Thursday 11 June 2015

ISU AYAM DI JUAL DIPASARAYA GIANT TIDAK HALAL .... INI KENYATAAN PIHAK PASARAYA GIANT BERSERTA DENGAN SIJIL-SIJIL HALAL YANG DIKELUARKAN PIHAK JAKIM.




Awal bulan June 2015 Sijil Halal Rumah Sembelihan Ayam PCK Processing and Marketing Enterprise yang beroperasi di Seri Manjung telah ditarik balik oleh JAIP.

Selepas beberapa hari, viral di media social dan juga WhatsApp berantai heboh dengan mesej berbunyi“Ayam2 yg dijual seluruh PASARAYA GIANT, SIJIL HALAL sudah ditarik balik. Harap maklum kpd semua umat Islam”.

Kelmarin, 9 June 2015 dengan pantasnya Pihak Pengurusan GCH Retail (M) Sdn Bhd iaitu Giant Malaysia keluarkan kenyataan bahawa Pasaraya Giant tiada kaitan dengan status halal PCK Processing.

Pengesahan rasmi oleh pembekal-pembekal ayam segar untuk giant bersama sijil pengesahan halal-jakim mengenai ayam segar yang diedar, dipasar dan dijual di rangkaian pasaraya besar GIANT seluruh Malaysia mempunyai sijil HALAL yang diiktiraf, disah dan dikeluarkan oleh JAKIM.

 “Dengan pengesahan serta perjelasan yang telah diberi, kami mengalu-alukan para pelanggan setia kami serta rakyat Malaysia untuk terus mengunjungi serta menikmati pengalaman membeli belah di GIANT. Keselesaan dan kepuasan anda adalah keutamaan kami. GIANT akan terus berusaha memberi yang terbaik!”

                                             Salam ikhlas, Pengurusan GCH Retail (M) Sdn Bhd

Berikut merupakan senarai pembekal ayam segar giant yang telah diiktiraf halal jakim malaysia bagi seluruh pasaraya besar giant malaysia

1) Lay Hong Food Corporation Sdn Bhd (633683-X)

2) PK Argo Industrial Products (M) Sdn Bhd (559453-H)

3) HLRB Processing Sdn Bhd (722036-H)

4) New balok poultry industries sdn bhd (1089948-p)

5) Dindings poultry processing sdn bhd (144808-p)

6) Hy-fresh industries sdn bhd (734885-w)

7) Worldsign industries sdn bhd (799780-m)

8) Kerabat processing house (pedas) sdn bhd. (868541-k)

9 comments:

  1. Dah agak dah.Mcm kes cadbury,kejap halal kejap haram....Belum dpt duit Kata Haram..bila dh dpt duit jd Halal......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada bukti ke.?. Kalau ko islam diakhirat ke jawab.

      Delete
  2. Salah org isle gakkk.....suka dengar ceramah dari berniaga....pegi la kat mana2 baik dimana ada ceramah disitu org isle berkumpul....kaya ceramah dari berniaga ......ahaksss

    ReplyDelete
  3. Btl tu.ore isle maleh nk bfikir.bila mundur/terjadi sesuatu salahkan CINA

    ReplyDelete
  4. Orang paling kuat dengar creamah fitnah ore...PAS paling kuat dengar ceramah dari bace buku.....lepas kenyang melantak makan free time ceramah...balik umah....zzzzz...zzzzz....zzzzas...meme babi PAS ni...

    ReplyDelete
  5. Kalau pas babi....yg lain x tau la nama apa pulak...1 x babi ....dapiq 1000X bagi....ha..ha...pilih2

    ReplyDelete
  6. Mana penternak dan pemprosesan ayam melayu? Cakap banyak itu x halal ini x halal tapi x nk buka pusat sembelih sendiri. asyik nk goyang telor tggu gaji.

    ReplyDelete
  7. Betul tu pasal ceramah kuat sangat...ulamak sial banyak sangat....cuba ceramah tak masyuk dlm poket .... haramjadah la jadi nyee

    ReplyDelete
  8. Sebab itu kita malas beramal terlalu banyak makan tak halal..Sikap acuh tak acuh bab halal orang asing dan non muslim ambil kesempatan. Di Brunei kalau pembekal nya bukan Islam, keluarga nya pun tak boleh makan khinzir kalau dapat tangkap lesen terus rampas, hingga malam pun mereka datang ke rumah periksa,baru lah
    mereka respect halal kita. Itu belum lagi suntikan di buat dari haiwan khinzir. Lihat ayam mereka terdedah sekejap jadi busok. makan banyak sakit macam macam timbul. Lani banyak dah ayam yang cara proses Islamik banyak goggle cari kalau nak hati kita terang,..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...