KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 28 February 2015

APABILA PAS TIDAK DIUNDANG TURUT SERTA AMAT NYATA HIMPUNAN KITA LAWAN KURANG MENDAPAT SAMBUTAN.



Kurang daripada 180 orang hadir untuk perhimpunan ‘Kita Lawan’ yang diadakan di hadapan pusat beli belah Sogo, petang tadi.

Kehadiran anggota polis berjaya mengawal suasana dan laluan trafik di Jalan Tuanku Abdul Rahman.

Perhimpunan berkenaan diadakan untuk menunjukkan sokongan kepada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kini menjalani hukuman selepas didapati bersalah oleh Mahkamah Persekutuan kerana meliwat bekas pembantu peribadinya.

Pihak polis tidak mengeluarkan permit kepada penganjur.

Sekumpulan peserta bergerak ke KLCC selepas berhimpun di hadapan pusat beli belah Sogo di Jalan Tuanku Abdul Rahman sebelum itu.

Naib Presiden PKR, YB Tian Chua, dalam perhimpunan itu menekankan pihak Pembangkang akan meneruskan kempen walaupun dihalang oleh pihak berkuasa.

“Tiada siapa yang cedera atau diancam. Ini adalah kuasa dan hak rakyat. Kami akan melindungi hak kami seperti yang termaktub di dalam perlembagaan.

“Tiada siapa yang boleh beritahu kita bila dan di mana kita boleh berhimpun.”

Dalam ceramahnya, Tian Chua berkata polis perlu memahami mereka (rakyat) kerana polis juga sebahagian daripada rakyat.

Turut hadir adalah Ketua AMK Pusat, YB Nik Nazmi Nik Ahmad.

Tidak nampak kelibat Unit Amal Malaysia serta para pemimpin Pemuda PAS yang dikenali... Paling menyedihkan barisan Exco AMK yang baru seolah-olah meminggirkan dari mengambil bahagian termasuklah Ketua-ketua AMK Cabang sekitar Lembah Klang.

Macam ada suasana memboikot ditunjukkan.

Perhimpunan itu yang bermula jam 4 petang menyaksikan sekumpulan kecil peserta yang berjalan ke KLCC dari Sogo bersama kumpulan pancaragam yang menarik perhatian orang ramai.

54 comments:

  1. kata kalau DSAI masuk jail, sokongan PKR bertambah 60 %, biaq pi lah dia dok dalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai umno mmg bangang. klu nak tengok sokongan naik atau turun, UMNO masuklah bertanding di PRK Kelantan. Biar rakyat jd hakim.

      Delete
    2. Sekarang nih, kalu polis bagi permit pun, orang dah malas nak pergi demo. Ko tau kenapa? Tolong anjing tersepit!! Dah lepas, tangan kita pulak digigitnya!! puiii....

      (Korang ajak la budak2 dap turrr...manalah tau kot2 dia orang nak...)

      Delete
    3. Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya katiman dari surabaya kerja tki di malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu..saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang bapak tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu, bagaimana keadaan anak dan istri. sesulitnya pada saat itu sampe saya di tinggalkan sama keluarga..karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Bila butuh angka togel ghaib yg sudah kami buktikan hubungi MBAH WITJAKSONO DI 0852_2223_1459. ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinga
      KLIK=> http://togelsingapu.blogspot.com

      Delete
  2. Lalu di jalan ampang tadi....100 peserta demo siap bawa gendang dan lawak sekali semasa memukul gendang lagu JDT dimainkan....adooiiii iii lawak....sesungguhnya hari ini kuala lumpur sungguh aman sekali walau cuaca panas......leoas ni bawak trumpet...seruling....biola....sekali kalau rasa nak busking pun ok gak menghiburkan hati.....kah kah kah demo bawak deagon dance...skg bawak gendang....minggu depan bawak gajah pulak......begitulah seterusnya sampai mampos.....ahakssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. bawak anak badak lagi best. ...heee

      Delete
    2. oiii 20.45...ko punya komen ni macam ko baru aje check puki mak ko la

      Delete
    3. 21:44 pm. . .LU MESTI CINA KAFIR HARBI ATAU MELAYU MUNAFIK.

      Delete
  3. Baling dgn batu je barua2 ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai umno mmg barua. elok baling dgn batu je...

      Delete
  4. Mana ada 180 orang shj yg hadir demo?? 50 pun tak sampai. Tipu ke??

    ReplyDelete
  5. Mana pi penjilat anwar dari Pas? Mana pi dr.hatta. mana hilang khalid samat. Mana pi husam musa? Ooo.mereka dah dapat hidu yang mereka tidak boleh lagi bernaung dibawah payong PKR ( nuar) dah koyak.
    Mana muka cina cina DAP? Mana mat sabu? Tak dapat perintah drp.guan eng ke?
    Woi.sedarlah. betapa kau orang melaung pun.berguling pun. Nuar tetap didalam. Tunggulah lima tahun lagi. Nuar sudah jadi dinasoar. Jadi bahan sejarah dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia orang tengah pening pikir pasal GST
      minyak pulak naik malam nih

      Delete
    2. Polis dah beri amaran awal2 lagi. Mereka yg hadir berhimpun itu adalah manusia yg betul2 kental hatinya. aku tabik kpd mereka ni.

