KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 18 February 2015

KAK WAN BERTANDING PRK PERMATANG PAUH UNTUK HALANG AZMIN JADI KETUA PEMBANGKANG?????????




PETALING JAYA: Biro Politik Parti Keadilan Rakyat (PKR) telah bersetuju agar Presidennya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail diletakkan sebagai calon bagi kerusi Parlimen Permatang Pauh, menurut sumber.

Wan Azizah, yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Kajang, akan bertanding di kerusi yang dikosongkan oleh suaminya yang juga Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas beliau gagal dalam rayuan terakhir kes liwatnya.

Dalam mesyuarat yang diadakan lewat malam Selasa, sumber tersebut menyatakan parti itu akan menemui Anwar untuk mendapatkan kelulusan berhubung keputusan yang telah diputuskan itu.

Ketika dihubungi, pemimpin PKR bagaimanapun enggan mengesahkan bahawa parti itu telah bersetuju Wan Azizah akan diletakkan sebagai calon.

"Kami masih belum memutuskannya (siapa calon yang akan diturunkan di Permatang Pauh) .

"R. Sivarasa akan bertemu dengan Datuk Seri Anwar dipenjara sama ada hari ini atau selepas sambutan Tahun Baru Cina. Beliau memaklumkan kepada Anwar mengenai calon bagi kerusi tersebut, " kata Naib Presiden PKR, Tian Chua.

Anwar dijatuhi hukuman penjara selama lima tahun pada 10 Februari lalu. Keputusan tersebut menyebabkan beliau hilang kelayakan sebagai Ahli Parlimen dan satu pilihan raya kecil perlu diadakan bagi memenuhi kekosongan kerusi berkenaan.

Pada 2013, Anwar menewaskan calon Barisan Nasional, Datuk Arif Shah Omar Shah dengan memperoleh majoriti 15,671 undi.


ULASAN OMAK KAU:-

Kalau apa yang diberitahu oleh sumber ini benar dan tepat, pada pandangan Omak Kau ianya suatu keputusan bagi menyekat dan menghalang Azmin Ali dari menjadi Ketua Pembangkang, sebaliknya jawatan itu diserahkan kepada Kak Wan yang pasti mendapat sokongan DAP dan restu dari PAS.

Sejak kebelakangan ini radio karat cukup kuat berbunyi betapa Azmin akan dilantik sebagai Ketua Pembangkang dimana beliau sendiri ada menunjukkan minat.

Demi kestabilan PKR khasnya dan Pakatan Rakyat amnya maka tindakan meletakkan Kak Wan sebagai calon di PRK Permatang Pauh dikira wajar dan tepat .. mungkin akan berdentam dentum isu kroni, nepotisme dan politik dinasti dicanangkan pihak lawan dan juga dalam kelompok PKR yang tidak berpuas hati.

Disinilah nanti yang membantah akan terserlah belang sebenarnya yang kini melaungkan keputusan parti mesti taat dan akur .. bila kena pada batang hidung sendiri akan berbuah nada dan skrip.


Suatu perkembangan yang cukup menarik untuk diikuti.

27 comments:

  1. Pkr ulang skrip lama ,rakyat dah bosan nepotisme anwar ini
    Pkr hanya untuk parti keluarga anwar
    anwar tak mempercayai orang lain dari keluarga nya
    apakah pkr Hanya perjuangkan untuk anwar seoarang aje.
    orang pkr lansung tak faham parti bukan milik seoarang keluarga
    Kenapa tak lantik orang lain di kawasan itu yg anwar percaya , nampak sangat anwar tak mepercayai orang lain
    , maka malang asas keadilan langsung tak ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. wan azizah presiden pkr. pengundi permatang pauh mmg suka pkr. ayuh apa lg. Presiden berhak bertanding kerusi parlimen utk bersuara dlm Parlimen.

      Delete
  2. Bagus sgt2 la aku sokong 110% jgn sekali Kali benarkan si munafik mesra longkang tu apa2 jawatan dalam parti...cukup2 la selama ini dia bawa perpecahan.usah peduli komen gampang diatas ni...yeess!! hidup KAK Wan!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya bagud. Bagi keluarga dia pegang semua jawatan. Orang lain tak payah.

      Delete
    2. Anak beranak pegang jawatan tak apa bro...
      Jangan jadi pemimpin umno.. semua anak beranaknya kaya raya..sbb balun duit pembayar cukai

      Delete
    3. Dulu pr jugak bising pasal nepotisma. Tapi la ni dah tukar la!!!.
      Sebab depa buat tak apa. Orang lain tak boleh.

