KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 26 February 2015

UMNO ANGKAT BENDERA PUTIH ISTIHAR TIDAK MAU BERTEMPUR DI PRK DUN CHEMPAKA.


UMNO tidak akan meletakkan calonnya dalam pilihan raya kecil kerusi Chempaka bulan depan susulan kematian penyandangnya Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat baru-baru ini.

Ketua penerangannya Datuk Ahmad Maslan berkata keputusan itu dibuat bagi memberikan tumpuan pada usaha pemulihan Kelantan akibat banjir besar tahun lalu.

"Umno tidak bertanding di DUN Chempaka. Tumpu selesai bantuan banjir dan perpaduan ummah," katanya dalam mesej di Twitter.

Keputusan itu dicapai dalam mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO yang dipengerusikan oleh presidennya Datuk Seri Najib Tun Razak malam tadi.

Pilihan raya kecil itu akan diadakan pada 22 Mac depan, manakala penamaan calonnya pada 10 Mac.

Pada pilihan raya umum ke-13, bekas menteri besar Kelantan itu mengalahkan calon BN, Wan Razman Wan Abd Razak, dengan majoriti 6,500 undi.


Apa-apa pun tahniah harus di berikan kepada UMNO kerana inilah julung kalinya dilihat bijak dan tepat dalam membuat keputusan politik... sedar diri akan kemampuan parti kalau dipandang secara kasar pun UMNO tidak mempunyai harapan langsung untuk menang .. kini UMNO akan dipandang sebagai main politik budiman.

14 comments:

  1. Ini machai umno sudah kena main dengan taktik anwar..haha.. ingat dapat bertanding di permatang pauh.. last minit tak jadi.. anwar mohon pengampunan diraja..haha
    Nak bertanding di kelantan tak jadi..sebab target kunun bule menang di permatang pauh.. haha..tu yang meroyan kat komen dibawah nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cai...lu nak kena cubit tetek ke?

      Delete
  2. PKR akan tumbang di permatang pauh insyaALLAH.

    ReplyDelete
  3. ROSMAH MANSOR JKK26 February 2015 at 07:29

    Kah kah kah aku gelak berdekah dekah ... umnuuu tak bertanding chempaka pasal nak tumpu masalah banjir.... itu ari kata hormat tok guru tak bertanding... kata parti hebat rupanya telur dah masuk dalam kerandut.... kah kah kah

    ReplyDelete
  4. Atas sebab perpaduan ummah tu!!. Caya lah Datuk.Jarang dengor perkataan tu. Selalunya liwat liwat liwat dan liwat saje. Ada perubahan tu.

    ReplyDelete
  5. Jangan seronok Umno tak bertanding sebab dia cerdik menipu,kalau dia bertanding dia kena sogok macam2 pada pengundi bila tak bertanding ni dia rehat.tak payanh keluar duit pun,padan muka kau orang

    ReplyDelete
  6. Umno ade stratrgi....buukan mcm bang non strategi bodo ...suka stratehi bontot....sondol dulu nafi kemudian...kikiki....banyak contoh terbaru...tak mau pengampunan last minit mintak ampun....ada alibi smpi la ni haramjadah..macsm2 lagii....macai bontot jer yg suka membontoti anwar .....ahaksss....

    ReplyDelete
  7. Pasma, ajk pusat dan blogger2 barua anwariyyun pun melalak...meratib...ug...ug...ug...tak kira la x betul pun janji dpt meratib...nak masuk tahun ke 8 dan meratib ug...alih2 pekung terbuka sendiri...dok kata org ug...diam2 dia berug...hahahahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang paling kuat meratib blog greenboc yang takut nak berdebat dan mendengar pandangan orang yang dia hentam.

      Delete
  8. Mentaliti politik liwat. Dulu kini dan selamanya. Dapat ahli2 macam ini tunggu la lingkup sudahnya.

    ReplyDelete
  9. Dh x de duit nk bertanding mcm mane ...kahkahkah

    ReplyDelete
  10. Utusan dh rugi teruk, media prima dh rugi memanjang, bernama nk lingkup ...padan lh muka nk fitnah pun dh susah...kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boikot Utusan dan pakat ramai2 boikot barang2 yang diiklan dalam Utusan Malaysia...tanpa iklan Utusan Malaysia akan bungkus macam Utusan Melayu

      Delete
  11. penyakit kote kecut sebelah sini orang panggil "KRISARG"
    krisarg ni berlaku apabila seorang lelaki mengalami perasaan takut bedaah, takut yang amat sangat, perasaan takut yang teramat sangat , trauma kepada sesuatu

    akhir akhir ini penyakit krisarg telah melanda puak juak OMNU
    yakni kote mereka jadi kecut dan boleh di simpol dan buang air kencing tak lawas
    itulah sebenarnya yang menjadi puncha OMNU tidak mahu bertanding di DUN Cempaka

    akan tetapi sebagai daleh OMNU akan berkata .......... semua lebong belaka, yang sebenarnya kote dia sudah KRISARG

    ReplyDelete