KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 20 February 2015

AHLI-AHLI PAS DI INGAT JANGAN MELANGGAR BAIAH DAN WALA' SERTA MENJADI PENGKHIANAT PARTI KEPADA JEMAAH ... PERINGATAN PRESIDEN PAS.




KUALA TERENGGANU: Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberi peringatan supaya ahli-ahli PAS tidak melanggar baiah dan wala’ serta menjadi pengkhianat kepada jemaah.

Beliau yang berdepan dengan tekanan sekutu Pakatan Rakyat ekoran pendirian yang tidak sehaluan menegaskan, ahli-ahli PAS tidak seharusnya melakukan perkara yang hanya merugikan masa depan parti.

Dalam kenyataan terbaharu menerusi video yang dimuat naik dalam laman Facebook rasminya, Abdul Hadi menegaskan, mereka harus memahami baiah dan wala’ sebagai sebahagian daripada ahli jemaah dalam persoalan yang sangat penting.

Kenyataan melalui video itu merupakan amaran beliau terhadap ahli-ahli parti yang kelihatan lebih memihak kepada Pakatan Rakyat dan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang meringkuk dalam Penjara kerana meliwat pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Ia juga peringatan bahawa PAS mengalami perpecahan serius apabila golongan liberal yang dikategorikan sebagai Anwarinas melakukan gerakan menyingkir beliau sebagai Presiden.

Katanya, apabila menyebut tentang baiah, perkara itu berkait dengan janji setia kepada perjuangan Islam yang pernah dilakukan Rasulullah untuk mengukuhkan seorang ahli jemaah dengan jemaah serta kesetiaannya.

“Maka yang terpenting di dalam jemaah itu ialah memelihara yang tersirat dalam hati kita, keimanan dan keikhlasan kita kepada Allah dan perjuangan untuk menegakkan Islam.

“Dalam melaksanakan apa yang dilahirkan dan menjadi hukum kepada baiah khususnya dalam perkara ketaatan dan perkara yang mutlak kepada Allah dan Rasul dan ketaatan yang tidak bermutlak, yakni bersyarat kepada kepimpinan dan jemaah dalam perkara yang tidak maksiat dan tidak bercanggah dengan perintah dan ajaran Rasul,” katanya, lapor Utusan Malaysia.

Menurut beliau, wala’ dan kesetiaan kepada perjuangan Islam dan jemaah seharusnya tidak berbelah-bahagi, dengan cara tidak memesongkan ahli-ahli daripada menjalankan kerja jemaah.

Di samping itu katanya, mereka perlu menghindarkan diri daripada kerja-kerja yang merugikan jemaah dan berkhidmat kepada pihak lain bagi mengelakkan dikategorikan sebagai pengkhianat.

“Ini merupakan hal-hal yang sangat penting apabila kita melakukan baiah kepada kumpulan Islam, kalau di negara kita ialah Parti Islam SeMalaysia,” ujarnya.

27 comments:

  1. Tok Guru Hadi Awang perlu cekal menghadapi dugaan ini disamping meyakinkan ahli2. Rasanya xramai parasit dlm PAS tapi parasit yg sedikit ini yg menghisap dan memusnahkan daripada dalam. PAS adalah jemaah, perlu faham adab berjemaah wahai ahli2 PAS.

    ReplyDelete
  2. Tok guruu... Saya nak tanya satu soalan. Benarkah MSU mahu bergabong dengan UMNO Baru dan telah mengarahkan Nasharuddin Mat Isa menjalankan tugas itu ?

    Apa kah kerana mahu bergabong dengan UMNO Baru maka tok guru bagi amaran terhadap ahli-ahli parti yang kelihatan lebih memihak kepada Pakatan Rakyat dan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang meringkuk dalam Penjara kerana meliwat pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan..?

    Tok guru sibuk peringatkan supaya ahli-ahli PAS tidak melanggar baiah dan wala’ serta menjadi pengkhianat kepada jemaah. Tapi perangai tok guru sendiri langgar baiah serta jadi pengkhiant pada jemaah....?

    Kalau tak sehat....undurlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lbh baik ko gi tanya anuwar ko....betul ke...jawatan tpm...4 menteri...timbalan menteri....apa lg...sape kene jubor skrg?

      Delete
    2. Butoh la lu amno 2305 perangai macibai kimeek mak lu 500 kali la gagaga.!

      Delete
  3. Apakah Hadi tidak faham erti gabongan pakatan parti pembangkang ? Kalau tidak mahu berkerjasama dalam Pakatan Rakyat mengapa pemimpin PAS selalu melaungkan akan kekal dalam Pakatan Rakyat ?

    Apakah Hadi mahu bersekongkol dengan UMNO Baru untuk membuat persempadanan semula oleh SPR maka dikaitkan pula dengan peringatan supaya ahli-ahli PAS tidak melanggar baiah dan wala’ serta menjadi pengkhianat kepada jemaah...?

