KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 16 February 2015

KJ GESA IBRAHIM ALI TANDING DI PRK DUN CHEMPAKA SEBAGAI CARA TIDAK BERI PAS MENANG TANPA BERTANDING.



Khairy Jamaluddin mengulas kenyataan bekas Ahli Parlimen Pasir Mas berkenaan semalam yang menyindir tindakan UMNO Kelantan yang tidak akan bertanding pada PRK DUN Chempaka atas alasan banjir serta menggesa Badan Perhubungan UMNO Kelantan dibubarkan.

Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin hari ini menggesa Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali untuk bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Chempaka.

Menurut Khairy, sekiranya Ibrahim benar-benar mengambil berat mengenai kawasan berkenaan, beliau diminta untuk bertanding dalam PRK berkenaan.

“Setahu saya beliau tidak mempunyai sebarang kawasan kerana kalah pada pilihan raya sebelum ini.

“Sekiranya beliau mengambil berat mengenai DUN Chempaka, maka saya minta dia untuk bertanding dalam PRK itu nanti,” katanya pada sidang media selepas menghadiri Majlis Business Luncheon anjuran Majlis Tindakan Ekonomi Melayu (MTEM) dan Majlis Amanah Rakyat (Mara) di Pusat Konvensyen Sime Darby di sini hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan bekas Ahli Parlimen Pasir Mas berkenaan semalam yang menyindir tindakan UMNO Kelantan yang tidak akan bertanding pada PRK DUN Chempaka atas alasan banjir serta menggesa Badan Perhubungan UMNO Kelantan dibubarkan.

Dalam kenyataan menerusi laman Facebooknya, Ibrahim Ali mengatakan alasan untuk memberi tumpuan kepada banjir disifatkan sebagai kelakar.

Menurutnya, UMNO mesti bertanding dan sebagai parti politik, prinsip yang harus dilakukan adalah mesti bertanding walaupun pelbagai alasan diberikan.

“Banjir besar yang berlaku ini adalah alasan kuat untuk UMNO bertanding dan kena pada masanya untuk menyedarkan pengundi, siapa yang yang membela mereka ketika banjir melanda.

“Apa kata Tok Pa dan UMNO Kelantan dibubar dan semua masuk PAS atau jadi NGO kerana perlu tumpu pada banjir memandangkan Kelantan berdepan banjir setiap tahun,” katanya.

Khairy berkata sekiranya UMNO tidak bertanding dalam PRK berkenaan ia tidak bermakna Badan Perhubungan UMNO Kelantan terpaksa dibubarkan.

Jelasnya, Badan Perhubungan UMNO Kelantan wujud untuk bertanding di setiap kawasan di seluruh negeri berkenaan.

“Sekiranya kita tidak bertanding di sebuah kerusi ia tidak bermakna kita kena bubar seluruh badan perhubungan negeri kerana ia tidak masuk akal,” ujarnya.

33 comments:

  1. Dia ni ada persamaan dgn Abang non. Dua2 ada Beraheem dlm nama depa, dua2 bekas Anglo umno dan di pecat. Cakap tak serupa bikin, dua2 bekas student leader, memperalatkan PAS banyak lagilah.

    Kalau korang rindu kat Abang Non, pi jumpa Mamat Beraheem ni Nurul Izzah boleh dapat bapa angkat tu. wachaaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di peralatakan sebab PAS parti yang mempinyai peminpin bodoh dan bangang terutama peminpin ulamak .ALAMAK !!!!!!!!!!

      Delete
    2. Kah kah kah APA lagi Nurul Izzah ambil Ibrahim Ali Jadi mentor. Ibrahim Ali lompat berjaaa. Umno, 46, umno Dan last sekali perkasa.

      Bapak kao pulak Abim lompat Umno lepas twrlompat masuk PKR.

