KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 28 February 2015

BETUL KE DATIN ROSMAH MANSOR BERKATA BELIAU BAYAR RM1,200 SETIAP KALI MENDANDAN RAMBUT????



Isteri kepada perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor melahirkan kebimbangan tiadanya kawalan bagi caj perkhidmatan di rumah menyebabkan peniaga mengambil kesempatan menaikkan harga.

Beliau selaku Yang Di‎pertua Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-isteri (Bakti) berkata,  ketika ini, caj perkhidmatan di rumah seperti khidmat tempahan baju, solekan dan pendandan rambut mengenakan harga yang sangat tinggi dan tidak masuk akal.

Kebimbangan itu diluahkannya ketika dalam program cukai barangan dan perkhidmatan (GST) bersama Bakti pada 23 hb Februari yang lalu.

"Sekarang ini bila saya nak warnakan rambut dekat rumah, dia (peniaga) dah caj RM1,200, amboi mahalnya.

"Bila kita tanya dia (peniaga) cakap dekat kedai caj berlainan, yang ini mahal sebab 'home service' (perkhidmatan rumah) ini yang anda harus teliti," katanya pada majlis penerangan GST Bakti di Bangunan Sri Hasmah di Petaling Jaya.

Susulan dari kenyataan beliau ini maka jadi riuh rendah dimedia terutamanya di laman sosial dan beberapa blog betapa Datin Seri Rosmah Mansor setiap kali dandan rambut bayar RM1,200.

Demi berlaku adil maka perlu kita lihat ucapan DS Rosmah secara keseluruhan bukannya diambil yang hujung pangkal hilang .. ambil yang pangkal hujung lesap.

Apa yang cuba mau disampaikan oleh beliau  pada pandangan Omak Kau ialah "Kalau saya nak cat rambut dekat rumah, dia caj RM1200.. amboi mahalnya. Kalau dekat kedai different charge, ni home service"

Maknanya beliau sekadar memberikan suatu contoh dimana baru sahaja mau menanyakan berapakah upahnya untuk jika beliau mahu cat rambutnya dilakukan dirumah  dan RM1,200 baginya adalah mahal sebab dilakukan dirumah bukannya dikedai.

Dia mengeluh dan merasakan tidak berbaloi dengan harga semahal itu, dan  bukannya setiap kali beliau mendandan rambut beliau terpaksa bayar RM1,200.

Fikirlah secara ikut akal logik .. siapa nak beritahu kepada dunia yang setiap kali mendandan rambut bayar RM1,200 lebih-lebih lagi dinegara ini yang cukup sensitif dengan cerita berbelanja secara boros.

Kalau nak menyerang sesiapa pun memanglah di izinkan dinegara yang mengamalkan demokrasi tetapi perlu ada batasan dalam memutar cerita sehingga mendatangkan aib.




63 comments:

  1. PUTAR BELIT UNTUK RAIH SOKONGAN POLITIK BIASA LA TU

    MENIPUKINI MEMANG KAKI SPIN

    BUKAN NAK MENGATA TAPI MEMANG KENYATAAN

    MENIPUKINI BLAJA DARI MEDIA YAHUDI

    GEORGE SOROS PUNYA MEDIA APA NAK HERAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah tu. Melayu memang hati dengki.
      Betty chew boros tak siapa pun bising.

      Delete
    2. Rosmah pakai beg birkin, cincin 24juta USD dan rambut rm1200. itu pun sebab dia simpan sejak dalam perut ibu dia! kah! kah! kah!

      Delete
    3. aku potong rambut kat kedai mamak baru RM8.00

      Delete
    4. gaji kerja kilang 2 bulan baru boleh warnakan rambut

      Delete
    5. Anon2 ramai yg tak lulus BM...
      bahasa mudah pun tak faham...
      apa nak buat otak kena liwat...

      Delete
    6. Seluar dalam borosmah je sehelai dah usd 1.500. Takkan pakai sehelai je sekurang2nya 10 helai. Kira jelah. Seluar tutup burit pun tak terbeli kita.

