KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 7 June 2015

BERITA GEMBIRA UNTUK PARA PEMBENCI PAS .... PASMA BAKAL BERTUKAR KULIT MENJADI PARTI POLITIK PADA 13HB JUN INI?????



Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) akan memutuskan sama ada menjadi parti politik atau tidak minggu depan.

Presidennya, Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi berkata, dalam pertemuan meja bulat pada 13 Jun ini, semua pemimpin NGO itu akan turut serta.

“Ini keputusan besar yang perlu kita buat kita akan ada perbincangan meja bulat 13 Jun 2 petang. Semua pimpinan jawatankuasa pusat dan negeri akan menghadirinya.

“Memang ada cadangan jadi parti politik. Tapi ini bergantung kepada perbincangan,” katanya.

Phahrolrazi April lalu mengumumkan akan memutuskan menjadi parti politik selepas berakhirnya muktamar PAS bagi melihat terlebih dahulu hubungan parti Islam itu dalam Pakatan Rakyat.

Muktamar parti itu di Kuala Selangor berakhir semalam dengan usul memutuskan hubungan dengan DAP diterima tanpa bahas – tindakan yang berpotensi besar memecahkan Pakatan.

DAP sendiri sudah mengalu-alukan pemimpin PAS berundur daripada kedudukan masing-masing dalam kerajaan negeri Pulau Pinang.

43 comments:

  1. Bagus3 pas tunggu peritah dari Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli PASMA boleh pi haji naik rocket penang

      Delete
    2. Taktik Dewan Ulama Utk Burukkan DAP Demi Melindungi Kejahatan Presiden
      Bijak Dewan Ulama PAS ubah isu.

      Mereka hentam DAP atas bawah konon kerana hudud.

      PAdahal DAP marah dgn Presiden PAS kerana Presiden PAS mungkir janji serta langgar keputusan yang telah sama2 dibuat dalam Mesyuarat Pakatan Rakyat.

      Malahan, phahrulradzi berjanji berdetia dgn PAS namun janji tersebut juga dimungkiri.

      Tiada kena mengena dengan profresional mahupun ulamak

      Makanya ugama mana kah Pasma ikuti yang mana menghalalkan mungkir janji serta langgar persetujuan bersama seperti yang dilakukan oleh phahrulradzi ?.

      Sekonyong2 diluluskan usul membatalkan kerjasama dengan ulamak PAS hanya kerana mahu melindungi siri perlanggaran dan pemungkiran janji yang telah dilakukan oleh Presiden PASMA

      Inikah dia Islam yang diperjuangkan oleh PASMA?

      Kenapa PASMA Pusat tak kutuk DAP kernaa menebtang atas darat dlm isu hudud di Kelantan?

      Terang2 DAP Dah tentang PAS dan tidak membentang pindaan Akta 355?

      Kenapa nak maki Ulamak pulak? Apa kena mengena ulamak dgn kegagalan pindaan Akta 355?

      Cuba jawab misteri ni

      TULANG BADAk bukan Tulang Besi Okey

      Delete
  2. Bagus3 pas tunggu peritah dari Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli PASMA boleh pi haji naik rocket penang.

      Neil Armstrong tu

      Delete
  3. La ini parti nasi kandar ini, macai dari pas liberel pun berminat walaupun terpaksa menbayar 20 rm utk 5bijik bende pun tak apa

    ReplyDelete
  4. Parti bihon sop msg segantang. Skali makan INI bihon sop bodo seumur hidup. Taka caya tengok foto tulang besi. Macam Badak tercekik tulang daaaa

    ReplyDelete
  5. Tak payah le susah2 nak tubuh parti politik. Sejarah telah membuktikan parti serpihan takkan kemana. Lagi pun ada ke orang Melayu Islam nak sokong parti politik yang berlembut dengan DAP yang terang2 menentang tujuan murni orang nak mengikut perintah Allah. Kalau pakatan nak berjaya DAP perlu lah memahami ibadah Islam itu dan jangan main cakap ikut mulut saje. Susah sangat ke DAP nak berkorban perbetul sikap sikit. Usah le tunjuk sangat keras kepala tu. Baru la pakatan boleh pergi jauh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan pas saje blh berjuang utk islam..org lain nak berjuang utk tegak islam ape masalahnya...iman Shafii xpernah marah dgn iman ahmad...dap memang akan menentang syariat islam awal2 lagi sbab mrk bukan islam..mane yg selama ni pas duk canang umno xpernah tarbiah mca, mic n yg sewaktu dgnnya pasal islam???..yg sebenar tghh xsesuai jadi pre pas walaupun dia diiktiraf peringkat dunia. Tghh xde sifat kepimpinan macam pre yg lepas2.

