Monday 16 February 2015

KOLEKSI GAMBAR SUASANA PROGRAM SOLIDARITI BERSAMA ANWAR DI TAMAN CHERAS JAYA MALAM TADI.


Lokasi program di Dewan Orang Ramai Taman Cheras Jaya, Jalan CJ 4/15-2, Balakong bertarikh 15hb Februari 2015 bersamaan hari Ahad bermula jam 9.00 malam.

Tetamu VIP yang hadir YB Nurul Izzah Anwar, Nurul Nuha Anwar, YB Lim Kit Siang, Pak Samad , Dr Dzulkefly Ahmad dan YB Teresa Kok.

Sambutan diberikan .. untuk berlaku adil mohon lihat sendiri gambar-gambar yang dimuat naik. .. Omak enggan memberikan sebarang komen .. biarkan gambar-gambar berbicara.

Program Soladariti Anwar dianjurkan DAP yang turut menampilkan beberapa pimpinan PR lain seperti Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok, Ahli Parlimen Serdang Dr Ong Kian Ming dan Ahli Jawatankuasa PAS Dr Dzulkefly Ahmad.

Anak Anwar, Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah dan Nurul Nuha juga dijemput berucap.

Program dihadiri kira-kira 200 hadirin turut menampilkan Sasterwan Negara Datuk A. Samad Said yang membacakan puisinya.

Lim juga mempersoalkan ‎saranan pemimpin UMNO supaya tidak bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Chempaka ekoran kematian wakil rakyatnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Kalau mereka kata betul kerana ingin tidak menjejaskan usaha pasca banjir mereka sepatutnya tidak bertanding bukan sahaja di DUN Chempaka, malah kawasan Parlimen Permatang Pauh.

Sementara itu, Nurul Izzah membayangkan PKR tidak meletakkan adiknya Nurul Nuha sebagai calon kerusi Parlimen Permatang Pauh.

“Media bertanya, ‘adik mana yang akan bertanding kali ini?' Saya tanya, jika anda berada di tempat kami anda tidak akan bertanding di pilihan raya yang diadakan di Malaysia.

“Padang tak sama rata, media tidak bebas. Mungkin media online berikan liputan tetapi bagaimana media arus perdana?” soalnya.

Nurul Izzah yang ditemui pemberita selepas program tersebut turut berkata keluarganya akan‎ menghantar laporan perubatan Anwar kepada peguam hari ini.

22 comments:

  1. xde faedah. bek jemaah di masjid dr dok dgr benda karut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan menipu...Melayu solat di Masjid boleh dikra dengan jari...Yang memalukan....jumlah tiang dan kipas kadang2 tiga kali ganda dari jemaah...solat zuhur dan asar tak sampai 20 orang....
      Yang pasti mana2 masjid yang mengimarahkan masjid adalah orang Tabligh dan Pas..bukan orang Jalur Tiga, ISMA, ABIM, Pekida dan Tiga LIne...
      Orang UMNO yang datang selalunya AJK dan Iman UMNO...tapi kalau kalah dalam pertandingan AJK...merajuk seumur hidup...tinggalkan jemaah dan muncul semula setahun sekali bila untuk mengundi AJK baru

      Delete
    2. Buang masa saja layan famili Anuar yg tak guna n. Bila rakyat susah Dia tak peduli macam kes banjir. Bila Dia susah Dia suruh Anak Bini Dia cari Rakyat.

      Balikla Anuar

      Delete
    3. Anon 07:04
      Bila manusia susah cari Allah SWT..dialah tempat meminta dan pemberi bantuan. Kau dan penyembah berhala yang kau hina tu sama..
      satu meminta dengan berhala dan satu minta dengan manusia...bedanya kau dan penyebah berhala cuma kau tak makan babi dan bersunat...
      Kesiannya lho orang Melayu...mengaku Islam tapi syirik.
      Peringatan...orang Islam seperti kami tidak takut dan redha dengan ujian Allah SWT.Dia yang memberi rezeki walaupun Malaysia dibawah tapak kaki Yahudi, Masonic dan China. Hanya orang Melayu yang syirik yang takut dengan ancaman dan bayanngan Yahudi, Masonic dan China.