      Delete
    7. Terimah kasih yang amat dalam kami ucapkan kepada MBAH SELONG yang
      telah memberikan kebahagian bagi keluarga kami…berkat Beliau saya
      sekarang udah hidup tenang karena orang tuaku udah buka usaha dan
      punya modal untuk buka bengkel skrang pun orang tuaku tidak di
      kejar-kejar hutang lagi…dan keluarga Kami di berikan Angka
      Ritual/Goib Dari mbah yg sangat Jitu 100%dijamin
      tembus…hingga keluarga kami sekarang merasa tenang
      lagi…terimah kasih mbah…Jika Anda ada yg merasa kesulitan
      masalah Nomer ToGEL silahkan hbg Aja MBAH SELONG
      dinmr hp beliau (081-322-565-355) atau klik http://prediksiangkahoki88.blogspot.com/
      dan saya sudah membuktikan 3kali berturut2 tembus terimah kasih

      Delete
  2. Mana ada muruh sekarang kalau bawa tukang rambut ke rumah mesti mahal harga nya biasa dua kali ganda harga nya, lagi pun tak ada isteri pm atau persiden dunia ini buat rambut di kedai salon kerana faktor keselamatan ,cuba korang tengok ada ke isteri obama dan obama gunting rambut di kedai atau salon
    Nanti bila isteri anwar yaitu jijah jadi isteri pm jijah pm suruh dia buat rambut di kedai solan lorong haji taip di dan suruh anwar gunting di kedai potong rambut india itu lebih murah,
    Macam ini rosmah cakap mahal buat rambut di rumah, upah mak andam datang kerumah untuk cantik pangantin sekarang mahal 500ringgit-1000ringit omak kau ini ketinggalan zaman exdate , lebih baik berhenti jadi blogar bikin malu je.
    rosmah pun tahu mahal nya dia potong rambut di rumah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau jadi kuli batak umno tu berapa upahnya? upah duit lendir haram tu berapa dapat? kah! kah! Kah!

      Delete
    2. pompuan kalu tak pakai tudung, kat neraka nanti kena rantung rambut sampai otak mengelegak. Ostat aku cakap gitu masa aku sekola agama dulu...tapi ramai pompuan tak takut. Mereka lebih takot nak pakai tudung.

      Delete
    3. Perbandingan ko tak kena langsung la anon...orang tak jadi pengantin sebulan atau dua bulan sekali macam set rambut....sekali jer seumur hidup memang beratus / beribu habis itu pun dari hujung rambut sampai hujung kaki + set persalinan lagi.....ini sampaikan wan azizah dan anwar yang tak ada kena mengena pun difitnah sama kenapa....panas telinga ke bila terserlah lagi satu sifat boros rambut kembang tu...hujah mestilah dijawab dengan hujah

      Delete
  3. lantak dia la nk dandan rambut ke bulu puki ke...x habis2..bek ko suh guan eng letak jawatan lg bagus...dr membabikan pulau pinang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contoh ... BABI.

      Delete
    2. Contoh ...BABI

      Delete
    3. byk babi jadian di penang..sbb sokong guan eng...lagi yg babi jadian dr melayu....ni yg BABI btol.. .keh..keh

      Delete
    4. Obama pun makan babi dan main bontot, apasal korang tak tangkap dia masa kat Malaysia?

      Delete
    5. Lebih dari 90% dari penduduk di Rusia, Eropah, Amerika Syarikat, Afrika dan China suka main bontot dan makan babi! Adakah Malaysia ingin melancarkan peperangan ke atas mereka? Bagaimana pula negara timur tengah yang sama sahaja, main bontot dan makan babi secara senyap-senyap? Pergilah Dubai dan tengok sendiri? Pelacur memang laku di sana. Kah! Kah! Kah!

      Delete
    6. hei..2.23
      apa yg nak peduli dia nak dandan bulu rambut ke bulu puki dia ke...
      yg aku hairan dia buboh cat rambut bukan bubuh henai.. tak solat la jawabnya..
      tapi yg lagi aku hairan bubuh cat bulu puki pulak..nak suruh siapa tengok...syok sendiri la tu...

      Delete
  4. Seharusnya adalah lebih baik pulihkan azizah.kesan Dan rawat penyakitnya akibat jangkitan aids. Maklumkah...org yg berkongsi hidup dgn suami yg curang menjubokan lelaki..

