down bg peluang muhyidin pulak jd pm.najin lebih kokak drari pak Lah.

      Delete
    5. 20.54 ko tu patut pindah sbb bangang bertingket2

      Delete
    6. Lupa pesan 22:48 ia thailand dan indoneisa ada gst 10% jika kita turun cukai gaji apa nak bayar pakai apa jika kita turun cukai ia , sebab itu kerajaan tukar sst kepada gst 6% itu, lupa pesan dekat indon, thailand dan pilipina gula, beras semua nya seludup dari malaysia punya barang kalau tak tahu pasal dunia baik jangan cakap ia. Buat malu je, di thai, pilipina indonesia gula lebih mahal dari malaysia, dekat mana2 negara aku pergi mana serupa je ada barang mahal dan ada barang murah, cuma aku cakap pr memang bangang ,kalau eleritik murah pasti gula akan mahal, pakara itu berlaku di indon, thai ia, otak pr memang tak boleh pakai ia ikut lagi teori rafizi itu mamang tak boleh pakai

      Delete
    7. 0040...awat hang tak banding dengan USA? Hebat sangat ker thailand ngan Indonesia tu yang hang nak buat perbandingan??

      Delete
    8. 0040...kenapa tak banding dengan Brunei? Cuba banding dengan Brunei pulak, tentu ko tergolek dog

      Delete
    9. Ha.ha.apa kau bodoh sangat kau banding dengan brunei rakyat tak ramai, minyak dia orang pun nak dekat habis aku yakin satu hari mereka akan keluar dari negara opex .boleh dia orang bagi subsidi lagi kita tunggu dan lihat, usa subsidi perubatan dan minyak pun tak ada, subsidi makan ada menasabah dek akal ia, ada benda boleh bagi subsidi dan ada benda yg tak boleh dibagi subsidi, kalau tak tahu pasal dunia nanti orang gelak akan ia

      Delete
    10. Lawak sungguh cara anon ni defend umno/bn lain kali banyak berjalan luas pengalaman, banyak membaca banyak explore apa yang kerajaan lain beri pada rakyat mereka yang menafaat kita ikut la bukan menekan apa yang kita mahu bukan percuma tapi lebih murah sepadan dengan pendapatan majoriti rakyat...GST bukan 6% seperti diwar2kan itu atas kertas realitinya hampir 30%, inilah akibatnya bila semua pemimpin menjadikan jawatan sebagai platform mengumpul kekayaan luar biasa

      Delete
    11. Buat ape pindah. Kita nak tengok melayu jadi hamba bangsa lain kat negara dia. Kerja sapu sampah, gali parit, hisap dadah, buang anak, pau orang asing, sapu tanah orang, anak mereka gagal bahasa melayu (bahsa inggeris hancus!!), anak betina kerja kat supermarket atau jadi gro, tak reti tentang ugama, jahil tentang syariat, boleh jadi pompuan simpanan tokey-tokey dan tok-tok ketua dan jadi jaga rumah orang kaya-kaya. Rugilah kalau tak tengok. Perasaan jadi tuan rupanya jadi hamba abdi tujuh keturunan!!

      Delete
  4. Penyokong JDT dihina...lagu pasukan johor JDT dalam demonstrasi di Sogo yg hadir giant killer PKR.....penyokong ciput 100 orang...aman sungguh kuala lumpur walau cuaca panas......

    ReplyDelete
    Replies
    1. kelentit mak ko la

      Delete
  5. aku tengok teori rafizi minyak naik barang naik minyak turun barang turun, teori pertama rafizi memang tak boleh pakai ,sekarang kita lihat benarkah teori itu berkesan,
    Atau apek jadi alasan minyak naik barang naik, minyak turun barang tak turun?
    mari kita lihat apa alasan pemborong apek ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEMANG PATUT PUN HARGA MINYAK NAIK SEBAB HARGA WARNAKAN RAMBUT PUN DAH NAIK KE RM1200

      Delete
  6. Mana bole nk tengok tengok lagi...kasi boikot suma supermarket dan kedai orang cina. ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi tolong la jangan boikot kicap cap kipas udang yer....
      Kesian, tu melayu punya tu...

