KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 5 June 2015

KAK WAN UCAP SETINGGI-TINGGI TAHNIAH KEPADA HADI AWANG ATAS KEJAYAAN CEMERLANG LAGI TERBILANG MEMPERTAHANKAN JAWATAN PRESIDEN PAS.




KENYATAAN MEDIA

KEADILAN UCAP TAHNIAH KEPADA DATUK SERI TN GURU HJ ABDUL HADI DAN PIMPINAN PAS


Bagi pihak KEADILAN, saya mengucapkan tahniah kepada Datuk Seri Tn Guru Hj Abdul Hadi Awang serta kepada saf kepimpinan PAS yang telah dipilih bagi penggal baharu 2015-2017.


KEADILAN menerima baik ucapan dasar Presiden PAS yang menegaskan istiqamah dalam perjuangan menentang kezaliman di bumi tercinta, dan prinsip tahaluf siyasi yang terus menjadi teras bersama rakan-rakan seperjuangan di dalam Pakatan Rakyat.


Perjalanan kita masih jauh, dan pelbagai cabaran, dugaan, mehnah dan fitnah politik jahat rekayasa musuh perlu kita tempuhi bersama dalam semangat persaudaraan dan kekeluargaan, inshaAllah. Walau kita telah berjaya memperolehi 52% undi popular dalam Pilihanraya Umum ke-13 yang lalu, tetapi waqie politik tanah air memerlukan kita bersatu tenaga dan usaha. Dengan berpegang kepada prinsip musyawarah serta Dasar

Bersama Pakatan Rakyat, inshaAllah kita akan dapat menyelesaikan masalah dan akhirnya mengalahkan musuh politik utama kita yakni UMNO-Barisan Nasional.


Oleh itu, kita perlu istiqamah dan melihat titik-titik pertemuan yang dapat membina harapan untuk seluruh rakyat Malaysia yang terlalu dibelenggu masalah dari GST, harga barang yang meningkat, hutang negara yang membengkak, rasuah dan kezaliman rejim yang kian menjadi-jadi, serta ketiadaan kepimpinan moral dalam pelbagai isu yang dihadapi negara.


Yang jauh, marilah kita dekatkan. Yang keruh, marilah kita jernihkan. Yang batil, marilah kita terus lawan, demi Malaysia yang lebih baik.


Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden KEADILAN

5 Jun 2015

31 comments:

  1. Yang liberal letak dalam 1 parti je...pkr.

    ReplyDelete
  2. DAP kena fikir dan faham perasaan hati orang Islam Melayu sebelum buat komen tentang Islam.Kena hormat Islam baru rakyat terutama orang Melayu akan hormat Pakatan. Tak payah le sibuk nak perkatakan tentang Islam kalau tak tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la tu....saya sokong lain kali kalau ada meeting PR datang jgn tak datang.....beri penerangan pada DAP tentang islam biar dia faham...

      Delete
  3. Fahami lah bahawa kami rakyat Islam kat bawah ini tidak akan meninggalkan Islam walau setinggi mane pun harga yang perlu di bayar. Sila faham betul2 semangat itu dan bertindak lah dari situ.

    ReplyDelete
  4. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai. Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa

    Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE
    (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  5. Baca tulisan ulangan diatas Dan paham. Resign la mama kipas satay kajang. Akar umbi Dah menyampah dgn kao dah


    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE
    (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  6. hanya orang bodoh terima pujuan dari keluarga nepotisma itu, sepatut pkr belajar dari pas apa itu demokasi bukan amalkan nepotisma utara

    ReplyDelete
  7. Ahli PKR wajar memboikot mama kipas. Laki Paria dia ni yg merosakkan PKR

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE
    (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  8. Tulang BABI ni tak habis2 provoke.Apalah malang nasib mak bapak dia. Mungkin lupa baca doa ketika berjimak mak benih syaitan bercampur sama sebab tu jadi macam tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak nya setakat tu saje. Nak buat macam mane.

      Delete
  9. Selagi kak zizah tak bagi penampau kat lim anak beranak selagi tu le aku tak respek pkr.

    ReplyDelete
  10. Kemenangan besar UG pro UMNO adalah petanda jelas bhw saat kembalinya TSKI sbg MB Selangor semula mmg kian nyata...Selamat kembali TSKI bersama Faekah dan Omakkau dgn sokongan UMNO dan PAS...idup melayu takebiiir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 17:34 mimpi basah main dgn kaldai

      Delete
    2. TSKI tu macam PAS jugak berani lawan dengan bapak babi dapigs. tu pasal le dia kene buang. yang melayu pkr yang liberal tak de otak sokong je membuta tuli. tak de nye puak2 dapigs nak buang teresa cock ke tony puaka ke... balik2 yang kene melayu islam. Melayu sekular BODOH sokong je membuta tuli.