    Kesian nenek jijah. Diakhir hidupnya berat menanggung penyakit kelamin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contoh ... Babi Hutan berhujah.

      Delete
    2. puki mak kau x check ker.. ayoh ko pun rajin langgan betina siam...

      Delete
    3. Di akhir hayat engkau tunggulah azab dari ALLAH. .. cepat2lah bertaubat.. ..

      Delete
    4. Bontot Negara memang gila seks dan kuat main bontot! Kah! Kah! Pasal tulah mereka sukakan cerita seks! Kah! Kah! Kah! Ada roadshow pulak tu! Roadshow tentang cara-cara main bontot! sungguh sadis bontot negara nie! Kah! Kah! Kah! Buatlah di DUN cempaka nanti, mesti orang kampung tetak putus kepala dia! kah! kah! kah!

      Delete
    5. 0240 ni anak babi hutan la..emak dia mampoooss dulu pun sebab kena aids. Bapakkk dia bawak aids masa main dengan babi betina lain. Bini dia pun kena aids jugak tu sebab kena tibai babi jantan lain

      Delete
    6. jangan kata orang...2.40
      kalau dia tak kena...Allah bagi pd hang yg dapat Aid...
      apa macam...dah takut la...

      Delete
  5. Mana ada muruh sekarang kalau bawa tukang rambut ke rumah mesti mahal harga nya biasa dua kali ganda harga nya, lagi pun tak ada isteri pm atau persiden dunia ini buat rambut di kedai salon kerana faktor keselamatan ,cuba korang tengok ada ke isteri obama dan obama gunting rambut di kedai atau salon
    Nanti bila isteri anwar yaitu jijah jadi isteri pm jijah pm suruh dia buat rambut di kedai solan lorong haji taip di dan suruh anwar gunting di kedai potong rambut india itu lebih murah,
    Macam ini rosmah cakap mahal buat rambut di rumah, upah mak andam datang kerumah untuk cantik pangantin sekarang mahal 500ringgit-1000ringit omak kau ini ketinggalan zaman exdate , lebih baik berhenti jadi blogar bikin malu je.
    rosmah pun tahu mahal nya dia potong rambut di rumah

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi penjilat bontot rosmah upahnya memang murah macam anak haram tak mandi wajib! kah! kah! kah!

      Delete
    2. wallauu weiii....balu kale lambut sula selibu lua latut. manyak mulah maa...

      Delete
  6. Dulu kita dengar ada emelda marcos diphilipina tp skrg kita ada org yg serupa dimesia bila la nk bungkus malaun ni...menyusahkn rakyat je..

    ReplyDelete
  7. Kita mesti sokong rosmah. Dia isteri pm kesayangan kita. Berapa sgt lah rm1200 tu. Kerajaan dah byk bantu rakyat. Duit BRIM saja dah rm 900 seorg. Cuba berfikiran pisitif.

    ReplyDelete
  8. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak guna kita pangkah lagi kalu sekali warna rambut sampai rm1200. Lepas ni kita pilih pemimpin yg bini boleh buat rambut RM20 sekali dandan.

      Delete
    2. nasib baik la bini aku bukan jenis betina macam nih...

      Delete
    3. duit BRIM satu tahun pun tak cukup nak bayor

      Delete
    4. isteri menteri2 yang lain tak jeles ker??? heeee....

      Delete
    5. emelda marcos buat rambut pun tak la semahal tu

      Delete
    6. Yg peting pr pekenalkan spenda stopah putih lebih mahal dari sependa emlda marcos ha.ha.ha.

      Delete
  9. Rm1200 tu sblm GST; stelah GST nanti baru Rm1272.Jika nak jimat dandanlah 2 bulan sekali.jadilah cuma Rm636 sebulan! Lebih murah dr cas andam pengantin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

      Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

      Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES
      SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

      Delete
    2. tu pun kecoh.. pg yun nam pun 5 kali ganda...tambah gst pasni 6 kali ganda.. .rambut dah nek botak balik...keh..keh...

      Delete
    3. Suruh Ahmad Maslan kira! Cibai punya Ahmad Maslan! Nama pun macam sial!