      Kesian kat PAS kena torak dgn 2 ekor kaki lompat yg dua2 sailing kenal dan Ad Beraheem dinama mereka

      Lupakanlah Nuar tu. Aku boleh pakai balik baju Keadilan Aku tu dgn syarat TSKI Jadi de facto Dan Azmin Jadi president. Jenis De Facto Dan President skg menghancurkan PKR dan PR aajerrrrrrr


      Yang Benerrrrrrtr
      Jeff Ulu Bernama
      (Sudah pindah Dari Ulu Yam)

      Minta maaf sebab lama tak komen. Al maklum busy. Kah kah kah

      Delete
    3. Kah kah kah APA lagi Nurul Izzah ambil Ibrahim Ali Jadi mentor. Ibrahim Ali lompat berjaaa. Umno, 46, umno Dan last sekali perkasa.

      Bapak kao pulak Abim lompat Umno lepas twrlompat masuk PKR.

      Kesian kat PAS kena torak dgn 2 ekor kaki lompat yg dua2 sailing kenal dan Ad Beraheem dinama mereka

      Lupakanlah Nuar tu. Aku boleh pakai balik baju Keadilan Aku tu dgn syarat TSKI Jadi de facto Dan Azmin Jadi president. Jenis De Facto Dan President skg menghancurkan PKR dan PR aajerrrrrrr


      Yang Benerrrrrr
      Jeff Ulu Bernam
      (Sudah pindah Dari Ulu Yam)

      Minta maaf sebab lama tak komen. Al maklum busy. Kah kah kah

      Delete
    4. Inshaallah cukup Hari Abang Jeff akan jadi ketua cabang kat tempat kami.

      Orang macam Jeff mulut laser Lah patut Jadi ketua.

      Man, Serendah

      Delete
    5. Kira Abang non pun juara kataklahh??

      Delete
    6. bukan mulut laser tapi tak tau otak dia letak kat mana?

      Delete
    7. Ibrahim Ali..siapa dia Malaon ini? Tak kenal pun. Kalau pelawak Ibrahim Pendek..aku kenal la sebab dia berlakon dalam filem P.Ramle.
      Kalau dia mati dan hidup.. adakah yang peduli dia...
      Apa sumbangan dia kepada negara, agama dan Melayu? Ada tak?

      Delete
  2. Btul tur KJ...paksa jer dia tanding kat Dun Cempaka...dia belagak benoo...ingat dia hebat sangat...menang parlimen pasir mas pun atas ihsan PAS...dia nyanyuk kerrrr...KJ Nanti tlg bayarkan deposit .

    ReplyDelete
  3. pas ni ada yg ok. dan byk yg serabai...alim ikut ikutan. org lilit serban 1 inci dia nk serban 1 meter. lg tinggi serban lgi alim. org pgi masjid berjemaah kaum ni pgi masjid bwk agenda politik...fitnah sana sini, mengata serba serbi...alim katakan. org berdemo...kaum ni pun join...satu hapa pun x tau. katanya lg ramai lg elok...susah nk kena tangkap..klu buat onar. serban buang buat lilit muka ala2 ninja...masing2 percaya 100% kt ulamak yg segelintir kaki kelentong. otak dn akal tuhan bgi x nk pikir dn selidik..alim jadi jadian katakan. k bye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serabai juga orang UMNO...pakai baju batik yang macam corak2nya seperti kain lapik meja... Warna dia yang tak tahan ...warna kain lanngsir..
      Begitu buruk dan jelik balik UMNO....walaupun diupah sejuta ringgit tak ada orang hendak memakainya...kecuali orang UMNO..
      Itulah orang UMNO...nak vogue dan bergaya konon, tapi low taste dan ketinggalan zaman
      Lagi kelakar...pakai songkok tinggi tanpa tahu usul yang songkok itu topi orang India...memualkan kerana UMNO tiada budaya dan sanggup mencuri budaya Hindu.....Memang patutlah orang Indonesia panggil UMNO Melayu maling...sebab suka mencuri budaya dan pakaian orang lain.