      Delete
    3. Lagi2 UG, pil kuda, dongeng ciptaan malaun dapigs

      Delete
  11. Ulama pil kuda dah awal2 bagi wahyu pada perwakilan siapa yang wajib diundi..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eleeeeere tulang besi Nepal jaga loji. Macam Gus tak kenal

      Delete
  12. Nama je ulama tapi main tipu juga x ikut arahan kan kata x walaun pulak.x walaun nanti x masuk syurga pula..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan aku dah kata melayu sekular liberal mana sayang ustaz, imam, ulama.. depa sayang cina harbi konek tak sunat buntut tak basuh.

      Delete
  13. Si Ketua Besar Speaking NO English

    Hanya FUK FUK FUK

    Budak Bahalol jugak gaya nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi anak haram panggil saya kalu u ada telor 0129062672

      Delete
  14. Monkey Shooter5 June 2015 at 19:07

    Tak habis-habis marahkan DAP. Berapa ramai dari kalangan Melayu PAS dah murtad dan masuk Kristian disebabkan DAP? Berapa banyak wang dan harta Melayu yang DAP jual? Kebulur sangat dah rakyat Melayu sebab DAP yang perkenalkan GST dan menjual aset negara melalui 1MDB secara lelong? Apa yang marah sangat kat Cina DAP? Mereka yang berusaha membuka pasar-pasar raya supaya anak-anak kamu yang dibodohkan oleh UMNO boleh berkerja dan cari makan kat situ.........Mana UMNO yang nak tolong anak-anak kamu mencari kerja tu? Kat Kelantan tertinggi kes rogol dan ragut......Adakah DAP puncanya? Jangan gembira sangat Pro-Ulamak UG menang bersih dalam Muktamar PAS ke-61, semua itu hanya membawa PAS ke era kegelapan dan kemurungan. Tak payah tunggu 2 tahun lagi cukuplah hanya 2 bulan lagi baru kamu tahu apa kesan dari kemenangan PAS UG dalam Muktamar lepas. Sila tunggu dan lihat siapa yang benar dan siapa yang diberi Allah otak dalam kepala lutut sahaja....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap menjual tanah orang melayu dekat p.p dan 29 kampung warisan kau masih tak sedar lagi, dap cuba tutup up town di danau kota dengan meburuk peniaga melayu masih tak sedar menbawa isu di palimen konon up town itu menyusah kan penduduk, sejak bila dap menbela melayu, dap hanya menbela perniaga kaya di penang je, sejak bila dap menbuka pasar malan ia kalau tahu persatuan penduduk dan ngo peniaga kecil bumiputera membuka pasar malam dap hanya bagi kelulusan je bukan menuruskan nya itu pun dipaksa oleh penduduk dan ngo peniaga kecil bumiputera, jangan harap apek ini benar kan kalau tak ada aktar perumah dan keperluan untuk rakyat jangan harap lah . Dap hanya untung peniaga apek yg besar je,

      Delete
    2. Apek lu jgn besar kepala, baru dapat takluk Penang sudah pandai maki org. PRU 14 nanti lu tunggu tengok siapa kasi ajar sama lu.

      Delete
    3. Yg dap marah pas tu kenapa sbb pas nak buat hudud...kau pula sokong dap yg tolak hudud...jadi kau dgn dap tu sama akidah le....kesian dgn islam dah tergadai dgn politik dap

      Delete
  15. KAH, KAH, KAH ............, CEMERLANG LAGI TERBILANG, TAK LAMA LAGI (Dalam Jangka masa 2 tahun) AKAN MAMPUS LANGSUNG HILANG!

    ReplyDelete
  16. Prmatang pauh telah membuktikan siapa kita pkr! Kemenangan yh besar walaupun tanpa pas Dan unit amalnya. Insyaallah parti keadilan rakyat terus mekar memenangi hati rakyat jelata.
    Kerja keras dr kami ahli pkr setiap peringkat akan kami teruskan sehingga putrajaya kami duduki. Berkat kebijaksanaan pemimpin kami Dsai Dan dswa. Hidup pkr!

    ReplyDelete
  17. Nama pun Pakatan. Kena duduk pakat2 la bila ada sesuatu issu. Satu kesilapan besar kalau isu mengenai Islam yang sensitif di perkatakan oleh bukan Islam yang tak tau apa2.Dah tu cakap di khalayak ramai pulak. Nampak la janggalnya. Kesannya tak pasal2 golongan professional jadi mangsa. Elok lah pakatan berjumpa semula dan berbincang dengan teliti juntuk kepentingan pakatan di masa akan datang. Ada benda2 yang non Muslim tak boleh sentuh kerana terlalu sensitif. Kalau nak sentuh juga ini la jadinya.

    ReplyDelete
  18. Ulama alee utoo dia dok fitnah org pengedar pil kuda dan komunis..ngeh3

    ReplyDelete
  19. Hanya Kak Wan yang dihinanya dulu sebagai tak layak jadi pemimpin memberi ucapkan tahniah pada Hadi Awang..alahai

    Mana ucapan tahniah dari lelaki yang layak jadi pemimpin ?

    Kesian...ramai yang tak peduli rupanya.

    TAkbirrrr !!!.

    ReplyDelete
  20. Umno yahudi yg bagi lesen judi dan arak dap pula yg salah..ngeh3

    ReplyDelete