      Delete
    4. kalu nak dandan rambut murah, pergi pindah luar negara...heeee

      Delete
    5. kalu pakai tudung, tak payah nak kena warna rambut sampai rm1200

      Delete
  10. Dari dandan rambut mahal2 kan elok pakai tudung nampak lah ciri2 pemimpin islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu yg btol...pakai tudung. baru berkat...ni nmpak klu pgi majlis rasmi muka ketat semacam. nk senyum pun payah...mcm2 manusia ni kn

      Delete
  11. ROSMAH MANSOR

    R-rambut.....
    O-Oooo mahainya.....
    S-seribu dua ratus???
    M-macam rupa
    A-anak
    H-hantu....!!!!

    M-mcmna
    A-agak2
    N-najib???
    S-suke ke?
    O-or
    N-nyampah sgt?

    GPw jengka....


    ReplyDelete
  12. Replies
    1. UMNO IS FUCKING DEAD! ONLY ASSHOLES JOIN UMNO!!!

      Delete
    2. Dei macha, UMNO main bontot saje!

      Delete
  13. Babi sundal jalang! Celaka! Haram jadah! Binatang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko marah sapa ni bhaiii??

      Delete
  14. Betina puaka! Syaitan!

    ReplyDelete
  15. Badak puaka syaitan! Dasar binatang ifrid!

    ReplyDelete
  16. dalam kita mula berjimat cermat untuk menghadapi GST, ada jugak manusia yang buang duit sampai ribu2 hanya untuk sejemput rambut atas kepala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. depa takpo la tak kena gst.... yg kena kita hamba rakyat ajerr....bukan tak tau la.... lama dah gitu.....

      Delete
  17. Rosmah Mansor@bik mama badak air telah bersedia utk menceraikan saekor Najib dan bik mama badak akan mengaku anak dara kembali- Hari2 akhir saekor Najib.

    ReplyDelete
  18. tazkirah hari ini..

    mengumpat,menghina,memaki hamun,memanjangkan perkara yg tidak benar aka fitnah,mengaibkan seseorang dgn mendedahkan keburukan seseorang pada umum ternyata berdosa. di akhirat kelak orang yg melakukan perkara dosa2 tersebut terpaksa memberi pahala amal kebajikannya kepada mana2 orang yg di perburukkannya. sehingga pahala amal kebajikannya habis terpaksa pula org tersebut mengambil dosa2 mana2 orang yg telah diperburukkannya.
    oleh itu berwaspada lah dlm memberi komen di dlm ruangan ini dan jgn mudah menerima segala artikle kerana belum tahu sejauh mana kebenarannya.nampak remeh tetapi ni lah saham dosa free berganda yg masuk x kira waktu. pahala amal kebajikan kita yg ada sekarang di reserve utk di beri kepada mangsa2 kutukan hinaan cacian fitnah yg mengaibkan mana2 individu di akhirat kelak.

    sekian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi bodoh la lu anon 15:53- dah terang2 si Rosmah badak air tu mengaku dia byr amaun tu utk set rambut dia- kau tak payahla nak jual agama kat sini-konon islamik laa sgtt- piraah- pasal apa tak letak ayat bahasa arab nak bodohkan lagi melayu? Fitnah apa kebendanya kalau tuan punya badan dah mengaku byr rm1200 nak set rambut-wat de fak laa u bhai

      Delete
    2. habis pahala ko anon 00:45....ko x blajar agama ni...jgn biar hati tu hitam. anon 15:53 tu bgtau bukn rosmah...x kira manusia dr parti mna pun jgn mengaibkn org...islam apa la ko ni....kesian la...

      Delete
  19. badak tua kutuk tak sedar diri

    ReplyDelete
  20. Lantak koranglah.....blik2 rosmah,najib,tghh,lge, dll ....kalau dasar kuat utk islam dan melayu aku sokong .....

    ReplyDelete
  21. I cayang you Ros......
    lagi set rambut lagi nampak manis jelita...
    you jngan jels la najib....
    I cinta sama you Ros... cantik manis dan badan
    tembam kau membuatkan aku takut nak tidur..

    ReplyDelete