      Delete
    2. nak buat macam mana dah supermarket cina yg byk jual keperluan asas dgn harga yg murah takkan nak boikot

      Delete
    3. hahaha.......
      bagi melayu je berniaga pasti malaysia lg maju sebab cina tak pandai bisnes cuma pandai kira wang untung je......melayu tak semua murah2 je....malah jual rugi pun tak apa sebab tak cukup wang boleh ambil sama umno bagi free.....je....nanti boleh lah rakyat hidup senang dgn harga yg murah. biar cina jadi kuli dan hamba bagi melayu kan malaysia ni milik melayu hak melayu semua nya melayu punya......kaum lain tu org luar cari makan kat malaysia ni!!!!! tapi kenapa bangla pakistan semakin byk kat malaysia????ohhh mrk islam ma!!!! baguslah tak lama lagi melayu jadi bangla pakistan sesama islam kan gitu!!!!! melayu ollll.

      Delete
    4. Tolonglah boikot 7-11, McD, KFC sekali!

      Delete
    5. Jangan lupa gardenia, revive sekali! Semua tu produk YAHUDI keparat!

      Delete
    6. Jangan lupa ia kfc di minati oleh palestin di gaza, mcd di boikot oleh palestine ia, mari jangan makan mcd sokong peliwat tegar macam anwar sokong isreal itu

      Delete
    7. kat pasar malam. yang niaga buah-buahan busuk ialah org melayu. Yang beli pun orang melayu.

      Delete
    8. aku kalau repair aircond kereta tak pergi kat kedai melayu. Takut pakai tiga hari dah rosak balik

      Delete
  7. Demonstrasi ari ini ....tak ade seko pun dari ngo seperti SIS...NED..Human Watch...wakil PBB ...wakil Suaram dan majlis puguam...mereka suma pun malu nak tunjuk muka....ciput sangat...ahaksss

    ReplyDelete
    Replies
    1. HARGA UPAH WARNAKAN RAMBUT CECAH RM1200 TAK PULAK ORANG RAMAI BISING. HARGA MINYAK NAIK 20 SEN PUN NAK BISING KER...

      Delete
  8. Ini lah dinamakan otak paling geliga sekejap naik sekejap turun. Turun sekejap naiknya lama tengok lah nanti. Dan akhirnya rakyat sangat sangat gembira di perlakukan seperti budak2. Bila la kewarasan akan datang. Siapa lah yang terlebih pandai hapuskan sistem harga dahulu tu. Naiknya sekali sekala.Sekarang nampaknya berubah2 ikut datang bulan la pulak. Awat nya bengap sangat ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ELEHHHH......BARU NAIK 20 SEN PUN DAH HEBOH SATU DONIA. HARGA UPAH WARNAKAN RAMBUT SAMPAI RM1200 TU TAK PULAK KORANG HEBOH.....

      Delete
    2. Berakit2 ke hulu, berenang2 ke tepian. Bagi BRIM dahulu, ambik balik kemudian.

      Delete
  9. Alaaaaahaaiiii.... terima lah hakikat, omakkau. Dulu anak dara rupawan, gege(harga tinggi), bila janda bergetah ada harta lagi syok, harga ikut kelas, sebab lesen full dalam tangan. Bila janda sudah beranak dua, jatuh nilai pasaran... itu lah hakikat. Mahfum nya ada menjanda sampei tue..mmm

    Susah sikit, janda di tinggal suami. Menjanda, hilang hilang pula tempat bergantung. Yang ini, mana nilai nya ?Meroyan siang malam. Begitu lah hakikat, kuasa Allah.

    Minyak naik, minyak turun, itu lah ekonomi... terima lah hakikat ! Omakkau pernah tengok gajah naik minyak ? Wooooo... serem...woi ! Jadi kes minyak mentah, siapa seram ? He..he.. ada dah tak pakai kereta, pakai derebar...

