KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 26 February 2015

ISU AUDIO NAK JATUHKAN PRESIDEN PAS ... MAT SABU AKAN HANYA JAWAB PADA HADI AWANG.



Selepas beberapa hari hilang daripada dicapai media, Timbalan Presiden PAS, Mohammad Sabu akhirnya membuka mulut tentang isu rakaman suara yang didakwa mirip suaranya.

Beliau yang tidak mengulas lanjut tentang rakaman itu, memberitahu akan hanya memberi kenyataan kepada jawatankuasa khas (siasatan) yang dipengerusikan oleh Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sekiranya diminta berbuat demikian.

Beliau yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu, mengklasifikan isu itu sebagai masalah dalaman parti dan kenyataan media yang dihantar pagi tadi seolah-olah tidak mahu pihak lain mencampuri atau menyoal lanjut pendiriannya.

Pada 23 Februari lalu, sebuah laman Facebook ‘Tuc Tok Usin Ceroi’ mendedahkan klip audio Mat Sabu memberikan taklimat untuk memburukkan dan menjatuhkan Presiden PAS.

Di samping itu, beliau turut mengulas mengenai isu desakan perwakilan semasa Multaqa Ulama Semalaysia baru-baru ini yang meminta beliau dipecat.

“Saya serahkan kepada Muktamar dan kebijaksanaan perwakilan parti itu untuk menentukannya,” katanya ringkas.

25 comments:

  1. Tak payah jawab mat ooi. Lim guan eng akan naikkan elaun abang mat. Pasma pun sedang menunngu abang mat. Orang hebat macam abang mat ,dicampak kemama pun,akan tumboh segar.
    abang mat boleh jadi presiden pasma. Husam musa,timbalan. Pahrorozi? Su cukop la.
    Semoga PR akan lebih mantap bila pasma ganti Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan PASMA la mangkuk. PASEMBOQ la. Budak2 tak laku yg dicintai oleh bahlul2 macam TuLang Besi, Kedahlanie. Adsin. Greenboc Dan sejenis dgnnya.

      Hangpa baca Malaysiawaves pun Dah tau, INI semua terencat otak punya gang

      Jeff Ulu Bernama
      Reformist Originel

      Delete
    2. Ahli akar umbi PKR pun Dah menyampah dgn gang pasang lilin, lagi ada juak2 otak fius dok layan PASMA. Adoooooiiiii

      Delete
  2. Kan Apek guan eng dah sedia dana untok Pasma menghancorkan Pas. Baru baru dah dihulur 1.8 j.atas alasan bantuan banjir.
    Kalau terus dalam Pas apa dapat?
    Ini buat buat mata jadi buta.
    Otak jadi fuis.
    Hati jadi gelap.
    Hidup pasma dan hidup kuasa cina.

    ReplyDelete
  3. Aku pun dah pelik hairan dgn Pas ni dah terang² pasma tu nak lingkupkan Pas, knp masih nak tunggu², dulu Pas berdoa hancurkan umno kini doa itu hampir balik kepada Pas, rasanya doa² yg mehancur kan sesama Islam tak diterima Allah malah dipulangkan Allahwaalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. asal bukan umno..
      all ten to yes!!!

      Delete
    2. Pasma yang nak lingkupkan PAS atau perbuatan koncu-koncu Din Ayam yang akan menghancurkan parti Islam tersebut...kau ni biar betul...pikiaq dan kaji dulu punca segala masalah sebelum buat kenyataan Hasan Malik!

      Delete
  4. Alhamdulillah. Semoga perjuangan imamiyah kami mat sabu tabah mengharungi kemelut. Hanya tinggal selangkah shj lagi beliau akan memegang tampuk kuasa PAS.
    Kami jemaah akan berdiri teguh diblkg mu dgn penuh sabar demi keagungan wilayah jemaah.
    Imam mat sabu juga dihormati Serra disanjungi oleh semua ahli PAS dan sebab itulah beliau berada ditahap skrg INI.

    Segala pujian untuk mu imamiyah. Juga puji pujian utk ahlulbait serta imam husin.

