Tuesday 9 June 2015

ANNUAR BIDAS MAHATHIR YANG JADIKAN ROSMAH SEBAGAI ISU MENYERANG NAJIB SEDANGKAN TAHUN LALU LANCARKAN BIOGRAFINYA.



Datin Seri Rosmah Mansor tidak seharusnya dijadikan modal serangan kepada Datuk Seri Najib Razak kerana beliau bukanlah baharu mengahwini perdana menteri, kata Tan Sri Annuar Musa.

Bekas menteri kemajuan luar bandar itu juga berasa hairan kerana Tun Dr Mahathir Mohamad pernah memberikan pujian kepada Rosmah sewaktu melancarkan buku biografi isteri perdana menteri itu pada tahun lalu tetapi kini menjadikan Rosmah modal melancarkan serangan kepada Najib.

“Kalau setakat nak kata kita tak suka Najib sebab ada Rosmah, dia baru kahwin ke dengan Rosmah? Adakah Rosmah ini satu makhluk baru yang baru wujud dalam sistem yang kita lihat depan kita?

“Sejak Najib jadi ketua Pemuda, Datin Rosmah itulah. Sampai sekarang ini pun. Kenapa sekarang baru nak jadi isu. Sebelum ini siapa lancar biografi Rosmah? Dr Mahathir baru setahun lepas. Puji meleret-leret lagi. Takkan sekarang nak dijadikan alasannya,” katanya di Kuala Lumpur malam tadi.

Beliau berkata demikian dalam program “Bicara Tokoh: Kupasan Isu-Isu Politik Semasa” yang dianjurkan Pertubuhan Nadi Rakyat Malaysia.

Annuar berkata perbelanjaan mewah Rosmah tidak seharusnya dipertikaikan kerana sesiapa sahaja berhak berbelanja mewah jika mempunyai kemampuan.

Katanya, selagi kemewahan itu tidak diperoleh daripada sumber-sumber yang haram maka tidak sesiapa pun yang berhak mempersoalkannya.

“Rosmah beli beg mahal? Ada duit, dia belilah. Saya pakai LV. Saya ada duit, saya belilah. Salahkah pakai beg LV? Tak salah. Yang salah kalau pakai duit haram.

“Saya jadi pengerusi Mara diberi Proton tetapi di rumah saya ada Porsche. Salah ke Annuar Musa pakai Porsche?” soalnya.

Ahli Parlimen Ketereh itu berkata walaupun bertubi-tubi serangan yang diberikan kepada Najib, namun perdana menterilah yang terpaksa menanggung saki baki permasalahan yang ditinggalkan Dr Mahathir.

Katanya, setiap kali Dr Mahathir berdepan krisis politik maka pengikut Melayu juga akan berpecah dan ia dapat dibuktikan sewaktu tempoh peralihan timbalan perdana menteri ketika itu.

“Siapa yang dapat menafikan apabila Dr Mahathir berkrisis dengan Musa Hitam, sebahagian daripada kekuatan Umno hilang. Kemudian bila Dr Mahathir berlawan dengan Tengku Razaleigh Hamzah, dalam kawasan saya yang mengikut Tengku ke Semangat 46 sampai sekarang tak kembali kepada Umno.

“Sebahagian kekuatan Umno hilang apabila Dr Mahathir berkrisis dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Siapa yang dapat nafikan sebahagian kekuatan Umno hilang? Setiap ada pergeseran, kekuatan parti makin hilang, makin hilang, makin hilang.

“Saya yakin kalau pergeseran ini diteruskan antara Dr Mahathir dengan Najib, kekuatan tidak bertambah tetapi kekuatan terus hilang,” katanya.

Sementara itu, Annuar turut mempertahankan ketidakhadiran Najib pada sesi dialog #NothingtoHide bersama NGO kerana ia dilakukan semata-mata untuk mempertahankan maruah Dr Mahathir.

Katanya, tiada apa yang perlu ditakutkan Najib untuk berdepan dengan Dr Mahathir tetapi apa yang dibimbangkan keadaan hadirin yang tidak dapat mengawal emosi.

“Sebab Najib ada telorlah dia tak pergi. Bayangkan jika Najib pergi pada masa itu. Dalam dewan penuh 1,200 orang, wartawan ada 200 orang. Di luar beribu lagi langgar pintu suruh buka nak masuk lagi. Tiada tiket pun nak masuk.