      Delete
    4. anon 02:20..tu kariah ko. tmpt kita org mmg ramai. kt sini politik letak tepi. tmpt ko mmg kronik dh tu. tu la org suh g masjid solat..dgr kuliah agama...bukn g masjid nk tunjuk alim..nk kutuk kerajaan. suh la ajk masjid buat aktiviti berfaedah...jgn dok slalu cite psl bang non je. org menyampah jelik dah...keh..keh..keh

      Delete
  2. Malaysia adalah negara demokrasi dan menghormati hak persamaan kaum , agama...Ini adalah hak asasi manusia...piagam UN...Jika tidak suka piagam ini....Malaysia boleh keluar dari UN ... Selalunya hanya pemerintah kuku besi, apartheid, komunis, taliban yang takut dengan pendokong demokrasi dan persamaan hak..Kalangan Parti pemerintah sistem kehakinam..Polis, Tentera, Majlis Agama melihat penjuang hak asasi dan keadilan sebagai pangancam keamanan Negara dan mengancam ketuanan mereka.. Tanpa Suaram,Bersih, Hindraf, PAS, DAP, Sister In Islam...Malaysia menjadi Zimbabwae, Myanmar, Uzbekistan, China...Hak rakyat dan inspirasi tidak dihoramati.. sedarlah...Rakyat akan taat dan suka kepada raja dan pemerintah , jika raja dan pemerintah menghormati kehendak rakyat....Pemerintah dan raja yang zalim dan kuku besi dibenci rakyat. Bersyukur kerana Wilayah Kelantan, Perak , Kedah dan Perlis tidak berpendapat begitu kerana tammadun dan cara fikir berlainan dengan pemimpin UMNO yang majoritinya keturunan Bugis, Mamak dan Turki... Kami di utara senang dengan cara Tengku Abdul Rahman dan Abdullah Badawi...mereka adalah contoh peradaban Melayu yang lembut dan toleransi yang tahap tinggi...Mereka adalah Melayu sejati yang bersikap moderate, tidak tamak kuasa dan lembut dengan rakyat. Musuh Malaysia bukan Yahudi...tapi pemimpin yang mengamalkan sistem politik hutan, feudal dan kuku besi...yang tidak suka kepada hak persamaan kaum, agama....prinsip pemerintah yang bertuhankan ketuanan bangsa....menimbulkan ketidakan puas hati rakyat.. Contohilah Thailand dimana semua rakyat samada pendatang China dan Melayu diberi hak yang sama dengan syarat mereka boleh assimilate kepada budaya Thailand. Yang menjadi duri dalam daging adalah Melayu dari Tiga wilayah yang degil dan masih merasakan mereka dijajah... Majoriti Muslim Thai dari Wilayah Satun, Phuket, Bangkok, Trang, Krabi, Saraburi, Pathalung, Songkla, Ligor, Ranong boleh hidup dan berkerjasam dengan orang Thai Buddha..yang ramai mereka yang suka dipanggil sebagai Thai Muslim jawatan penting dalam kerajaan, tentera dan Demokrasinya mereka ....majoriti Perdana Menteri Thailand dari dulu hingga sekarang adalah keturunan China dan beberapa Thai Muslim menjadi Menteri Luar Negeri, ketua Tentera Thai dan Pengarah Kerajaan. Adilnya mereka Thai Muslim mempunya MUslim Thai TV Channel walaupun Muslim hanya 7 %...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dgr masakan tomyam sedap..

      Delete
    2. Buang masa saja layan famili Anuar yg tak guna n. Bila rakyat susah Dia tak peduli macam kes banjir. Bila Dia susah Dia suruh Anak Bini Dia cari Rakyat.