      Delete
    2. Apa objektif utama semasa pembentukan PAKATAN ? Untuk HUDUD kah atau berjuang untuk rakyat tanpa mengira bangsa dan kaum ? Rakyat mahu wakil rakyat mereka menentang siapa, UMNO kah atau PR ? Tolong baca laporan berita hari ini, Hadi asyik mengikut di sebelah TPM, macam dah jadi bodyguard TPM. Boleh kah rakyat harap orang macam Hadi ?

      Delete
  6. pasma nak jadi parti politik?ini idea yang bagus...tubuh cepat....nanti boleh bergabung dengan parti pas...

    jadilah Parti PASTU...parti pasma+pas + siku+ lutut

    ReplyDelete
  7. Pasma jadi perti politik bagusa tuhhhh.....sbb pas ni mme jeniss ego bodoh tak reti reti nak kuar dari pakaatan....dah tau dap anjingkan pas masih terhegeh hegeh nak join pakatan....bila ego lebih tebal dari iman...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yang dianjingkan oleh UMNO pada satu masa ketika ? Hari ini aku lihat dalam laporan berita, President PAS terikut-ikut di tepi TPM, macam anjing terikut-ikut tuannya.

      Delete
    2. Dulu mana....dulu kisah memali yg jadi saksi PAS mme bodoh..yg mati di mrnali mati katok...yg idup idup2 krna tipu....bacs kafirkah aku...buku cn afgani.....

      Delete
  8. Orang orang PAS asal usul nya jenis malas , GAGAL dan BODOH

    Di tubuh PASMA ke tetap sama saja

    Kalau BODOH dan malas tak mungkin boleh CERDIK jika pakai Baju Baru.

    Sama saja

    ReplyDelete
  9. Ulamak-chai PAS telah memutuskan hubungan dengan DAP memang eloklah PASMA ambil kesempatan mengisi kekosongan.

    Tapi jangan risau Ulamak-chai PAS akan buat u-turn seperti yang dikatakan oleh setiausaha agongnya keputusan belum muktamad walaupun muktamar sudah menetapkan keputusan putus hubungan dengan DAP.

    Ulamak-chai PAS pening... mabuk laut....he...he..he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wakakaka lebai mabok !

      Delete
    2. Masa tgna dulu ikut saje keputusan muktamar di perak xde pun sebut msu ke...dupp ke...dewan tu tau dewan ni tau dewan org ramai ke...pas ni keliru n mengelirukan

      Delete
  10. Salam 1rasuah,

    Teringat dulu masa sekolah. Cikgu suka dengan murid murid pandai dan sering naik angin dengan murid murid bodo. Mereka bukan sahaja lembam dan lembab dalam akademik (pencapaian otak), kokurikulum (komunikasi, kepimpinan dan kecergasan) malahan akhlak (suka langgar undang undang, tak dengar cakap guru dan ibubapa dan berperangai buruk seperti merokok, ponteng, berambut panjang). Setelah meningkat dewasa mereka juga ambil degree walaupun bukan dengan cara yang biasa iaitu kepandaian, tetapi melalui cara menurunkan syarat minima ambil degree ada juga melalui cara tidak adil seperti ikut pintu belakang, ikut sekolah tertentu yang grafnya rendah. Tapi jangannn, bila mereka dikritik anda pula yang dikatakan tidak berakhlak atau tidak pandai bergaul, berfikir, tiada soft skill dan tak pandai berkomunikasi. Terbaru tiada social skills.

    Hanya mampu tersenyum.heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudahlah jangan pkr menipu lagi, najib habiskan universiti, rafizi tak pandai ekonomi hanya lulus egineering cukup makan 2nd low class. kalau tak pandai pasal ekonomi bercakap pasal ekonomi itu orang pkr itu

      Delete
  11. Insyaallah aku akan hempas keahlian aku dalam pas dan berkhidmat dalam parti yang mahu khidmat aku.

    ReplyDelete
  12. Tiada orang yang benci pada PAS sebenarnya.

    Tapi pengurusannya yang flip flop.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  13. Ada anom tulis, saya tokok tambah lagi bagi sodap..