“Adakah kita bayangkan seorang perdana menteri datang dalam keadaan kacau bilau masuk dewan kemudian berlawan dua orang? Itu ke kelas perdana menteri?

“Adakah 1,200 orang itu menyokong Dr Mahathir dan tiada seorang pun menyokong Najib? Apakah tidak mungkin ada orang yang akan menghina Dr Mahathir yang kita sayangi? Mungkin dia kena ‘boo’, dia kena baling macam-macam,” katanya.

35 comments:

  1. Reformist tiruan pun ramai tergulung Dari orang yg fanatik Anuar bin beraheeem. Punyala fanatik sampai kata nepotism is okey bila sampai me keluarga Anuar keparat itu

    1998 dulu Anuar janji nak law an kronism Dan nepotism. Semarang dia kepala hanjing nepotism.

    So reformist tiruan go fudge your self. Fook u all

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kronisem ke nepotisem ke lancausem ke xda la seteruk merembat 42bilion dan bom org gune c4

      Delete
    2. Anon 18:40. Aku PKR la bodos tapi aku mau kebenaran

      Delete
    3. Mari kita merformasikan PKR Dari Imelda Marcos Pmtg Pauh

      Delete
    4. jeff ulu bernam i think that u re aborigines.....

      Delete
    5. Jeff ulu yam tauke babi yg meroyan bila tak dapat jawatan.

      Delete
    6. wahai sprm tolong buka fail tan sri anuar musa semula iaitu dari lebih kurang kes nfc lembu.

      Delete
  2. Dah dipilih menjadi menteri kabinet baru,back up rosmah dpt jd menteri.yahoo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rafizi segala disebut Anuar best twrmasuklah nepotism keluarga Segam-Boot

      Delete
    2. Tidak ada siapa yang bergembira untuk melakukan tekanan terhadap sesiapa untuk berhenti, tetapi keadaan yang membuatkan banyak pihak akar umbi mahukan wan Azizah berhenti sahaja kerana beliau terlalu menyusahkan perjuangan reformasi

      Delete
    3. udah le duduk ulu, perangai lebih teruk drp senoi...pigidah mangkuk...atau kau ni hanisya pencinta kolid g n pok jid yg menyamar ye...udah le omak...

      Delete
  3. Anuar Wajib dibidas sebab mahu jawatan mb Selangor Hak keluarga beliau

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni anuar mana pulak nih? anuar musa yg pelingkup duit kplb dulu tu ke?

      Delete
    2. Kahlahkah.org sembang pasal anuar musa,die sebok anwar ibrahim
      Sah macai bodoh nak mampos

      Delete
    3. hei.. ayaq ketum dah habis ke kau melalak dan mamun .... ini cerita anuar musa.. bukan anuar brahim cerok tok kun tu..yg tu depa pi parking kat sungai buluh..biar dia rehat kat situ..
      yg dok sebok kipas bini najib ni anuar mus... Minta tun buka balik fail dia ni..mana dia dapat kekayaannya sekarang

      Delete
  4. Omakkau blogger UG nt bila pas dah gabung umno dptla jawatan tu.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi yg penting Omak Kau jujur. Bukan macam reformist tiruan yg yes to nepotism

      Delete
    2. Ye ke Omakkau jujur? Konfuse aku !!!

      Delete
    3. eh jujur le...apa konfius pulak, tengok gigi dah tau kejujurannya...

      Delete
  5. Kenyataan orang POLITIK .. SETIAPA KATA KATA .. SENTIASA TAK SAMA !! PAGI CAKAP LAIN .. TENGAH HARI .. CAKAP LAIN .. MALAM CAKAP .. LAIN .. TENGOK KEADAAN .. CAKAP ADA MAKNA ....FULUS ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terutama Anuar. Kuat torak. 1998 say no to nepotism. Sekarang orang main tak boleh. Family Segam-Boot can nepotism

      Delete
    2. Ada satu sampah kat Kajang. Suami dia menyusahkan parti dan ahli. Tolong hantar orang ni ke kampung suami dia di Cherok Tok Kun. Jangan lupa anak dia yang pi sesi touch d hanjing. Hantaq ja pi Cherok Tok Kun

      Jesse Labu, N9ers
      Sejiwa dengan Jeff Ulu Yam
      Penyokong Tegar Reformasi tapi benci Nepotism

      Delete
    3. Anon 18.52

      Ko tubuh parti baru saja. PKR bukan tempat orang macam ko !!!

