Thursday 19 February 2015

PERHIMPUNAN NYALAAN LILIN SOLIDARITI UNTUK DSAI DEPAN PENJARA SG BULOH ANJURAN PKR CABANG AMPANG DAN PANDAN ADALAH YANG PALING HAMBAR SETAKAT INI.


Hambar, tiada sambutan, tidak bermaya, lesu, lemah longlai, sunyi dan lenggang .. itulah gambaran yang sebenarnya mengenai sambutan diberikan kepada program Himpunan Aman Nyalaan Lilin Solidariti Untuk Anwar Ibrahim di Sungai Buloh malam tadi 18hb Februari 2015 bermula jam 9.00 malam anjuran PKR Cabang Pandan dimana Rafizi Ramli Setiausaha Agung Keadilan merangkap Naib Presiden PKR, mantan Pengarah Strategi adalah Ahli Parlimennya dan KeADILan Cabang Ampang diketuai oleh Pemimpin Agung Wanita KeADILan yang juga Ahli Parlimennya Zuraida Kamaruddin.

Diwar-warkan dilaman sosial betapa Zuraida Kamaruddin akan muncul untuk berikan sokongan moral dan penyuntik semangat selain para peserta akan dijamu dengan BBQ ayam, ikan dan udang.

Yang hadir memberikan sokongan cukup menghampakan sekali ... Jangan katakan orang luar malahan dalam kalangan anggota KeADILan Cabang Pandan dan Ampang pun ramai yang tidak memberikan sokongan sedangkan himpunan malam tadi adalah anjuran Cabang-cabang mereka ..

Jumlah kehadiran dahlah tidak sampai pun 30 orang .. ditambah parahkan kedukaan apabila Zuraida Kamaruddin, pemimpin  Agung Wanita KeADILan sendiri tidak nampak kelibatnya malam tadi.

Kelihatan antara peserta yang tidak sampai 30 orang itu ialah Timbalan Ketua Wanita Pusat KeADILan Haniza Talha.

Apa sudah jadi ni???? ... Dimana laungan Membujur Lalu Melintang Patah Tidak Akan Undur Kebelakang Walaupun Selangkah .. Lawan Tetap Lawan .... Mana dia semangat dan teriakkan Satu Anwar Masuk Penjara Ratusan Ribu Anwar Akan Bangkit  ... Mana dia?????

Apakah ini semua laungan retorik omong-omong kosong????? ....Cukup memalukan sekali .. Amat jauh berbeza ketika zaman Reformasi 98.

Mungkinkah ketika itu PKR tidak lagi merasai pegang kuasa sebuah negeri terkaya????

Nampaknya bukan sahaja AMK dilihat seperti Sayap yang Hidup Segan Mati Tak Mau .. Sayap Wanita Pun tidak ada kurangnya .. Jauh amat berbeza ketika AMK ketika dipimpin oleh Ezam Mat Noor dan Wanita diketuai oleh Fuziah Salleh ... amat jauh hebatnya.

Kena terima hakikat  .. tanpa penglibatan Pemuda PAS dan NGO-NGO berpengaruh jangan nak mimpi dan harap apa jua program atas nama apa sekali pun tidak akan berjaya dan mendapat sambutan seperti diharapkan.

15 comments:

  1. Kihkih. Peguam anwar pun tak pernah menafikan yg DNA dlm jubo sepul itu ialah DNA sperma airmani.
    Bila check sama dgn DNA airmani nuwar.

    Korang jelajah, Bakar lilin...
    Maka jgn marah kalau pihak yg dituduh konspirasi trmasuk shafiee pun jelajah jgk pertahankan fitnah.

    Kita tengok. Peguambela nuwar pun dipersilakan jelajah.

    ReplyDelete
  2. Selalunya yg meramaikan penyokong PAS tapi kali ini desebabkan dah terdedahnya siapa itu ANWAR IBRAHIM. Nampaknya tamatlah talian hayatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia melakukan bukan secara paksa. Dia tidak sepatutnya dipenjarakan.
      Ini konspirasi demi menjatuhkan pemimpin kami.


      Hidup anwar! Kami akan membela mu! kami sanggup bergadai nyawa demi mu anwar! Demi anak cucu kami sebagai ahli pkr!

      Delete
  3. tahniah kepada PAS kerana menjauhkan diri daripada program2 tak masuk akal anjuran PKR seperti ini.

    ReplyDelete
  4. Azizah perlu pecat Azmin segra kalau tidak keadaaan mrnjadi bertambah parah....ingat kelangsungan hayat politik anwar akan tamat sekiranya azmin kekal timbalan president PKR....kalau selama ini menuduh BN musuh utama dari jauh sudah nampak....ada musuh yang lebih dekat yang tidak nampak bila bila masa nak hancurkan legasi anwar ibrahim.....kalau selama ini berani merempuh apa saja halangan untuk anwar mara jauh kenapa takut pecat aznin ali......bertindak srbelum nasi jadi bubur......PECAT AZMIN ALI SEKARANG.......!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hey lu sembang aar... batu api...kasi hantam sini sekali ... kalau berani...

      Delete
  5. Ape ke bende nk berlilin lilin bagai, budaya mane yg diikut ikut ni ... nk kate budaya melayu x juge nk kate budaya Islam jauh sekali ... dh mcm menyembah tok kong pulak dh ... tah ape2 tah ...hee

    ReplyDelete
  6. tak kesah la tak dapat sambutan pon ...
    omak kau tak perlu lah girang sangat , pasal ianya bukanlah kayu pengukur yg mutlak....
    nun disana, sikit masa lagi ada 2 prk. di situ lah nanti kita lihat dan buat ukuran....
    dengor khabor satu parti tu siang2 lagi dah kojol ... dah ngaku tak berani lawan....tapi tak heran la... pasal parti tu memang tak ada kote pon....

    ReplyDelete
  7. Parti ade kote ke takdak kote ke.....lantok le.......yg penting PECAT AZMIN ALI dari PKR.....

    ReplyDelete
  8. kalo depa tak nak pecat azmin , ko nak buat ape arr... nak terjun longkang?

    ReplyDelete
  9. Aon 10.07
    Mereka bertindak gunakan otak untuk merangka strategi....bukan guna kote brngkok untuk melakukan strategi....pasal kote bengkok tu la bang non ke dalam......kikikiki..

    ReplyDelete
  10. Kuasa pecat di tangan president parti wan azizah....ini bukan kuasa ahli ....kuasa mutlak wan azizah......pecat musuh dalam selimut....Pecat Azmin ali.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju sgt saranan anon 10:34.Simuka tembok mcm tambal kulit babi tu mmg kena pecat segera...telunjuk lurus kelingking berkait...keluarga berperangai busuk...Pru 14 nti halang manusia ni bertanding parlimen gombak!!! Kak wan cepat sikit pecat si penghianat dlm parti ni!

      Delete
  11. Aku tak setuju. Sepatutnya azizah pecat diri sendiri sebab selama ni membiarkan cipapnya dikongsi dgn kote lelaki yg kaki jubor.
    Busuk

    ReplyDelete
  12. Slogan lawan tetap lawan kena ubah la..kena guna slogan baru..pantang mundur kecuali operasi..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...