      Delete
    3. memang dia orang tengah pening sebab baru pr nak bernafas dah ada yg buat taik nak ber UG lepas tu kata kita tak perlu ikut semua keputusan bincang baik tak nak tu buat keputusan sendiri kalau dah taknak sokong keluar jelah pr tu pun kalau berani

      Delete
    4. yang kental hatinya ke yang dapat gaji kahkahkah

      Delete
  6. Sebenarnya dah penat tengok Melayu bercakaran tak habis2 sampai kiamat. PRU akan datang saya akan pangkah atas dasar Islam pulak bukan kebangsaan lagi. Saya akan undi parti yang memperjuangkan nya. Dapat juga pahala agaknya la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun dah 3 kali tak pangkah dacing karat sbb dacing tu dah senget belah sana aje

      Delete
    2. seronok baca n3 bagaimana umno kencing parti melayu, pas dan umat melayu.

      sejak dari tahun 1948..era Dr. Burhanudin Helmi, hinggalah umno kalah teruk dlm PRU yg mengakibatkan trajedi 13 Mei. 1969

      Ini belum masuk kes umno tending pas keluar selepas menang besar di Kelantan.

      Delete
    3. Kepada pemimpin2 Pas. Tak usah lar dok tiru perangai tak senonoh depa tu. Berdamai saje lah.Rakyat bergantung harap pada tuan2. Buat apa nak ikut beruk2 tu. Al Quran dan Hadis kan ada. Berbincang lah. Pas sebenarnya sangat kuat jika pandai mengaturnya. Tak yah gaduh2. Bawak berbincang la.

      Delete
    4. dalam pas pun ada beruk, beruk yg nak ug

      Delete
    5. Pas dok menipu je mana umno tak tendang pas keluar, itu ada kawan dulu anwar tikam hadi padan muka anwar itu

      Delete
  7. kena pilih lokasi lain la.. dah tak rasa apa pon bt kt sogo.. last2 nnti jadi syok sendiri je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu anak muda AMK mohon permit untuk berhimpun dah gerenti polis tak benar. Cuba pemuda umno yg mohon..blm hantar sudah lulus... nasib...nasib.. inilah demokrasi cara msia.

      Delete
    2. 21:41...kalu polis bagi permit pun bukan ada orang nak pergi demo dah... Kita dah malas dah nak tolong anjing tersepit nih. Bila dah lepas, tangan kita pulak digigitnya. Ko ingat budak2 dap yang ko lambung2 tinggi tu sangup ker berduyun2 turun demo utk korang......heeee

      Delete
    3. siapa yg jadi anjing ni. org yg macam awak ke yg menyalak kerana tidak dapat projek?

      Delete
  8. Dragon dance dah buat...bawak gendang pun dah buat....suma tak jalan...pecah rekod demonstrasi jalanan di mesia...lepas ni bawak chainadoll buat tarian tiang depan sogo yg ni mungkin ramai yg hadir....kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setuju sangat. pas ni bawah anak badak dgn rambut mcm singa. pasti ramai puteri yg akn ikut sama mcm road show piee...

      Delete
  9. Kalau Lim Guan Eng turun, aku rasa aku pun nak turun jugaklah. Saje nak ikut belakang dia lepas tu aku nak luku kepala bengong dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bawa sama Hasan atau menteri cgpa 3.8

      mana yg lembab kita lutu kepala dia ...amacam setuju?

      Delete
    2. JGN BAWA HASAN. PENGUNDI TGH MARAH NI SBB HARGA MINYAK PETROL NAIK SEMULA.

      Delete
    3. Guan Eng cerdik yg bengong yg berkerja sama dgn dia kasi Dap menang sampai dia Sudah pegang itu penang taniah Pas Penang & melayu Penang dgn slogan ini Kali, slogan ini Kali pada org Dap ialah: Ini Kali kita kasi bengong sama org melayu, sama jg slogan ubah , lepas ni saudara² jgn harp boleh ubah, kini Penang milik Dap kini dan selamanya, sesal dulu pendapat sesal kemudia tiada gunanya.

      Delete
    4. Orang yg bertangong jawab Dap dpt menawan Penang, dua2 dah kedalam sorang dlm kubur sorang Jell.. Pakatan yg dia org bina pakatan yg paling berjaya, taniah atas kejesama mereka utuk Dap memerintah selamanya, jasa mereka akan dikenang Oleh cucu cicit melayu Penang selamanya. U are the best for ever².

      Delete
    5. Sebelum penang jadi milik DAP penang dah lama jadi milik MCA..dua2 pun cina...haiyaa tarak nampak ka.

