Sunday 22 February 2015

SOLIDARITI UNTUK ADAM ADLI DAN FARIS MUSA YANG TIDAK MENUNJUKKAN ADANYA SOLIDARITI .. HANYA 30 SAHAJA YANG BERSOLIDARITI.


Itulah gambaran yang diberitahu mengenai program Solidariti Untuk Adam Adli dan Faris Musa didepan Lokap Berpusat Jinjang malam tadi.

Tiada nama-nama besar yang turun berikan sokongan moral melainkan kelihatan blogger dan aktivis Hishamuddin Rais @ Tukar Tiub.

Sekumpulan anak-anak muda yang sebelum ini membuat bantahan depan Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi tidak meneruskan semangat bantahan mereka dengan menyusul dan muncul di depan Lokap Berpusat Jinjang .. jelas semangat mereka amat pantas pudar dan luntur .. sifat darah panas dan amarah cepat dingin dan kendur.

Pagi ini diberitahu bahawa kedua mereka akan dibawa kedepan Majistret untuk mohon ditahan reman dibawah Sek 117 Kanun Prosedur Jenayah yang pasti akan dibantah oleh para barisan peguam sepertimana dilakukan keatas percubaan mohon tahanan reman keatas Setiausaha Agung Parti Sosialis Malaysia (PSM) Sdr Arul dua hari lepas yang ditahan dibawah Akta Hasutan 1948.

Apakah permohonan untuk menahan kedua mereka dibawah Sek 117 KAJ akan dibenarkan??? .. sama-sama kita tunggu perkembangannya.

3 comments:

  1. tak yah nak memperlekeh, nak merendah2 dan memperkecil....sampai bila pun dengki dan cemburu mu tak kan padam dan berakhir.... kerana walaupun sikit yg hadir dan tanpa nama2 besar, itu sudah pun cukup dan memadai sebagai isyarat.... pasal kalo najib ke ato kj pun lum tentu gitu....
    maka kita tak heran dengan mereka yg hanya nampak zahir... tapi terlindung batin... yg hanya faham apa yg tersurat , tidak yg tersirat.....
    lawan tetap lawan..... oooyeaaah....!!!

    ReplyDelete
  2. adam adli dan faris musa same je dua2 taik hanjing.

    ReplyDelete
  3. kalau dah sikit yang hadir tu maknanya orang dah menyampah kat pkr le jawapnya

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...