      Delete
  3. Nepotisme mmg tak dapat dibuang dari politik Malaysia...even pembangkang (esp pkr) 2x5 je sama ngan umngok.malah kkadang aku tengok lebih truk dari umngok.geng2 pkr,ko ingt dsai tu imam mahdi!!??adekah kluarga dsai lebih mulia dari kluarga nabi??even nabi muhammad saw pon x men pas2 jawatan kat kluarga sdiri...
    Ya,dsai dizalimi oleh bn tapi jangan
    la melebih2 mndewakan dsai sampaikan Malaysia wajib diperintah oleh dsai.fun fact:1)bribu2 rakyat marhaen selain dari dsai juga dizalimi oleh umngok 2)ade rmai lagi orang yang berkebolehan utk mmerintah selain dari dsai.trimalah hakikat dsai tidak perfect,dsai masa dlm kerajaan dulu pon ade melakukan kezaliman...mase peristiwa memali pon dsai masih dlm kerajaan & beliau x komen ape2 pon.malas nak tambah2 lagi point2,banyak sangat isu2 yg nak kene sebut.sekian.

    Yang benar
    Rakyat yang kecewa

    ReplyDelete
  4. Fakta ;
    DNA airmani sperma dtemui dlm dubur sepul.

    Konspirasi:
    Jika benar konpirasi, azizah lah org yg trlibat sbb dia sorg yg boleh kocok dn dptkan airmani nuwar.

    Sape yg tolong masukkn dlm dubur sepul?

    Ishhh...ramai betul yg trlibat.

    Hujahan konspirasi. Tertolak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerita rekaan sepol yg kau nak percaya... bangang betul cai umno sekor ni...

      Delete
    2. bukan rekaan... 3 pakar sahkan

      Delete
  5. Betul2 itu aku sokong 100%, siapa boleh kocokan burung anwar itu selain azizah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak aku bertanya..kenapa sepol tak melawan bila dikocok?

      Delete
  6. Tahniah omak..semakin dekat gan mesra pd syaitan..hasad dengki smakin kuat..tahniah..kuat kn lg ulasan.

    ReplyDelete
  7. aku da bosan..aku da bosan..

    amy research
    ahli dubur tegar

    ReplyDelete
    Replies
    1. sirul oh sirul engkau kat mane...

      Delete
  8. aku rase adalah lebih baik bagi dswa menyertai pas supaya imej beliau dapat dipulihkan semua.......dan naikkan new dsai, yb ds Azmin Ali, sebagai presiden parti pkr.barulah pr dapat bergerak ke depan dan seterusnya menawan putrajaya!!!

    Yang benerrr

    Jeff, Ulu Yam.
    Reformist Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rase lebih baik dswa sental cipapnye dulu dgn berus dawai akibat berkongsikan kote bau jubo selama dia hidup dgn nuwar.

      Delete
    2. jeff...malu nk ckp ni..tpi kna jugk bgtau sbb ko RO pendubur semalaysia. dulu langkah kajang da lingkup dek nenek dswa. punyalah demo sakan..terabur sana sini roadshow...last2 azmin yg dpt...bang non...yg kita tau sudah tawan dkt s.buloh...putrajaya dgn bangganya slogan berbunyi..LAIN KALI LAH....keh..keh..keh...

      Delete
  9. Penyokong2 BN terutamanya umngok seharusnya berterima kasih kpd dsai kerana jasa2 beliau terhadap umno di zaman 70-90an...tanpa dsai,umngok mungkin selemah mic pada waktu kini.terbukti,dsai adalah pemompin keramat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyokong parti berbilang anutan agama sila berterima kasih dgn dsai kerana menggunakan koneknye memasukkn dlm dubur lelaki serta telah menjatuhkan tski

      Delete
    2. PEMIMPIN KERAMAT MASUK PENJARA KERANA MELIWAT TUKANG BANCUH KOPINYA.

      Delete
    3. Azizan tukang bancuh kopi didapati bersalah kerana merogol.

      Delete
  10. Tamaknya Kak Wan.... Kajang dia nak.. Permatang Pauh pun dia nak.... Kalau bagi Cempaka pun dia nak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org tamak selalu rugi

      Delete
    2. Kalau kak wan bertanding gerenti menang. Jgn bagi umno muka.. lawan tetap lawan.

      Delete
  11. masa ni la nak kumpul harta... nanti bila tembelang dah pecah... mangkuk mangkuk & pecacai pecacai yg melalak reformasi dah tak menyokong.. diorg boleh cabut duduk luar negara.. duit dah banyak.. yg rugi mangkuk dgn pecacai juga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setuju. cuba tanya keluarga tuya dah berapa banyak duit rakyat dia kebas?

      Delete