      Delete
  10. Tahniah kepada PAS kerana tidak melibatkan diri dengan aktiviti bahlol anjuran parti perasan kuat pkr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam mana pas nak libatkan diri sekarangkan pas dah geng dgn umno dah berpadu2 tak gitu

      Delete
  11. buat hari2 demo ni lagi baik.tak payah kerja.meriah sikit KL

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana boleh buat hari2...nnt peniaga akan rugi besar. TV3 akn buat liputan ramainya yg rugi besar dan terpaksa gulung tikar.

      Delete
  12. Selama ini org ketayap hijahlah yg buat kecoh, x de ketayap hijau, maka x de lah harta awam yg jahanam, klu tidak pasti org dacing yg di tuduh punya ankara, beginilah mentelity ketayap hijau, sorok.. sorok dan sorok, dia je yg baik, dia je yg betul, dia je yg Islam, org lain buat semua salah sampai BR1M untuk pendapatan rendah dikatakan rasuah tapi mereka yg mentedarah, Apa mereka pikir mereka je Islam sampai Ustaz tak daftar ahli mereka digelar Ustaz Umno, kenapa syurga yg Allah bina untuk org Pas sahaja ke , ITU sebab syiah melular dlm pati Pas Allah nak tunjuk dan terangkan gembali hati² yg dah hampir gelap supaya dpt diterangkan kembali krn Allah masih sayangkan kamu semua....

    ReplyDelete
  13. Bukan tak nak sokong BN. Tapi tengok kerenah macai dan pemimpinnya hilang selero den.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu sokong dap ? Dap tak boleh perentah ini Tanah Melayu maa. . .

      Delete
    2. Setuju 22:33 sokong dap je ...

      Delete
  14. Hait! ...pasma x join sekali ke ...ooops! lupa lk keahlian dia org satu msia pun lebih kurang jumlah pkr yg berdemo tu ...hee

    ReplyDelete
  15. Pkr dn dap buat onar dlm pr natijahnye saksikn sekarang nk berdemo pun dh mcm org jual ubat je ...mane dia org dap dn pasma, baru pkr tau yg dia x de ramai penyokong ...anwar dlm jel tu tau yg dia dh buat silap besar kpd pr ...sekarang ni hadaplh...

    ReplyDelete
  16. kalau dah tau pkr n dap buat onar yg pas gi duk dlm pr tu lg knp keluarlah cepat boleh berpadu2 dgn umno tak payahlah malu2 prg semua dah tahu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan tak sudi tapi tak selesa nak duduk di bawah kepimpinan yang bengong. Engkau orang lain la memang suka tengok pemimpin pemimpin yang cakap merepek dan boleh buat benda2 pelik atas dasar bangsa kununnya.

      Delete
  17. Kami org2 PAS BELUM DPT LAMPU HIJAU dari pemimpin2 islam dan ustaz2 .. utk menyertai mana2 perhimpunan.. tunggulah gegaran seterusnya himpunan aman.. biar org2 umno menyalak puas2 dulu.. ALLAHHUAKBAR...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini macam PAS menyamar ni

      Delete
  18. Kalau org tua atau org muda berada dlm ukhwah PAS percayalah anda akan nampak akan kebenaran dan erti perjuangan... Tgok lah sendiri ayah kepada menteri jamil khir sekali pun ttp dgn pendirian menyertai pparti islam.. segala puji2 bg ALLAH.. bukan senang utk memujuk org PAS utk beralih arah.

    ReplyDelete
  19. ALLAHHUAKBAR .....sememangnya .....tapi utk ape guna kalau sesama islam ....semua dah tahu .....gunalah utk si kapir semua tu .....lpas tu samakan plak kepada sesama islam sifat binatang binatang yg najis berat ....kluar pas sendiri pun x pa ....kalau islam begini jadinya dlm pr...

    ReplyDelete
  20. Pemimpin islam taraf ulama umno pun tak dpt memujuk ayah kandung yg menyertai PAS. Inikan macai2 yg komen bg pandangan songsang.. komenlah puas2 memujuk pemimpin anda yg berduka kehilangan ahli2. Kalau org PAS yg nampak kebendaan terlampau eloklah sertai ahli2 biru. ALLAH bg kita akal. Gunakan sebaik mungkin. Perjuangan kita adalah di alam nyata bukan di alam maya. ALLAHHUAKBAR. Perjuangan kita utk anak cucu dan cicit2 kita agar mereka tidak miskin bila berhadapan dgn ALLAH taala. Setiap ruang adalah hak ALLAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu dia!! Semangat sejati Islam. Harap macai macai boleh faham. Maki hamun hampa tak dapat menarik orang masuk UMNO le. Makin menyampah ade le.

      Delete
  21. Himpunan lawan tetap lawan adalah beetjuan untok mwnyatakan sokongan kpd.anwar berahim.( nak bebaskan? Satu mimpi yang terlalu jauh dari kesampain)
    Tahlul adalah antar PKR,DAP dan Pas. Bukan antara anwar,LGE dan Tghh atau al marhum tok guru nik aziz.
    Anwar dipenjara adalah soal peribadi. Hal peribadi itu urusan PKR. Xuraida pun pernah cakap
    Pas jangan campor soal PKR. Sekarang PAS tak nak campor soal peribadi anwar atau pkr.

    ReplyDelete