      Delete
    2. nk cite sejarah...g jumpa a.samad said. kot2 dia blh buat puisi. tajuknya juburku di bibirmu..ha bru kna ngn bang non. nk mendemo pasni pakai sluar dlm ye. merusuh ni ibarat telanjang di jalanan. gelandangan pun tau malu...kehh..keh..keh

      Delete
    3. Aku rela telanjang dari pakai songkok tinggi dan baju batik..cuma yang tiada cermin di rumah yang sangup pakai baju batik kaler maler...
      India mesti berbangga kerana Melayu meletakan songkok dan kain pelikat di tempat mulia, ....pakaian kebangsaan India di atas kepala dan dipakai untuk semayang.

      Delete
  4. Jaga2 PAS, ejen2 Abang non ramai msnyamar masuk PAS. Depa ni bukan betul pun. Otak senget kena auta dgn Abg Non.

    Rakan Kamu dalam Reformist

    Jeff, Ulu Bernam

    p/s: jika ada unsur tidak sihat Saya akan post kat blog ni. Bahagian komen. Sila baca okey wahai kawan2ku DLM PAS

    ReplyDelete
  5. Apa lagi Nurul Izzah, masa nilah kau bertanding Kat DUN Melur. Lepas tu kao suruh mb Kelantan blahhh dan calonkan diri kao Jadi mb

    Bapak kau kan dulu pecat TSKI nak bagi jawatan kat Mak kau.

    Takkan takut.

    Jesse Labu N9ers
    (Kawan Jeff)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni geng kepala butoh bapak ko!!statement Dari org bodoh.Jgn syok sendiri kalau ko tu bodoh!!!

      Delete
  6. abe him jangae rusing, kito sokong abe him 100%..... umno takdok peler, nakut hapah. awo napok tokrok , banyok pulok bui alase, takut mapuh pozek la tu...
    bukae takat unmo kelate jah keno bubar, tapi umno malaysia pon , keno bubar jugok, hok lah merentah , mugo tok panda, hutae banyok, ekonomi jatoh, barae maha, jenayah, rogo, bunuh, bakar dan banyok lagi la weh.... tokrok , tokrok ....
    abe him jangae bimbae, kito sokong abe him sokmo2 . gomo abe him gomo...!!!


    macai ori
    ulu legeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mu gapo neh...malu kawe..jate ni menatae berok...mu pahae? ghoyak molek. kawe x suko abe him. kawe lor ni nok najib plok. kawe buleh dapa brim. buat blanjo...barae maha...pitih pon kurae nih....nk hara yg ado...mampuih x makae kawe ni...hok dok ado pun habih....

      senin
      ulu lenggong

      Delete
    2. laa .... demo senin tok cekak cridik lagi la hao , mu keno reti najik tu , dio bui brim pon, dio dok kecek pitih mu kuk lain, bao takat 300 tuh, dae berapo ari jah. demo tok kaba ko dio dok kecek pitih demo , getoh muroh do'oh, klapo sawit supo jugok dae loni ansure naik pulok doh.... berak berak... ! pah tu kalu keno samae ,samo sedah jah habih hak 300 ratuh tu... kalu duo kali keno samae ....? guano gamok ...! nok gaga alah kuano... gilo la demo tu...

      p/s: nak pesae ko abe him, toksoh layae khairi tu, abe him toksoh dok makae pong la, abe him toksoh tandin la, bia pas menae cuma , padae nga muko umno penakuk tu...


      macai ori
      ulu legeh

      Delete
  7. Sekalung 'Tahniah' buat blogger pro Kajang Move krn telah membuat ahli PAS membenci Anuar dan membunuh karier politik anwar donkey- donkey INI termasuk..........Alhusyeen,greenboc,mountdweller, young suka kuning, sisi bukit, cipan tenuk & tapai, libang libu, tulang besi, kedah la nie dan berapa blog lagi. Turut menyumbang dlm hal ini ialah individu2 spt .......amuraria, bat8, mosibat serta sejumlah yg lain. Pendek kata anwar terpaksa 'membayar' harga yg tinggi kerena mulut2 dan jejari gatal mereka ini yg selalu menyebarkan fitnah serta putar belit !

    ReplyDelete
  8. jaga2...warden oii...bang non tu da sangap...silap hari...warden plak kna amik dna....dr kna dgn abg non...bek sumbat lilin...licin tu...keh..keh..keh...

