KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 7 June 2015

AHMAD MASLAN SUDAH BERTUKAR MENJADI SEORANG CHEF SELEBRITI DARI SEORANG TIMBALAN MENTERI DENGAN BERKONGSI RESEPI TANPA GST!!!!



Timbalan Menteri Kewangan I, Datuk Ahmad Maslan hari ini tampil berkongsi resepi dan cara memasak makanan tanpa Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

Menerusi laman Twitter, Ahmad memuatnaik dua keping foto masakan yang dimasaknya sambil menulis kapsyen beserta resepinya.

“Resepi saya dan digoreng sendiri: sayur, telur, cili, nasi, garam, daging, bawang, ayam, minyak dan gas masak. Tiada GST,” tulisnya.

Bagaimana pun, ilmu yang ingin disampaikan Ahmad dianggap lawak oleh kebanyakkan pengguna Twitter.

Malah ada yang memerli inisiatif Ahmad yang dikatakan ‘YB yang pandai’.

“@ahmadmaslan masak  tak kena GST , beli barang tu yang kena GST. Pagi-pagi saya dihidangkan dengan kepandaian YB. Terima kasih YB ….”, tulis @HakimHakkinen.

@ahmadmaslan bila masa pula gas masak tidak ada GST? Kalau betul la gas tiada GST, kenapa naik harga dari RM26.50 jadi RM30.00 sekarang ni?” soal @MeanMijer.


Akhirnya niat baik dijadikan bahan lawak dan kutukan.

15 comments:

  1. ia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  2. Apa lah mamat ni merepek ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pencinta kolid g dan hadi ug mmg bangang sama mcm omak kau

      Delete
  3. Macai UMNO...biasalaa, itu je keje nye..merepek je tau kesiannn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org tak cerdik jd menteri, idea pun tak cerdik juga.

      Delete
  4. pampers x gune ke?nnt tecirit mcm mane?

    ReplyDelete
  5. pampers x gune ke?nnt tecirit mcm mane?

    ReplyDelete
  6. Gas menang tak ada gst ia macai pkr tak payah bohong aku ini, gas boleh diguna dapat digunakan tompoh sebulah di rumah. Tak salah aku harga gas 27rm je, yg sampai 30rm itu sebab kos penghataran ke rumah kena pada pekedai pada peguna, omak tak payah kau bohong aku ini. Sebulan sekali aku beli gas ia, jadi salah kan pekedai sebab cas hantar gas sampai 3rm itu ia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu gas yg ko kentut...hahaha

      Delete
  7. Hahaha......
    Zaman kini perempuan pun tak tahu masak apa lagi. Nak makan kat rumah . Siapa kata sayur telor tak ada gst??? Harga naik disebabkan kos hidup yg tinggi malah semua peringkat kena gst.
    Hanya yg bodoh mcm menteri ini shj yg tak sedar malah tidak pandai ekonomi lagi kata diri diri pandai gred 3.8 tetapi tak tahu kenapa harga naik lg kata gst tidak menaikkan harga brg habis mana dtgnya wang yg dipungut kerajaan berbilion??. Harga brg akan naik lg tinggi pada tahun depan bila byk brg lama telah habis dijual dan msknya brg br dgn kenaikkan harga kerana nilai rm kita yg susut dan kos yg tinggi sewaan minyak pengangkutan dll, jadi tiada menampakkan harga brgan akan turun.
    Sesiapa yg tanggung hutang yg tinggi akan hadapi masalah kewangan pada tahun depan jadi lepaskan apa yg tidak perlu atau kurangkan hutang atau hadapi masalah kewangan dan skrg dah mula org jual hartanah mula hadapi masalah kewangan.

    ReplyDelete
  8. Jika tak ada Giler Sapu Tak henti mana bleh peniaga tu naikkan harga.lg nak salahkan peniaga krn pengurusan dana negara yg kaki sapu duit rakyat.sudah terang lg nak bersuluh.jgn la nak jd bengong serupa ahmad maslan juga

    ReplyDelete
  9. Ahmad tu kan Budak Bahalol

    ReplyDelete
  10. makan angin si taik berdarah, bahu tercabut sudah berakhir. apa lagi sama ada doktor hkl tak berkebolehan atau dah dibeli umno lah tu.

    ReplyDelete
  11. Tahukah anda najib tidak pernah habiskan pengajiannya. Justeru beliau tidak pernah tahu jerih pedih orang yang berusaha untuk skor spm nak buat degree.

    Maka semasa beliau menjadi menteri pelajaran, degree telah dilacurkan bila mana kelayakan untuk mengambil degree bukan lagi kepandaian, calon serendah 3A/10 subjek pun boleh ambil ada yang cakap calon gred 3 pun boleh ambil. Begitulah hinanya degree dibuat najib.

    Sebab itulah ramai skorer masih menganggur dan bodo pula diterima bekerja bukan berdasarkan kepandaiannya.

    Oleh itu kepada skorer di luar sana jom pangkah keadilan kembalikan keadilan sosial agar semua orang berfungsi ikut kepandaian masing masing dalam masyarakat.heee

    KEDEPAN (kembalikan degree berasaskan kepandaian spm 5A< degree & guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah & pekerja am) demi kualiti pendidikan negara dan masa depan anak-anak kita. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  12. GARPU???
    SUDU???
    TISU KERTAS???
    GELAS DAN CAWAN???
    SABUN PENCUCUI PINGGAN???
    PLASTIK SAMPAH???
    DAPUR MASAK???

    ReplyDelete