    Nota :- cerita ceritit minyak omakkau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini komen org sakit otak

      Delete
    2. TERIMA KASIH UMNO. TIDAK SIA-SIA AKU PANGKAH DAHULU. KENAPA NAIK 25 SEN? NAIK SERINGGIT KAN BAGUS.
      UPAH DANDAN RAMBUT PUN RM1200

      Delete
    3. hahaha......
      baik tak yah turun lagi bagus!!!!
      buat suspen buat kecoh je.....turun minyak nak harga brg turun, skrg naik minyak harga brg macammana???? melayu memang bijak kira!!!!
      malaysia boleh melayu pandai kira2 malah mrk jua yg bising mrk jua yg kira mrk jua kata mrk jua ajar cina bisness bagi turun harga skrg nak kata apa lg????hidup melayu .......melayu bijak melayu pandai lain semua otak karat.

      Delete
    4. 22.12....ko lain la sebab ko pergi kerja naik babi. Babi mana pakai minyak. Itu pasal ko tak bising....heee

      Delete
    5. Prooooottttt..kentot dan tercirit di muka maae yg buruk lagi bodo.ahhh lega rasanya..

      Delete
  10. kita sentiasa berdoa agar selalu di beri hidayah, rahmat dan keberkatan dlm kehidupan seharian. kita takut hati kita kekurangan iman dan seterusnya tidak mendapat hidayah dr Allah S.W.T. kita khuatir takut2 hati dan diri kita di lempar kehinaan dan kehidupan kalut, serba tidak kena di sebabkan hilangnya keberkatan...seterusnya di himpit kesusahan yg bermacam bentuk rupa. Sentiasalah beristiqfar memohon keampunan kerana kehidupan harian kita tidak terlepas dr dosa. Untuk Omakkau dan admin muhasabah diri selalu. Saham2 anda sentiasa berjalan. peringatan juga utk sy sendiri dn seluruh pembaca. Jaga penulisan dan komen anda. Kewajipan pada Allah S.W.T kita tunaikan. Jika pada masa yg sama kita melakukan perkara yg bertentangan dgn agama di ibaratkan kita berkerja keras siang dan malam tanpa gaji dan upah. Tiada apa yg tinggal selain sia2...sekian

    ReplyDelete
  11. Yang nak sangat hrga apungan ni duly anjing2 pkr. Skrg ikut lah ye naik turun.

    Lainkali bljr buduh pakai moto je. Sijil xde..tapi nak senang mcm CEO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, betul, betul dan harga apungan ini memang rafizi yg nak sangat. Dah 2 kali berturut-turut harga minyak turun, harga barangan tak turun pun. Siapa yg untung?. Tentu taukey member rafizi juga yg untung.

      Kali ini tentu rafizi melalak semula pasal harga minyak naik sbb dia punya taukey dpt untung sikit.

      Delete
    2. harga warnakan rambut lagi banyak naik sampai RM1200. Tak bising pun. Ni minyak baru naik 20 sen pun dah kecoh satu dunia.

      Delete
  12. hari ini keluar penjara, esok umum harga minyak turun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berpuluh tahun lepas Allayarham P. Ramle dah cakap pun minyak 'senyoyoh' pun belum tentu boleh turun walaupun keluar penjara. Semua org boleh cakap sebelum berkuasa nak buat itu, nak buat ini, nak turunkan harga minyak laa, nak hapuskan Tol laa dan bla, bla, blaaaa.... Cakap org politik...... Banyak menyusahkan rakyat dgn politik jalanan...

      Delete
    2. nama pun manusia tapi dah lebih 50 tahun kena tipu pun ada juga yg bangang nak menyokong lg gunakanlah kuasa rakyat tu mana yg tak pandai merintah tendangkan saja tapi rasanya yg bangang ni yg 47% agaknya dah karat kot

      Delete
    3. HARAMJADAH PUNYA MINYAK PETROL...NAK TURUN BUKAN MAIN LEMBAP...KALU NAIK LAJU AJE MACAM NAIK JET KEJAAN

      Delete
    4. 22.34.....KO LAIN LA.....KO TAK BISING BILA MINYAK NAIK SEBAB KO NAIK BABI MASA PERGI KERJA, BABI MANA PAKAI MINYAK. AKU NAIK MOTO, NAIK MOTO KENA PAKAI MINYAK, TAK MACAM NAIK BABI MACAM KO

      Copy and WIN : http://bit.ly/copynwin

      Delete
  13. Najib haram jadah! PUKIMAK!