    ReplyDelete
  9. Fakta :
    1. Sepol mmbuat laporan diliwat .
    2. DNA lelaki y dlm dubor sepol ialah sperma. airmani.
    3. Dna ITU bukan DNA peluh atau apa DNA dr berus gg atau tuala.
    INI fakta.

    Cmne sperma airmani tu ada dlm jubo sepol tu kena Tanya nuwar. Takkn la Ada org sedut dr note nuwar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingatkn DNA peluh dicalit DLM jubo. Rupanye DNA sperma airmani. Patutlah. Cibai pnye nuwar.
      Patut tak berani panggil saksi dia sendiri punye

      Delete
    2. jin pun geli perilaku mcm ni...lain la jin pendubur...keh..keh...keh..

      Delete
    3. dlm quraan takde pun sebut jin tu penjubo..yg di sebut ialah manusia kaum nabi luth, dan kaum penjubo tu muncul kembali di akhir zaman ni..nuar aljubo adalah kepala penjubo akhir zaman...kih kih kih..

      Delete
    4. Dan lagi geli lagi memikirkan si sepol tu x basuh punggung 3 hari...

      Delete
  10. Brahim katak tak habis² menyalak. Sokong kj bg ja brahim katak tanding lwn pas. Pas perlu banteras puak² anti ulama yg lbh pro nuar. Mat sapu, hatta n the gang kena cantas dr awal moga tak jd barah nnti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni sekor batu api ni ... umngok totok karat biru...
      dah takde kerja lain kerr... asyik nak menghasut dan memecah belah parti orang jerr... baik ko pi jaga umngok yg dah tak nak k.o tu... daripada dok jaga tepi kain orang.... ada gak pekdah nya. kalo ko nak tau, dalam pas mana ada cantas mencantas ni , dalam umngok ada lerr....

      Delete
  11. pas tak bodoh mcm hang semua,mandi junub belum tentu pandai,tiap hari kena tanya anak bab niat , ada taraf nak komplen ulama..alfatihah pun tak boleh nak tafsir..cakap semua org boleh cakap..brahim ali tu org ternama,dan ramai penyokong,dlm parti pun kena pecat,kampung sendiri pun kalau,kalau rasa kuat ,kalau semua org tak betul,aku cabar dia tanding..


    ReplyDelete
  12. pas tak bodoh mcm hang semua,mandi junub belum tentu pandai,tiap hari kena tanya anak bab niat , ada taraf nak komplen ulama..alfatihah pun tak boleh nak tafsir..cakap semua org boleh cakap..brahim ali tu org ternama,dan ramai penyokong,dlm parti pun kena pecat,kampung sendiri pun kalau,kalau rasa kuat ,kalau semua org tak betul,aku cabar dia tanding..


    ReplyDelete
  13. Melayu satu-satunya bangsa yang mempunyai mekanisma hancur sendiri. Tak payah orang luar serang, tak payah keluar modal untuk berperang, bangsa Melayu akan hancur dengan sendirinya. Dari segi budaya Melayu ada pada nama sahaja. Pertuturan (kacukan bahasa pasar dan Inggeris pelat) jauh dari struktur bahasa asal. Bahasa Melayu yang tak berapa Melayu hanya untuk kelas pekerja. Golongan elit lebih selesa dengan Inggerisnya. Pakaian tiada banyak beza dengan kaum Nasrani. Makanan, seni halus dan pelbagai aspek budaya hanya ada di Muzium mungkin. Pemuafakatan, saling menghormati dan saling menyayangi itu adalah satu metos budaya yang diada-adakan. Ugama? Perlekehannya bertambah hebat. Tiada siapa yang selamat dalam membawa ajaran kebenaran. Cacian dan maki adalah kata-kata utama terpopular bangsa Melayu. Oleh kerana sebilangan besar bangsa Melayu taraf pendidikan yang dicapai adalah rendah dan kurang bermutu maka ketangkasan minda adalah satu impian dan tahap rendahnya memudahkan golongan cerdik menipu, memperdaya dan mengekalkan mereka ditangga sosial yang sedia ada. Sikap menghambakan diri yang disuburkan oleh nenek moyang masih subur. Tiada masaalah jika hanya dapat nasi sepingan dua sehari, berbumbungkan zink atau menenggek motor buruk untuk mencari rezeki. Siapa yang mensghulurkan ringgit orang itulah perlu disokong dan dipertahankan walau pun ikan yang dimakan hanya layak untuk kucing tok ketua. Bangsa sekeliling sedang memberi saingan hebat kepada kereta lumbakita yang masih mengekalkan enjin tahun 50an dan 60an. Thailand, Vietnam, Indonesia bahkan Kampuchea sedang bernafas ditengkok kita dan adakalanya meluncur kehadapan bila mendapat peluang. Bangsa Melayu memonopoli sektor-sektor banduan, penagihan dadah, kemiskinan, buang bayi, sekuriti (polis, tentera dan jaga), penderaan dan pelbagai jenis jenayah. Namun begitu Melayu belum boleh menguasai pemilikan kilang, kejuruteraan, perubatan, perundangan (bukan lulusan undang-undang yang makan gaji dengan kerajaan), peruncitan dan pelbagai jenis dagangan. Apa yang dimiliki oleh kerajaan bukannya milik orang Melayu. Tabung Haji, pelbagai badan wakaf dan zakat, felda, felcra, dan sebagainya satu hari nanti akan dimiliki oleh orang lain bila kuasa beralih tangan. Tanah dikampung-kampung tidak akan bertahan lama. Melayu ada satu sindrom ia itu sindrom 'bila lagi nak merasa'!! Maka habislah tanah dijual kepada sikaya sama ada individu mahu pun syarikat. Apabila tiba masanya maka bertambah ramailah melayu gelandangan, hidup dalam jenayah, mati bergelempangan dimakan peluru pihak berkuasa, melahirkan anak -anak zina dan hidup tanpa tujuan seperti lembu pergi pagi pulang petang hanya untuk meragut rumput. Itulah gambaran Melayu pada 50 atau 100 tahun akan datang kalau tidak kembali kepada ugama dan mementingkan pendidikan dari segala-galanya (termasuk kereta baru, rantai sauh, ubah suai rumah dan yang lekehnya tukar sport rim baru). Konsep 'ketuanan melayu' hanya satu agenda untuk menyedapkan hati sedangkan hati berkata kita sedang hanyut dan daratan tidak kelihatan oleh itu sebelum maut tiba maka aku ambillah apa saja agar dapat merasa senang untuk seketika!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa kerat Melayu di Malaysia ini...majoritinya Melayu celup. Ramai Jawa, Bugis, Minang, Mamak, Boyan, Mendaling dan Aceh yang mengaku Melayu untuk mengejar kemewahan...
      Melayu sama seperti Bangsa Arab. Yang merosakan bangsa Arab adalah bangsa Habsi, Qubti, Nubian, Tsamud, Berber, Sumerian, Roman, Parsi yang mengaku Arab. Kaum gusar inilah yang mencemarkan kesucian bangsa Arab.

      Delete
  14. ni sekor batu api ni ... umngok totok karat biru...
    dah takde kerja lain kerr... asyik nak menghasut dan memecah belah parti orang jerr... baik ko pi jaga umngok yg dah tak nak k.o tu... daripada dok jaga tepi kain orang.... ada gak pekdah nya. kalo ko nak tau, dalam pas mana ada cantas mencantas ni , dalam umngok ada lerr....
    kah kah kah!! Bangang punya olang bg itu crita. Ini lah jenis bgsa katak yg ikut brahim katak. Masih buta hati atau mmg puak nak jatuhkn ulama dlm pas. Aku bkn org umno..bkn org pas..tak tlibat dlm mana2 parti pun. Aku kesian kalu pas jatuh sbb ada duri dlm daging dlm pas. Aku hanya ingatkn sj..tak da apa2 kepentingn pun. Aku lbh suka kalu pas yg merintah oleh ulama..bkn pas puak anti ulama..bkn pkr..bkn dap.

    ReplyDelete