      Delete
  6. Parti Islam itu untuk memutuskan hubungan dengan DAP kerana bimbang kerana keputusan tersebut akan menjejaskan kerjasama dalam Pakatan Rakyat.

    “Saya kesal dengan usul untuk memutus hubungan dengan DAP yang telah diterima di Muktamar PAS. Saya gesa rakan politik kami PAS untuk mengkaji semula usul tersebut yang telah dilulus tanpa dibahas, dan agar ia tidak dilaksana pada ketika ini."


    “DAP yang telah lama menjadi teman dan rakan seperjuangan, terus komited dengan perjuangan untuk membawa perubahan,” katanya.

    “Saya juga tahu yang DAP bersama kami dalam usaha memastikan Pakatan Rakyat terus utuh dan menjadi pilihan alternatif rakyat,” katanya dalam satu kenyataan yang dikirim melalui anggota biro politik PKR, N Surendran yang juga MP Padang Serai.

    Pesanan sama turut dikirim kepada pemimpin utama PAS dan DAP, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Lim Kit Siang.

    Apa boleh saya katakan Anwar sudah terlewat.

    Kenapa tak ada pesanan sebegini semasa DAP memutuskan hubungan dengan Presiden PAS Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang? Kenapa Anwar tak bersuara semasa serangan demi serangan dibuat kepada PAS walaupun PAS diam tidak menjawab?

    Kalau diibaratkan pengandil, semasa DAP memukul PAS pengadil membiarkannya tapi bila PAS cuba membalas terus ditiup wisel. Nampak macam tak adil pengadil itu.

    Apakah Pakatan Rakyat penting jika kebajikan PKR dan DAP terjaga dan PR itu tidak penting jika PAS diketepikan?

    Biarlah perkara ini menjadi suatu 'pengajaran' buat mereka yang nak berpakat. Kalau kita nak berpakat keputusan kita biarlah adil untuk semua pihak yang berpakat.



    Nordin Bin Ali
    [email protected] /* */
    http://nordinali.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Anuar Musa recycle
    Shahrisl Samad recycle
    Syed Hamid resycle

    Najib - lepas ni naik basikal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Annuar telah memulakan langkah untuk lonjak kehadapan ... Brahim Ali telag "go" .. Abe War ada hatrapan lagi bila pertahan suami isteri tu ....

      Delete
  8. Tiba2 muncul pembela Najib dengan hujah berapi2. Bangsa ku ini pasal mengampu memang no.1. Ada peluang kut jadi Menteri lepas ni. Perjuangan perut dulu kini dan selamanya. Rakyat tengah menderita ni apa cerita?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HARI TU KATA NAJIB TAK DTG NOTHING TO HIDE FAKTOR KESELAMATAN.
      TIBA2 HARI NI ANUAR MUSA KATA PULAK PASAL NAJIB ADA TELUR NK JAGA AIR MUKA DR MAHATHIR. YG MANA BETJL. PASAL NK JD MENTERI SANGGUP CKP BOHONG ? ATAU NK SEDAPKAN CERITA ?
      TAHNIAH LAH !

      Delete
    2. Anuar dgn omak kau sama je.

      Delete
  9. Anuar, lagi orang nampak.carila orang lain

    ReplyDelete
  10. Nak jd anjing hitam sapa pulak i ni org.byk serabut negara kita kata najis pasal ramai ini org la.salah tun pulek

    ReplyDelete
  11. Pas UG bodoh nak mampos xreti undang2.Usul muktamar putus dgn DAP bermaksud wajib dilaksanakn sebagai misi dan visi pas.kalo nk tarik balik kena melalui muktamar atau pun ulang semula muktamar.kahkahkah.skrg pas tersepit dicelah ketiak.jawatan pun nak tp dh tlanjur kata nk putus dgn DAP.kahlahkah

    ReplyDelete
  12. Nak jawatan trpaksalah bodek najib dgn hentam Mahathir.biasolah

    ReplyDelete
  13. Tun m ... merupakan salah satu pemimpin islam yg paling berpengaruh dizamannya..diletakkan sebagai salah satu individu yg mampu mengancam keselamatan yahudi...melalui sifat kepimpinan yg berilmu..tegas..berani...maka besarlah harapan agar umat islam di tanah ini..mendoakan agar Tun kembali menguatkan si pemerintah atas sebab yg lebih besar manfaatnya (kemashalatan bangsa melayu dan akidah bangsa ini )

    ReplyDelete
  14. Anuar Musa hanya ahli politik sampah.
    Kebolehannya hanya mengampu.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...