    Jika benar Hadi menyokong persempadanan perlu dilakukan.... Jelas dia sendiri yang jadi barua, broker pada UMNO.Baru dan pengkhianat pada jemaah.

    Saya rela masuk nereka jika perangai presiden parti.macam HARAMJADAH !

    ReplyDelete
    Replies
    1. laa ... ko ni takkan sampai gitu sekali ...sampai main ugut nak masuk nereka lak... ko ni barua ker hah... kalo betul pun ko tak setuju ngan presiden tu, ko belah lah.. belah... belah... tak heran pun...
      dan aku nasihat kan ko pi tanya ustaz azhar tu, apa akibah dari kata ko diatas tu, rela masuk nereka jika perangai presiden............. bahaya tu tau....

      Delete
  4. Hadi kena cermin muka dulu .... Siapa pengkhianat perjuangan srbenar ......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape yg menyusup letak juak2 dia dlm parti kwn? Mssuk parti nk hudud tp xnk hudud?

      Delete
    2. Lbh baik ko cermin diri ko dulu la...tgk juka sape blkg ko...tghh ke anuwar? Hehe....

      Delete
  5. Ini semua hasil dari kafir mrngkafir...sembelihan irg lsin haram...kubur berasingan...laki bini anak beranak cerai berai...sembahyang 2 imam...amanat hadi sampai kes memali mati katak kena tipu idup idup....itu semua hasil kerja PAS lalu.....tok guru mati bersama sama dng kehancuran parti PAS...doa macam gampang dah kena batang idung sendiri...harap lepas ni dia macam gampang 1 stadium tak berlaku lagi.....syukur alhamdulillah padam sorang....sorang lagi dah kedalam.... tunggu sorang ni padam insyallah baru aman mesia

    ReplyDelete
  6. To anonymous 09:36,
    Jgn terlalu takbur didunia cakap tak takut masuk neraka... Kalau didunia pun panas sikit dah mengeluh aduh... Malu kalau ada sahabat seperti saudara ni..

    ReplyDelete
  7. Saya sokong kepimpinan TGHA. Nak bergabung dlm pakatan tiada masalah asalkan prinsip pejuangan parti & dakwah islamiah terus didokong. Matlamat tak menhalalkan cara. Yg komen negatif ni tak pegi muktamar yg lps kot. Ke secret admirer UMNO yg jd batu api. Bolehla join PASMA....

    ReplyDelete
  8. Aku wala' pada Tuan Guru Haji Hadi sebagai presiden dan MSU selagi keputusan yang dibuat berpandu Al-Quran dan As-Sunnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku wala' hanya kpd Allah ...
      tok guru bukan maksum pun...

      Delete
  9. Al Quran dan As Sunnah tak suruh kita jadi bodoh nak wala tak tentu pasal dah kalau tuan presiden buat keputusan bodoh dan merugikan parti nak ikut juga ke jadilah perjuangan yg sia2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni susah berckp dgn org x mengaji...jahil tp nk berlagak pandai...dia igt ulamak main ckp lps cam die kot...

      Delete
    2. ni yg susah brcakap dgn org bodoh tp nak berlagak ko ingat semua ulamak tu boleh percaya ke nama pun dah akhir zaman jd pandai2 lah memilih ulamak mana yg nak diikuti

      Delete
    3. Woih ameno sial diam la ko!

      Delete
  10. Ckp jer slwutan dan sunnah ....retorik jrr semua tu..bila dana yahudi masyukkkk dlm poket orang keliling suma dasar perjuangan dah hsncur

    ReplyDelete
  11. Anon 9.36... Masuk neraka kunun... Cuba bakor ko punya telor sebijik dulu sampai hangus.. Takbur macam.orang tak ada iman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 09:36 ni bahlol wal tolol ...setan tertonggok atas kepala dia ...tu lh pasal dia cakap takbur semacam jer ...kahkahkah

      Delete
    2. Ku lihat terlalu banyak anjing2 barua yahudi amno apco menyalak d sana sini.. Pru 14 amno bn pasti tumbang insyaAllah.. Sekali itulah.!!

      Delete
  12. Doa gampang hancurkan orang lain 1 stadium dah balik ke batang hidung sendiri.....PAS hancur bersama dengao orang yg doa tahsp gsmpang skli padam.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi ank gampang umno bn apa masalah lu ?org tu dh takde dh sial la lu.. Jimak mak lu la lanchow

      Delete
    2. Hudud u-turn aku tak sokong...
      parti u-turn pun aku tak sokong...

      Delete
  13. Kah kah ooii gampang ko marah2 wat pr.....ksn fakta tu si gampang padam bersama parti pas yang nsk padam dek doa mcm gampang....ahaksss....fakta tu gampang

    ReplyDelete