    Mahathir Mamak, nama asal Iskandar Killai A/L Iskandar Ali Kutty, pon bukan nama asal, beranak di Koraila, India, sudah Nyanyok, Meroyan sebab IPP milik kroni dia semua dipaksa jual kepada 1MDB. Dulu dia yang rancang black-out seluruh negara untuk tubuhkan IPP. IPP menjual tenaga dengan harga yang tinggi kepada TNB. Tan Sri Ani Arope tidak bersetuju lalu letak jawatan. Kawan saya mendapat bonus 18 bulan semasa kerja dengan IPP. Bayangkan berapa keuntungan yang IPP dapat dengan mencekik darah rakyat. Bayangkan berapa Banyak KOMISEN untuk Madey, ANAK CUCU and the GANG berkoyan-koyan. 

    Lepas tu dia minta pulak RM2 billion untuk bailout Proton kunun2nya untuk R&D. DS Najib tak bersetuju. Sebagai Pengerusi Proton kalau Madey genius sangat pulihkanlah Proton. Dulu Proton maju sebab cukai import kereta tinggi. Macam tu lah cara dia nak tunjuk hebat. Nak tunjuk hebat tapi pelekeh rakyat. Lain dulu lain sekarang Madey, you are nothing but a loser hence, you also have to compete in order to win. Kenapa Perodua berjaya tapi tidak Proton. Maknanya Madey, kau otak lembap bukanlah pandai sangat.

    Tun Dollah letak jawatan, syarat menantu dia Khairy dapat status Menteri. DS Najib setuju selepas PRU13 dan Khairy kena tunjuk kewibawaan dan ketokohan utk jawatan. Kau Madey marah sangat dgn Khairy sbb anak Botak @ Pondan@Gay kau kalah dlm pemilihan UMNO. Madey, kau paksa DS Najib supaya Khairy tak diberi liputan dan peranan dlm apa2 pun jua rancangan kerajaan supaya politikal milage Khairy merosot. DS Najib bukan jenis main belakang macam kaulah Madey LANUN, cuma Khairy memang species Bodoh lagi tak sedar diri.

    Lagi syarat kau letak kat DS Najib supaya membantu anak kau siHaramjaddah Mirzan yg terbukti Bonggok, Lembap, suka Berjudi, kalah besar bila berjudi, berapa kali Kerajaan nak kena BAILOUT anak celaka kau Madey? Last kau paksa Mokhzani jual saham dlm SapuraKencana utk tanggung bayar hutang anak bodoh Mirzan. Kenapa tak suruh Mokhzani jual sekali saham kau dalam MAXIS?

    Apa citer kilang kondom beri pada Marina di SADHU, daerah Outram dlm perjalanan ke Hatyai? Hee hee banyak2 kilang KILANG KONDOM yg kau kasi makan kedarah anak bini cucu kau. Apa citer Bank kau dekat Guam yg lagi satu anak kau kat Jepun Mirinda jaga?

    PRU 14. Masa tu kerajaan sudah kaya kerana GST. Peniaga tidak boleh lari dari cukai lagi. Begitu juga Madey pun susah nak dapat komisyen (black money) lagi kerana ianya akan dapat dikesan dengan sistem GST yang lebih efficient. Wang-wang haram tidak boleh mengalir keluar dari negara lagi. Malaysia menjadi negara maju. Gaji kakitangan kerajaan dinaikkan 25%. Cukai korporat diturunkan untuk bersaing dengan negara lain bagi mendapatkan FDI (Foreign Direct Investment). Banyak peluang pekerjaan diwujudkan. Cukai pendapatan turun untuk bantu golongan pertengahan. BRIM naik dua kali ganda.

    Madey akan hapuskan BRIM. Dia tak kan bagi duit kat orang susah. Sudah tentu BN akan kalah kerana sebahagian besar penyokong kerajaan adalah penerima BRIM. Selain dari BRIM kerajaan juga ada banyak sediakan modal untuk orang yang mahu berniaga melalui TEKUN dsbg. Jadi soal lebih baik bagi joran dari bagi ikan tidak timbul. In fact Kerajaan bagi kedua-dua sekali. Sapa yang mahu berniaga boleh berniaga. Sapa yang mau makan gaji boleh makan gaji.

    Kesimpulannya BN akan menang pada PRU 14. Jangan termakan hasutan Mamak Celaka yang ingin merosakkan negara. Madey, kau nak bertanding ker dlm pemilihan UMNO atau kau Nak Anak Botak Mukhriz Gay Pondan jadi PM? Haram Orang UMNO mengundi utk Anak Botak kau yg tak ada pendirian..gagal mentadbir Kedah, gagal patuh pd Presiden, Perdana Menteri... Kalau Amerika paksa kau, kalau Mukhriz jadi Perdana Menteri waktu tu, apakah Mukhriz akan JUAL MALAYSIA, kerana nak selamatkan kau Madey Celaka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini mesti omak kau yg karang...pencinta sejati kolid g, hadi ug n pok jid roti kosong