    ReplyDelete
  14. Najib nak duit untuk kenduri kahwin anak dia! Sial betul! Ptuih! Anak haram! Cucu lahir tu pun haram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kali pertama dlm dunia org pukimakkan Perdana Menteri mereka dan anak haramkan pada anak cucu mereka. Jadi Pm jaganlah lembut Sgt buat laporan pada polis, boleh polis buat siasatan kasi tankap ini org, kalau didiamkan nanti org lain ikut, ini orang munkin sudah rindu sama nuar kasi satu bilik dgn nuar biar dia punya rindu hilang.

      Delete
    2. Mmg si Najib tu pukimak samalaa mcm anon 01:09- konon nak takut2 kan org ramai dgn penjara-bapak kau jadi jaga penjara ke bole suka2 penjarakan org-hari2 akhir seekor Najib

      Delete
    3. Anon 0109,manusia paling bodo pernah aku tengok.dh la kena kelentong bertahun2,masih lg nk sokong keparat najib?ape bodo pnya manusia ko ni?bila la ko nk brubah.kesian aku tgk org bodo byk cakap..

      Delete
    4. Sbb ada org bodo mcm ni la mahjib blh berkuasa hingga sekarang.

      Delete
    5. Kau org yg bodoh, bila mana pkr ada ckp dari dulu sampai skr Pm Malaysia ada yg betul semuanya tak betu,l klu bapak kau main jubur pun kau cakap butul.

      Delete
    6. Sokong kenaikan minyak sbb ini isu global.

      Delete
  15. Apa naik 20 sen...naik singgit kan bagus...cepat sikit ko kaya..

    ReplyDelete
  16. KORANG LAIN LA.....KORANG TAK BISING BILA MINYAK NAIK SEBAB KORANG NAIK BABI MASA PERGI KERJA, BABI MANA PAKAI MINYAK. AKU NAIK MOTO, NAIK MOTO KENA PAKAI MINYAK, TAK MACAM NAIK BABI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling kuat 1 liter kau guna naik motor baru 0.20 sen sehari kau beli no ekor sekali draw 10.00-20.00 hinggit tak pulak Kau kisah.

      Delete
    2. 0118...bapak ko kaki no ekor ke?

      Delete
    3. Tak.... dia mcm bapak kau kaki burit, kaki burit guna petrol.

      Delete
  17. BARU AJE BAGI BRIM DAH NAK KUTIP BALIK....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemberian yg tidak ikhlas

      Delete
  18. Matawang negara jatuh....saham.jatuh itu semua ssbotaj dari yahudi disebabkan proksi yg dibela dan sudah masuk kedalam sg buloh.....semua org tahu ....rakyat perlu bertahsn dsn bersatu....

    ReplyDelete
  19. ini ada satu peringatan...... kalian semua tak tak perlu ribut2 .... jangan bising dan jangan dok bertekak .....sebab boddow belako tu....
    kepada sesiapa yg dah tak mampu nak beli minyak lagi tu di persilakanlah jual ajer kereta tu.... takyah beli minyak..... senang gitu.... kalo nak gi kerja tu..... jalan kaki..... tak habis duit.... ko guano gu.....

    keropok gotel ori
    ulu sat

    ReplyDelete
  20. "Kerajaan, katanya, akan mengikuti perkembangan harga kos produk dan kadar pertukaran matawang setiap masa untuk menetapkan harga runcit petrol dan diesel bagi bulan-bulan berikutnya." Salah Kerajaan yang tak pandai urus ekonomi negara hinggakan nilai ringgit lemah pun rakyat kena tanggung.Atas bawah kiri kanan rakyat kena bola tanggung.Kena pulak dengan Hassan Malek yang bijak bagi alasan..

    ReplyDelete