KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 19 February 2015

MOHON AMBIL TINDAKAN KE ATAS AKHBAR NEW STRAITS TIMES (NST) KERANA MEMFITNAH NAMA BAIK BEBERAPA KETUA POLIS NEGERI YANG DITUDUH SEDANG DISIASAT KERANA TERLIBAT DENGAN KEGIATAN HARAM!!!!


Dimuka hadapan akhbar berbahasa Inggeris kepunyaan dan kawalan UMNO/BN ditulis dengan ayat yang cukup mengemparkan negara dengan wajah Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar terpampang dengan  kata-kata " We are investigating several state police chiefs'

In an explosive revelation, Inspector General of Police Tan Sri Khalid Abu Bakar admits that several state police chiefs are being probed for alleged links to the underworld. Khalid says if needed, these cases will be handed over to the Malaysian Anti Corruption Commission for further action.

Kisah ini dijadikan tajuk utama muka hadapan .. kisah ini sudah pasti bila dibaca sekali lalu akan menghakiskan kepercayaan rakyat kepada institusi PDRM secala keseluruhannya.

PDRM tidak boleh pandang enteng akan tuduhan yang cukup serius ini yang mampu menggugat keamanan dan ketenteraman awam selain integriti PDRM tercalar teruk.

Alasan picisan kononnya wartawan yang membuat liputan salah faham atau tafsir langsung tidak boleh diterima dan masuk akal.

Mohon arahkan pihak polis jalankan siasatan untuk heret wartawan dan akhbar berkenaan kemukja pengadilan agar nama baik PDRM dapat dipulihkan dan keyakinan rakyat terhadap institusi PDRM tidak terjejas.

Keadilan bukan sahaja kepada rakyat tetapi perlu dilihat ianya dilaksanakan terhadap anggota Polis termasuklah para pegawai kanannya yang ditomah sebegitu teruk rupanya.

Sudah ada semacam konspirasi jahat untuk menjatuhkan imej polis dimata dan hati rakyat.

Kalau ketua-ketua polis negeri pun boleh difitnah oleh NST, apa jaminan kepada rakyat biasa.


Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar menafikan beberapa ketua polis negeri sedang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung pelakuan rasuah seperti yang dilaporkan sebuah akhbar berbahasa Inggeris semalam.

"Apa yang saya sebut kepada pemberita semalam ialah semua pegawai kanan polis termasuk saya sendiri boleh disiasat oleh SPRM dan saya tidak pernah mengesahkan beberapa ketua polis negeri kini disiasat SPRM berkaitan kes rasuah," katanya.

Beliau berkata mungkin pemberita berkenaan salah faham tentang apa yang telah disampaikan.

"Dan diharap mereka segera membetulkan berita tersebut," katanya dalam  sidang media selepas melancarkan Kempen Balik Kampung Ops Selamat 6/2015 sempena\ sambutan Tahun Baharu Cina di Plaza Tol Jalan Duta.

Khalid berkata sekiranya terdapat pelakuan rasuah membabitkan ketua polis negeri, beliau sendiri akan mengambil tindakan memandangkan golongan itu memikul tugas yang penting.

"Sekali lagi saya tegaskan bahawa sehingga hari ini belum terdapat kes rasuah melibatkan ketua polis negeri," katanya.

10 comments:

  1. Sepatutnya kesilapan dlm melaporkan berita boleh dielakkan. Ini adalah kerana nst merupakan suratkhabar yg besar. Wartwan itu harus diberi pengajaran. Bagi mengelakkan lagi perkara ini berlaku , pihak nst harus memberi amaran kpd wartwan berkenaan. Dan ingatlah bahawa mencubit tetek saiful sebelum memasukkan kote me dalam duburnya adalah dasat ko nuwar. Siap suruh sapukan ky jelly.respek la lu nuwar.

    ReplyDelete
  2. Kenqpa sepol ni bodoh sangat. Di suruh sapu..dia sapu. Disuruh tonggeng dia tonggeng. Pelacur pun akn lari bila minta diliwat. Hairan sungguh. Aksi suka sama suka..tp nuar sorang kena penjara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 9 Kali dia kena liwat dek nuar.
      Mcm ni lah jadinya kalau dpt majikan yg dominan.

      Tapi Kali ke9 mmg betul2 nekad sepul buat report. Akhirnya Allah bukakkan hatinya utk ketengahkan perangai anuwar aljuburi.

      Delete
    2. Yang pentingnya anwar seorang peliwat.. bukan aku je kata.... 9 hakim yang lain kata serupa..... dapat majikan yang suka buat sexsual harrassment macam tu lah..... kenalah menonggeng.....

      Delete
  3. disebab bn lepaskan anwar ,malaysia ditimpa macam2 bala
    1pulau pinang ditimpa tsunami selepas dua bulah melepaskan anwar
    2)kapal terbang hilang di sebab anwar
    3)golongan murtad semakin berani
    4)Golangan lgbt semakin berani
    5)banjir paling buruk di kelantan sehinggakan rumah musnah di timpa banjir
    6)Penyakit denggi tertinggi di selangor
    7)Hiv paling tinggi di kelantan
    8)Kes dadah tertinggi di kelantan
    9)Anwar berkerjasama dengan golongan yg cuba merosakan islam
    10)Cuba menyamarkan allah dengan tuhan orang bukan islam
    11)Kajang di timpa banjir
    12)Selangor ditimpa kemarau sehingga rakyat terpaksa angkat air
    ini bala yg anwar buat di selangor ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia adala imam mahadi La. Tgna pun respek siap takut dgn nuwar tau.

      Delete
  4. Ada baiknya intergriti polis ditambah baik dan berubah kepada yang lebih baik daripada mencari salah orang yang inginkan polis lebih baik dari yang dulu-dulu.....Ramai orang tau kerja kurang baik niii Nak membuktikan bukan mudah...kekadang yg buat lapuran plak kener heret sama nak didakwa..itu orang yang tak nak...Turun naik mahkamah bukan dapat duit pun...itu sebab orang awam sekadar bercakap jerrr...Tlglah berubah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kat kampung kan...bila dah bapa mempertahankan dan menafikan yg anaknya berbuat jahat.... kita boleh tengok apa akan jadi ngan masa depan anak itu... ko terus daa....

      Delete
  5. Bala bnyk menimpa negara sejak AhJib jadi pm

    ReplyDelete
  6. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete