Wednesday 18 February 2015

DIMANAKAH AZMIN DAN DAROYAH KETIKA ANWAR DISERANG NYAMUK DALAM PENJARA??????


Sudah kedengaran runggutan dan rasa kesal diakar umbi mempersoalkan dimanakan menghilangnya Azmin dan Daroyah Alwi ketika Kak Wan mendedahkan betapa keadaan Anwar Ibrahim dalam penjara yang sering diserang nyamuk sehingga terganggu tidurnya.

Mungkin persoalan diajukan itu agak anih dan berbau sinis tetapi bukan yang tersurat mau dibaca tetapi yang tersirat wajar diulas.

Sebelum ini gegak gempita heboh riuh rendah betapa pendedahan dibuat Azmin Ali yang sebelum ini bedegar-degar sembang kencang berikrar akan memastikan Anwar tidak akan sehari pun merengkuk dalam penjara serta akan rempuh pagar penjara jika Anwar disumbat kepenjara.

Kata-kata melangit yang akhirnya terbukti sebagai cakap besar tidak serupa bikin dan bikin langsung sekelumit seperti cakap membuatkan rakyat yang berfikiran waras mencuit minda untuk terus bertanya   .. pemimpin jenis apakah ini????

Rakyat terutamanya anak-anak muda menilai pemimpin dari janji dan kata-katanya bukan dari kedudukkan yang sedia ada.

Rakyat kini secara berseloroh melontarkan suatu soalan ... bukan minta rempuh pagar penjara pun .. tetapi sekadar mohon sembur ridsect dibilik penjara DSAI jer ...  Beritahu satu dunia amat setia tenggelam timbul bersama DSAI ... Kalau itu pun tidak mampu lakukan lain kali jangan kuat sangat sembang dan tinggi sangat berdegar bercakap ... Itu sahaja.

Jangan apabila DSAI kena demam denggi baru nak bertindak .. sebab bukan apa .. Selangor dibawah kepimpinan Azmin sudah pun menerima anugerah negeri tertinggi menghidap denggi.

Omak Kau tahu bagaimana derita dan seksa sengsaranya kena demam denggi.

“Tidur Anwar sedikit terjejas kerana gangguan nyamuk,” kata Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mengenai keadaan terkini suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang di penjara di Sungai Buloh.

Dr. Wan Azizah berkata, beliau telah memohon kepada pihak penjara supaya menyediakan tilam setebal dua inci dan menyelesaikan masalah tandas yang tidak sesuai.

“Pihak penjara meyakinkan kami namun kami masih menunggu janji mereka untuk menyediakan tilam setebal dua inci dan menangani masalah nyamuk selain tandas cangkung yang tidak sesuai dengan keadaan fizikal Anwar,” katanya kepada pemberita di luar mahkamah selepas perbicaraan kes saman fitnah yang difailkan Anwar terhadap Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman.

Di akhir prosiding hari ini, Anwar sempat berkata: “Terima kasih Yang Arif, saya akan balik ke Sungai Buloh” selepas selesai memberi keterangan.

Kes itu didengar di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman Siti Khadijah S. Hassan Badjenid dengan Anwar diwakili peguam Razlan Hadri Zulkifli manakala Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah, mewakili Anifah.

Anwar, 67, yang berpakaian kemeja biru muda dan berseluar hitam, tiba pada pukul 7.45 pagi di Kompleks Mahkamah di sini dan dibawa ke dalam bilik bicara sejam kemudian dengan diiringi pegawai dari Penjara Sungai Buloh dan polis mahkamah tanpa bergari.

Sebelum prosiding bermula, anggota keluarganya termasuk Dr. Wan Azizah dan beberapa pemimpin pembangkang antaranya Menteri Besar Selangor Azmin Ali dibenarkan bertemu dengan Anwar di bilik saksi.

24 comments:

  1. tolong hormat sikit pada azmin

    azmin adalah menteri besar dan bakal presiden pkr

    kita perlu sokong azmin untuk agenda reformasi yg tulen

    ReplyDelete
  2. Kisah nyamuk menyerang raja namrud ygbongkak.
    Mati penuh kesiksaan.

    Tak sabar rasanya nk tengok nuar kena camtu. Mesti dasat kan.kote nye kena kerumun dek nyamuk. Kan.kan.
    Mgkin lilin jadi penyelamat.nyamuk lari

    ReplyDelete
  3. Aku fikir Omak kau dah insaf tetapi rupanya tidak,makain menajdi membuat manusia lain terkecil hati.,apa p[erasaan keluarga Anwar bila kamu tulis begini,kanu perli Azmin dan Daroyah.Apakah kau bodoh sangat tentang isu ini.bagaimana Azmin dan Daroyah nak masuk ke penjara untuk menyembur nyamuk.kau sengaja perli ornag,kau tak terfikir ke kau ada anak,ada keluarga ,apa kata satu hari anati Allah balas apa yang ada dalam hati kecil kau yang masih berdendam.bila kau keluarkan isu begini disambut olah musuh2 anwar dan kau dapat saha fitnah,tunggu balasan dari allah selagi kau tak insaf dan bertaubat dan minta maaaf pada ornag yang kau hina,dah lah kau pakai baju keadilan tapi kau menjadi barua Umno,MUNAFIQ jadinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ko jadi barua peliwat tunggu balasan ko.penyokong barua nuar. Nuwar mmg perlu dimusuhi. Ancaman kpd Islam Dan bumi melayu.

      Dan kpd anon12:14..hrp terus jadi batua nuar. Camne la rasanya masa korg mati nnti. Mesti tersiksakan.

      Lalala

      Delete
    2. anus 12:14...Omak Kau tak pernah buat keje jijik dubur mendubur mcm peliwat tua kutuk kesayangan kau tu, sebenarnya kau yg harus bertaubat kerana mendewa dewakan pendubur altaik kaki kelentong..ada faham.

      Delete
    3. ini didik anwar itu, satu aku kagum omak kau sanggup lari dari anwar kerana takut di juburkan oleh anwar, walau pun cinta pada azmin di tolak dan tak sangup melihat azmin buat kerja2 terkutuk oleh berzina di jamban, ini menbuatkan aku kagum pada omak kau

      Delete
    4. Wah,kau lebih tahu dari Allah,ye.Tunggulah balasan memfinah orang.sudahlah anonmuose 12.55,13.05dan anon 13.44 kau adalah manusia yang sama ,wajah manusia tapi hati syaitan.kah.kah.kah

      Delete
  4. marahkan nyamuk bakar kelambu.... menang sorak kg tergadai...kera di hutan di susukan anak di rumah mati kelaparan...kesimpulan..jgn maen lilin...selain membakar blh jugk menghalau nyamuk...dan juga sebagai agen pelincir utk ksum penjubur....keh..keh..keh

    ReplyDelete
  5. Kebencian Omak Kau pada Azmin ibarat Papagomo membenci Anwar.

    ReplyDelete
  6. macam mana ko tau anwar peliwat? ko nampak ke? sedap mulut ko kata kat orang. belum kena kat batang hidung ko sendiri. ko nak dapat musibah ke? ko tahu tak Mahkamah Persekutuan di bawah kementerian apa? kalau ko takde ilmu baik diam, ko tahu dosa fitnah lebih teruk dari dosa membunuh. lepas ni ko boleh tengok sorang-sorang barisan pendakwaraya jadi apa. Wait & see. Please shut up your mouth!

    ReplyDelete
    Replies
    1. klau dh sperma 4cm dlm dubur...tu bukan meliwat ke?!!...Sapa yg dok letak sperma Anwar kat situ?...Air mani bukan senang2 nak dapat!...Tak tahulah klau puak2 korang jenis bawa air mani dalam bekas air...tertinggal kat tepi jalan sampai orang boleh ambil letak dlm jubor!!

      Delete
    2. Ada kau pernah dengar peguam nuar nafikan air mani tu bukan air mani nuar?!!...yilek!...Yang dorang dok pertikai ialah sampel DNA dr lokap.Kalau betul2 bukan mani nuar...apa salah bagi sampel DNA secara sukarela untuk cross check dgn DNA mani yg 4cm dalam jubor tu?!!

      Delete
    3. TAK TAU ANWAR TU MEMANG PELIWAT. ?
      KARPAL SINGH ORANG PERTAMA BERDIRI DLM PARLIMEN DGN MEGAH MEMEGANG AKUAN BERSUMPAH MANGSA LIWAT ANWAR IBRAHIM YG MASA ITU TPM. EKORAN DARI ITU DR MAHATHIR YG MASA ITU PM MENGARAHKAN POLIS MENJALANKAN SIASATAN. HASIL DR SIASATAN POLIS TELAH MENAHAN NALAKARUPAN SAHABAT BAIK ANWAR IBRAHIM BERMAIN TENIS DI TIVOLI VILA.
      AZIZAN PEMANDU WAN AZIZAH MENGAKU ANWAR MELIWAT DIA. SUKMA ADEK ANGKAT ANWAR DAN ANIS MUNAWAR PENULIS UCAPAN ANWAR MENGAKU DI MAKAMAH TELAH DILIWAT OLEH ANWAR.
      DLM PARLIMEN MAT SABU MENGGELARKAN TPM MALAYSIA ANWAR AL JUBURI.
      SAIPUL PEMBANCUH KOPI ANWAR MEMBUAT LAPURAN POLIS ANWAR MELIWAT DIA. BUKTI2 TELAH DIKEMUKAKAN DAN MAHKAMAH MENDAPATI ANWAR BERSALAH MELIWAT SAIPUL.
      ADAKAH KARPAL SINGH BERBOHONG ? ADAKAH NALAKARUPAN BERBOHONG ? ADAKAH SUKMA BERBOHONG ? ADAKAH ANIS MUNAWAR BERBOHONG ? ADAKAH AZIZAN BERBOHONG ? RAMAINYA ORANG BERBOJONG ? MEREKA INI ADALAH ORANG YG BERADA DI KELILING ANWAR.
      KES INI HENDAKLAH DILIHAT DGN AKAL FIKIRAN. BUKAN DGN SENTIMEN KETAKSUBAN.

      Delete
    4. BRO. . .PERCAYA JELLY 'KY' DIGUNAKAN?. ERTINYA MEMANG LIWAT ITU BERLAKU ! SIAPA YG BAWAK ITU BUKAN ISUE. ISUENYA LIWAT ITU BERLAKU. TAKKAN PELIWAT NK DIJADIKAN SEBAGAI PEMIMPIN.
      SAIPUL TU BUDAK SURUHAN ANWAR IBRAHIM. ANWAR IBRAHIM BAGI DIA GAJI. ANWAR IBRAHIM PERENTAH DIA AKUR. INI HUBUNGAN MAJIKAN DAN PEKERJA. WALAU PUN ARAHAN YG DIA TIDAK SUKA TAPI DIA KENA BUAT.
      ATAU SEMUA PEGUAM ANWAR ITU BANGGANG ? KAMU SORANG YG PANDAI ? KENAPA ANWAR TAK AMBIK KAMU JADI PEGUAM ? SEBAB KAMU BODOH. KAMU TAK FAHAM 'FACT AN ISUE' DLM SATU2 PERTUDUHAN.

      Delete
  7. ko tahu sapa yg bawa ky jelly? knape yg bawa benda tu tak masuk sekali? Pelik ak ajaib! sepol tu bapuk ke, tak melawan? Memang spesies babi hutan ada siung 8 kaki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ky jelly tu sepol yg bawa ke? Ooo gitu jadi mcm suka sama sukalah ye eh...tapi knp sorg je kena dakwa? pelik? mmm tapi takpelah...msia boleh.....

      Delete
    2. JELLY 'KY' ITU BUKAN FACT AN ISUE DLM KES INI. FACT AN ISUE DI SINI TERJADINYA LIWAT SEPERTI PERUNTUKAN DI BAWAH SEK 377C KANUN KESEKSAAN.
      LAIN KALI UNTUK MENGULAS KES MAHKAMAH KENA FAHAM UNDANG2. BELAJAR DAPATKAN LLB.
      BUKAN BELAJAR MCM KAMU NI DI KEDAI KOPI DAPAT LLB. LAMA LAMA BODOH.

      Delete
  8. Azizah tolong pecat azmin dari paryi PKR....sesungguhnua kedudukan kamu sebagai president tunggu masa untuk hancur dan legasi anwar terkubur dan dilupakan....kuasa president untuk pecat dan singkir ahli yg belot pada legasi anwar menjadi ancaman pada keluarga anwar.....bertindak srbelum terlambat....Pecat Axmin dari parti PKR seperti anwar dipecat DrM dari umno dulu........pecat Azmin Ali.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bergusti sesama ahli PKR.
      Macam mane sepol nak lawan. Mana lah tau kena ugut ke. Awas all kawan2 diluar sana. Kalau dah tahu kawan anda tu gay. Jangan lah korang tydo rumah gay tu. Dalam anda tidur tak sedar diri , budak gay ni ambik kesempatan.

      Delete
  9. Pala butuh ler omakkau.

    ReplyDelete
  10. Hutang negara yg makin naik tu lagi penting la nk settle..

    ReplyDelete
  11. As salam semua, saya sebagai rakyat marhaen kebanyakkan ini menyarankan supaya semua pihak redha dan tabah daripada peristiwa yang berlaku ini.. Sekiranya benar perkara itu berlaku seperti didakwa oleh pemerintah maka Benarlah ia.. Tetapi sekiranya sebaliknya pula biarla di akhirat nanti Pemerintah dan Kaitannya memikul segala apa yang didustakan... Cuma harapnya kita diluar ini jangan pula terheret oleh kealpaan bicara dan perasaan dalam diri yang belum tentu pasti..

    ReplyDelete
  12. Itu baru sikit digigit nyamok....biasalah balasan hang buat perkara mungkar juluk jubor org,,,itu baru seksa dunia di akhirat lagi dahsyat ...semoga ianya menjadi iktibar dan bermuhasabah diri supaya segera bertaubat dan memohon keampunan dpd Allah S.W.T

    ReplyDelete
  13. Anda fikir lah banduan lain dalam penjara tu. Dorang pun kena gigit nyamuk , serangan denggi?? Ada ke dorang kecoh sampai macam ni. Diorang pon manusia ada akal macam kita. Disebabkan satu kesalahan dia lakukan. Itulah akibat pembalasan nya, pandai buat pandai tanggung.Manusia tak boleh lari dari kesalahan. Negara ada undang undang.

    Jangan nak salah kan orang lain. Salah kan diri sendiri buat kesalahan. Bak kata pepatah kalau nak buat sesuatu benda tu biar lah berfaedah. Kalau tak berfaedah urm inilah akibat nye. Elok2 tidur siang malam dapat peluk bini. Buts satu punya hal. Siang malam termenung pelok besi .

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...