      Delete
    2. Aku awal2 dah ckp...mahathir punca segala2nya...org yg baru ambik tau pasal politik lepas anwar jatuh & lepas mahathir letak jawatan tak nampak kejahatan & keburukan mahathir. Diorang nampak pembangunan...konon2nya lah. Dasar mahathir banyak yg gagal. Pembangunan disusuli hutang yg begitu besar. Semua ni terpaksa diwarisi pengganti2 beliau. Manis dia dapat, tahi orang kena bersihkan. Itu pun dia tak sedar2. Masih perasan diri tu bagus sgt. Orang disekeliling mahathir terutamanya tun daim & anak2 dia yg kuat menghasut tingkahlaku mahathir slps bersara. Hentam kerajaan, desak ikut ckp diorang. Macam malaysia ni dia yg punya..

      Delete
    3. Aku awal2 dah ckp...mahathir punca segala2nya...org yg baru ambik tau pasal politik lepas anwar jatuh & lepas mahathir letak jawatan tak nampak kejahatan & keburukan mahathir. Diorang nampak pembangunan...konon2nya lah. Dasar mahathir banyak yg gagal. Pembangunan disusuli hutang yg begitu besar. Semua ni terpaksa diwarisi pengganti2 beliau. Manis dia dapat, tahi orang kena bersihkan. Itu pun dia tak sedar2. Masih perasan diri tu bagus sgt. Orang disekeliling mahathir terutamanya tun daim & anak2 dia yg kuat menghasut tingkahlaku mahathir slps bersara. Hentam kerajaan, desak ikut ckp diorang. Macam malaysia ni dia yg punya..

      Delete
    4. anwar murid pada mahathir dah tentu lah guru kencing beediri anak murid kencing berlari

      Delete
  14. Alhamdullillah terbuka juga kejahatan pasma yg dikatakan oleh TGHH....betullah dap dah rancang awal spt mana yg dikatakan oleh bekas MP dap...akhirnya allah buka juga aib manusia2 yg parasit dlm pas....kami ahli2 pas seronok sgt berita ini.....kita mau parti pas bersih tiada najis liberal, sekular, serta para penjilat dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu pas ade maruah letaklah semua jawatan kat peneng buat ape bsekongkol dgn dap yg menolak islam...kalu berani biar betul2 berani jgn separuh2...biar melayu islam lain ambil alih spt kata LGE

      Delete
    2. So, bila nak keluar PR wahai parti suci murni....??

      Delete
  15. Dah ug dgn umno nanti automatik pas jadi munafik,perompak..ngeh3

    ReplyDelete
  16. Adalah lebih baik Pasma bertukar kulit daripa Omak kau bertukar ,,,,apa ye? segan pulak nak tulis,,

    ReplyDelete
  17. Tarikh 13 hb ni ada dalam sejarah hitam negara
    pada tanggal 13 hb, suatu peristiwa yang teramat burok pernah terjadi dlm negara ini

    Harap haraplah sejarah hitam tidak berulang pd 13 hb ini
    Mintak dijauhkan kejadian seperti

    13 Mei

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang dah jun la bodo. Kakaka.

      Delete
    2. Hahahaha....

      Ni mesti parasit Umeno nih.

      Baru habis mabuk.

      Delete
  18. Dari awal lg Omakkau pro kepada hj hadi. Sebabnya...hj hadi pertahan khalid gagap.

    Sekian. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebabnya hj hadi tak menjubo mcm nuar.ngeh3

      Delete
  19. ELOKLA TU LEPAS NI BOLEH JADI BARUA DAP ORANG TAK KACAU DAH...

    DAN DAP TEPUK TANGAN BOLE PECAH BELAHKAN ORANG ISLAM

    JADILAH HARAM JADAH CINA KAFIR MOGA2 BERKAT KOT

    ReplyDelete
  20. Pasma kena tukar nama jadi dapMA @ dapMAcai...baru sedap bunyi.....Phahrolrazi jd presiden....ajknya boleh pilih dr macai dapma....baru ngam .

    ReplyDelete
  21. Takbir!!!!! sekurang2nya tak sekongkol dgn munafik2 dlm PAS tak payah nak jual pil kuda presideng dan air ketung ularmak.Pada kaki nombor blh jumpa ularmak2 PAS.

    ReplyDelete
  22. Takbir!!!!! sekurang2nya tak sekongkol dgn munafik2 dlm PAS tak payah nak jual pil kuda presideng dan air ketung ularmak.Pada kaki nombor blh jumpa ularmak2 PAS.

    ReplyDelete