      Balikla Anuar

      Delete
  3. kan nak raya cina. mana la nak ramai orang. lagi pun ada ke kerajaan kisah akan setiap yang diperlaungkan rakyat.malaysia sekarang dah tak macam dulu lagi.sesiapa yang membelakangi kerajaan akan ditangkap.mana yg kerajaan malaysia telus dan efisen.tak ramai orang yg tak pergi ceramah tu bukan bererti mereka tak mahu mengambil bahagian.mereka hanya tunggu dan lihat.tetapi dalam hati memberontak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buang masa saja layan famili Anuar yg tak guna n. Bila rakyat susah Dia tak peduli macam kes banjir. Bila Dia susah Dia suruh Anak Bini Dia cari Rakyat.

      Balikla Anuar

      Delete
  4. mungkin buat permulaan ni saja kot! lagi pun anwar ni ramai penyokong senyap! dalam rumah aku ni pun ada! nama saja penyokong anwar, tapi tak pernah keluar demo! sejak pru 1999 tak pernah pangkah dacing! bilangannya semakin bertambah nih! pru akan datang ni bertambah lagi 3 orang lagi. dia orang ni tengah bersemangat nak memangkah selain dacing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang mana ada ic. Hang kan bangla
      Bangla tak Leh mengundi

      Delete
    2. Buang masa saja layan famili Anuar yg tak guna n. Bila rakyat susah Dia tak peduli macam kes banjir. Bila Dia susah Dia suruh Anak Bini Dia cari Rakyat.

      Balikla Anuar

      Delete
    3. Tambah 3 orang, berkurang 30,000. Aku yang pangkah PKR masa PRU 13 lepas pun dah tobat tak pangkah lagi parti kelam kabut yang berpeluk cium dengan daPIGS dan pada masa yang sama maki hamun PAS. Sorry man not any more.

      Delete
    4. kalau dah ber dapigs dapigs ni konfom tak pernah pangkar prk nih!

      Delete
  5. Doa TSKi, Che Gu Bard Dan ramai lagi mangsa kezaliman Anuar Dan Clan Segam-boot membawa padah. Aku Dah cakap Dah, walaupun sipolan2 di fitnah sampai masuk penjara, INI tidak bermakna Dia ada lesen penaya orang lain.

    Contohnya yahudi walaupun dikenakan oleh Hitler, ITU tidak bermakna Dia ada lesen nak tekan Palestine.

    Terimalah Anuar dlm isu diatas 2x5 dgn yahudi

    Yaaaaa ampun.jauhkanlah kita Dari manusia seperiti INI.

    Bob Bukit Mertajam
    Reformist Power

    ReplyDelete
  6. Pesanan Ringkas Dari Bob Bukit Mertajan,

    Jangan Jadi orang jenis ni. Zalim lagi menzalimi.

    President PKR mesti meletak jawatan. Kami mahu president yg bersama rakyat marhaen.

    Sudah2lah dgn gila kuasa

    Bob Bukit Mertajam
    Reformist Power

    ReplyDelete
    Replies
    1. aikk!!!! sudah pindah kampung ke?

      Delete
  7. Lebih dari 2 orang kira ramailah tu sebab siapa yang pergi secara sukarela bukan kena paksa. Apa pun aku tetap bersama PR

    ReplyDelete
  8. la 200 org sahaja ke hadirin kat dewan cherasa jaya kawasan cina umah 3 tingkat tu??? cheras jaya ni besar...ada fasa 4..fasa 1..fasa 3....tu belum lg campur kawasan nearby..kmpung sg balak...taman sutera...tmn mesra...tanming..tmn impian ehsan...

    patutla pasar mlm cheras jaya smlm tetap ramai...lepas tu takde la jem nk masuk cheras jaya smlm...lalu area sekolah cheras jaya pun mcm takde pa pe yg besar berlaku kat situ...cheh...ingatkan 800 org at least...

    -smh-

    ReplyDelete
  9. Tak tau lah apa motif nya OMAK KAU kerap kali cuba menyelak kekurangan yg ada pd Anwar dan dlm progrm2 Anwar...x puas lagi ke dendam pasal Khalid di turunkn dari kerusi MB.ke..udah2 le tu..kdg2 macm penyokong tegar BN/ UMNO je tindakn nye

    ReplyDelete
  10. Hidup anuar .... Lepas ni jeffi uy akan buat repot polis dilewat anuar .

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...