    Allah hu Akbar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syiah laknatullah rupanya ... pi la kat iran nun ... bangsa melayu besar " karomahnya" ... tak terlawan kamu wahai syiah

      Delete
    2. semua nya hanyalah tohmahan...
      bila tuduhan tak di iringi bersama bukti kukuh.... maka omongan kamu terus ke tong sampah..... justeru jangan mudah percaya dan terpedaya... kerana perkara yg belum pasti.... memungkinkan jadi fitnah....

      Delete
  5. kuat betul pembelitnya mat sabu ... sampai si syiah pun boleh terkulai dalam belitan abg mat ...

    ReplyDelete
  6. Aduuuuuiii.. mat Sabun..
    awat hang dah jadi lagu ni...
    pahron dah cucuk juboq hang ka sampai hang sanggup lawan presiden....
    balik pangkal jalan la Sabun ... kalau tidak perjuangan hang yg dulu2 tu jadi sia2 selagi puak puak Passelsema dok belit otak hang...

    ReplyDelete
  7. aku bimbang betul takut2 syiah dah masuk dalam Pasma . syiah dah masuk dalam parti Pas . berat menanang kata ustaz azha

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengapa seharusnya merasa takut.... sepatutnya kamu lah yg harus waspadakan diri agar tidak terjerumus sama..... kerana kebodohan dan kejahilan diri sebenarnya bisa mengundang sesuatu .... lalu menjadikan kamu menyesal selamanya.....
      maka jangan merasa diri selamat...dan terselamat selamanya....

      Delete
  8. Orang2 yang berforum dalam Kelab Greeboc celaka memang budak2 haram jadah . selama aku baca maklumat dalam Forum GB memang selama itulah mereka maki hamun tuan guru Hadi dan ulamak2 Pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukankah maki hamun merupakan "zikir" yg paling afdhal yg ditanamkan di dlm dada para pengikut PAS selama ini ? Maha Suci Allahswt ... kini apa yg "ditanam" sedang dituai hasilnya ... tiada perlu dihairankan.. jika kamu mengembalikan kepada para pencela itu dengan sifat yg sama seperti mereka ...bermakna kamu juga tergolong dlm kalangan mereka

      Delete
    2. adakah kamu penyokong Pasma yang sesat masuk dalam omakk kau . memang komen kamu pun macam jebon

      Delete
    3. kenapa dgn kalian semua hah... sudah begitu bangsat dlm berbicata....
      bukankah terkadang "zikir" yg paling afdhal itu lebih utama di laungkan kepada mereka yg orangnya bersifat seperti kamu.... yg mempunyai mata tetapi tidak dapat melihat.... sepatutnya kamu sudah cukup cerdik dgn hanya contoh yg satu ... namun hampa...kamu tetap bodoh biarpun dgn seribu misalan.... agar tidak diperlukan lagi zikir wirid tersebut maka kamu hendaklah menginsafi diri...

      Delete
  9. Cakap aje ada orang tiru suara mat sabu habis cerita Macam suara kes mat sabu dengan bini orang pas pandai belakon cakap muka mirip dan cakap ada orang suara , mat sabu ulang skrip lama dia

    ReplyDelete
  10. Semua org melakukan kesalahan tapi pemipin² Pas lain jika mereka yg buat salah, tuan guru tuan guru akan cover mereka, macam kes khawat terang² dgn bini org dlm bilik hotel katanya di peramkap oleh Umno, ada kes disuruh tutup mulut takut org Umno tahu. Pemipin beginikah yg di gelar ulama, sorok & cover ke salahan ahli untuk kepentingan parti. Inikak rupa parti Islam, Dulu mat sabu dI cover kini dah naik kepala mukin inilah bahananya, ulama dlm semak, ulama akhir zaman, ketahuilah org yg terawal di campak dalam api neraka adalah golongan ulama yg cakap tak serupa bikin.... wasalam.

    ReplyDelete
  11. Tk kn dlm PAS pun dh ade golongan yg terikut ikut dgn amalan matlamat menghalalkn cara ... kalu gitu amat malanglh bg PAS ...semoga Allah memberi kekuatan kepada TGHA ...amin..

    ReplyDelete
  12. bagus abg mat tak terpengaruh dgn perangkap umno..

    ReplyDelete
  13. bagus abg mat tak terpengaruh dgn perangkap umno..

    ReplyDelete
  14. bagus abg mat tak terpengaruh dgn perangkap umno..

    ReplyDelete